כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
ניהול פרויקט SEO

ניהול פרוייקט SEO? מבט מבפנים

בחודשים האחרונים כתבנו פה הרבה על קידום אתרים טכני ועל נושאים טיפה יותר מתקדמים כדי לתת ערך מוסף לקוראים שלנו. היום, אני רוצה לעשות זום אאוט ולהסביר על המתודה שאנחנו משתמשים בה בתהליכי הקידום שלנו בארץ ובחו"ל החל משלב ההתקשרות הראשונית, פגישת ההכרות והכנת תוכנית עבודה מסודרת.

חשוב לזכור שהנוסחה שאני מציג כאן היא כללית מאוד וכמובן שכל פרוייקט ייחודי ומיוחד. 

השיחה הראשונית

רוב הלקוחות שלנו הגיעו בדרך שאנחנו הכי אוהבים- אורגנית. החל משלב הפנייה הראשונית אנחנו שואפים לספק את הטיפול המקצועי ביותר ולדלות כמה שיותר פרטים שיעזרו לנו לאבחן את האתר. לפני שאנחנו חוזרים לגולש שהשאיר פרטים, אנחנו מאבחנים את האתר שלו בכלי SEO מתקדמים ויוצרים איזשהי תמונה ראשונית של המצב טרום השיחה עם הגולש המתעניין. 

לאחר שעשינו את שיעורי הבית שלנו, אנחנו פונים לגולש וממקדים את השיחה בשאלות החשובות ביותר מבחינתנו:

  • מי קהל היעד של האתר? 
  • מה המודל העסקי?
  • מה מקורות ההכנסה הקיימים של העסק?
  • כמה ביזנס האתר מייצר נכון להיום?
  • מה השאיפות העסקיות?

לאחר שנקבל מענה על השאלות הללו, נוכל להבין הרבה יותר טוב את העסק והמטרות העסקיות שהאתר שואף למלא, ומכאן נוכל להתכונן לפגישה העתידית הרבה יותר טוב.

פגישת הכרות

בטווח שבין השיחה הראשונית לפגישת ההכרות השאיפה שלנו היא לאבחן את האתר מן הקצה לקצה, להבין מה הבעיות המרכזיות איתן אנחנו מתמודדים ומה האתגרים המקצועיים שלנו. בנוסף, חשוב לנו להבין את השוק שבו הלקוח מתחרה והסתכל על התמונה הרחבה. לכן, נכין מחקר מתחרים שכולל בדיקת פרופיל קישורים של המתחרים, אסטרטגיית התוכן שלהם ומה הפערים בין אתרי המתחרים לאתרים שלנו.

את כל המידע שצברנו אודות האתגרים, המתחרים והגישה אותה נרצה לנקוט בתהליך נביא בפגישה עם הלקוח בצורה מסודרת וברורה ככל האפשר. המטרה שלנו היא לשקף בשפה פשוטה את שפת הSEO שאותה אנחנו מדברים באמצעות הצגת הדברים הבאים ללקוח:

  • מה הבעיות של האתר? (טכניות/ תוכן/ פרופיל קישורים/ גם וגם?)
  • מה האסטרטגיה שאנחנו רוצים ליישם באתר בטווח המיידי ובטווח הארוך?
  • איך התהליך נראה ברמת שיתוף הפעולה? כמה פעמים אנחנו מעדכנים אותו, אופי העבודה וההתקשרות וכו'

שלב תיאום הציפיות

תת שלב של פגישת ההכרות הוא שלב תיאום הציפיות ולדעתי הוא השלב החשוב ביותר בתהליך (במיוחד שלפעמים אני מקבל הודעות כמו "כמה עולה להיות מקום ראשון באורגני?") וחשוב מאוד להתעכב וליישר קו בנושא הזה. לרוב, במהלך הפגישה אני משקף ללקוח כיצד הפרוייקט הייחודי שלו ייראה ומסביר לו על החוזק של המתחרים, אילו ביטויים לדעתי אפשר לתקוף כבר בשלב הראשוני ואילו עדיף לחכות מבחינה אסטרטגית לשלב מתקדם יותר. המטרה שלי היא להביא כמה שיותר לידים ולקוחות ללקוח בטווח הזמן הקצר ביותר, לבנות את האמון בתהליך ומשם להרחיב את שיתוף הפעולה. עם זאת, חשוב להבין את חוקי הSEO ולדעת שבניגוד לקידום ממומן, התהליך הוא יחסית ארוך ברוב המקרים.  

  • על בסיס הנסיון שצברתי במהלך עשר השנים האחרונות אני כן יודע פחות או יותר מה נדרש מאתנו כדי להביא את הלקוח לשלושת המקומות הראשונים, אך ברוב המקרים לא אנקוט במספר שיתקבע כעוגן אליו הלקוח יחכה בכל התהליך ואעדיף להפתיע אותו לטובה. 

תחילת העבודה

לאחר החתימה על החוזה וברכת הצלחה הדדית, אנחנו ניגשים לעבודה. בשלב הראשון, אנחנו מאתרים את כל הבעיות הטכניות שיש באתר, ממפים את החוזקות ומתחילים להבין מה האתגרים בפרוייקט ומה הם סדרי העדיפויות בפרוייקט. מכאן, נכין תוכנית אסטרטגית לחודשים הקרובים,כולל אסטרטגיית תוכן,  נתקין את כל המעקבים שאנחנו צריכים ונתחיל ביישום של התוכנית שלנו.

ניתוח ואופטימיזציה

לאחר שלושה חודשי עבודה, אני אוהב לעצור את העבודה ולבחון מה מצב הפרויקט ולבצע התאמות לתוכנית שלנו ההגיון די פשוט, אסטרטגיות שעבדו טוב נמשיך לדחוף קדימה, מה שלא כל כך עבד נתקן ונשפר. כמובן שכל התהליך מתבצע בשקיפות מול הלקוח שחיונית מאוד להצלחת התהליך.

Seo Power Suit

דוחות ותקשורת עם הלקוחות

אני מאמין ששקיפות היא המנוע להצלחה בתעשייה כה בעייתית כמו שלנו. לכן, אנחנו שולחים דוחות חודשיים, עדכונים באימיילים על מהלכים חשובים ולרוב נוהגים לדבר עם הלקוחות שלנו מספר פעמים בחודש. עם זאת, חשוב מאוד להבהיר ללקוח את אופי העבודה וההתקשרות איתכם. חשוב לא להפוך לחברים (למרות שזה קורה לפעמים:)) ולשמור על יחסי עבודה מקצועיים שיבטיחו תהליך נטול רגשות ודרמות (המלצה שכדאי לכם ליישם על בסיס ניסיון עבר:))

בעיות שצצות במהלך הפרוייקט

כן, תאמינו או לא אבל לא כל הפרוייקטים תמיד עובדים בדרך הטובה ביותר כבר מהרגע הראשון. מתוך מאות פרויקטים תמיד יהיו כמה בעייתים, כאלו שמתקדמים טיפה יותר לאט או כאלו שאתם מרגישים שהתקשורת עם הלקוח לא בריאה ושורר חוסר אמון. במקרה כזה חשוב לאבחן את הבעיה ולהבין את שורשה. במידה וקיימת בעיה בתקשורת עם הלקוח, רצוי ואף מומלץ לזמן אותו לשיחה, לשקף לו את הדברים בשפה פשוטה וליישר את ההדורים. במידה וגם זה לא עוזר, לפעמים גם פרידה היא צעד הכרחי ובריא שיכול רק לעזור לכלל המערכת. אל תפחדו לאבד לקוח שלא בריא לכם.

לסיכום,

פרוויקט SEO הוא תהליך דינמי, שיכול להתפתח כמעט לכל הכיוונים. המפתחות לתהליך בריא הם שקיפות, מקצועיות ותקשורת בריאה. ללא שלושת המרכיבים הללו יהיה לכם קשה למצות את המירב מכל פרוייקט , להצמיח את העסקים שאתם מקדמים ולצמוח בתור עסק.

 

 

 

ניהול פרוייקט SEO? מבט מבפנים
ממוצע דירוגים: 3.7 (סה״כ 3 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה