קידום עסק קטן

עסק קטן? כך תעשה קידום אתרים בתקציב נמוך

קידום עסק קטן – אחד הדברים הכי מרגיזים (מעולמו של מקדם אתרים או בעל עסק קטן) כשמנסים לקדם אתר בגוגל הוא התחרות העזה הקיימת מצידם של מתחרים ותיקים, מנוסים ובעיקר הרבה יותר גדולים. במקרה של עסק קמעונאי קטן שמתמקד בנישה מסוימת של מוצרים, אשר מנסה להתמודד בתחרות כנגד זאפ, פורטלים מפלצתיים או אתרי חדשות מובילים כמו וואלה, ynet, תכלס האתרים האלו בעלי תוכן וסמכות מאוד גבוהה, אז נשאלת השאלה האם אתר עם וותק של פחות משנה ומעט תוכן יכול לתת בראש כבר בשנה הראשונה?

התשובה עשויה להפתיע, אבל היא בהחלט חיובית. יצא לי לקדם לא מעט אתרים וכבר בשנה הראשונה שלהם הם התמודדו עם אתרים בעלי וותק של מעל לעשור, עם אלפי עמודים וסמכות. אז איך זה קורה למעשה?

מאט קאטס הצהיר שלאתרים קטנים ישנה אפשרות וגם יתרון קטן שעשוי לאפשר להם לעקוף אתרים גדולים וסמכותיים הרבה יותר מהם.
למעשה בתהליך של קידום עסק קטן, ישנם יתרונות רבים, ריכזתי עבורכם את החשובים:

  • איכות התוכן – בעלי עסקים קטנים בתחומים רבים עשויים להשקיע בכתיבת תוכן ממש כמו באתר זה, אני בעלים של עסק יחסית בינוני/קטן (בהשוואה לחברות גדולות בתחום שלי) ואני כבעלים של העסק מוצא לעצמי כמה דקות (כרגע ברכבת בדרכי למודיעין מהמשרד) לכתוב מאמרי תוכן.
  • זמן עבודה – יצא לי להשתתף בחודש האחרון בישיבה של גוף לימודים מוביל בישראל, בזבזו שם 25 דקות לדבר על כותרת TITLE לדף הבית, בזמן הזה אני בערך מגדיר 20 כותרות עמוד לאתר קטן.
  • עיצוב – בעוד שבאתר אינטרנט של עסק קטן ישנה גמישות. באתר של חברה גדולה עבור כל פיפס צריך לנהל דיונים משמעותיים, זה בטח הופך את החיים של מקדם אתרים לפשוטים יותר.
  • פיתוח – במקום להמתין לגיבוש תקציב לכל פעולה כמו הוספת מפת אתר, שיפור מהירות טעינה, באתר אינטרנט של עסק קטן הבעלים מקבל החלטות די במקום מה שמסייע להעביר הילוך ל-5 בכל רגע נתון.

למעשה, כל מה שצריך לעשות על מנת לעקוף את המתחרים בתוצאות החיפוש של גוגל הוא להבין מה גורם להם להתברג במקומות הגבוהים, לתכנן תוכנית יצירתית ולהוציא אותה אל הפועל בקפדנות. להלן מספר הצעות לנושאים שכדאי לקחת בחשבון על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בתחרות:

קידום עסק קטן – התמקדו במילות המפתח הנכונות

המצב שעשוי להיות הכי מתסכל, מקדם האתרים שלכם שולח לכם דוח, התוצאות מאוד יפות. הוא שמח אבל אתם לא, אין לידים! זה מה זה משנה לכם שאתם מקום ראשון?

כעסק קטן, כמות הלידים שאתם מקבלים כל חודש מהאתר, עשויים להיות משמעותיים ביותר עבורכם, בשביל להימנע ממצב כזה אני ממליץ לכם להשקיע במחקר מילות מפתח מעמיק מקצועי וייסודי.

ענקי אי-קומרס יכולים להרשות לעצמם להתפרס על פני שלל מילות מפתח, שכן בעיני גוגל ובעיני הגולשים הם נחשבים לאמינים וסמכותיים, כך שהם כנראה ייהנו מתנועת גולשים סבירה ושיעורי המרה לא רעים גם אם מבחינת קידום אתרים הם לא מבצעים את העבודה באופן מושלם – למשל, מסתפקים בתיאור מטא כללי מאוד עבור כל מוצר ולאו דווקא רלוונטי אליו.

לעומתם, עסק קמעונאי קטן אינו יכול להרשות לעצמו לבזבז משאבי זמן וכסף על מילות מפתח שלא ישיגו עבורו תוצאות, או שישאו פרי רק לאחר חודשים ארוכים של מאמצים.

מה עושים? מתמקדים במילות מפתח "זנב ארוך": ככל שהשאילתה תהיה ארוכה יותר, כלומר מפורטת יותר, כך אמנם קטנים הסיכויים שמישהו יחפש אותה בגוגל – אולם אם מישהו יחפש, אזי הוא ימצא את המענה המושלם בדמות האתר שלכם. במילים אחרות, בעוד מילות מפתח "רגילות" עשוי להיות פופולריות בחיפושים רבים ועם זאת להפנות את רוב הגולשים לאתרים הגדולים, שימוש במילות מפתח "זנב ארוך" יוכל לסייע לכם לעקוף את המתחרים הגדולים בתוצאות החיפוש וליהנות משיעורי המרה גבוהים.

קידום עסק קטן – ותרו על תיאורי המוצרים הסטנדרטיים

שימוש בתיאור מוצר שנכתב על ידי היצרן בדרך כלל מביא לתוצאות שאינן טובות מבחינת קידום אתרים. אלא שעבור אתרי ענק של מסחר מקוון, שמוכרים עשרות אלפי (ואולי מאות אלפי) מוצרים שונים, כמעט בלתי אפשרי לעבור על כל תיאורי המוצרים ולשכתב אותם. בתחום הזה, כאתר קמעונאי המתמחה בנישה מסוימת, יש לכם יתרון על פני המתחרים שלכם.

צרו תיאורי מוצרים משלכם. חפשו דרכים להוסיף ערך למוצרים ולהציג את התוכן בצורה שתהיה שונה מאחרים, למשל באמצעות כתיבת מדריכי שימוש במוצר או הוספת סרטונים. אם כתיבה מחדש של תיאורי מוצרים באופן שונה מן הסטנדרטי כרוכה ביותר מדי השקעה של זמן וכסף עבורכם, נסו לשכתב לפחות את תיאורי המוצרים המובילים שלכם, ואז השוו את ביצועיהם לאלה שלא שכתבתם. רוב הסיכויים הם שתיווכחו שההשקעה משתלמת ותמהרו לשכתב גם את האחרים.

נצלו את עמודי הקטגוריות כדי להוסיף ערך לגולש

קטגוריות ותתי-קטגוריות הם מקומות עם פוטנציאל שאתרים גדולים עשויים לפספס בקלות. נסו לחשוב על דרכים בהם תוכלו להוסיף ערך לחוויית המשתמש של הגולשים שמגיעים אל הקטגוריות הללו, להעניק להם תוכן משובח שיניע אותם לפעולה או ייקח אותם למסע בעמודים רלוונטיים נוספים באתר שלכם.

אחת הדרכים לעשות זאת היא לשים את עצמכם בנעליו של הגולש ולנסות להבין למה הוא מצפה כשהוא מגיע לעמוד קטגוריה מסוים לאחר שהקליק עליו בתוצאות החיפוש בגוגל. נניח, במקום להציג בפניו גוש גדול של טקסט משעמם, למה שלא תעצבו עבורו אינפוגרפיקה קצרה ומעניינת?

גם במקרה הזה, כמו בסעיף הקודם, אם הוספת תוכן ועניין לעמודי הקטגוריות דורשת מכם משאבים רבים מדי שאין ביכולתכם להשקיע, לכל הפחות נסו להשקיע בקטגוריות הפופולריות ביותר שלכם. מובטח שתבחינו בשיפור ניכר בביצועים, כזה שיהפוך את ההשקעה ביתר הקטגוריות לכדאית.

קידום עסק קטן – היו יצירתיים בשיווק התוכן שלכם

מותגים גדולים ומבוססים בדרך כלל צריכים להעביר כל קמפיין שיווקי דרך מספר רב של גורמים מאשרים וביורוקרטיה סבוכה, מה שגורם לרעיונות רבים להתמסמס בדרך ולהיעלם. אצלכם, לעומת זאת, תהליך אישור רעיונות שיווקיים יהיה קצר יותר ולפיכך יש לכם מקום להיות יצירתיים יותר.

צאו מהקופסה. העלו רעיונות טובים, מתחו את הגבולות שלכם, וצרו קמפיין שיווקי מעולה, מניע לפעולה, מעורר שיח, שאי אפשר להתעלם ממנו; וחשוב לא פחות – שאי אפשר להעתיק בקלות.

קידום עסק קטן – היעזרו באנשים כדי לבנות קישורים

אחת מן הפעולות הבסיסיות של קידום אתרים היא בניית קישורים שיובילו אל האתר המקודם, ובדרך כלל נהוג לחשוב שהדבר מחייב יצירת תוכן. ברוב המקרים זה נכון, אבל יש גם אפשרויות נוספות. למשל, אם אתם עושים קידום אתרים לעסקים קטנים, סביר להניח שיש לכם גישה לאנשי מקצוע מנוסים ומומחים בתחומם שיכולים להעניק לכם גישה אל הסודות הקטנים והחשובים ביותר של הענף.

היעזרו באותם אנשים באמצעות יצירת קשרים עסקיים בינם לבין עיתונאים המבקשים לגבות את הכתבות שלהם בציטוט של גורם מוסמך או בלוגרים ומובילי דעה אחרים שמעוניינים בהערה שנכתבה על ידי איש מקצוע. אם אתם אכן מחוברים לאנשים שיכולים להציע תרומה ממשית לאותם עיתונאים או מובילי דעה, הרי שכל מה שעליכם לעשות הוא לבקש בתמורה קישור אחד קטן לאתר – ופרופיל הקישורים שלכם יתרחב באופן מרשים ומהיר.

קידום אתרים בגוגל למעלה