כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
רשתות חברתיות וקידום אתרים- טיפים ומיתוסים
רשתות חברתיות וקידום אתרים

רשתות חברתיות וקידום אתרים- טיפים ומיתוסים

עד לפני מספר שנים רבים בעולם הSEO עסקו בשאלה האם רשתות חברתיות משפיעות על קידום האתר. בשנים האחרונות, ברור לנו כי ישנה השפעה של האותות (Signals) שמתקבלים מהרשתות הללו והשאלה הנשאלת בתעשייה היא כיצד משפיעות הרשתות על קידום האתר. 

במאמר זה ננסה לענות על השאלה ולעזור לכם להסתייע ברשתות אלו כדי לקדם את האתר שלכם. 

ההיסטוריה של הקשר בין רשתות חברתיות לגוגל

כבר בשנת 2010 דני סאליבן הציג את משנתו בדבר הקשר בין אותות מרשתות חברתיות לתוצאות החיפוש בגוגל. כידוע, באותן שנים שיטות ספאמיות לבניית קישורים עדיין עבדו ונראה כי מאמר זה היה הסנונית הראשונה בניסיון הבלתי נגמר של מקדמי אתרים להבין את הקשר בין שני הגורמים הללו.

בזמנו, טענתו המרכזית הייתה שהאלגוריתם של מנוע החיפוש לא מתייחס לאותות מפייסבוק ולוקח בחשבון בעיקר אותות מהטוויטר. הוא יחס לציוצים חוזרים חשיבות וטען שמדובר בדרך אחרת ליצירת סמכותיות של אתר.

כתגובה, שבועיים לאחר מכן מאט קאטס מגוגל פירסם סרטון שמאשר כי אותות מרשתות חברתיות אכן משפיעים על הקידום האורגני.

 

שימו לב: במאי 2010 מאט קאטס הכחיש שבגוגל מתייחסים לרשתות החברתיות ובדצמבר 2010 הוא אישר שהם מתייחסים לכך. סביר להניח שבתקופת הזמן הזו בוצע שינוי שהכניס לראשונה את הגורם הזה לשימוש.

רשתות חברתיות וגוגל ב2014

4 שנים לאחר אותו סרטון, גוגל שיחררו סרטון נוסף שמפריך שני מיתוסים מרכזיים.

  • רשתות חברתיות הן אתרים בסופו של דבר– המשמעות של זה שגוגל לא מתייחסת לרשתות אלו אחרת. מדובר באתרי HTML מבחינת האלגוריתם.
  • גוגל לא יכולה לסרוק עמודים חסומים- המשמעות היא שעמודי Private לא נראים על ידי גוגל ולכן אין שום משמעות לפעילות של כל מה שקורה בעמודים אלו מבחינת SEO ( נסייג ונגיד שאם מגיעה תנועה דרך קישור אז האלגוריתם בהחלט מבחין בזה).

מה אנחנו יודעים בשנת 2020

כיום, מספר שנים לאחר הסרטונים האלו יש בידינו מספיק מידע המבוסס על שנים של מחקרים שבוצעו בעולם כדי להציג מספר מסקנות חותכות לגבי הקשר המרתק בין הרשתות לגוגל. כעיקרון, אין ספק שקיים קשר הולך ומתהדק בין רשתות חברתיות למנוע החיפוש של גוגל. יש שיגידו שגוגל מתייחס לרשתות האלה כמקור תנועה ואין להן משמעות נוספות מלבד כך ויש שיגידו שיש קשר משמעותי אף יותר. בכל מקרה, אין כיום מקדם SEO שיכול להזניח לגמרי את הרשתות הן בתור מקור תנועה והן בתור פאקטור משמעותי יותר כאשר הנתונים מדברים על למעלה מ3.4 מיליארד משתמשים  ברשתות אלו ברחבי העולם.

להלן מספר מסקנות עיקריות:

  • סימנים מרשתות חברתיות– כידוע, קידום אתרים הוא עניין של יצירת רלוונטיות וסמכותיות. בעניין הזה, שיתופים, לייקים, עוקבים ותנועה הם דרך מצוינת להוכיח לגוגל שהאתר שלכם רלוונטי ביותר.
  • קידום עמודי רשתות- ככל שהפרופיל שלכם יותר חזק כך הוא יותר אמין ומשפיע לטובה על הקידום שלכם.  קידום עמודים אלו יעזור גם לאתר שלכם באופן ישיר וגם יחזק את הנוכחות שלכם במנוע.
  • מודעות למותג- אמנם הקשר כאן לא ישיר אך הוא סופר משמעותי. רשתות חברתיות מאפשרות לכם לייצר מודעות למותג שיכולה לגרום לחיפושים במנוע החיפוש לאחר מכן ולהשפיע לטובה על הSEO של האתר שלכם.
  • קישורים מרשתות חברתיות– כאן הזירה חלוקה ואין ספק שקישור מרשת חברתית הוא לא באמת קישור כמו מאתר רגיל מבחינת הjuice. איך קישור בכל זאת עוזר? גוגל יסרוק את הפוסט ואת כל הקישורים שבו. כאן ראוי לציין שרוב הקישורים מרשתות חברתיות הם מסוג "No Follow".
  • שיתופי פעולה בין הרשתות לגוגל– לא פעם אנחנו יכולים להיתקל בתוצאות חיפוש עשירות המציגות ציוצים מטוויטר לדוגמה. סביר להניח שמגמה זו תלך ותתחזק ולכן מומלץ למצות את המיטב באפיק זה.

טוויטר וקידום אתרים

נקודות חשובות בהקשר של קידום בחו"ל

מספר פעמים כבר ציינו שקידום אתרים באנגלית וזירות אחרות שונה במספר היבטים מקידום אתרים בארץ, וגם בנושא של רשתות חברתיות ישנן מספר נקודות שחשוב לשים לב אליהן.

קידום בבינג- במסמך ההנחיות הרשמי של בינג הם מודים שאותות מרשתות חברתיות הן פרמטר אותו הם לוקחים בחשבון. 

קידום מקומי בארה"ב- לפי Moz, אותות מרשתות חברתיות מהווים ארבעה אחוזים מהפקטורים השונים של הקידום המקומי. בנוסף, לדבריהם ישנם גם אחוזים נוספים המשתלבים תחת קטגוריית הביקורות ולכן נראה כי מדובר בפאקטור משמעותי בקטגורייה זו. 

מה המומחים והמחקרים מלמדים אותנו?

במחקר למאמר הזה סרקנו את הרשת רבות כדי למצוא מה הנתונים מלמדים אותנו וחזרנו עם כמה מקורות מעניינים.

מחקר של CognitiveSEO מ2016

במחקר הזה נסרקו עשרות מיליוני תוצאות ונבדק הקשר בין נוכחות ברשתות החברתיות למיקום בתוצאות החיפוש האורגניות. בתוצאות, רואים קשר ברור בין שני המשתנים:

קידום ורשתות חברתיות

הקייס סטאדי של Matthew Woodward

במקרה הזה, מתיאו' מראה כיצד מיליוני שיתופים עזרו לו להתקדם אורגנית בשני ביטויי מפתח מאוד תחרותיים. הקייס הזה הוא לא לגמרי על הקשר בין שני המשתנים אך מתייחס אליהם בהרחבה.

רשתות חברתיות

המאמר של Optinmonster

מאמר מצוין שסוקר מספר מקורות ומקרי בוחן וגם מוסיף המלצות ליישום פרקטי של התובנות. אם אתם רוצים לקחת את הנושא ברצינות, מומלץ מאוד לקרוא את המקור הזה.

 איך למקסם את הידע לתועלת מעשית?

אחרי שהבנתם את החשיבות הרבה של רשתות חברתיות והקשר בין נוכחות בהן לתוצאות הSEO שלכם, הכנו עבורכם מספר המלצות פרקטיות שיאפשרו לכם למקסם את הנוכחות ואת התוצאות שלכם בהתאם.

צרו פרופילים ברשתות חברתיות

גם אם אתם לא הולכים להיות אושיות רשת או לפרסם באופן תדיר, המינמום שאתם חייבים לעשות הוא ליצור פרופיל ברשתות האלו. ככה תוכלו לאותת לגוגל שלפחות אתם קיימים במובן מסויים. הקפידו שהפרופיל יהיה ציבורי כדי שבאמת יוכלו לסרוק את העמוד.

פרסמו פוסטים

אם אתם משקיעים בפרסום בפייסבוק או באינסטגרם גם ככה, אז כנראה שאתם עושים זאת כבר. אם לא, נסו ליצור פוסטים רלוונטים ולפרסם אותם בצורה אורגנית על ידי שיתוף בקבוצות.

הפכו את האתר שלכם לקל לשיתוף

הוספת כפתורי שיתוף היא דבר אחד וטכני שמומלץ לעשותו אך מה שאתם יכולים לעשות בנוסף הוא לאפשר ווידג'ט תגובות של פייסבוק או לעודד את הגולשים לשתף את התוכן שיצרתם. שיתופים= יותר חשיפה וחשיפה זו רק תוכל לעזור לכם.

כתבו תוכן מקורי

שנינות וחדשנות הן יכולות שמוערכות על ידי הגולשים. חדדו את הלשון, הכינו את המוח ונסו למצות את המיטב. ויראליות בהחלט יכולה לעזור לכם. 

התאימו את התיאור דרך היואסט

אם אתם משתמשים בוורדפרס ובתוסף יוסט, תוכלו להתאים את כותרת ותיאור המאמר ולהכין אותו לשיתוף חברתי באמצעות לחיצה על חברתי.

בתמונה: מספר המלצות מעניינות של lyfemarketing.

המלצות

ממה חשוב להזהר?

מעבר ליתרונות הרבים של רשתות חברתיות עבור תוצאות קידום האתרים שלכם והדרכים אותן אתם יכולים לנצל, חשוב לזכור שהאפקט יכול להיות שלילי. הכיצד? במאמרים רבים דיברנו על ההשפעה של עדכונים כמו ראנקבריין ועל המגמה הכללית של עדכוני גוגל לפיה התנהגות הגולשים היא פרמטר משמעותי ביותר בהערכת רלוונטיות התוצאות. לכן, במידה ואחוז הנטישה שלכם יהיה גבוה וגולשים יעזבו מהר את האתר, הדבר יכול להתפרש כסינגל שלילי שיפגע בכם.

לאור זאת, חשוב מאוד לוודא שהתוכן שלכם איכותי, רלוונטי ומעניין לקהל היעד לפני שאתם עושים כל פעולה.

לסיכום,

הקשר בין רשתות חברתיות לSEO הלך והתהדק במהלך השנים וישנם מספר השלכות ישירות ובלתי ישירות שמחייבות אותנו ציבור מקדמי האתרים לבצע התאמות. הקפידו לטפח את הנוכחות הדיגיטלית שלכם.

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם