טיפים לקידום אתרים

טיפים לקידום אתרים – 50 טיפים מנצחים

קידום אתרים הוא תחום דינאמי ומשתנה באופן תמידי. טיפים לקידום אתרים ושיטות שונות מתבררות לעיתים רבות כטרנד חולף שפג תוקפו בתוך זמן קצר. מנגד, קיימות טכניקות שעשויות להיות יעילות אולם השפעותיהן ניכרות רק לאחר זמן רב מאוד (עד כדי חודשים ואפילו למעלה משנה) – אם כן, מה יכול לעשות מי שמבקש לראות תוצאות באופן מהיר ככל האפשר?

למרבה המזל, קיימות מספר דרכים שכל מקדם אתרים יכול לעשות על מנת לשפר את מיקומו של אתר בתוצאות החיפוש של גוגל באופן יעיל ומהיר יחסית. באופן טבעי, אופי היישום של כל הדרכים הללו תלוי באופיו של האתר המקודם – אולם באופן כללי ניתן לומר שחמישים טיפים לקידום אתרים שהכנו יתאימו פחות או יותר לכל אחד. אם אינכם משתמשים בהם עדיין, זה הזמן להתחיל.

טיפים לקידום אתרים

שני הדברים החשובים ביותר באתר הם התוכן מצד אחד ופרופיל הקישורים מצד שני, שכן הם אלה שמשפיעים באופן המשמעותי ביותר על דירוג האתר על פי האלגוריתם של גוגל. שילוב של שני האלמנטים הללו בתדירות קבועה, תוך שימוש באיכות של תוכן מצד אחד ואיכות של קישורים מהצד השני. תשפר משמעותית את סמכות האתר שלכם וגם את דירוג האתר.


בעת ביצוע מחקר מילות מפתח, בדקו גם שאילתות שרלוונטיות לחיפוש קולי. ככל שהחיפוש הקולי מתרחב בכל העולם, כך תגדילו את הגישה הפוטנציאלית שלכם ליותר גולשים.


עוד באשר לחיפוש קולי, התייחסו גם לביטויים כמו "בסביבה שלי", "באזור שלי" או "לידי" על מנת למקסם את השילוב בין חיפוש קולי לבין מיקום גאוגרפי.


מגמה נוספת שמתרחבת בעולם היא השימוש במכשירים ניידים לגלישה ברשת. בדקו כיצד האתר שלכם נראה במכשירים ניידים שונים באמצעות הכלי Fetch and Render שלGoogle Search Console על מנת להשוות אותו לתצוגה במחשב רגיל.
fetch and render


אם אין לכם גרסת אתר מותאמת למובייל, ועל מנת להגדיל עוד יותר את תנועת הגולשים ממכשירים ניידים, השתמשו בשירות AMP של גוגל. שירות זה יוצר גרסה מותאמת למובייל של אתר אינטרנט, כך שתוכלו לוודא שהאלמנטים הראשונים שנחשפים לגולשים ממכשיר נייד יהיו החשובים ביותר, כגון התוכן והקישורים.


בעת בניית קישורים, השתמשו בשיטות קידום אתרים המותרות על ידי כללי השימוש של גוגל ולא באלו המכונות "כובע שחור" (אלה שאינן "חוקיות" לפי גוגל). זאת משום שהענישה של גוגל, אם יתגלה שהשתמשתם בשיטה מפוקפקת, תחול לא רק על הקישורים הבעייתיים אלא על כולם, גם הכשרים שבהם.


רושמים את האתר המקודם לכל אינדקס אפשרי ברשת? זכרו שהכמות לא חשובה יותר מהאיכות. מקדו את המאמצים שלכם בכמה אינדקסים מובילים שרלוונטיים לענף שבו פועל העסק, וכך תגדילו את מידת הרלוונטיות של הקישורים.


ודאו שמבנה הקישורים באתר שלכם ברור הן לגולשים והן למנועי חיפוש. אם למשל אתם סומכים על קישורים בתחתית העמוד שיעבירו תנועה לעמודים פנימיים באתר, דעו שה-Header וה-Footer אינם יעילים במיוחד מבחינה זו. עדיף לשלב קישורים בגוף התוכן שלכם, כחלק מהטקסט – כך יהיה קל יותר לגוגל לנווט באתר שלכם.


הימנעו משרשרות ארוכות מדי של הפניות, משום שהן מקשות על מנועי החיפוש לסרוק את האתר במהירות.


עומדים בפני מעבר מ-HTTP ל-HTTPS? התחילו בשינוי הקישורים הפנימיים ל-HTTPS.


אם אתם נמצאים בשלב מעבר מ-HTTP ל-HTTPS, אל תבצעו שינויים נוספים באתר במקביל. זאת משום שההנחה של גוגל היא ששום דבר אחר לא משתנה באתר, ולכן יתכן ששינויים שייעשו בזמן המעבר יתעדכנו באיחור בגוגל.


השתדלו שמהירות טעינת האתר לא תעלה על 2 שניות למשתמש, ולכל היותר 3 שניות. לשם כך תוכלו להיעזר בכלים שונים שזמינים ברשת.


שקלו להשתמש ברשת הפצת תוכן (CDN) על מנת לקצר את משך טעינת האתר.


כשאומרים "רשתות חברתיות", רבים מתכוונים בדרך כלל לפרסום בפייסבוק – אולם פרסום ברשתות החברתיות כולל גם פלטפורמות אחרות ולא פחות יעילות. האם ידעתם שבאפשרותכם להעלות קמפיין ממומן גם בלינקדאין, למשל?


אינסטגרם, הרשת החברתית העושה שימוש בתמונות שנרכשה לפני מספר שנים על ידי פייסבוק, הולכת ומבססת את עצמה כדרך שיווק לא רעה, בעיקר עבור בעלי חנויות מקוונות. אם יש לכם חנות וירטואלית ועדיין אין לה פרופיל באינסטגרם, בדקו את אפשרויות הפרסום בה.


השקיעו בשירות לקוחות מעולה בפייסבוק, שם כבר היום ניתן לבצע רכישות ומכירות.


נסו ליצור וידאו של 360 מעלות בפייסבוק. היום, עם הפופולריות הגואה של "פייסבוק לייב", פיצ'ר השידור החי של פייסבוק, כל מה שאתם צריכים לעשות לשם כך הוא לעמוד עם סמארטפון באמצע העסק ולהסתובב.


אם יש לכם חנות פיזית, השתמשו באפשרות המיקוד על פי מיקום גיאוגרפי של פייסבוק על מנת לפרסם את עצמכם באופן ממוקד לאנשים שנמצאים בסביבתכם הפיזית.


טיפים לקידום אתרים – עוד מעט ממשיכים…

טיפים נוספים
פיצ'ר חדש יחסית שהתווסף לאחרונה לאפשרויות הרבות של גוגל הוא אפשרות תכנון טיולים. אם העסק שלכם נמצא בסמוך לאיזור תיירותי, או אם אתם עוסקים בתחום הטיולים והנסיעות, יתכן שיצירת מדריכי טיולים תתגלה כשימושית עבורכם.


השגיחו היטב על פרופיל הקישורים שלכם; הוא זה שמאותת לגוגל מהן רמות האמינות והאיכות של האתר. לכן בדקו אותו מעת לעת וטפלו בקישורים בעייתיים.


תוכן רענן יכול לדחוף את הדירוג שלכם למעלה, אבל התוכן הזה לא חייב להימצא דווקא בעמוד הבית. גם תוכן חדש בבלוג העסקי יכול להשיג את אותה תוצאה.


התוכן שלכם דל ומשעמם? הדבר היחיד שתוכן כזה עושה עבור האתר שלכם הוא הורדה של ציון האיכות שלו על פי גוגל. לכן היפטרו מתוכן דל או שכתבו אותו והוסיפו לו ערך של ממש.


היפטרו גם מתוכן משוכפל, אם יש לכם כזה בעמודים פנימיים באתר או מחוצה לו. צרו קשר עם בעלי אתרים אחרים על מנת להסיר מהם שאריות נוספות של תכנים מועתקים, אם יש כאלה, משום שתוכן כזה פוגע בדירוג שלכם בגוגל.


לפעמים דווקא תוכן ישן עשוי להיות מנוע עוצמתי ומעניין שמביא תנועת גולשים משמעותית לאתר. אם כך, נסו ליצור תוכן חדש שדומה לתוכן הישן (אבל לא מועתק!) שמביא זוית רעננה או עדכון רלוונטי.


בבואכם לייצור תוכן חדש לאתר, חישבו כיצד תוכלו לנצל אותו בעתיד באופן שונה, כגון טקסט שהופך למצגת, תמונות שהופכות לסרטון וכדומה.


מתלבטים באיזה נושא לבחור על מנת שבו יעסוק התוכן הבא שתיצרו? כלים כמו BuzzSumo יעזרו לכם לגלות מהו התוכן הטוב ביותר של המתחרים כדי שתוכלו ליצור תוכן דומה משלכם.

טיפים

כשאתם כותבים טקסט חדש לאתר, בדקו אותו שוב ושוב על מנת לא להעלות אותו עם שגיאות באיות או בדקדוק. טקסט רווי טעויות אמנם לא ישפיע באופן ישיר על הדירוג בתוצאות החיפוש, אבל כן ישפיע לרעה על חוויית המשתמש.


ללקוחות שלכם יש מה להגיד על השירות שלכם, ולדבריהם עשויה להיות השפעה על הדירוג שלכם בגוגל. בקשו מהם לכתוב סקירה על מוצרים או חוות דעת על השירות שקיבלו בפעם האחרונה שביקרו באתר שלכם.


אם יש לכם חנות מקוונת, אל תשתמשו בתיאורי המוצר שנכתבו על ידי היצרן כמו שהם. השקיעו בכתיבת תיאורי מוצר משלכם, כך שיהיו יותר מניעים לפעולה, ויכללו יותר מילות מפתח רלוונטיות.


אם יש לכם מספר מוצרים שהתיאורים והשמות שלהם דומים מאוד, השתמשו בתג קנוניקל על מנת להימנע מבעיות תוכן משוכפל.


תגי קנוניקל אינם חוסכים תקציב זחילה. מנועי החיפוש עדיין סורקים גם את הדפים הכפולים על מנת לוודא שהם אכן עותקים זהים.


בדקו מהם העמודים באתר שהגולשים עוזבים בזמן הקצר ביותר, ונסו לחשוב מה הסיבה לכך. שקלו לשנות את העמודים הללו על מנת להשאיר את הגולשים באתר עוד מספר שניות, מה שימצא חן מאוד בעיני האלגוריתם של גוגל.


סובלים משיעור הקלקות נמוך על פי Google Search Console? נסו לשנות את תיאורי המטא שלכם, אלה שמופיעים לנגד עיני הגולשים ברשימת תוצאות החיפוש. ככל שתיאורי המטא יהיו משכנעים יותר, שיעור ההקלקות עשוי לזנק מעלה.

טיפ של אלופים
עמוד אחד = כותרת ראשית H1 אחת. אל תתפתו להשתמש ביותר מכותרת H1 אחת בעמוד.


אל תשתמשו בסימן "#" בכתובת ה-url שלכם, משום שהרובוט של גוגל לא תומך בו.


אם עדיין אין לכם עמוד שאלות נפוצות (FAQ) באתר, דעו שמדובר בתוכן שיכול להיות לו ערך רב מבחינת קידום האתר ולא כל כך מסובך לכתוב אותו. אם כבר יש לכם עמוד כזה, נסו לשכתב חלקים ממנו על מנת לשלב יותר מילות מפתח מסוג "זנב ארוך".


אם אתם מעצבים את האתר או משנים את העיצוב הקיים, התייעצו עם מומחה קידום אתרים ולא רק עם המעצב/ת. זאת משום שמדי פעם צצים טרנדים עיצוביים חדשים שנעלמים לאחר תקופה קצרה ואין להם שום ערך מבחינת קידום האתר, ולכן חשוב לקבל את דעתו של מומחה אודות העיצוב.


לפני פרסום תוכן חדש הקפידו להוסיף לתמונות תגי אלט. השתדלו לכלול בהם ביטויי מפתח רלוונטיים רבים ככל האפשר, אבל באופן שעדיין יישמע טבעי ולא מאולץ.


באפשרותכם להשתמש ביותר ממפת אתר אחת. אם אתם רוצים למקד את תשומת הלב של גוגל בסריקת חלקים ספציפיים באתר שלכם, צרו מפת אתר נפרדת. תוכלו למשל ליצור מפת אתר לתמונות, לסרטונים, לפוסטים של בלוג ועוד.


ודאו שבכל העמודים שלכם קיים תג rel=canonical המוביל את מנועי החיפוש אל העמוד הראשי. תגי rel=canonical יכולים למנוע בלבול במקרה שאתרים אחרים ישתמשו בתוכן שלכם.


גם אם אתם נעזרים באתר אחר על מנת להפיץ את התכנים שלכם, השתמשו בתג rel=canonical על מנת לכוון את הגולשים אל העמוד המקורי.


מגדירים בפעם הראשונה את החשבון שלכם ב-Google Search Console? זכרו לעדכן את כל גרסאות האתר שלכם, הן את גרסת ה-www והן את גרסאות ה-non-www. לאחר שתעדכנו את כל הגרסאות, בחרו את זו שמועדפת עליכם.


הסירו מהאתר פופ-אפים ופרסומות קופצות עבור משתמשי המובייל שלכם, משום שעל פי הכרזה של גוגל בתחילת 2017 אלמנטים כאלה פוגעים בדירוג בתוצאות החיפוש.


הוסיפו פירורי לחם (breadcrumbs) לאתר שלכם. כך לא רק תסייעו לקידום האתר, אלא גם לחוויית המשתמש.
פירורי לחם


כשאתם מוסיפים תמונות לתוכן, השתדלו להשתמש בקובץ בפורמט וקטורי. קבצים אלה נראים טוב יותר כשמימדיהם משתנים, מה שמשפר את איכות התמונה על גבי מסכים בגדלים שונים.


מגבלת התוים המעודכנת עבור תגי כותרת היא 70 תווים. מגבלת התוים המעודכנת עבור תיאורי מטא היא 200 תווים לדסקטופ ו-172 תווים למובייל. השתדלו לנצל היטב את כל תו ותו. עם זאת, ודאו ששום דבר לא "נחתך" בתצוגה במובייל.


אינכם חייבים להשתמש במילות מפתח מדויקות, משום שגוגל מזהה גם מילות מפתח על פי נושאים (מה שמכונה "חיפוש סמנטי").


כשאתם משלבים בתוכן שלכם קישורים פנימיים לעמודים אחרים באתר, טקסט העוגן לא חייב להיות אחת ממילות המפתח; אבל רצוי שהתוכן סביב הקישור כן יהיה רלוונטי למילות המפתח.


אם יש לכם מספר עמודים שמתחרים ביניהם על אותן מילות מפתח, באופן שאחד "גונב" דירוג מאחר, שקלו להחליף אותם בעמוד יחיד ארוך ומפורט.


אם ספגתם ירידה חדה בתנועת הגולשים, יתכן שקיבלתם "עונש" מגוגל. בדקו את תיבת המייל שלכם וחפשו הודעה מגוגל. יתכן גם שמדובר באובדן של אחת או יותר ממילות המפתח שלכם, למשל אם אחד המתחרים התחיל להתמקד בה ושואב מכם את הגולשים.


טיפים לקידום אתרים
טיפים לקידום אתרים – סיכום

אם הרשימה למעלה לא חידשה לכם שום דבר, מצבכם טוב מאוד. עם זאת, כל טיפ ברשימה נבחר מניסיון של. כך או כך, יש לזכור שהתחום עדיין משתנה בקצב מהיר, ועם העדכונים הרבים לאלגוריתם של גוגל יתכן שגם חלק מרשימת טיפים לקידום אתרים הללו יאבדו מן הרלוונטיות שלהם בעתיד. לכן מהרו ליישם אותם כבר עכשיו על מנת שגם אתם תוכלו לקצור את הפירות בתוך זמן קצר.

קידום אתרים בגוגל למעלה