קידום אתרים קטנים

אסטרטגיות מנצחות של קידום אתרים לעסקים קטנים

אופטימיזציה לאתרים של עסקים קטנים היא לא עניין פשוט, אולם הכרחי: גם אם יש לכם עסק קטן, אתם חייבים להשקיע מאמצים גדולים על מנת לקדם אותו, למשוך גולשים לבקר בו, לבנות את המוניטין שלו ולסלול עבורו את הדרך לצמרת.

איך עושים את כל זה, במיוחד כאשר התקציב מוגבל ואינו גבוה? בעזרת שילוב של ארבע אסטרטגיות: אסטרטגיית תוכן, שיווק ברשתות חברתיות, בניית קישורים וקידום ממומן.

אסטרטגיית תוכן

איך מתכננים ומוציאים אל הפועל אסטרטגיית תוכן מנצחת שמביאה תוצאות מיטביות?

היו נבונים וריאליסטיים

אם האתר שלכם ואינו נהנה מתעבורת גולשים גבוהה (או בכלל לא), אתם חייבים להתחיל לייצור תוכן במסגרת תכנית ניהול תוכן שקבעתם מראש: מאמרים באיכות גבוהה, אינפוגרפיקות, סרטוני וידאו, ספרים אלקטרוניים וכדומה – כל אלה חייבים להיות בבסיס אסטרטגיית הצמיחה שלכם.

עם זאת, סביר להניח שלא תוכלו לעשות הכל מהכל, לענות על כל צורך של כל גולש תוך כדי פנייה לכל קהלי היעד שאפשר לדמיין. לכן עליכם להיות גם ריאליסטיים, ולהציב לעצמכם את מטרות התוכן תוך התחשבות בנתונים האובייקטיביים הקיימים. לדוגמה, אם אתם מסוגלים להעלות רק פיסת תוכן אחת מדי שבוע, מוטב שתעשו זאת עם תוכן איכותי שיעזור לגולשים לפתור בעיה או לענות על צורך – מאשר להעלות מדי יום תוכן בינוני ומטה שאף אחד לא ירצה לצרוך.

נתחו את המתחרים

ככל שתכירו טוב יותר את דרכי הפעולה של המתחרים, מה הם עושים (ולא פחות חשוב: מה הם לא עושים), כך יעלה בידכם לזהות הזדמנויות לייצר תוכן שיפנה לקהל שאף אחד אחר לא פונה אליו או לפעול בדרך שאף מתחרה אינו פועל בה.

שימו לב כי יתכן שתיתקלו באסטרטגיה מעולה שתעורר בכם השראה ותגרום לכם לרצות להעתיק אותה כמו שהיא – אולם אל תמהרו לעשות את מה שכל האחרים כבר עושים. מצאו את הקול שלכם, את הדבר המיוחד שרק אתם עושים, ותכננו את האסטרטגיה שלכם לאורו. בסופו של דבר כך יהיה קל יותר לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם.

הבינו מה אנשים רוצים באמת

על מנת להכיר לעומק את קהל היעד שלכם, שאלו את עצמכם שתי שאלות וענו עליהן בפירוט רב ככל האפשר:

  1. "מה אני מציע?" השאלה נשמעת פשוטה, אבל המענה עליה בכנות ובפירוט עשוי להתברר כסבוך משחשבתם. התייעצו עם העובדים שלכם, עמיתים, חברים ובני משפחה.
  2. "מה קהל היעד שלי מחפש?" כדי לענות על כך תוכלו להיעזר בגוגל או להתייעץ עם לקוחות אמיתיים שכבר רכשו אצלכם מוצר או שירות.

ככל שתכירו טוב יותר את קהל היעד, כך יקל עליכם להעניק לו את התשובות, הפתרונות או המידע שהוא צורך. כמו כן, לעולם לא ייגמרו לכם הרעיונות לנושאים חדשים לתוכן.

שבו וכתבו

ברגע שיש לכם רשימה של נושאים ליצור עבורם תוכן, עליכם להשקיע זמן ביצירת התוכן. רבים רואים בשלב הזה בתהליך את החלק הכי קשה ומעצבן, אבל הפקת התוכן עצמו היא החשובה ביותר על מנת להניע את אסטרטגיית התוכן שלכם קדימה.

לא פשוט להעריך את איכותו של תוכן כלשהו, שכן הדבר תלוי בגורמים רבים ולכל אחד יש את הדרך שלו ליצור תוכן. עם זאת, להלן מספר פרמטרים שכדאי לזכור בעת הפקת התוכן:

  • צרו את התוכן רק לאחר שבוצע לגביו תחקיר מעמיק
  • העלו על הכתב כל רעיון שעולה בדעתכם
  • אל תערכו תוך כדי כתיבה, אלא רק לאחריה
  • אל תמעטו בכתיבה; לפחות 800 מילים נחשבות לאורך סביר למדי למאמר
  • התמקדו בכוונת המשתמש, לא במילות המפתח
  • התייחסו גם לביטויי מפתח מסוג "זנב ארוך"
  • נסחו את הכותרות כך שיצרו סקרנות ויעניקו ערך
  • הוסיפו תמונות לתוכן טקסטואלי
  • שמרו על תדירות פרסום קבועה
  • אל תשכחו לשתף את התוכן שיצרתם

במהלך יצירת התוכן אתם עשויים להיתקל באתגרים שונים ויתכן שלא תראו את התוצאות של אסטרטגיית התוכן שלכם באופן מיידי, אולם אל תתנו למכשולים הללו לייאש אתכם. בטווח הארוך, תוכן איכותי הוא תוכן משתלם.

שיווק ברשתות החברתיות

ברגע שהאתר עבר אופטימיזציה והתוכן עלה לאוויר, הגיע הזמן לשתף אותו. אמנם לצעד זה אין קשר ישיר לקידום אתרים, אולם שיתוף התוכן וטיפוח קהילה נאמנה שעוקבת אחריכם ברשתות החברתיות מביאים בעקיפין להגדלת התנועה הנכנסת לאתר ועידוד הגולשים לבצע בו פעולות שונות.

לא מספיק לשתף תוכן מהאתר שלכם בפייסבוק או בטוויטר, במיוחד אם אתם מנסים לקדם אתר קטן. איך עושים את זה נכון?

נתחו את קהל היעד

על מנת שתוכלו לטפח קהילה של עוקבים, אתם צריכים לדעת מיהם הגולשים שאתם רוצים שיעקבו אחריכם ולהתחבר אליהם ברמה הרגשית. על מנת לחקור את קהל היעד תוכלו למשל להיכנס לחשבון גוגל אנליטיקס שלכם ולמצוא בו מגוון עשיר של פרטים אודות המשתמשים שלהם. שימו לב במיוחד ללשוניות הפרטים הדמוגרפיים ותחומי העניין. כך תגלו דרכים חדשות לפנות אל האנשים שאתם רוצים שיהפכו לעוקבים שלכם.

בנו אמון וסמכות

אמון וסמכות הם שני גורמי מפתח בהצלחה שלכם. אם הגולשים לא נותנים בכם אמון או לא רואים בכם גורם סמכותי בענף שבו אתם פועלים, הם פשוט לא יבקרו באתר שלכם ולא יעשו לכם "לייק" בפייסבוק. הנה כמה דרכים שיעזרו לכם לבנות את האמון והסמכות שלכם בעיני הגולשים:

  • צרו ושתפו תוכן איכותי באופן עקבי
  • בדלו את עצמכם; העניקו לעצמכם קול ומאפיינים משלכם
  • ספרו סיפורים אודות המותג שלכם, היו שימושיים ופתרו בעיות
  • העניקו את התוכן המשובח שלכם בחינם לכל דורש

שתפו ברשתות חברתיות נבחרות

הרבה אנשי מקצוע מנוסים בתחום השיווק הדיגיטלי, ובפרט כאשר מדובר בנושא של קידום אתרים קטנים, מתפתים לירות לכל הכיוונים כאשר מדובר ברשתות חברתיות: פייסבוק, טוויטר, לינקדין, אינסטגרם, פינטרסט, סנאפצ'אט וכן הלאה – אולם זוהי טעות, במיוחד אם התקציב אינו גדול. הדרך הנכונה יותר היא לבנות לעצמכם נראות ברשת חברתית אחת בלבד – ורק לאחר שהיא התבססה היטב, לשכפל את אותה אסטרטגיה ברשת חברתית נוספת.

התחילו בפייסבוק, הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם. שתפו בה מידע בעל אופי חינוכי, אינפורמטיבי או בידורי, כגון קישורים לפוסטים בבלוגים, ממים, סרטונים וכדומה. יעדו נתח מן התקציב שלכם לפרסום בפייסבוק, על מנת להגדיל את החשיפה של התכנים שאתם משתפים.

לאחר מכן עברו לרשת החברתית הבאה. בארה"ב זוהי טוויטר, בישראל זו אינסטגרם, ואם קהל היעד שלכם מורכב מבני נוער אז כנראה שזוהי סנאפצ'אט. כך או כך, בפלטפורמה הבאה שאליה אתם פונים אל תשתפו את אותם תכנים בדיוק, וקחו בחשבון את המאפיינים של הפלטפורמה על מנת לפרסם בה כל תוכן באופן המיטבי: למשל, אינסטגרם ופינטרסט מאופיינים בתמונות וצילומים, לא בתוכן טקסטואלי שיכול להיות מתאים יותר לפלטפורמה כגון לינקדאין.

בניית קישורים

באופן טבעי, כשאתם רוצים לקדם אתר קטן אתם נוטים להתמקד באלמנטים שונים באתר עצמו (on-page), אולם אל תשכחו להקדיש תשומת לב וחלק מן המשאבים שלכם גם לדברים שקורים מחוצה לו (off-page) – כגון בניית קישורים מאתרים אחרים אשר יובילו אל האתר המקודם.

הנה כמה דרכים לעשות זאת:

  • רשמו את האתר באתרי רשימות ואינדקסים
  • נסו ליצור קשרים עם בלוגרים ומובילי דעה כדי שיכתבו על האתר שלכם
  • כתבו פוסט אורח באתרים שונים

לאט לאט תבחינו שיותר ויותר קישורים לאתר נבנים במקומות שונים ברשת. זכרו: בשקלול של כמות מול איכות, העדיפו את הקישורים האיכותיים שמגיעים מאתרים מבוססים ואמינים.

קידום ממומן

אסטרטגיה זו איננה חובה, בניגוד לקודמות שהוצגו לעיל, משום שהיא מחייבת שיהיה לכם תקציב פנוי ודי ניסיון בהרצת קמפיין קידום ממומן במנועי החיפוש. אם אין לכם את שני אלה, או אפשרות לשכור מומחה קידום אתרים שיוכל לסייע לכם בעניין, השאירו את האסטרטגיה הזו לסוף. זאת משום שקמפיין שמבוצע באופן שגוי וחסר אחריות יכול בקלות לבזבז לכם את כל התקציב מבלי שתראו ממנו אף תוצאה חיובית אחת.

מאידך, אם אתם מרגישים בטוחים ביכולותיכם ויש לכם את רשת הבטחון התקציבית לכך, להלן מספר דברים שכדאי לכם לעשות במסגרת קידום ממומן:

  • הגדירו מטרות לפני שאתם מתחילים
  • קבעו לעצמכם מסגרת תקציב
  • זהו מילות חיפוש רלוונטיות
  • נתחו את מילות החיפוש הללו וסננו מהן את השליליות
  • הגישו ביד על מילות חיפוש נבחרות
  • השתמשו במילת חיפוש אחת לכל מודעה כדי להגדיל את הסיכויים שלכם
  • כתבו כותרות מסקרנות למודעות שלכם כדי למשוך את תשומת לב הגולשים
  • שלבו קופי אינפורמטיבי כדי לגרות את הגולשים להקליק עליהן
  • כוונו את המודעות שלכם אל עמודי נחיתה מתאימים
  • נתחו ונטרו את ביצועיה של כל מודעה
  • בצעו אופטימיזציה למודעות ושנו את הביד שלכם, אם יש צורך

סיכום

אתם לא צריכים אתר אינטרנט גדול או תקציבי ענק כדי ליהנות מתנועת גולשים איכותיים ושיעור המרות טוב באתר שלכם. יישום נבון של האסטרטגיות שהוצעו לעיל עשוי להביא לכם פירות לטווח הארוך גם במסגרת תקציב קטן ומוגבל.

הדבר החשוב ביותר שכדאי לזכור בעת השקת אתר קטן חדש הוא לשמור על ראש פתוח וללמוד מטעויות. קפצו למים, נווטו בזהירות – וגם אתם תצליחו לבצע אופטימיזציה לאתר שלכם ולהביא אותו להיות אחד מן הטובים ביותר.

רוצה יותר כניסות לאתר?
למעלה