קידום אתרים לסטארטאפים – כסטארטאפ, אתם רוצים שקהל היעד שלכם ימצא אתכם ברשת. אחת הדרכים שבהן זה יכול לקרות היא באמצעות מנועי החיפוש. אלא שלהבדיל ממותגים גדולים, ותיקים ומוכרים, לא סביר שאותו קהל יעד יחפש את השם המדויק שלכם, אלא אם כבר שמעו עליכם.
זו בדיוק הסיבה בעטיה קידום אתרים חייב להיות חלק מן השיקולים בתכנון העסק שלכם. סטארטאפ שלוקח בחשבון קידום אתרים כחלק מתכניתו העסקית ישיג תוצאות טובות יותר בזכות בנייה מהודקת יותר של הרכיבים הנדרשים להצלחה בהיבט קידום האתרים כחלק מיסודותיו של העסק.
להלן מספר נקודות בעניין קידום אתרים לסטארטאפים שכדאי לקחת בחשבון:
המטרות העסקיות שלכם
קידום אתרים לא עוסק רק בהבאת עוד גולשים אל האתר שלכם מגוגל – הוא ממש יכול לסייע לכם להשיג את המטרות העסקיות. למשל, קידום אתרים יכול להביא אליכם פחות גולשים, אבל המעט שיגיעו יהיו איכותיים יותר.
אילו מטרות עסקיות יכולות להיות מושפעות לחיוב מתכנית טובה של קידום אתרים לסטארטאפים?
- הגדלת הרווח, ההכנסות או החזר ההשקעה
- העלאת מודעות למותג
- הגדלת כמות הלידים
- שיפור היציבות העסקית
- חיזוק נאמנות הלקוחות
בעזרת קידום אתרים תגלו גם אילו נושאים מעניינים את קהל היעד שלכם, ואילו מתוכם מייצרים עבורכם את הפוטנציאל העסקי הגבוה ביותר.
קידום אתרים לסטארטאפים – יצירת תוכן בקביעות
תהיה אסטרטגיית קידום האתרים שלכם אשר תהיה, היא תדרוש מכם ליצור תוכן באופן קבוע: פוסטים בבלוגים, מאמרי אורח, פודקאסים, סרטונים, תמונות, מדריכים ועוד. זאת משום שקידום אתרים עוסק במשיכת תשומת לב של גולשים, וקשה מאוד למשוך את תשומת ליבם לאורך זמן עם עמודי מוצרים ותיאורים יבשים.
מסיבה זו, תזדקקו לתהליך שיפיק עבורכם בקביעות רעיונות ונושאים שיהוו את הבסיס לתוכן שלכם; כמובן, תוך שימת לב והתאמה למטרות העסקיות שהוגדרו קודם.
איך מוצאים רעיונות לתוכן? אפשר להשתמש ב- Google Keyword Planner (כלי של Google Ads), או בכלים אחרים כמו KeywordTool.io ו-SEMrush. אפשר גם פשוט לבקר באתרים דומים לאלה שבהם מבקר קהל היעד שלכם כדי לגלות עוד נושאים, בעיות, תחומי עניין וכו'.
קהל משפיעים
תכנית קידום אתרים לסטארטאפים טובה תדרוש מכם להשיג או לקנות קישורים דרך מקורות סמכותיים (כגון בלוגרים מובילים, חברות אמינות, ארגונים, עיתונאים). אפשר להיעזר גם במשפיעים קטנים יותר שלהם עוקבים מעטים אך נאמנים.
לשם כך יש לייצר תוכן שהמשפיעים הללו ימצאו בו די עניין על מנת לקשר אליו. כלומר, עליכם לא רק לייצר תוכן שיפנה אל קהל היעד שלכם, אלא בו זמנית עליו לפנות גם אל אותם משפיעים. איך תעשו זאת? למשל באמצעות אזכור שמו של אותו משפיע, או כשיתוף פעולה הדדי, או כתשובה לשאלה, בעיה או נושא שמעניינים את המשפיע.
קידום אתרים טכני
אחת מן התופעות הנפוצות בקרב עסקים שלא השכילו להטמיע אלמנטים של קידום אתרים כבר בתחילת דרכם היא הופעתן של בעיות טכניות שונות בהיבטי קידום אתרים בהמשך הדרך. כלומר, בעוד שגוגל ויתר מנועי החיפוש שיפרו באופן ניכר את יכולותיהם להעריך ולדרג אתרים, בעיות טכניות כאלה עשויות להקשות על אינדוקס נכון של האתר ולפיכך להשפיע לשלילה על ניסיונותיו להתברג במקומות גבוהים בתוצאות החיפוש.
כדי להילחם בתופעה הזו חשוב להטמיע אלמנטים של קידום אתרים כבר במהלך בניית ופיתוח האתר ונכסים אחרים הקשורים אליו, וכך להימנע מהתאמות ותיקונים יקרים שיידרשו בהמשך הדרך (אם בכלל ניתן יהיה לתקן זאת בעתיד).
להלן דוגמאות למספר תופעות טכניות נפוצות שעלולות לצוץ ולהחמיר עד כדי כך שלא ניתן יהיה להתעלם מהן:
- היעדר תהליך אוטומטי להסרה או עדכון של עמודים מבלי ליצור קישורים לעמודים חסרים, ובכך אובדן של סמכות בעיני אתרים חיצוניים, או הפניית גולשים לעמודים לא רלוונטיים.
- תהליכים לקויים של יצירת עמודים שמביאים ליצירת עמודים מאוד דומים אלה לאלה אשר ממוקמים בכתובות URL שונות.
- תגי כותרת משוכפלים.
- חוסר בתוכן מקורי או יותר מדי תוכן זהה.
- בעיות שונות בקבצי txt, htaccess ומפת האתר.
- הגדרה שגויה באנליטיקס שמייצרת נתונים מעוותים או מאבדת נתוני אמת.
לסיכום,
אסטרטגיית קידום אתרים צריכה להיות מוטמעת בתכנית העסקית שלכם כבר מן ההתחלה. כך תחזקו את הפוטנציאל השיווקי של העסק שלכם לאורך זמן ותעלימו מכשולים שיכולים להפוך את הסטארטאפ שלכם לבלתי נראה עבור קהל היעד שתרצו שימצא אתכם בחיפוש.
לכן זהו את המטרות העסקיות שלכם, פתחו תהליך ליצירת תוכן, זהו את קהל המשפיעים שלכם והיו מוכנים לבעיות קידום האתרים כבר בהווה ולא לכשיבואו בעתיד. כך תצליחו להעלות מודעות למותג שלכם ולהשיג יתרון תחרותי על פני המתחרים שלכם.