קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
פרמטר SRSLTID – בעיה משמעותית בתוצאות החיפוש ודרכי הפתרון

פרמטר SRSLTID – בעיה משמעותית בתוצאות החיפוש ודרכי הפתרון

בשבועות האחרונות הצטברו המון פניות ממקדמי אתרים וחברות קידום אתרים שפנו אליי בשאלה על הפרמטר SRSLTID והסריקה המפתיעה שלו במנוע החיפוש. כיוון שהשינוי היה מיידי ללא תקדימים היה קשה לדעת אילו פעולות כדאי לבצע. למעשה, לאחר ניסיון מוצלח על מספר אתרים החלטתי לכתוב מדריך שיעזור לכם להוציא את הפרמטר הסורר 😉 מתוצאות החיפוש (באופן כללי אני מניח שהבאג של גוגל יתוקן בקרוב על ידיהם אך בכל זאת היה חשוב לי לתת מענה לבעיה).

הכוונה המקורית של פרמטר srsltid

בשנת 2021, גוגל הציגה את פרמטר srsltid כתכונה אופציונלית בהגדרות ההמרה של Merchant Center. תכונה זו, שכונתה "תיוג אוטומטי", אפשרה לבעלי אתרים להבחין בין קליקים מתוצאות חיפוש אורגניות לבין קליקים על מוצרים אורגניים על ידי הוספה דינמית של פרמטר srsltid לכתובת ה-URL.

הבעיה הנוכחית

החל מסוף יולי 2024, אנו רואים את פרמטר srsltid מתווסף ליותר ויותר כתובות URL של אתרי מסחר אלקטרוני בתוצאות החיפוש האורגניות. זה מערער לחלוטין את הכוונה המקורית ועלול לגרום לאינדוקס של כתובות URL חדשות אלה עם הפרמטר. ההשלכות המדאיגות ביותר כוללות:

  1. שכפול ודילול: רוב הפלטפורמות כמו Shopify ,WooCommerce וכו' אינן מגדירות כראוי את כתובת ה-URL הקנונית בקוד (למידע נוסף על מה זה קנוניקל לחצו כאן. אנו כבר רואים כתובות URL אלה נסרקות ומאונדקסות על ידי גוגל.
  2. ניפוח תקציב הסריקה: ככל שגוגל מפיצה יותר ויותר כתובות URL עם פרמטרי srsltid, זה גורם לזחלן של גוגל להגיע אל כתובות ה-URL הנ"ל.
  3. פגיעה בדאטה: קליקים מתוצאות חיפוש אורגניות מיוחסים כעת בטעות לקישורי מוצרים ב-Google Shopping, מה שמערבב שני סוגים נפרדים של תנועה. כאשר נרצה לבחון בסוף החודש בגוגל אנליטיקס את התנועה לאתר יהיה לנו קשה להבין מאיפה מגיעה התנועה.
  4. פגיעה בכלי מעקב דירוג: כלי מעקב דירוג שמנטרים את מיקום האתר שלך בתוצאות החיפוש רואים כעת כתובות URL עם תיוג אוטומטי כמחזיקות בדירוג. נתונים מלאכותיים אלה יוצרים תמונה מטעה של ביצועי האתר שלך ויציבות הדירוג.

פגיעה בכלי מעקב דירוג

איך תבדקו אם גם האתר שלכם נפגע?

  • חפשו בגוגל את הביטוי הבא: site:yourdomain.com

  • חפשו את הפרמטר –  ?srsltid= ובדקו האם הוא מופיע לכם כחלק מהURL בתוצאה החיפוש

  • אם אתם אכן מוצאים את הפרמטר הנ"ל אתם יכולים לפלטר את תוצאות החיפוש על מנת שיציגו רק את העמודים עם הפרמטר הנ"ל כך: site:yourdomain.com inurl:srsltid

פתרונות אפשריים לבעיה

  • הגדרות Merchant Center: אם יש לך חשבון, בטל את האפשרות "תיוג אוטומטי" בהגדרות ההמרה של Merchant Center.
  • תגי Canonical: יישם תגי canonical כדי לציין את הגרסה הסופית של כל כתובת URL.
  • הוספת NOINDEX: יישום איכותי נוסף הוא הוספת תגי noindex לכל העמודים שנסרקים עם הפרמטר הנ"ל.
  • קובץ Robots.txt: עדכן את קובץ ה-robots.txt שלך כדי למנוע מגוגל לסרוק כתובות URL עם פרמטר srsltid. חשוב מאוד! עליכם לעדכן את הקובץ רק לאחר שגוגל כבר סורק את העמודים עם התג NOINDEX אחרת הוא לא יוכל לגשת אליהם. ז"א שנדרש להמתין רק לאחר סריקה ודאית של כלל העמודים עם התג לפני ההוספה הנ"ל.  כך תיישמו זאת:

הגדרת קובץ רובוט טקסט

לסיכום

קודם כל חשוב לי לציין שזו בעיה שקשורה באופן עמוק לקידום אתרים טכני, ולכן ללא היכרות מוקדמת מעמיקה עם עולם קידום האתרים בכלל ועם עולם ה-SEO הטכני בפרט הייתי ממליץ להימנע משינויים הנ"ל באופן עצמאי ומתעדף פנייה למומחים שחיים את התחום והתנסו בעבר עם מקרים דומים.

צריכים עזרה בSEO טכני? השאירו פרטים אני חוזר מהר

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות
    אודות הכותב
    אייל רחמים
    אייל רחמים

    בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

    קידום אתרים בגוגל למעלה

    רוצים יותר כניסות לאתר?

    מדריך ללימודי קידום אתרים
    רוצים שאבדוק לכם את האתר?