מילון מונחים לשיווק באינטרנט ובעיקר לקידום אתרים מבית Seolinks מכיל את כל המושגים החשובים להבנה ולהתמצאות בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט רוצים לקדם את אתרכם? מומלץ להתחיל עם הכרת מושגי המפתח

ציון איכות

ציון האיכות (Quality Score) הינו אומדן שניתן לקמפיין פרסום בגוגל אדוורדס, ואשר מודד את איכותן של המודעות, של מילות המפתח ושל עמודי הנחיתה שלו. ציון איכות גבוה משמעו אפשרויות לשיפור המיקום בו מוצגות המודעות וכן לתשלום מחירים נמוכים יותר בעבור הצגתן לגולשים. מרכיבי ציון האיכות הם: שיעור ההקלקה (CTR), דהיינו אחוז ההקלקות על המודעות מתוך סך צפיות הגולשים במודעה. רלוונטיות המודעה, כלומר חוזק הקשר בין …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
20/12/17
אינדקס סמנטי לטנטי

אינדקס סמנטי לטנטי (Latent Semantic Indexing, LSI) פירושו היכולת של מנועי חיפוש, גוגל ואחרים, להבין לא רק את המילים המוקלדות בשורת החיפוש אלא גם את משמעותן. בעזרת האינדקס הסמנטי הלטנטי ניתן להתאים את התוכן אל מילות החיפוש גם לפי ההקשר ולפי מילים נרדפות, כך שחיפוש בגוגל, למשל, יכול להיות פשוט כמו שיחה טבעית עם אדם אחר. הואיל והמטרה של מנועי החיפוש היא לספק למשתמש את …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
18/12/17
ג'אווה סקריפט

ג'אווה סקריפט (Javascript) הוא שמה של שפת תכנות המשמשת ליצירת יישומי אינטרנט מתוחכמים שניתן לשלב בעמודים ולהפעיל באמצעות הדפדפן, כגון אפקטים מיוחדים, מילוי טפסים מקוונים או שינוי תוכן האתר בזמן שמשתמש גולש בו. ג'אווה סקריפט גם משמשת לאימות נתונים המוכנסים על ידי המשתמש מצד הלקוח על מנת לזרז את מהירות טעינת העמוד מצד השרת. הבעיה עם יישומים הכתובים בשפת ג'אווה סקריפט היא שהם אינם נסרקים …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
15/12/17
ידידותיות למובייל

בתחילה אתרי האינטרנט נוצרו עבור מחשבים שולחניים, אולם השימוש ההולך וגובר במהירות במכשירים ניידים מביא משתמשים רבים להיכנס לאתרי האינטרנט באמצעות סמארטפונים ומכשירי טאבלט. אלא שלא כל אתר אינטרנט שמוצג היטב על גבי מסך מחשב יוצג היטב גם במכשיר נייד. יתרה מזאת, לעומת גלישה באתר המותאם למחשב, אשר מצריכה שימוש בעכבר ומקלדת, אתרים המוצגים במכשיר נייד מצריכים שימוש בעיקר שימוש באצבע. סיבות אלה הובילו בעלי …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
10/12/17
HTTPS

פרוטוקול HTTPS – Hypertext Transfer Protocol Secure דומה לפרוטוקול HTTP, אולם בתוספת של שכבת אבטחה אשר מגנה על המידע המועבר בין השרת לבין הלקוח באופן כזה שהוא חשוף אך ורק לשני הקצוות של התקשורת ולא ניתן לצותת לו או לפרוץ אליו. מבחינת קידום אתרים קיימת עדיפות לשימוש בפרוטוקול HTTPS, שכן גולשים המגיעים אל אתרים מאובטחים ויודעים שפרטיותם מוגנת נהנים מחוויית משתמש חיובית. לפיכך, דירוגו של …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
30/11/17
HTTP

פרוטוקול HTTP (HyperText Transfer Protocol) הוא פרוטוקול התקשורת המוכר והנפוץ ביותר בעולם המשמש לתעבורת נתונים ומידע על גבי רשת האינטרנט. הפרוטוקול מבוסס על טקסט אשר מאפשר העברה של דפי HTML, יחד עם אובייקטים שונים שהם מכילים (תמונות, סרטונים, נתונים שנקלטים מן המשתמשים כגון פרטים אישיים או פרטי כרטיס אשראי), בין השרת לבין הלקוח. במילים אחרות, פרוטוקול HTTP מאפשר גלישה נוחה ברשת האינטרנט.

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
28/11/17
גוגל באולינג

גוגל באולינג (Google Bowling) היא שיטה זדונית הנחשבת לאחת מן השיטות של קידום אתרים שלילי ועל כן אינה מקובלת על גוגל ועל מנועי חיפוש אחרים. במסגרת השיטה הזו, גורם זדוני מנסה לפגוע בדירוגו של אתר כלשהו בתוצאות החיפוש באמצעות קישור אליו מאתרים מפוקפקים, כגון אתרי הימורים ופורנוגרפיה. הקישורים המרובים מן האתרים המפוקפקים גורמים לגוגל ולמנועי החיפוש האחרים להוריד את דירוגי האמון והסמכות של האתר המקושר, …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
26/11/17
פריים – איי-פריים

פריים (Frame) או איי-פריים (iFrame) הם מושגים המתייחסים לעיצוב אתר באופן שבו מספר תכנים מופיעים זה לצד זה באותו מסך, כל אחד בתוך מסגרת משלו. שימוש בפריימים כאלה נחשב ללא יעיל מבחינת קידום אתרים, שכן בדומה לפלאש, הזחלנים של מנועי החיפוש מתקשים לנווט באופן נכון בתוך המסגרות השונות. לפיכך, פעמים רבות התוכן שבתוך הפריימים אינו נסרק ואינו מאונדקס, כך שלמעשה כמעט ואין בהם תועלת אלא …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
23/11/17