כלים לקידום אתרים

כלים לקידום אתרים

במהלך השנים האחרונות למדתי, בתהליך קידום אתרים למאות אתרים, אתה נדרש לא רק לבצע פעולות אופטימיזציה לאתר, בניית קישורים חיצוניים, אסטרטגיית תוכן (לפעמים ממש למידה של תחומים הזויים), אתה צריך ללמוד לנהל את התהליך בקצב הנכון, לפי התקציב שניתן על ידי בעלי האתר.

ריכזתי את הכלים השימושיים ביותר עבורי, כלי עבודה יום יומיים, בין הכלים תמצאו כלים מומלצים עבור הפעולות היום יומיות שמקדם אתרים נדרש לבצע ולנהל במסגרת קידום עשרות אתרים בגוגל.

מה תמצאו בין הכלים:

כלים לקידום אתרים, מעקב ביטויים, מעקב פרופיל קישורים, ניתוח מבנה אתר, ניתוח אופטימיזציה חסרה לאתר, ניתוח מתחרים.

כלים לקידום אתרים שייעלו את העבודה שלכם

כלים לקידום אתרים מבית גוגל

Google Keyword Planner – מאפשר לקבל הערכה ראשונית לכמות חיפושים לכל ביטוי, עדיין לא הייתי נשען על כלי זה בלבד, עדיין לא מצאתי תחליף ב-100%, מאפשר לי לאסוף כמות נחמדה של ביטוים בשלב התחלתי של קידום.

Google Search Console – הכלי מציג את מיקומם הממוצע של החיפושים שמבצעים הגולשים (אך יש להם הגבלה), בעזרתו אפשר לקבל מושג בנוגע לרמת היציבות של האתר מבחינת מילות מפתח ובכלליות ולראות את מגמת המיקומים, לרבות ביצוע השוואות בין תקופות מסוימות.

Google Analytics – בעזרת הכלי אפשר לעקוב אחרי תנועת הגולשים – להבין מהיכן הם מגיעים, מהו מספרם, בכמה עמודים הם גולשים, כמה זמן הם נשארים באתר ולקבל מידע נוסף. כדי לדעת באמצעות אילו מילות מפתח הגולשים הגיעו לאתר אפשר להשתמש ב- Search Console .

Google Trends – בעזרת הכלי אפשר לעקוב אחר שינויים תקופתיים שחלים במילות החיפוש, בצורה זו ניתן לצפות (בעירבון מוגבל) את העתיד הקרוב ולבצע שינויים שיגבירו את הרווחים.
כלים לקידום אתרים

כלים מובילים לקידום אתרים

ahrefsAhrefs – כלי חזק שמאפשר ביצוע מחקר קישורים נכנסים, קישורים יוצאים, והמון אפשרויות נוספות, הממשק שלו מאוד נוח והאינדקס מתעדכן על בסיס יומי.

semrush

SEMRUSH – שחקן חשוב בזירת מחקר מתחרים, בעזרתו אפשר לגלות מי המתחרים האורגניים של בעל האתר, לאתר את מילות המפתח שיוצרות להם טראפיק ולהעריך את מספר הגולשים האורגנים באתרים שלהם.

majestic seoMajestic SEO – כלי מצוין לניתוח קישורים ובדיקת מתחרים, חבל שהמחיר גבוה ויש לשלם 50 דולר עבור החבילה הכי זולה. אפשר להירשם לגרסה ללא תשלום ולהשתמש בה כדי לקבל מידע על הקישורים החיצוניים שנמצאים באתר.

Seo Stack

SEOStack Keyword Tool – הכלי מציע למקדם האתרים עד 400 מילות מפתח ממקורות שונים כגון: איביי, יוטיוב, גוגל, יאהו ואמזון כאשר הביטויים מתבססים על המילים המוכנסות בתוספת מספרים ואותיות.

pro tank trackerPro Rank Tracker – הכלי מאפשר בדיקה של מיקומים אוניברסליים ומיקומים לנייד וניתן להשתמש בו לצורך מיתוג – אפשר למשל לעצב דוחות ולשלוח אותם מהמייל האישי. יש לציין כי החשבון החינמי מגביל את המשתמש ל-2 אתרים ו-20 ביטויים.

uber suggestUberSuggest – בעזרת הכלי ניתן לקבל הרחבת מילות המפתח שלכם שמבוססות על מילת מפתח שהכנסתם.

deep crawlDeepCrawl – בעזרת הכלי ניתן לסרוק את העמודים שנמצאים באתר ולמצוא שגיאות שונות כמו למשל שגיאות בתגיות שיכלו לפגוע בקידום. בנוסף לכך אפשר להשוות בין סריקות שונות ולבצע שינויים בהתאם.

screaming frogScreaming Frog – הכלי יעיל ביותר ומאפשר למקדם לסרוק אתרים באופן מקיף במהירות. בסריקה יתקבלו נתונים חשובים על העמודים והכתובות שנמצאים באתר.

זפוZEFO – פיתוח של חברה ישראלית, המערכת נועדה בעיקר עבור מעקב ביטויים, לאחרונה עברה שדרוג נחמד ומאפשרת לנהל תהליכים של החלפת קישורים בין מקדמי אתרים, כלי שבודק מילות מפתח בגוגל, בינג, ביידו ומנועי חיפוש נוספים, סורק תוצאות תוך שימוש ב- IP לצורך דיוק, משווה היסטוריה של מיקומים, משווה בין מיקום האתר למיקום האתרים של המתחרים ומבצע פעולות נוספות.

 

Browseo – הכלי מחקה את ההתנהגות של העכביש של גוגל. בעזרת הכלי ניתן לבצע שינויים שייטיבו עם קידום האתר כמו למשל: להבליט תוכן על פני תמונה. כמו כן, הכלי מאפשר קבלת מידע נוסף בנוגע לתיאורים, מספר לינקים, כותרות ותחומים נוספים.
browser seo

MergeWords – כלי יעיל שמאפשר למקדם ליצור קומבינציות וביטויים ולקבל צירופי חיפושים שונים, באמצעותו אפשר לסדר ולארגן ביטויים אפשריים.
merege words

GTmetrix – הכלי החכם יודע כיצד לנתח רכיבים שמשפיעים על מהירותו של האתר, בעזרת הניתוח אפשר להבין היכן נמצאות הבעיות, לתקן אותן ולייעל את תהליך הקידום.
gt metrix

SeoQuake – הכלי מאפשר למקדם לקבל מידע בנוגע לדף ספציפי, כך ניתן לדעת למשל האם הדף מאונדקס, מתי נסרק לאחרונה, האם יש לו meta description ופרטים נוספים.
seo quake

QuantCast – כלי שמפלח את הקהל לפי מגדר, גיל, שימוש במובייל וקריטריונים נוספים.

SeoProfiler – הכלי יוצר כלים ודוחות שמטרתם לשפר את המיקום של האתר. הוא יכול לספק דוחות בנוגע לתחרות, למילות מפתח ולרשתות חברתיות. באמצעות הכלי ניתן לבצע אופטימיזציה – לשפר את איכות האתר ולהגדיל את כמות הגולשים.

Similar Page Checker – כלי זה מסייע בבדיקת תוכן משוכפל ובמידה שהוא מוצא תוכן שכזה הוא מדגיש את חלקיו הזהים, כל מה שצריך לעשות זה להכניס את ה- URL של העמודים הנבדקים.

Positionly – הכלי עוקב אחרי המתחרים, מבצע ניתוח טכני, בודק את דירוגי מילות המפתח ומנהל קמפיינים.

Clicky – בעזרת הכלי ניתן לנתח אתרים במהירות ולקבל מידע בנוגע לתנועה באתר. בצורה זו אפשר לדעת בין היתר: מאיפה הגולשים מגיעים, מה הם מבצעים באתר וכמה זמן הם נמצאים בו. אפשר להשתמש בתוסף שבודק את מידת הזמינות של האתר לאזורים שונים.

TinyPng/Jpg – כלי שמאפשר הקטנת תמונה תוך שמירה על איכותה.

כלים לקידום אתרים – סיכום

בעזרת כלים אלו ואחרים תוכלו לייעל את עבודת הקידום בצורה משמעותית, לחסוך זמן, לעבוד במספר נרחב של זירות ולהגיע לתוצאות הטובות ביותר. הכרות עם הכלים השונים ובחירת הכלים היעילים ביותר עבורכם יסייעו לכם לחסוך הרבה כאבי ראש, לבצע עבודה מקצועית ולגרום ללקוחות שלכם שהם בעלי האתרים ליהנות מחשיפה רבה, עלייה בכמות הגולשים והצלחה כלכלית. ידע הוא כוח – את המשפט הזה אמרו רבים וטובים כבר לפנינו אך המשפט נכון. הגדלת ראש, סקרנות ופתיחות לחידושים ולאפשרויות תשתלם לכם מאוד בהמשך.

קידום אתרים בגוגל למעלה