לשווק שירות קידום אתרים

איך לשווק את שירותי קידום האתרים שלכם?

שכנוע לקוחות לרכוש שירותי קידום אתרים הוא לא משימה פשוטה. למרות שמדובר בשוק צומח שרבים כבר מודעים לערך הרב שבו, לא כולם מצליחים עדיין לראות את מלוא הפוטנציאל הטמון בו. בפרט כאשר אתם אלה שיוזמים את ההצעה לאותם לקוחות, הם עלולים להציף אתכם בשאלות רבות. אם לא תענו נכון, אתם עלולים לאבד עסקה. מה עושים?

אספנו עבורכם מספר שאלות נפוצות שלקוחות יכולים לשאול בענייני קידום אתרים בגוגל לצד תשובות מומלצות. כמובן שלא ניתן להבטיח שמספר הלקוחות שלכם יגדל בעקבות שימוש בתשובות הללו, אולם לכל הפחות הן יכולות לתת לכם כיוון ובסיס.

  • האם באפשרותך להבטיח שאגיע למקום הראשון?

זו אולי השאלה הנפוצה ביותר, ובדרך כלל גם הראשונה ששואל הלקוח הפוטנציאלי. אבל חשוב מאוד לענות לה באופן מדויק וכן ככל האפשר, משום שמדובר בענף שיש בו כמויות אדירות של מידע שגוי. מקדמי אתרים רבים מדי משקרים ללקוחותיהם כדי למכור את שירותיהם, ומספרים להם שהם יכולים להביא אותם למקום הראשון במהירות שיא מבלי לספר להם אודות הסיכונים הכרוכים בתהליך שכזה.

על מנת להבין מדוע אי אפשר להבטיח ללקוחות מקום ראשון בגוגל, הלקוחות חייבים לקבל לכל הפחות הבנה בסיסית של הדרך בה עובדים מנועי חיפוש; עליהם להבין שאף אחד לא באמת יודע בוודאות כיצד אתרים מדורגים על ידי גוגל, אבל שיש שיטות טובות מאוד שאפשר להשתמש בהן כדי לשפר את הדירוג ויש שיטות אחרות שעלולות להשפיע לרעה על הדירוג. כמו כן אפשר לומר להם שתעשו את מירב המאמצים להביא אותם למקום הראשון עבור כמה שיותר ביטויי מפתח מבלי לסכן את עתיד האתר שלהם במנועי החיפוש.

הצעת תשובה: אף אחד לא יכול להבטיח מקום ראשון בתוצאות החיפוש של גוגל, ומי שמבטיח – משקר. האלגוריתם של גוגל הוא סוד שמור ומשתנה כל הזמן. בנוסף יש משקל רב לרמת האופטימיזציה הנוכחית של האתר, לעוצמת התחרות בענף ולתקציב העומד לרשות הקמפיין. אין באפשרותי להבטיח מקום ראשון, אבל אוכל להבטיח שאעשה כל שביכולתי כדי להביא את האתר שלך לשם.

  • כמה עולה להגיע למקומות הראשונים?

כדי לענות ללקוח ששואל את השאלה הזאת תצטרכו לשאול אותו מספר שאלות קודם, אבל באמת היא שלא ניתן לקבוע מחיר ספציפי להגעה למקומות הראשונים. מאידך, כן אפשר לקבוע תקציב שבמסגרתו ניתן יהיה לראות התקדמות לאורך זמן.

הצעת תשובה: זה תלוי במצב ההתחלתי שלך כרגע ובמצב שאליו ברצונך להגיע. יש גם חשיבות לעוצמת המתחרים שלך ולתעשייה שהעסק פועל בה. חשוב גם להבין פרמטרים נוספים כגון מהי רמת האופטימיזציה הנוכחית של האתר, והאם יש לך כותבים, מעצבים או מתכנתים שאפשר להיעזר בהם? אם התשובה לשאלה הזו חיובית, אפשר לחסוך בעלויות. אחרת ההוצאות יעלו.

  • אפשר לשלם אחרי שאראה תוצאות?

הסדרי התשלום שלכם תלויים בכם, אבל ככלל מומלץ לסרב. ראשית משום שיכולים לעבור מספר חודשים עד שהתוצאות יהיו נראות לעין, ושנית משום שלכם וללקוח שלכם עשויים להיות דעות שונות לגבי משמעות המילה "תוצאות".

הצעת תשובה: אם מישהו ידרוש את שירותיך, האם תסכים לעבוד בחינם ולקבל תשלום רק לאחר שהוא יראה תוצאות? התשלום במקרה הזה הוא לא עבור תוצאות, אלא עבור המאמץ. העבודה שתושקע באתר תשפר את האתר ללא קשר לשאלה באיזו מהירות היא תשפר את הדירוג בתוצאות החיפוש. יחד עם זאת, מדי חודש אשלח לך דו"ח מפורט בו יצויין אילו פעולות בוצעו ואילו השפעה הייתה להם על הדירוג.

  • שכרתי בעבר מקדם אתרים שלא הביא שום תוצאות

יש לקוחות חשדניים שעברו בין מספר חברות קידום אתרים בפרקי זמן קצרים או ספגו חוויות שירות שליליות. חשוב להיזהר בתשובה במקרה הזה, כדי לא לחטוף ביקורת שלילית ללא קשר למאמצים שלכם.

ראשית יש להבהיר שהעובדה שמישהו כבר עבד על האתר שלהם היא דבר מצוין משום שאפשר לראות מה נעשה ולהשתמש בזה לטובת הלקוח. שנית, אל "תלכלכו" על עמיתיכם אלא אם הם באמת עשו דבר מה הרסני.

הצעת תשובה: צר לי שהיו לך התנסויות לא טובות בעבר. עם זאת, יש בזה גם צד חיובי משום שעכשיו אנחנו יכולים ללמוד מן הטעויות שנעשו בעבר כדי למנוע חזרות עליהן בעתיד. אני מציע שנתחיל בניתוח של האתר שלך כדי לראות איפה יש נושאים שצריך לטפל בהם. אם מדובר בדברים פשוטים וקטנים יחסית, נוכל לסכם על תשלום חד פעמי ובהמשך תוכל להחליט אם ברצונך להתקדם לעבודה קבועה על בסיס חודשי.

  • אני כבר עושה קידום ממומן. קידום אתרים אורגני עדיף?

שאלה כזו יכולה ללבוש מספר צורות. לקוחות יכולים לומר שקידום ממומן באמצעות Adwords (פרסום בגוגל) שיפר להם את ביצועי האתר, או לבקש מכם לערוך השוואה בין קידום ממומן לבין קידום אורגני.

למעשה יכול להיות רעיון טוב לשלב בין שני האפיקים. בעוד קידום אתרים אורגני טוב יותר לטווח הארוך, קידום ממומן דווקא שימושי בשלבים המוקדמים יותר. אפשר גם לבצע את שניהם במקביל, וכך לכבוש יותר תוצאות חיפוש.

הצעת תשובה: קידום ממומן באמצעות Adwords הוא פלטפורמה נהדרת לפרסום ובהחלט כדאי לעשות זאת זה בתחילת הדרך. עם זאת, תמיד צריך לשלם על קידום ממומן. בנוסף, יש הרבה גולשים שמשתמשים בחוסמי פרסומות. האמת היא שאנשים מקליקים יותר על תוצאות חיפוש אורגניות: מודעות בגוגל נהנות משיעור הקלקה של בין 2% ל-3%, ושיעור זה יורד בהתמדה, בעוד היתר מעדיפים תוצאות חיפוש אורגניות. זו הסיבה בעטיה המחיר הממוצע למודעה מטפס למעלה. חשוב לזכור שקידום אתרים אורגני לוקח יותר זמן, ולכן ככל שנתחיל מוקדם יותר כן ייטב.

  1. אפשר לראות תוצאות שהשגת בעבר?

במקרה הזה אין הצעת תשובה, משום שמדובר בעניין אישי וכל אחד יחליט על פי דרכו האם ירצה להראות ללקוח חדש תוצאות שהשיג בעבר עבור לקוחות אחרים או לא. אבל חשוב לדעת שמדובר בשאלה שעולה לא מעט, ובמידת הצורך להכין מראש תיק עבודות באופן מושכל.

אם אתם בתחילת הדרך, תוכלו לעבור בחינם או בסכום צנוע עבור חברים ובני משפחה ולאסוף דוגמאות שתוכלו להראות בהמשך. לחלופין תוכלו להכין אתר או בלוג שידורגו היטב עבור מילות מפתח שקשורות לקידום אתרים – ומי יודע, אולי אפילו יגיעו משם לקוחות חדשים שימצאו אתכם בראש רשימת תוצאות החיפוש ויתרשמו מן המקצועיות שלכם…

  • למה המתחרים שלי מדורגים גבוה יותר ממני?

לקוחות רבים שואלים את עצמם את השאלה הזו: יש לנו אתר יפה, לדעתנו הוא טוב משל המתחרים, ואנחנו לא מבינים למה האתר המכוער שלהם מדורג במקום גבוה יותר משלנו. אלא שחשוב לזכור שיש סיבות רבות ושונות לשאלה מדוע אתר אחד עובד טוב יותר מאתר אחר, גם אם הוא נראה פחות טוב. אם לא יודעים מה נעשה באתר, ובמיוחד אם לא בוחנים שום אלמנט, אי אפשר לדעת מה הסיבה.

הצעת תשובה: אני לא רוצה להעליב, חלילה, אבל יכול להיות שבעיניך האתר הוא הטוב ביותר בעולם כאשר בפועל יש בו הרבה בעיות. עיצוב לא תמיד יכול להעיד על ביצועים. יתכן שעדיף לשפר היבטים אחרים באתר, כגון את חוויית המשתמש שיש לה השפעה חזקה על האופן בו האתר ידורג במנועי החיפוש. יש הרבה דברים שאפשר לשפר באמצעות מבחן A/B. יכול להיות למשל שאתה מאוד אוהב כפתורים אדומים, אבל כפתורים ירוקים ייראו טוב יותר לרוב הגולשים.

  • כמה זמן יקח עד שאגיע למקום הראשון?

אין לזה תשובה אחת, משום שיש כל כך הרבה גורמים שמשפיעים על הביצועים ועל מדידת התוצאות. למעשה, לא תמיד הלקוח בעצמו מבין מה פירוש "המקום הראשון" בהתייחס לפרמטרים כמו מילות המפתח וכו'.

הצעת תשובה: ובכן, זה תלוי במספר דברים, כגון תקציב והתחרות בענף, אבל האמת היא שהשאלה לא שלמה. האם ברצונך להיות מדורג במקום הראשון עבור מילת מפתח ספציפית אחת בלבד? עבור מאה מילות מפתח שונות? אלפים? האתר שלך יכול לצמוח כיחידה אחת שלמה, אבל מילות מפתח מסוימות עשויות להיות מדורגות מהר יותר מאחרות, ושוב, זה תלוי בהרבה דברים שונים.

  • למה קידום אתרים לוקח כל כך הרבה זמן?

קידום אתרים, קצת כמו בניית שרירים בגוף, הוא לא דבר שאפשר לעשות בן לילה. אם אתם רוצים אתר חזק עם נוכחות מקוונת יציבה, צריך לעבוד לאט ובסבלנות. יש קיצורי דרך ושיטות שיכולות להאיץ את התהליך, אבל זה כרוך בסיכונים ועלול לסבך את האתר בטווח הארוך.

הצעת תשובה: קידום אתרים לוקח זמן משום שהוא כרוך בהרבה פעולות שונות ומשפיעים עליו אלמנטים רבים, החל מאיכות העסק וכלה בדברים טכניים שמתרחשים מאחורי הקלעים של קוד האתר. כולם צריכים להיות מסודרים ואופטימליים על מנת שהאתר יהיה מדורג במיקום גבוה וטוב למשך זמן רב ככל האפשר. זה קצת כמו לבנות שרירים בגוף: צריך להתאמן קצת בכל יום כדי לראות תוצאות בטווח הארוך. ככל שמתחילים מוקדם יותר, כך עדיף. מצד שני, אם באתר קיימת בעיה קריטית שניתן לטפל בה באופן מיידי, יתכן שהתוצאות יכולות להיראות מוקדם יותר.

  • אפשר להאיץ את התהליך?

אפשר, אבל צריך לעשות את זה כמו שצריך. רבים מתפתים לשיטות מפוקפקות של "כובע שחור", גם אם במודע לבעייתיות שבעניין, ולעיתים אף עשויים לדרוש מכם לעשות כן עבורם – אבל מדובר במדרון חלקלק ובמיטה חולה שמוטב לא להיכנס אליה.

הצעת תשובה: אשאל אותך כך – האם תרצה להיות מדורג גבוה מחר בבוקר אבל לשנה אחת בלבד, או שתרצה להיות מדורג גבוה בעוד שנה אחת אבל לכל החיים? אם תבחר באפשרות הראשונה, פשוט הגדל את תקציב הקידום הממומן שלך. אם נשתמש בשיטות קידום מפוקפקות, "כובע שחור", יתכן שנראה תוצאות מהר יותר אבל נסתכן בכך שההשפעה תיעלם אחרי זמן קצר ואפילו בספיגת עונש מצד גוגל. מצד שני, אם נפעל על פי הכללים המנחים של גוגל ונעשה הכל כמו שצריך, הדירוג יישמר לתקופה ארוכה מאוד, אולי אפילו לנצח. בקיצור, הדרך היחידה להאיץ את התהליך היא להגדיל את התקציב ולהתמקד בדברים הטובים.

סיכום

לא תמיד קל לענות לשאלות ולהתנגדויות של לקוחות פוטנציאליים תוך כדי שכנועם לשכור את שירותיכם כמקדמי אתרים. נקווה שהשאלות הנפוצות שלעיל, יחד עם הצעות התשובות, יסייעו לכם לסגור יותר עסקאות. עם זאת זכרו שלא מדובר בתשובות מוחלטות וההצלחה לא מובטחת.

גם שימור לקוחות הוא נושא חשוב אם ברצונכם להצליח בתחום של קידום אתרים. אתם רוצים לבנות תיק עבודות מפואר, והמלצות מלקוחות קיימים הן מקור חזק מאוד להשגת לקוחות חדשים. לכן ודאו שאתם מנהלים קשרים טובים עם הלקוחות שכבר יש לכם, שלחו להם דוחות מפורטים מדי חודש ושמרו על קשר הדוק כדי להציג להם את ההתקדמות לאורך הדרך.

תאמו ציפיות באופן שוטף: ודאו שהתקציב שהלקוחות מגדירים עבורכם מתאים לרמה הנוכחית של העסק שלהם ושל הקמפיין שאתם מבצעים עבורם, לרמת האופטימיזציה שכבר בוצעה באתר, לעוצמת התחרות ולמסגרת הזמן המשוערת.

היו שקופים כלפי הלקוחות: אם הלקוח מרגיש שהתקציב גדול מכפי שהוא יכול להרשות לעצמו כרגע, בעוד שאתם מרגישים שהוא דווקא קטן מכדי להצליח להתמודד בתחרות במסגרת הזמן המוקצבת, היו כנים ואימרו זאת ללקוח. בטחו בו שהוא יידע להעריך לא רק את המקצועיות שלכם אלא גם את השקיפות והכנות.

איך לשווק את שירותי קידום האתרים שלכם?
ממוצע דירוגים: 5 (סה״כ 1 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה