מילון מונחים לשיווק באינטרנט ובעיקר לקידום אתרים מבית Seolinks מכיל את כל המושגים החשובים להבנה ולהתמצאות בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט רוצים לקדם את אתרכם? מומלץ להתחיל עם הכרת מושגי המפתח

קידום אתרים On Page

קידום אתרים המתבצע בתוך האתר המקודם ולא מחוצה לו (Off Page), במטרה לשפר את הנראות שלו הן בעיני הגולשים והן בעיני מנועי החיפוש, ובכך לשפר את דירוגו בין תוצאות החיפוש. כך למשל ניתן למנות מספר דוגמאות לקידום אתרים On Page: אופטימיזציה של הקוד, תוך וידוא שכל הקישורים הפנימיים פועלים כשורה ואינם שבורים, קובץ txt מעודכן, תיאורי המטא מעודכנים וכדומה. זה גם המקום לבצע אופטימיזציה של …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
28/09/17
קידום אתרים Off Page

קידום אתרים המתבצע מחוץ לאתר המקודם ולא בתוכו (On Page). כך למשל ניתן למנות מספר דוגמאות לקידום אתרים Off Page: בניית פרופיל מגוון של קישורים חיצוניים, כלומר קישורים המובילים אל האתר המקודם מאתרים אחרים. ככל שהקישורים רבים יותר ואיכותם גבוהה יותר, כך ישתפר דירוג האתר בתוצאות החיפוש. פעילות ברשתות החברתיות, כגון שיתוף תכנים מתוך האתר בפייסבוק ובטוויטר, מתוך מטרה לגרוף תנועה נכנסת של גולשים אל …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
27/09/17
תגיות Nofollow, Noindex

תגיות אלה משמשות בעלי אתרים על מנת לאותת לזחלנים של גוגל אילו חלקים באתר (עמודים, קישורים או אתרים שלמים) הם אינם מעוניינים לסרוק ולאנדקס. כך לדוגמה ניתן להסתיר מעיני גוגל עמודים שיש בהם תוכן כפול או דומה מאוד, כגון תיאורים דומים של מוצרים בחנות מקוונת. כמו כן בעלי אתרים רבים שיש להם איזורים פתוחים לתגובות של גולשים נוהגים לחסום את האיזורים הללו בעזרת תגיות Nofollow …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
26/09/17
עמוד נחיתה

בעלי אתרים רבים המבקשים לקדם חלק מאוד ספציפי מן האתר שלהם, כגון שירות חדש או מבצע לזמן מוגבל, נוהגים ליצור קמפיין קידום ממומן שבמסגרתו מוצגת לגולשים מודעה, והקלקה עליה מובילה אותם לא אל אתר הבית עצמו אלא אל עמוד נחיתה: זהו עמוד אחד אשר מתמקד אך ורק במסר יחיד וברור, ללא קישורים יוצאים או הסחות דעת שעשויות להסיט את הגולש מן המטרה היחידה שלשמה נוצר …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
24/09/17
תקציב זחילה

הזחלנים של מנועי החיפוש אמנם סורקים את הרשת מדי יום, אולם לאו דווקא מבקרים באותו אתר אינטרנט מדי יום. כל אתר קיים "תקציב זחילה" הנקבע על ידי גוגל על פי גודלו, מספר הקישורים המובילים אליו ועוד. תקציב זחילה נמוך פירושו שעובר זמן רב בין סריקה לסריקה, וכך עמודים חדשים שעולים לאוויר או עדכונים בעמודים קיימים עשויים שלא להופיע בתוצאות החיפוש למשך זמן מה. איך מגדילים …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
19/09/17
זחלן רשת

הזחלן (Crawler), אשר ידוע בשלל שמות נוספים כגון רובוט סריקה, בוט, סורק ועכביש רשת, הוא תוכנה המבצעת סריקה של רשת האינטרנט באופן אוטומטי. האלגוריתם של גוגל, לדוגמה, סורקים את הרשת באופן תמידי על מנת לבצע עדכונים שוטפים של מאגר המידע העצום של גוגל, כדי שכאשר גולש יכתוב שאילתת בשורת החיפוש – תוצגנה בפניו התוצאות הרלוונטיות והעדכניות ביותר. הזחלנים של גוגל סורקים אינספור עמודים שונים מדי …

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
17/09/17
עלות לאלף (CPM)

עלות לאלף (Cost Per Mile , CPM) פירושה שהמפרסם משלם סכום מסוים בעבור כל 1000 צפיות של גולשים במודעה, ללא קשר לשאלה האם לחצו עליה או לא.

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
16/09/17
עלות לקליק (CPC)

קיימים מספר מודלים שונים לחישוב עלויות של קמפיין קידום אתרים ממומן, בין אם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, בין אם בפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות, ובין אם באתרים אחרים שבהם נרכש שטח פרסום שבו המפרסם יכול להציב באנר שיווקי:

קרא עוד
אייל רחמים
כותב: אייל רחמים
15/09/17