כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
היררכיית אתר- שיטות והמלצות
מפת אתר

היררכיית אתר- שיטות והמלצות

בזמן האחרון אני רואה יותר ויותר פרסומים בקהילה הישראלית לגבי היררכיית אתר ועולים לא פעם טיעונים בעד ונגד היררכייה מסוג Silo וסוגים שונים של היררכיות ולכן חשבתי לכתוב מאמר מסודר על הנושא בצירוף מקורות איכותיים.

מה זה היררכיית אתר ולמה זה חשוב?

בגדול המילה היררכיה מתייחסת לדירוג לפי סדר חשיבות ובשימוש של המושג בעולם קידום האתרים אנחנו מתייחסים לדירוג העמודים באתר. כעיקרון, מדובר במערכת ליצירת סדר וארגון באתר, בצורה שמקדמת את העמודים החשובים ביותר עבורנו בו. 

כאשר אנחנו מתכננים את בניית האתר, השיקול המנחה הוא בניית סדר בצורה כזו שתאפשר לנו לקדם את מטרתנו העיקרית, בין אם מדובר בהמרה, מודעות למותג או כל מטרה אחרת שאותה אנו רוצים להגשים.

כעיקרון, בנייה נכונה לרוב האתרים תאפשר לגולש להגיע בלא יותר משני קליקים לכל עמוד ועמוד באתר.

היתרונות של היררכיה בריאה.

מבחינת קידום אתרים, ישנם מספר יתרונות מרכזיים לבנייה נכונה של היררכיה כפי שעלו בבלוג של יואסט:

  • עוזרת לגוגל להבין את מבנה האתר- ככל שהאתר יהיה יותר "קריא" ומובן לבוטים של גוגל כך נמטב את תהליך הSEO.
  • מבנה נכון מונע קניבלזיציה- אם יש לכם כמה תכנים סביב אותו נושא אז כעיקרון יכול להיווצר מצב של קניבליזציה שהיא מצב בוא האתר שלכם מתחרה בעצמו. היררכיה ברורה ומסודרת מאפשרת לכם לתעדף בצורה ברורה את התוצאות.
  • מעקב קל אחרי שינויים באתר- מבנה הירכרי מאפשר לגוגל לעקוב בצורה קלה יחסית על השינויים באתר.

איך יוצרים היררכיה?

ישנן מספר דרכים ליצירת מבנה היררכי באתר:

בנייה קטגורית- קטגוריות הן כלי מצוין לבניית מבנה באתר. כעיקרון הקטגוריות מאפשרות לכם לשייך עמודים לאותו נושא. אם אתם בונים היררכיית SIlo עלייה נרחיב בהמשך אתם אף יכולים להשתמש בהגדרות הוורדפרס ולבנות את הקטגוריות ברמת הURL (לדוגמה- SEOLinks.co.il/Guides/Sample).

תפריט- אני לא מכיר אתר ללא תפריט וסביר שגם אתם לא. התפריט מאפשר לכם שני דברים חשובים במיוחד בפן ההיררכי. הראשון הוא המסר לגוגל ושאר מנועי החיפוש על התעדוף שאתם יוצרים באתר והשני הוא עבור הגולשים שיכולים להגיע לעמודים החשובים בקליק אחד.

קישורים פנימיים- קישורים פנימיים הם דרך שרבים ממעיטים בערכה ואני חושב שמומחי SEO רבים מפספסים כאן זהב גולמי. כעיקרון, ככל שיש יותר קישורים פנימיים למאמר באתר שלכם סביר להניח שהוא בעל חשיבות רבה יותר וכך אתם יכולים לחזק את המבנה ההיררכי שלו. 

עמוד בית- עמוד בית הוא העמוד החזק ביותר שלכם. השתמשו בכוחו בחוכמה ואל תפריזו בכמות הקישורים היוצאים ממנו. בחרו עמודים חשובים לכם ואליהם קשרו מהעמוד הזה.

פירורי לחם- כלי שמציג היררכיה ולא בונה אותה אבל הוא בעל כוח משמעותי במאמצי הקידום שלכם גם עבור הגולשים וגם עבור גוגל.

מה זה היררכיית Silo?

אז כפי שכתבתי בפתיח, היררכיית אתר מסוג Silo היא תופעה ואני שם לב שיותר ויותר אנשי SEO מדברים בשבחה. 

העיקרון של בניית היררכייה הוא בידוד ויצירת מבנה שבו כל נושא נפרד באופן מובהק. ההיגיון העומד מאחורי בנייה כזו הוא שצורת ההפרדה תאפשר קריאה נוחה יותר של האתר וטירגוט חכם יותר של כל מילת מפתח.

מי שהסביר את הנושא באופן גרפי נחמד הוא ראיין סטיורט מWebris כפי שאתם יכולים לראות בדוגמה הבאה.

בגרפיקה, ניתן לראות כיצד הסוכריות שנמצאות באותה צנצנת מפוזרות לגמרי לצנצנות נפרדות ושוב חוזרות באופן מסודר לאחת.

הירכריית אתר

כעיקרון, זה בדיוק מה שמבנה סילו מנסה להשיג. הפרדה וניצול הכוח של כל עמוד בפני עצמו.

איך זה נראה בפועל באתר? תוכלו לראות את זה בתמונה הבאה:

מבנה אתר

בגרפיקה הזו, אנו רואים את מבנה ההפרדה הקטגורי בבלוג מתנקז שוב לקישור פנימי לקטגורית השירותים.

זהו שימוש Sillo קלאסי.

אז האם הSilo היא השיטה המנצחת? 

תלוי את מי שואלים..

רגע לפני שאתם רצים לתכנן את האתר הבא שלכם או משנים משהו באתר הקיים, כדאי שתשמעו דעה אחרת ותעשו את השיקול בעצמכם.

במאמר מקיף שפורסם בSearch Engine Land  הם מתייחסים לטירוף סביב הסילו וטוענים שמבנה כזה לא רק שלא תמיד עוזר, אלא הוא גם יכול לפגוע ממש בביצועים ובמכירות.

הטענות המרכזיות שלהם:

מבנה סילו הוא לא קטגוריה- לטענתם, רבים טועים וחושבים שהמשמעות של סילו היא קטגוריה בעוד שני המושגים האלו שונים בתכלית. הם טוענים כי מבנה כזה "חונק" את הטקסט ושם אותו בתוך קופסא במקום לשלב אותו בתוכן הכללי.

סילו יוצר קשיים בגילוי הטקסט- לטענתם מבנה כזה יוצר בעיות קשות בסריקה של התוכן באתר שלכם והם אף טוענים שמבנה כזה הוא בזבוז זמן מוחלט של הגולשים באתר.

מבנה אתר

כלי עזר לאיתור המבנה שלכם באתר

תכנון של מבנה הירכרי אפשר לעשות בדף, בטבלת אקסל או בכל אמצעי אחר. לעומת זאת, איתור המבנה הנוכחי ניתן לעשות די בפשטות באמצעות Screaming Frog.

כנסו לתוכנה והריצו סריקה של כתובת האתר שלכם. בשלב השני, לחצו על Visualization ואז על Crawl Tree Graph.

 לאחר מכן, תיפתח לכם גרפיקה המציגה את מבנה האתר שלכם.

מפת אתר

לא מה שחשבתם? הגיע הזמן לשקול את מבנה האתר שלכם מחדש. רק אל תשכחו לעשות הפניות 301 לאחר כל שינוי:).

לסיכום,

מבנה היררכי של אתר הוא סוגיה שמצריכה ייעוץ מקצועי או לפחות שיקול דעת מורחב. חשוב להתאים את הצרכים שלכם למבנה ולבצע שינויים במידת הצורך.

רוצים לקבל ייעוץ? דברו איתי:)

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ