מילון מונחים לשיווק באינטרנט ובעיקר לקידום אתרים מבית Seolinks מכיל את כל המושגים החשובים להבנה ולהתמצאות בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט רוצים לקדם את אתרכם? מומלץ להתחיל עם הכרת מושגי המפתח

הונאת קליקים

הונאת קליקים (Click Fraud) היא תופעה המנצלת את העובדה שמפרסמים רבים בגוגל ובמקומות אחרים ברשת האינטרנט משלמים עבור פרסום מודעותיהם במודל של CPC, כלומר תשלום עבור כל לחיצה של גולש על המודעה. במסגרת מודל תשלום מסוג CPC התשלום מתבצע עבור כל לחיצה על המודעה, גם עבור לחיצות שלא הומרו לרכישת מוצר או הזמנת שירות, ולכן יש גורמים אשר נוהגים ללחוץ על המודעות הללו מספר רב …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
21/11/17
Above the Fold

ה-Fold הוא הנקודה בעמוד שעד אליה הוא מוצג על מסך המחשב או בדפדפן של המשתמש, ומתחת לה יש צורך בגלילה מטה על מנת לצפות בתוכן של העמוד. הביטוי Above the Fold, כלומר "מעל הקפל" מגיע מן העיתונים המודפסים אשר מחלקי העיתונים נהגו לחלק בצמתי הדרכים: העיתונים היו מקופלים באמצעם והמידע החשוב ביותר, כגון הכותרות המרכזיות, היה מודפס מעל הקפל. נהוג לעצב אתרי אינטרנט מתוך מחשבה …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
16/11/17
אינדוקס

אינדוקס הינו התהליך שמנוע החיפוש מבצע, הכולל איסוף מידע אודות אתרים בכל רחבי רשת האינטרנט ושמירתו באופן מסודר למטרת שליפה מהירה בעת הצורך. מנועי החיפוש מבצעים את תהליך הסריקה של אתרי האינטרנט באופן מתמיד, כשהם מחפשים עמודים חדשים ועדכונים בעמודים קיימים. כאשר הם מוצאים עמודים כאלה, הם "מאנדקסים" אותם, כלומר מוסיפים עותק שלהם למאגר המידע של מנוע החיפוש. ניתן להורות לרובוטי הסריקה של מנועי החיפוש …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
14/11/17
שיעור ההקלקה (CTR)

שיעור ההקלקה (Click Through Rate) מחושב כיחס בין מספר הגולשים אשר הקליקו על מודעה לבין מספר הגולשים שנחשפו אל המודעה. מדובר בנתון בעל משמעות רבה בתחום קידום האתרים הממומן, שכן הוא משפיע על עלותה של כל הקלקה ולפיכך גם על האפקטיביות של כל הקמפיין כולו. כך למשל אם מודעה מסוימת משיגה תוצאות יפות ואחוז ההקלקה עליה גבוה, ניתן להוריד את העלות עבור כל קליק, בין …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
12/11/17
רשת בלוגים פרטית (PBN)

רשת בלוגים פרטית, Private Blog Network, היא טכניקת קידום אתרים שבמסגרתה מוקמת רשת של מספר אתרים שונים בבעלות של גורם אחד, כשלמראית עין הם אתרים נפרדים לחלוטין אולם מטרתם היחידה היא להוות פלטפורמה שתשמש לקידום אתרים אחרים. זאת באמצעות פרסום של תכנים ומאמרים באתרים השונים השייכים לאותה רשת פרטית והחלפת קישורים יוצאים בין כל האתרים הללו. עבור מקדם האתרים מדובר בנכס חיובי לשיווק באינטרנט, שכן …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
10/11/17
קישורים אורגניים

קישורים אורגניים, הידועים גם כקישורים טבעיים או תוצאות חיפוש אורגניות, הם קישורים שמופיעים בתוצאות החיפוש ללא תשלום ומבלי שאף גורם ישלוט על סדר הופעתן מלבד האלגוריתם של מנוע החיפוש. במילים אחרות, רשימת קישורים אורגניים המוצגת לאחר שאילתה של גולש בשורת החיפוש, דהיינו בחיפוש אורגני, היא רשימה פשוטה של קישורים לאתרים שגוגל רואה בהם תוצאות רלוונטיות למבוקשו של הגולש, ללא כל סיבה אחרת. המאמץ להתאים עמוד …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
08/11/17
גוגל אדסנס

גוגל אדסנס (Google AdSense) הוא של מערכת מבית גוגל המיועדת לפרסום ברשת האינטרנט. להבדיל מגוגל אדוורדס, גוגל אדסנס נועדה עבור בעליהם של אתרי תוכן על מנת שיוכלו לפרסם באתריהם. מערכת גוגל אדסנס מציגה מודעות ממוקדות באופן שמתאים לתוכן האתרים שבהם מוצגות הפרסומות. דהיינו, המערכת מתאימה את המודעות השונות למילים שבאתר. התשלום בעבור הופעתה של מודעה באתרי תוכן של אנשים פרטיים מתבצע באחת אחת משתי שיטות: …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
05/11/17
גוגל אדוורדס

גוגל אדוורדס (Google AdWords) הוא שמה של מערכת מבית גוגל המיועדת לפרסום ברשת האינטרנט, הן פרסום בתוצאות החיפוש של גוגל המוצגות לגולשים שחיפשו דבר מה והן באתרים של שותפי חיפוש של גוגל. מערכת גוגל אדוורדס מציגה מודעות רלוונטיות למילות החיפוש שהוקלדו כשאילתה על ידי המשתמש ולתוכן האתרים. הואיל ובדרך כלל קיימת תחרות על מילות החיפוש השונות, הופעתה של מודעה ותמחורה מתבצע בשיטת מכרז, תוך שקלול …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
02/11/17