אם אתם עובדים בתעשיית הSEO ומחפשים עבודה, המאמר הבא יעזור לכם לבצע חיפוש עבודה אפקטיבי , לדעת איך להתכונן לראיון העבודה ומה המשכורות בשוק שאתם יכולים לצפות להן.
איפה ניתן למצוא עבודה למקדמי אתרים?
מעבר ללוחות העבודה המסורתיים שכולנו מכירים,ההמלצה שלי היא להשתמש ברשתות החברתיות פייסבוק ולינקדאין על מנת לחפש עבודה בתחום.
ראשית, תוכלו להצטרף לקבוצות פייסבוק כמו
- דרושים בSEO
- דרושים – משרות – Affiliate, SEO, PPC, תוכן, שיווק, Marcom
- דרושים ג'וניור – משרות שיווק ופרסום דיגיטלי לג'וניורים ולחסרי ניסיון
- דרושים – שיווק ופרסום דיגיטלי
בנוסף, תוכלו לחפש עבודה בלינקדאין באמצעות חיפוש של קטגוריית הSEO בממשק חיפוש העבודה. שימו לב- תוכלו גם לחפש מקומות עבודה באמצעות הפעלת אופציית הRemote , לכו תדעו, אולי תזכו להצעת עבודה מאיזו חברה עם ניחוח של חו"ל.
סתם שתדעו, יש מצב שהתמזל מזלכם ואני בדיוק מגייס , מוזמנים להציץ:)
איך לשפר את הסיכויים למצוא עבודה בתחום?
בתור אחד שראיין ומראיין מועמדים רבים, אני ממליץ לכם לעבור על השלבים הבאים:
- קורות חיים מעולים– אנחנו מקבלים עשרות ולפעמים אף מאות פניות לכל משרה. לכן, חשוב מאוד לוודא שאתם מספקים לנו את המידע החשוב שאנחנו מחפשים ( ידע טכני וניסיון תעסוקתי) ו"מגרים" אותנו להזמין אתכם- לדוגמה על ידי צירוף פרוייקט שניהלתם.
- תגיעו מוכנים לראיון עבודה– אם אני מזמן מועמד לראיון והוא אינו מכיר את Screaming Frog כנראה שיש לנו בעיה. עברו על כל הידע הטכני, וודאו שאין לכם חוסרים ושאי אפשר להתקיל אתכם.
- המלצות ממעסיקים– תתפלאו אבל זה יכול לעזור לכם פלאים, במיוחד אם מדובר בקולגה מהתחום שעבדתם תחתיו. המלצה של מעסיק יכול לפעמים להיות ההבדל בין נטייה לדחייה לקבלה מוחלטת.
משכורות מקדמי אתרים SEO
נתחיל מהשאלה הפופולרית ביותר בתחום והיא כמובן המשכורות של מקדמי אתרים או "כמה מקדם אתרים SEO מרוויח?". כפי שתוכלו לקרוא בהמשך , קיים הבדל משמעותי במשכורת של מקדם אתרים פרלינסר ומקדם אתרים בסוכנות וגם הנישות השונות משפיעות על מרכיב השכר. לדוגמה, מקדם אתרים המתחמחה בתחומים כמו פורקס , אופציות בינאריות והימורים יהנה בדרך כלל משכר גבוה יותר לעומת מקדם אתרים טיפוסי. כמו כן, כמו כל נושא השכר בישראל, גם בתחום הSEO יש הבדלי שכר בין מקדמי אתרים מהדרום, מרכז והצפון.
בשנים האחרונות פורסמו מספר סקרי שכר בקרב התעשייה, ולאחר שביצענו שקלול בין מה שאנו יודעים על התעשייה לבין סקרי השכר השונים הגענו פחות או יותר למספרים הבאים:
מקדם אתרים בסוכנות
מקדם אתרים מתחיל– השכר הממוצע נע בין 6,000 שקלים ל7500 שקלים
מקדם אתרים עם ותק של בין שנה ל3 שנים– השכר נע בין 8,000 שקלים ל11,000 שקלים.
מקדם אתרים עם ניסיון של שלוש שנים ומעלה – השכר הממוצע נע בין 11,000 שקלים ל15,000 שקלים
מנהל מחלקה – תלוי בגודל המחלקה ובניסיון של העובד אך כעיקרון השכר הוא למעלה מ14,000 שקלים.
מקדם אתרים In-house בחברה
שימו לב שכאן כל המספרים תלויים בגודל המחלקה , ברמת החשיבות של הSEO עבור אותה חברה וכמובן שהניסיון מכתיב את אזור השכר.
כעיקרון, בהערכה גסה מקדם אתרים שעובד in-house בחברה מתחיל בשכר של 10,000 שקלים בעוד הרכב המחלקה והמרכיבים שהשגנו מקודם יכולים לעלות את השכר עד לרמות של 25,000 ומעלה.
הגורמים הקובעים את השכר בSEO
ישנם מספר גורמים משמעותיים המרכיבים את שכרו של מקדמי ומקדמות האתרים"
- ניסיון בתחום- מקדם אתרים עם כמה שנות ניסיון ככל הנראה יוכל לספק תפוקה איכותית ורבה יותר לעומת מקדם אתרים מתחיל שרק סיים קורס
- התמחות– גם בתוך התחום הרחב של הSEO יש מספר התמחויות הקובעות את אופי העבודה של המקדם , וסביר שהחלוקה הזו תלך ותגדל ככל שהארגון יותר גדול ( לדוגמה, בונה לינקים, SEO טכני, מנהל אסטרטגי וכו')
- כמה הוא תותח בתחום– נשמע קצת לא רשמי אבל האמת היא שקל מאוד למדוד בדרך כלל את התפוקה של מקדם האתרים. במידה והוא תותח ומספק את העבודה כמובן שקלף המיקוח שלו יותר חזק (רלוונטי לכל נישה וכל עבודה בחיים כמעט)
- ידע מקצועי – אם לדוגמה המקדם אתרים הוא מקדם אתרים באנגלית בחו"ל, או בנישה מסויימת השכר שלו יושפע בהתאם.
מקדם אתרים פרילנסר
ישנם כמה מאות ואף יותר מכך של מקדמי אתרים פרלינסרים בארץ. חלקם עושים זאת בחצי שמרה וכמה מצליחים לגדול ולהפוך לחברות קטנות המעסקיות פרילנסרים סביבם. לכן, השכר של מקדם אתרים פרלינסר נע בין 0 ש"ח עגול לאין סוף.
האמת היא שבגלל כל ההוצאות בתחום כמו תוכנות SEO, קישורים, מאמרים וכו' תאורטית מקדם אתרים פרלינסר יכול למצוא עצמו מהר מאוד במצב של הפסד, כלומר מתחת לאפס.