קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
איך עושים כסף בסנאפצ'ט – 7 טיפים לעסקים ומשווקים
מדריך רשימת לייקים

איך עושים כסף בסנאפצ'ט – 7 טיפים לעסקים ומשווקים

כאשר סנאפצ'ט נוסדה ב-2011 היא הייתה בעיקר אפליקציה של צעירים, לשיתוף תמונות מחיי היומיום שלהם. בחלוף השנים הפלטפורמה הפכה למכונה משומנת עבור משווקים, עם יותר מ-300 מיליון משתמשים פעילים מדי יום והכנסות שנתיות של 2.5 מיליארד דולר.

משפיענים ובעלי עסקים רבים שרצו לצבור ולרכוש קהל עוקבים, נהרו לפלטפורמה. נכון להיום משפיענים בסנפצ'ט יכולים להכניס בין 10 ל-100 דולר עבור כל אלף עוקבים, בממוצע. אז איך הם עושים שם כסף? האם גם העסק שלך יכול להשתמש בסנפצ'ט ליצירת מכירות ולשיפור השורה התחתונה? התשובה היא כן.

בניגוד לפייסבוק, סנאפצ'ט לא מאפשרת להעלות תמונות סרטונים ותוכן שנשארים לנצח. במקום זאת, סנפצ'ט מתמקדת ב"חטיפים" וב"סטוריז" קצרים ומוגבלים בזמן.הפוסטים האלה נשארים חיים עד 24 שעות לכל היותר, למרות שאפשר למחוק אותם גם טרם פקיעת התוקף.

למרות שזה נשמע מנוגד לאינטואיציה, מחיקת פוסטים לאחר יממה מאפשרת למותגים ולאנשים לשתף יותר תוכן אישי ולבנות קשרים חזקים יותר עם הקהל. בנוסף זה גם יוצר תחושה של אקסקלוסיביות, שככל הנראה אהובה במיוחד על העוקבים.

טיפ 1 – קבלו כסף עבור פרסום בסטורי שלכם

הגישה הישירה והמהירה ביותר להרוויח כסף בסנפצ'ט היא לאפשר לעסקים אחרים לממן את הסטוריז שלכם. פיצ'ר זה נמצא בשימוש בעיקר אצל משפיענים, והוא דומה לאפשרות הקיימת באינסטגרם של מימון סטוריז על ידי מותגים.

איך זה עובד? פשוט מאוד: משפיען או מותג מסכימים לפרסם תוכן לקהל העוקבים שלכם, עם קישור או מודעה למותג אחר. דבר כזה עשה האומן שון מקברייד, שעבד בשיתוף חברת דיסני לקידום הסרט "לשבור את הקרח" בסטוריז שלו.

טיפ 2 – קידום המוצרים והשירותים שלכם

אפיק הכנסות נוסף בסנפצ'ט הוא קידום המוצרים והשירותים שלכם. במקום להשתמש במודעות הממומנות של סנפצ'ט, הדורשות תשלום עבור חשיפה לקהלים, אפשר לנצל את הקהל הקיים שלכם באמצעות שיתוף של קישורים למוצרים, שירותים או נכסים אחרים למכירה.

לדוגמה אפשר לשתף קישורים ותמונות לקולקציית מוצרים חדשה, או לשירות חדש שאתם מציעים. החיסרון היחיד בשיטה הזו הוא שתצטרכו מראש כמות מכובדת של חברים בסנפצ'ט, כדי שתוכלו להפוך את זה לכסף. בנוסף חשוב לא לשתף רק תוכן שיווקי, אלא להשתמש בסנפצ'ט לפרסום תכנים מעוררי אינטראקציה ב-70% מהזמן. את יתרת הזמן והפוסטים הקדישו למכירת המוצרים ו/או השירותים.

טיפ 3 – יצירת פילטר גיאוגרפי ייחודי לעסק

גיאופילטר הוא סטיקר מבוסס מיקום, בו משתמשים לציון המיקום הנוכחי שלנו. אומנם זה יותר פופולרי לטיולים ולתיירות, אבל ניתן להשתמש בסטיקרים מבוססי מיקום גם להבאת תנועה לעסק. לדוגמה – חברת הקפה סטארבאקס השתמשה בגיאופילטר ממומן בעיצוב סתווי, שהופיע למשתמשי סנפצ'ט רק בקרבת סניף של סטארבאקס.

אם החלטתם להשתמש בגיאופילטר, ודאו מראש שהוא יהיה מעניין למשתמש. הוסיפו תמונות מעניינות או מצחיקות, שכבות הומוריסטיות, תבניות יפות ועוד. ככל שהפילטר יהיה יותר מעניין וכיפי, כך גדלים הסיכויים שמשתמשים ירצו לשתף אותו.

טיפ 4 – הופעה בספוטלייט

ספוטלייט הוא אוסף של ה"סנאפים" / הפוסטים שעוררו הכי הרבה אינטראקציה מכל רחבי העולם. בדומה לטאב הדיסקבר באינסטגרם, ספוטלייט מאפשר למצוא תוכן גם ממשתמשים שאחריהם אתם לא עוקבים. אפשר להשתמש בפיצ'ר הזה כדי להגדיל את טווח ההגעה שלכם ולהניע מכירות.

כדי להופיע בספוטלייט צריך ליצור סנאפ ואז לבחור "ספוטלייט" מתוך מסך "שלח אל". זכרו שכל התכנים בספוטלייט הם ציבוריים, כך שכולם יכולים לראותם.

טיפ 5 – שימוש ב-Sponsored Lenses

"עדשות" הם פילטרים של מציאות רבודה (AR – Augmented Reality) המאפשרים משחק ואינטראקציה. בניגוד לפילטרים סטטיים, העדשות מאפשרות למשתמש "לגעת" בחפצים הנמצאים במציאות הרבודה ולשחק איתם.

לדוגמה אפשר להחזיק "חפצים" וירטואליים, "לירות" אפקטים מהידיים, לשנות ולעצב מחדש מקומות מוכרים ועוד. כך זה נראה:

חוץ מהעובדה שמדובר בפיצ'ר מגניב לגמרי, ניתן לשתף את העדשות הממומנות עם קהלים מדויקים. ניתן לבנות קמפיינים שמטרגטים דמוגרפיות ספציפיות (גיל ומין), או לפי ההעדפות של קהל העוקבים. מעבר לכך, כאשר אנשים מפרסמים פוסטים באמצעות העדשות שלכם – אתם מקבלים חשיפה אורגנית גדולה יותר.

מותגים גדולים רבים משתמשים בעדשות ממומנות בסנפצ'ט, כגון רדבול, MTV והאחים וורנר. גם מותגים קטנים יותר עשויים למצוא בכך שימוש.

טיפ 6 – שיווק שותפים למוצרים אחרים

מי שכבר מנוסה בתוכניות שותפים, יודע לייצר תכנים מתאימים לכל פלטפורמה בשילוב קישורי האפיליאט הרלוונטיים. בדיוק כפי שזה עובד באתר / בבלוג שלכם, כך זה אמור לעבוד גם בסנאפצ'ט, אבל בצורה יותר אינטראקטיבית (סרטונים, כמובן). כל מה שצריך לעשות הוא ליצור את הסנאפים הנכונים, ולהדביק לצדם את קישורי האפיליאט שלכם.

אם אין לכם עדיין תוכנית שותפים, תצטרכו למצוא אחת מתאימה ולהתחיל ליצור תוכן רלוונטי. בהקשר לכך, חובה לזכור שאנשים לא נכנסים לסנאפצ'ט כדי לראות פרסומות, אלא לצורך בידור, למידה ועוד. כל עוד התוכן שלכם יספק את הסחורה, גדלים הסיכויים שקישורי האפיליאט שלכם יתחילו לייצר עוד הכנסות. כמובן שהתוכן עצמו צריך להיות רלוונטי בדרך כלשהי לקישורים, אחרת זה לא יעבוד.

טיפ 7 – מודעות סטורי

מודעות סטורי מאפשרות להציב פרסומות בפיד הדיסקברי, שדומה לניוזפיד של פייסבוק: הוא מציע למשתמשים תכנים חדשים מאנשים שאחריהם הם עוקבים, לצד תוכן ממומן ממותגים ומשפיענים. בסנאפצ'ט ממליצים להשתמש במודעות סטורי כדרך להרחיב את טווח ההגעה, לקהלים שלא מכירים את המותג שלכם.

לדוגמה, אפשר להשתמש בהן לשיתוף קולקציות של מוצרים שאתם מוכרים; לספק מדריכים מעניינים בנושאים הקשורים לתעשייה / לנישה שלכם; לשתף תוכן שיצרתם בעצמכם ועוד. אומנם ייתכן שזה לא יביא לתוצאות מיידיות, הגדלת המודעות למוצג שלכם חיונית ליצירת מכירות.

רגע לפני סיום – טיפים להגדלת העוקבים בסנאפצ'ט

כמות העוקבים שלכם היא פרמטר חיוני לעשיית כסף בסנאפצ'ט. אז איך בדיוק מושכים עוד אנשים שיצפו בתוכן שלכם? הנה כמה טיפים בסיסיים:

  1. שתפו את פרופיל הסנאפצ'ט שלכם בפלטפורמות אחרות – השתמשו ברשתות חברתיות אחרות כגון פייסבוק, טוויטר ועוד, כדי לשתף את פרופיל סנאפצ'ט ולעודד אנשים לעקוב אחריכם. גם רשימת התפוצה שלכם במייל יכולה לשמש למטרה זו.
  2. שתפו תוכן מעורר תגובה – אומנם קל יותר לדבר מלעשות, אבל שיתוף של תכנים מעניינים, מעוררי תגובה או מצחיקים הוא הדרך היעילה ביותר להגדלת קהל העוקבים. צריך ליצור "עוגן" התחלתי שיתפוס אותם כבר בשניות השניות, להשתמש במוזיקה מתאימה לקהל היעד (צעירים? מבוגרים? בעלי עסקים?) ולהוסיף כיתובי טקסט לכל סנאפ.
  3. עשו תחרויות – זו דרך אידיאלית להגדלת קהל העוקבים. פרס חינמי או מתנה קטנה יכולים לדחוף משתמשים להיות באינטראקציה עם החשבון שלכם. לדוגמה אפשר לבקש ממשתמשים לצייר חפץ הקשור לנישה שלכם, לשתף סלפי או לפרסם סרטון ליפסינק הומוריסטי. השתדלו שהתוכן יהיה כמה שיותר רלוונטי לתחום שלכם.
  4. השתמשו בטרנדים – מגמות בסנאפצ'ט הן נושאים שעליהם מדברים משתמשי הפלטפורמה בכל העולם. בכל שבוע סנאפצ'ט משתפת מה היו הנושאים החמים ביותר. שימו לב לטרנדים הכי מבוקשים וקפצו על העגלה… כל עוד זה מתאים לנישה שלכם. חגים, שירים פופולריים ואירועים יכולים להיות מצוינים.
  5. השתמשו במודעות ממומנות – פרסומות בסנאפצ'ט מאפשרות להגדיל את טווח ההגעה בתשלום. מכיוון שהן מטורגטות, אפשר לבנות באמצעותן קהל עוקבים רלוונטי לתחום שלכם (ובמקביל להגדיל את הסיכוי שהסנאפים שלכם ייצרו כסף). כדאי להיעזר באנליטיקס המובנה באפליקציה (Audience Insights) כדי לראות מה עובד עבורכם.

מבוסס על מאמר בבלוג של ניל פאטל

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?