כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
7 טעויות נפוצות שכל מקדם אתרים עושה
שאלות של מקדמי אתרים

7 טעויות נפוצות שכל מקדם אתרים עושה

קידום אתרים הוא אחד התחומים המרתקים ביותר, כזה שסוחף את הנוגעים בדבר לרכבת הרים יומיומית של עליות וירידות תרתי משמע. לאורך השנים שמנו לב שיש מספר טעויות נפוצות שרבים מאיתנו עדיין מתקשים להתגבר עליהן, אז החלטנו לכתוב את 7 הטעויות הנפוצות שרובנו עושים.

אובססיה לטראפיק ולא להמרות

כולנו אוהבים את גוגל אנלטיקס וכל מקדם אתרים יגיד לכם שהמראה היפה בעולם הוא גרף עלייה של כמה מאות אחוזים בתנועה האורגנית. למרות התחושה הממכרת הזו, חשוב לזכור שאנליטיקס הוא רק אמצעי ולא המטרה. 

אז נכון, אם אנחנו מנטרים את התנועה האורגנית ורואים עלייה אז אנחנו כנראה עושים משהו נכון וזה בהחלט סממן מעודד אך זכרו שהמטרה העיקרית של כל עבודת השיווק הדיגיטלי היא להביא גידול במספר הלידים והמכירות בסופו של דבר.

לכן, אל תנתחו הצלחה של קידום אורגני אך ורק באמצעות הניתוח האנליטי של התנועה אורגנית, התייחסו אליו כסממן תומך אך המבחן הקובע הוא כאמור מבחן התוצאה- ROI.

כמות מאמרים

אחד הלקוחות הטובים שלנו הוא מנעולן מוכשר מארה"ב שתוך כמה חודשים האתר שלו טס למעלה בתוצאות החיפוש ובמהלך החודשים האלו הוא למד ולמד SEO בצורה מאוד מרשימה.  עם זאת, אחד הדברים שעדיין לא הצלחנו לשכנע אותו לגמרי הוא להוריד את כמות המאמרים החודשית ובהתחשב בנסיבות שאותן הוא רואה (מתחרים שמעלים כל יומיים מאמר די בנאלי) הבקשה שלו נראית מאוד הגיונית על פניו.

עם זאת, סוגיות כמות המאמרים חשובה בעיקר מבחינת תקציב הזחילה לא חכם לתת לגוגל לעבוד ולסרוק עמודים לא רלוונטיים וכאלה שלא יזכו לתנועה עצמית  ודירוגים לעולם. השיטה הזאת אולי עבדה לפני כמה שנים אך כיום היא מיותרת ויכולה לפגוע באתר במקום לקדם אותו.

איכות ולא כמות (מילים)

עניין נוסף וחשוב לא פחות ודי נדוש הוא האובססיה לכמות מילים מסוימת בכל מאמר. הנקודה היא שחשוב לסווג את סוג התוכן ואת קהל היעד שלכם. אם גולש מחפש מידע על נושא רחב סביר להניח שיש הגיון לכתוב מאמר ארוך ומקיף. מנגד, אם גולש מחפש שירות מהיר אין כל הגיון בלכתוב מגילות של תוכן ויש לספק תוכן בהתאם. המסקנה העיקרית היא שחשוב לעשות מחקר מתחרים ולהבין במדויק מה הגולש הפוטנציאלי שלכם מחפש מבחינת סוג מידע. 

תכל'ס אין לכם מה לרוץ ולכתוב 2,000 מילים בחזרתיות עבור חברת דשא סינטטי במודיעין.

פשטות 

אני מודה, גם אנחנו חוטאים בזה לפעמים. העניין הוא שהמקצוע הזה כל כך דינמי ותחרותי שלפעמים יש נטייה לשכוח את הבסיס וללכת על מהלכים הרבה יותר חדשניים ואגרסיביים בניסיון להמציא את הגלגל מחדש. לפעמים, לא צריך ללכת ולחשוב יותר מידי מחוץ לקופסה ופשוט לעשות תוכן טוב וחווית משתמש נוחה ולתת לגוגל לעשות את העבודה.

מיקוד 

לפני כמה שנים חברת About.com ביצעה שינוי אסטרטגי מעניין והפכה את האתר המרכזי שהכיל אינספור כתבות ותוכן על כל נושא בעולם בערך למספר אתרי משנה והשינוי הוביל לעלייה של 140% בתנועה (ברור שישנם עוד כמה גורמים משפיעים). 

תוכלו לראות את הגרף הזה שנלקח מהמאמר של ניל פתאל בנושא.

קייס סטאדי

מה שמעניין ביותר בשינוי הזה הוא העובדה שהחברה מחקה למעלה מ900,000 עמודים במעבר ושינתה אסטרטגייה של מיקוד לעומת כלליות. אתרים ממוקדים הם בדרך כלל סמכותיים יותר בנישה שלהם ויותר קל להם לקדם ביטויים בדרך זו. לכן, נסו לעשות Niche Down ולהיות כמה שיותר ממוקדים ורלוונטיים, אל תתפזרו:)

קצב

האלגוריתם של גוגל אוהב יציבות ומנטר אותה. יציבות זו יכולה להיבחן בתדירות העלאת מאמרים, ותדירות בניית קישורים. אם אתם בונים קישורים חשוב לשמור על אותם מינונים טבעיים ככל האפשר ולא לייצר קפיצות חדות (אלא אם כן אתם עושים קמפיין PR ואז מדובר בסיפור אחר). 

תהליך טבעי של בניית מותג הוא תהליך ממושך, את רומא לא בנו ביום וכנראה שגם את האימפריה העסקית שלכם לא, במיוחד אם אתם בונים על גוגל.

לחשוב על הגולשים ולא על גוגל

אם אתם רוצים לשפר מיקומים ולהגדיל את התנועה והמכירות שלכם חשוב להבין מה זה בכלל גוגל ומה המטרה של האלוגריתם. כעיקרון מדובר באינדקס אתרים ששם לו למטרה להציג בפניכם את התוצאה הטובה ביותר עבור כל שאילתת חיפוש. מהי התוצאה הטובה ביותר? תלוי בתוכן השאלה אבל כעיקרון כזאת שהגולש יהיה מרוצה ממנה.  האלגוריתם מחליט כיצד לדרג את האינדקס על בסיס כל מיני פרמטרים אך בסופו של דבר חווית הגולש היא החשובה ביותר. כאשר האתר שלכם או עמודים בו יציגו את התוצאה המטיבה ביותר לשאילתת הגולש, גוגל ידע במוקדם או במאוחר לדרג אתכם נכונה.

לכן, אם אתם מעצבים או בונים אתר, כותבים תוכן או עושים כל פעולה באתר , חשבו אך ורק על הגולשים.

 

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם