מילון מונחים לשיווק באינטרנט ובעיקר לקידום אתרים מבית Seolinks מכיל את כל המושגים החשובים להבנה ולהתמצאות בתחום קידום אתרים ושיווק באינטרנט רוצים לקדם את אתרכם? מומלץ להתחיל עם הכרת מושגי המפתח

עמוד נחיתה

בעלי אתרים רבים המבקשים לקדם חלק מאוד ספציפי מן האתר שלהם, כגון שירות חדש או מבצע לזמן מוגבל, נוהגים ליצור קמפיין קידום ממומן שבמסגרתו מוצגת לגולשים מודעה, והקלקה עליה מובילה אותם לא אל אתר הבית עצמו אלא אל עמוד נחיתה: זהו עמוד אחד אשר מתמקד אך ורק במסר יחיד וברור, ללא קישורים יוצאים או הסחות דעת שעשויות להסיט את הגולש מן המטרה היחידה שלשמה נוצר …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
24/09/17
מפת אתר

מפת אתר (Site Map) היא דף בו מרוכזים כלל העמודים השונים של אתר אינטרנט אחד, באופן היררכי וברור, על מנת שמנועי חיפוש יוכלו לנווט את דרכם באתר בקלות ולאנדקס אותם ביעילות. ממש כפי שאדם המגיע לעיר חדשה במדינה זרה עושה שימוש במפה על מנת לדעת כיצד להגיע ממקום למקום, כך גם הזחלנים של מנועי החיפוש משתמשים במפת האתר על מנת לדעת אל אילו עמודים הם …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
20/09/17
תקציב זחילה

הזחלנים של מנועי החיפוש אמנם סורקים את הרשת מדי יום, אולם לאו דווקא מבקרים באותו אתר אינטרנט מדי יום. כל אתר קיים "תקציב זחילה" הנקבע על ידי גוגל על פי גודלו, מספר הקישורים המובילים אליו ועוד. תקציב זחילה נמוך פירושו שעובר זמן רב בין סריקה לסריקה, וכך עמודים חדשים שעולים לאוויר או עדכונים בעמודים קיימים עשויים שלא להופיע בתוצאות החיפוש למשך זמן מה. איך מגדילים …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
19/09/17
זחלן רשת

הזחלן (Crawler), אשר ידוע בשלל שמות נוספים כגון רובוט סריקה, בוט, סורק ועכביש רשת, הוא תוכנה המבצעת סריקה של רשת האינטרנט באופן אוטומטי. האלגוריתם של גוגל, לדוגמה, סורקים את הרשת באופן תמידי על מנת לבצע עדכונים שוטפים של מאגר המידע העצום של גוגל, כדי שכאשר גולש יכתוב שאילתת בשורת החיפוש – תוצגנה בפניו התוצאות הרלוונטיות והעדכניות ביותר. הזחלנים של גוגל סורקים אינספור עמודים שונים מדי …

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
17/09/17
עלות לאלף (CPM)

עלות לאלף (Cost Per Mile , CPM) פירושה שהמפרסם משלם סכום מסוים בעבור כל 1000 צפיות של גולשים במודעה, ללא קשר לשאלה האם לחצו עליה או לא.

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
16/09/17
עלות לקליק (CPC)

קיימים מספר מודלים שונים לחישוב עלויות של קמפיין קידום אתרים ממומן, בין אם בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, בין אם בפייסבוק ורשתות חברתיות נוספות, ובין אם באתרים אחרים שבהם נרכש שטח פרסום שבו המפרסם יכול להציב באנר שיווקי:

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
15/09/17
יחס המרה

יחס המרה הוא היחס שבין מספר הגולשים שביצעו את הפעולה הרצויה בעמוד לבין סך הגולשים שביקרו בעמוד. אם יחס ההמרה נמוך, יתכן שהתוכן בעמוד אינו שיווקי מספיק ואינו משכנע את הגולשים לבצע את הפעולה; יתכן שקהל היעד המגיע אל העמוד כלל אינו רלוונטי או איננו ממוקד דיו, ובמקרה כזה יש לבחון את הקמפיין מבחינת ביטויי המפתח שהוגדרו עבור מנועי החיפוש.

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
14/09/17
המרה

המרה פירושה הפיכת גולש אקראי המגיע אל עמוד מסוים באתר לגולש שמבצע בו פעולה כלשהי: רוכש מוצר, מזמין שירות, פותח חשבון משתמש…

קרא עוד
כותב: אייל רחמים
13/09/17