קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
מדריך סטטוסי קוד HTTP
Http codes

מדריך סטטוסי קוד HTTP

לאחרונה באחד האתרים של הלקוחות שלנו איתרנו שגיאה יוצאת דופן שהובילה אותנו לחקור לעומק סטטוס קוד מסויים שקיבלנו כאשר ביצענו בדיקה לעמוד. לאור הזמן הרב שהקדשנו לנושא, החלטנו להכין מאמר שמסביר על מגוון רחב של סטטוסי קוד ומה הם בעצם אומרים.

המילה "סטטוס קוד" אולי היא לא בדיוק התרגום המתאים ואפשר להשתמש במושג "סטטוס תגובה" במקום. תוכלו למצוא ברחבי הרשת מונחים שונים לאותו המושג- Status Code /Response Code.

מה זה סטטוס קוד HTTP?

כעיקרון, הסטטוס מעדכן אותנו האם בקשת HTTP מסויימת הושלמה בהצלחה על ידי חלוקה לתת קבוצות ומספרים:

סטטוסי מידע (100-199)- לא באמת בעלי משמעות עבור SEO. כעיקרון אין הרבה מה לעשות איתם.

סטטוסי הצלחה (200-299)- מלמדים על הצלחה בבקשה שהוגשה לשרת, כעיקרון אם אתם נתקלים ברובם אתם בסדר מבחינת SEO (נרחיב בהמשך על כך)

סטטוסי הפנייה (300-399)-למרות ש301/302 הם יחסית ידועים, יש עוד מספר סטטוסים בקטגוריה הזו ובכל מקרה היא בעלת השפעות SEO רחבות.

סטטוסי שגיאה צד לקוח (400-499)-כנראה שמשהו לא נטען באתר, כמובן שיש לזה השפעות רחבות על חווית משתמש וSEO.

סטטוסי שגיאה צד שרת (500-599)- יש בעיה בשרת המנועת מהבקשה לעבוד. בעיה רצינית מאוד מבחינת SEO.

אחרי שהסברנו לכם פחות או יותר על החלוקה הקטגורית של הסטטוסי קוד השונים, הגיע הזמן לצלול פנימה ולהבין איך לאתר את החשובים מביניהם ומה הם אומרים.

מעוניינים לקדם את האתר בגוגל? השאירו פרטים

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    סטטוסי מידע (100-199)

    סטטוס 100 Continue-מדווח על כך שהבקשה הראשונית התקבלה והלקוח יכול להמשיך בבקשה או להתעלם ממנה במידה והיא הושלמה כבר.

    סטטוס 101 Switching Protocols-כעיקרון זה סטטוס תגובה שמדווח על בקשת Upgrade לבקשה הקודמת ולכך שיש שינוי.

    סטטוס 102 Processing- סטטוס תגובה לכך שהבקשה התקבלה בצד של השרת אך עדיין לא הושלמה.

    סטטוס קוד 103 Early Hints- מדווח על תהליך preloading ללקוח. סיכוי מאוד נמוך שתתיקלו בו, להרחבה ניתן לקרוא את הפרוטוקול.

    סטטוסי הצלחה (200-299)

    סטטוס 200 OKשאתם רואים את זה אתם יכולים להיות רגועים. חשוב לדעת שגם לסטטוס הזה יש סוגים שונים הנובעים משיטת הHTTP אבל בתור אנשי SEO אתם לא באמת צריכים לדעת זאת.

    סטטוס 201 Created– הבקשה הושלמה בהצלחה והתחיל תהליך עוקב בעקבות הצלחת הבקשה המקורית.

    סטטוס 202  Accepted– הבקשה אושרה אך עדיין לא התחילה.

    סטטוס 203 Non-Authoritative Information– סטטוס מעניין לפיו המידע שהתקבל לא תואם ב100% למקור השרת וכנראה אוחזר ממקור צד שלישי, לרוב בשימוש בגיבויים. 

    סטטוס 204 No Content- אין יותר תוכן להציג עבור הבקשה שהתקבלה.

    סטטוס 205 Reset Content- דומה מאוד לסטטוס 204 אך כאן יש דרישה לביצוע אתחול של המסמך, לרוב בשימוש עם טפסים.

    סטטוס 206 Partial Content- השרת לא מצליח להחזיר את כל התוכן שהתבקש.

     סטטוס 207 Multi Status- כאשר יותר מסטטוס אחד התקבל, הסטטוס הזה מציג מידע לגבי יותר ממשאב אחד.

    סטטוסי הפנייה (300-399)

    סטטוס 300  Multiple Choice– במצבים בהם יש מספר גרסאות לעמוד או למסמך המידע המוצג מאפשר בחירה בין גרסאות.

    סטטוס 301 הפנייה קבועה- הצגנו כבר בהרחבה את הנושא , מדובר בסטטוס המתריע על הפנייה קבוע של כתובת הURL לכתובת אחרת. 

    סטטוס 302/307 הפנייה זמנית– כמו סטטוס 301 אך כאן השרת מוסר שמדובר בהפנייה זמנית בלבד.

    סטטוס 303 See Other– תגובת השרת לבקשה נמצאת בכתובת URL אחרת ולכן עליו לקבל מידע מהURL החדש.

    סטטוס 304 Not Modified-אין שינוי במשאב מהבקשה הקודמת של הלקוח.

    סטטוס 305- שימוש בProxy-כדי לקבל את המשאב הלקוח צריך להשתמש בProxy.

    סטטוסי שגיאה צד לקוח (400-499)

    כעיקרון אם אתם מקבלים את אחד הסטטוסים האלה יש בעיה שצריך לפתור אותה בהקדם ויש לכך השפעות ברמת הSEO.

    401- אין הרשאה לגשת למשאב.

    403- שגיאה, השרת אינו מאפשר להגיע למשאב.

    404- ככל הנראה אתם מכירים את הודעת השגיאה הזו, העמוד לא נמצא.

    405- מתודת השימוש לא מאפשרת גישה לעמוד.

    406- הלקוח שולח בקשה שהשרת לא יכול למלא.

    407- יש צורך בזיהוי עם פרוקסי כדי לקבל גישה.

    408-  נפתחה הקצאת זמן לשליחת בקשה שהלקוח לא עמד בה.

    409- קונפליקט שנוגע לשימוש מסוים במשאב בשרת.

    410- דומה אך מאוד שונה מ404. במצב זה כתובת הURL אינה זמינה והשרת לא יודע מה הכתובת החדשה.

    414- כתובת הURL ארוכה מידי.

    סטטוסי שגיאה צד שרת (500-599)

    אם אתם מקבלים את אחת השגיאות הללו יש בעיה בצד שרת מצריכה התערבות.

    500- שגיאה שמקורה בשרת.

    501- לשרת אין יכולת לעבד את הבקשה.

    502-  מתקבלת במעבר בין שרתים התקבלה שגיאה בתגובה.

    503- השרת אינו עובד זמנית.

    504- הקצאת הזמן לתגובה עברה ולכן לא מתקבלת תגובה מהשרת.

    505- נוגע לגרסאות HTTP אחרות מאלו שהשרת תומך בהן.

    ניתן למצוא הסבר על כל הסטטוסים השונים באמצעות המקור העברי של Devschool.

    הסטטוסים החשובים ביותר לSEO

    לפני שנפרט על הסטטוסים השונים לעומק, ראוי להתייחס לחשובים ביותר מביניהם מבחינת SEO, או לפחות כאלו שMOZ מצאו אותם כחשובים ביותר.

    סטטוס 200- כפי שהצגנו, הודעת הצלחה וזו בדרך כלל הסטטוס האולטימטיבי בנסיבות רגילות

    סטטוס 301/302- סטטוס הפנייה. יש לבדוק אם אין שרשרת הפניות במקרה כזה.

    סטטוס 404- הודעת שגיאה, חשוב לבנות עמוד 404 ייעודי ולבצע הפנייה לאחר שינוי עמודים.

    סטטוס 410- יותר חמור מ404, יש לבדוק את המקור לבעיה ולבצע תיקונים בדחיפות.

    סטטוס 500- בדיקה של צד שרת, לעיתים יש להגביל משאבים בשביל שהעמוד יטען.

    סטטוס 503- חשוב לבדוק את השרת, יכול להיות שמדובר בבעיית משאבים או בבעיה רוחבית יותר.

    איך למצוא סטטוסי קוד?

    יש מספר דרכים לבצע את הבדיקה הזאת , ניתן לעשות זאת באמצעות כמעט כל הכלים אך אנחנו מעדיפים את Screaming Frog ואת הAudit של Aherfs.

    באמצעות ה Aherfs (כלי בתשלום) ניתן לבצע בדיקה מעמיקה של האתר ולקבל תמונה מלאה של הקישורים השבורים, וסטטוסים שונים שהאתר מחזיר:

    סטטוס קוד Aherfs

    לחילופין, באמצעות הScreaming Frog ניתן לסרוק אתרים של עד 500 עמודים בחינם/

    שלב ראשון: מכניסים את כתובת הURL לסריקה

    שלב שני:מקליקים על Response Code ומוצאים את כל הסטטוסי קוד שאינם 200 באמצעות לחיצה על Status Code.

    screaming frog status code
    screaming frog status code

    כמו כן, ניתן לבצע פילטור של הסטטוסים באמצעות המערכת:

    Screaming frog flilter

    לסיכום,

    ידע בסטטוסי קוד שונים הוא הכרחי לכל מקדם אתרים ולכן חשוב לצלול לעומק וללמוד על דרך האבחון והטיפול בבעיות מסוג זה. אנחנו ממליצים על בדיקות תקופתיות של האתר למען תהליך SEO בריא.

      

    אודות הכותב
    אייל רחמים
    אייל רחמים

    בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

    קידום אתרים בגוגל למעלה

    רוצים יותר כניסות לאתר?

    מדריך ללימודי קידום אתרים
    רוצים שאבדוק לכם את האתר?