בניית אתר

בניית אתר – הקמת אתר מזווית של קידום אתרים

בניית אתר מאפס – איך לשלב נכון בין בניית אתרים לבין קידום אתרים?

בשנים האחרונות פיתחתי מנגנון איכותי לבניית אתרים תחת החברה הראשית שלי דיגיטאץ' (ניתן לעיין בחלק מהפרויקטים שלנו באתר שעוד לא הושק רשמית  www.digisite.co.il פשוט תכתבו אני עדיין לא מקשר). האתרים שבנינו בשנתיים האחרונות זוכים ליחסי המרה מצוינים, ולדירוג גבוהה בגוגל, אני לא אומר שאני קוסם, עדיין השילוב הנכון מסייע רבות לתהליך.

חלק מהקולגות שלי חושבים שהמטרה הראשית היא  לסייע לעסקים גם להנות מדירוג גבוהה בתוצאות האורגניות בגוגל (אלו שמתחת לתוצאות הממומנות) אבל גם להנות מאתרים מעוצבים כמקור ריווח, אז זהו שזה גם נכון בכנות, אבל לא המטרה העיקרית שלי, המטרה המרכזית היא להשפיע בצורה העוצמתית ביותר בתהליך של השיווק באינטרנט, מיתוג איכותי, עיצוב ופיתוח אתר מזווית של קידום אתרים עוזרים לי להשפיע בצורה מקסימלית על דירוג האתר בגוגל והכי חשוב על יחס ההמרה באתר.

בשביל לייצר תהליך איכותי של בניית אתרים מזווית של מקדם אתרים, אני מתחיל בתהליך של מחקר מילות מפתח, ולאחר מכן מתחיל בעיצוב/אפיון דף הבית.

השאלות המרכזיות שעולות בראש של הגולש מהניסיון שלי הן 3:

  1. לאן הגעתי?
  2. מה יש לאתר להציע לי?
  3. למה אצלו? (מה יוצא לי מזה)

אתרי אינטרנט מעוצבים נכון, מספקים את המענה לשאלות אלו בצורה ברורה. חדה ונקייה, בדרך כלל נהנים מיחסי המרה גבוהים יותר, משאר המתחרים שלהם בענף.

כל בעל עסק שמעוניין להגיע לחשיפה ולהצליח בעולם התחרותי שלנו צריך אתר באינטרנט. האתר מאפשר לעסק להציג מידע בנוגע לשירות או למוצרים שהוא מוכר, להציג את האופי של העסק ולגרום ללקוחות ליצור קשר ולרכוש ממנו מוצרים או שירותים. כדי להוביל לחשיפה יש לכלול באתר אמצעים שיווקיים שונים – לכלול תכנים איכותיים, להציג סרטונים מעניינים, לשלב תמונות מושכות ולבצע פעולות רבות שמטרתן להפוך אותו למוכר ובעל מוניטין.

השגת מיקום גבוה בתוצאות החיפוש במנועי החיפוש – ובראשם גוגל מובילה לחשיפה הגבוהה ביותר משום שלפי מחקרים שבחנו את התנהגות הגולשים נמצא שרובם מתמקדים רק בדפים הראשונים של תוצאות החיפוש (לעולם שלנו אין הרבה סבלנות), לכן השאיפה היא להגיע למקומות הראשונים בתוצאות החיפוש.

תהליך בניית אתר אינו מתבצע ביום אחד וכמו ברומא – גם במקרה זה יש לעבוד קשה. נכון, לא מדובר על עבודה פיזית ולא צריך לערום לבנה על לבנה אך מקדם האתרים בהחלט צריך להשקיע הרבה זמן, אנרגיות ומחשבה, להקשיב לרצונותיו של הלקוח ולעבוד בשקיפות מלאה. במאמר זה ננסה להסביר על השלבים שדרושים לתהליך של בניית אתר באינטרנט.

בניית אתר – ככה תעשו את זה נכון

אם אתם מעוניינים לבנות אתר לעסק שלכם חשוב שתבינו את התהליך. כפי שציינו – בניית אתר היא עבודה מורכבת שמכילה שלבים רבים. כדי לעשות סדר ולארגן את המידע חילקנו את התהליך לשלבים מרכזיים:

  • אקטיביות/ פאסיביות מצד הלקוח – השלב הראשון יכול להתבצע או לא להתבצע והוא תלוי באופי ובלוח הזמנים שלכם. אתם יכולים לקחת חלק פעיל יותר בבניית האתר כבר בתחילת הדרך על ידי בחינת אתרים שונים, קבלת החלטות בנוגע לאופי של העסק – לסגנון התכנים והיקפם, לעיצוב האתר, לקיום בלוגים, להקמת חנות אינטרנטית ונושאים נוספים.

כמו כן, כדאי לכם לבחון את האתרים של המתחרים, להבין מול מי יש לכם עסק ולחשוב מה יש לכם להציע שהם אינם מציעים (ערך מוסף) וכיצד אתם יכולים להדגיש אותו. ככל שתהיו מכוונים יותר ותצליחו לדמיין מעין תמונה התחלתית של האתר – כך תוכלו יוכל להשפיע על תהליך בנייתו לסייע למקדם להתאים את האתר לדרישות שלכם.

  • בחירת מקדם אתרים – ניתן למצוא מגוון חברות קידום אתרים כאשר איכות החברות שונה, לכן יש לבדוק היטב את החברות, לקבל המלצות מקולגות, להשוות מחירים (אך לא להתפשר על מחיר נמוך מידי – הוא עלול לעלות ביוקר בהמשך) ולקרוא על החברה ולהבין מהם השירותים שהיא מציעה. החברה יכולה להציע שירותי קידום ושיווק אתרים, שירותי כתיבת תוכן ושירותים נוספים.

חשוב מאוד להבין האם האתר יותאם לדפדפנים שונים ויעבור אופטימיזציה באופן מתמיד. כמובן שיש להיפגש עם מקדם האתרים ולהתרשם ממנו באופן אישי – הכימיה חשובה מאוד במקרה זה מכיוון שיש לעבוד יחד. יש לחתום על החוזה רק אם ברור לכם שהאתר שתקבלו יהיה איכותי ושהמקדם יעבוד בשקיפות מלאה ויאפשר לכם לקחת חלק באפיון האתר, עיצוב האתר, בהכרת המתחרים, בהגדרת קהל היעד וביעדים שלכם – אל תוותרו על כך, נסו להבין את הנושא כמה שיותר גם אם אין לכם קשר לקידום אתרים, הדבר יסייע לכם להישאר בתמונה.

  • מחקר מילות מפתח – בשלב זה נערך מחקר המילים. כדי לבדוק מהן מילות המפתח – אותן מילים שיש לשתול בתכני האתר (עליהם נכתוב בהמשך) יש לבדוק את המתחרים ואת מילות המפתח בהן הם משתמשים ואת מיקומן בתוצאות החיפוש. בהמשך מכין מקדם האתרים רשימה של מילות מפתח ומתכנן את התוכן והמבנה כך שהוא יתאים להן.
  • בחירת וקניית דומיין – הדומיין הוא בעצם הכתובת של האתר ולכן חשוב לבחור אותו בצורה חכמה כך שהוא יתאים לאופן שיווקו וקידומו של האתר. ככל שהדומיין חזק יותר – כך הוא יוכל לסייע לאתר להופיע בתוצאות החיפוש הראשונות. דומיין איכותי יהיה ותיק וקשור לנושאים של האתר, רצוי שהסיומת שלו תהיה co.il משום שגוגל מעדיף סיומת שמתאימה למדינות בהן החיפוש מתבצע. כמו כן, רצוי שהשם של הדומיין יהיה פשוט וקצר.
  • אחסון אתר – את כל המידע שנמצא באתר יש לאחסן. האחסון נמצא על גבי שרת אחסון. ניתן לבחור בין מגוון חברות אחסון שמשווקות חבילות שונות, ביניהן חבילות אחסון בחו"ל או בארץ. בשלב בחירת חברת האחסון יש לבדוק בין היתר את המהירות ומחירים – למרות שאפשר למצוא דומיין שאינו בתשלום.
  • פיתוח, עיצוב, כתיבת תכנים והעלאת תכנים – בשלב זה הופכת התוכנית לאתר. הפיתוח כולל כתיבה של קוד בשפת תכנות כאשר הקוד צריך להיות קצר. אתר מהיר שעובד בכל הדפדפנים יגביר את כמות הגולשים וימנע מצבים של נטישה (כולנו מכירים את המצב בו אנו מנסים לגלוש באתר שאינו עולה במהירות או מופיע באופן לא ברור בדפדפן כלשהו, במצבים אלו אחוזי הנטישה גבוהים). אתר איכותי יאפשר שדרוג וסריקה טובה של מנועי החיפוש.

בשלב העיצוב יוספו רקעים, יבחרו צבעים מתאימים, יוספו טפסים, תמונות, סרטונים ואלמנטים עיצוביים נוספים. לאחר מכן מגיע שלב כתיבת התכנים, זהו שלב משמעותי ביותר משום שהתוכן חייב להיות איכותי ובכמות נכונה. תוכן איכותי שמעניין ומעניק ערך לגולשים בשילוב מילות מפתח מתאימות (בכמות סבירה) ומניע לפעולה יגרום לאתר להתקדם בצורה טובה וישפיע על דעת הגולשים.

  • התנעה וקידום – כעת מגיע שלב העלאת האתר. מכיוון שהמטרה היא לגרום לגולשים להיכנס לאתר יש לפרסם אותו בנישות מגוונות, למשל: לבצע קידום ממומן, קידום אורגני ולשווק את האתר בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות. כמו כן, יש לדאוג לקישורים נכנסים כך שגוגל יתחיל לאנדקס את העמודים ויכניס את האתר לתוצאות החיפוש.

עבודת הקידום האורגני אינה מסתיימת ויש להמשיך להעלות ולהפיץ מאמרים, בלוגים, סטטוסים בפייסבוק, סרטונים ביוטיוב, לבצע פעולות גרילה, לשווק בפורומים, לשלוח ניוזלטרים לרשימת תפוצה ולבצע פעולות נוספות במטרה לצבור קישורים, לשמור על דירוגו של האתר ולמתג את העסק.

  • הסקת מסקנות – אחרי שהאתר פעיל ורץ ברשת חשוב להקפיד על ביצוע ניתוח סטטיסטי. הניתוח מתבצע באמצעות כלים שונים כמו גוגל אנליטיקס. הניתוח מאפשר קבלת מידע בנוגע למספר הכניסות לאתר, זמן הגלישה, מילות החיפוש שהובילו את הגולשים לאתר תחומים נוספים. המידע מסייע למקדם האתרים לדעת מהן שיטות השיווק היעילות בהן יש להתמקד, לבחון היכן הנקודות החלשות של האתר ולבצע שינויים כדי לשפר את תהליך הקידום.

הקפדה על שלבים ועדכון שוטף מובילים לתוצאות הטובות ביותר בתהליך בניית אתר

כפי שהסברנו – הקמת אתר כוללת מספר שלבים שיש לבצע בצורה מדויקת. מקדם אתרים מקצועי ובעל ניסיון שמקפיד להתעדכן בנוגע לכל השינויים שחלים בתחום קידום האתרים ומעדכן את האתר בהתאם לדרישות בתדירות גבוהה בשילוב לקיחת חלק בתהליך מצדכם יאפשרו לכם להביא את האתר לתוצאות הטובות ביותר. בצורה זו יהיה ניתן להגדיל את הסיכוי לכך שהאתר יופיע בתוצאות החיפוש הראשונות ותוכלו לצור לעצמכם מוניטין חיובי, למתג את עצמכם ולהגדיל את מספר הגולשים ואת כמות המכירות.

רוצה יותר כניסות לאתר?
קידום אתרים בגוגל למעלה