כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
תמונת נושא לטאבולה

קמפיין טאבולה- מדריך למתחילים

שיווק באינטרנט הוא תחום שבשנים האחרונות הולך ומתפתח, ולצד הפרסום בגוגל שכבר הפך ל"מסורתי" ברבות השנים, צצו חידושים רבים בתחום הפרסום הממומן אבל אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום היא  ללא ספק שיטת הפרסום בעזרת "Native Ads". 

כיום, טאבולה היא מלכת הפרסום בשיטת הנייטיב ולאחרונה אף רכשה את המתחרה אאוטבריין בלמעלה מ250 מיליון דולר במיזוג שיצר אימפריה אמיתית בתחום.

במדריך זה, אסביר על כל מה שאתם צריכים לדעת במידה ואתם מתעניינים בפרסום בטאבולה.

מה זה Native Ads?

בטאבולה זיהו מספר טרנדים מעניינים בעולם הדיגיטלי :

  1. אנשים צורכים יותר ויותר תוכן באמצעות האינטרנט.
  2. גולשים מביעים עניין בתוכן מעניין הקשור לנושאים שהם אוהבים לקרוא עליהם או ללמוד אודותיהם
  3. אחוז ההצלחה של מודעות פרסומיות "ישירות" (כדוגמת מודעות PPC בגוגל או בפייסבוק) הוא נמוך בהשוואה לגולשים המגיעים לתוכן שמעניין אותם ואז לומדים על מוצר או שירות שיכול לעזור להם. 

ניתן להבחין בבירור שמניתוח הטרנדים הללו מסתמן איזשהו פתרון שיווקי שיכול לעזור למשווקים להגיע לקהל באמצעות תוכן ולזכות ביותר לקוחות באמצעות קמפיין שיווק תוכן.

בגדול, הפתרון של טאבולה הוא פשוט אך מהפכני. במקום מודעות מסורתיות וקצת "מציקות" שיותר ויותר גולשים סולדים מהם, החברה מציעה פלטפורמה לפרסום כתבות תוכן באתרים גדולים

למה הפתרון של טאבולה כל כך יעיל?

פרסום כתבות תוכן באתרים גדולים מאפשר למשווקים להגיע לקהל ממוקד במיוחד, באמצעות פרסום באתרים גדולים וכך לחזק את התנועה לאתר ולהגביר את החשיפה לתוכן של המותג ובתקווה גם להוביל להמרות. 

בעולם תחרותי במיוחד עם מחירי בידים גבוהים אשר לפעמים נדמה שרק עולים בפלטפורמות פרסום כמו פייסבוק וגוגל, טאבולה מציעה מודל שונה ויצרתי, שאם משתמשים בו בחכמה יכול להנפיק תוצאות שלא תוכלו לקבל בשום מקום אחר.

מה טאבולה מציעה למשווקים?

טאבולה מציעה למשווקים מספר דברים מעניינים שמהווים תקדים בעולם השיווק הדיגטלי.

  1. פרסום תוכן באתרים הגדולים בעולם ובחירה חכמה של פרסום התוכן לפי פילטור מתקדם של אתרים.
  2. הגעה לקהל באמצעות תוכן ולא באמצעות פרסום דיגיטלי "מסורתי".

המשמעות  עבור המשווקים היא אפשרות חדירה לאתרים מרכזיים ללא הצורך המייגע בכל תהליך תיאום העלאת המאמר, בדיקה של מחירים,וכל צעד מייגע נלווה בתהליך.

בשורה התחתונה , באמצעות טאבולה כל בעל אתר או עסק יכול באופן עקרוני לפרסם את התוכן שלו במאות אלפי אתרים ברחבי העולם בצורה ידידותית וחדשנית.

בתמונה: מאמרים בBusiness Insider שמושתלים באמצעות טאבולה בתצוגת מובייל.

טאבולה בתצוגת פיד

 

מה טאבולה מציעה לבעלי אתרים?

טאבולה פועלת במודל מתווך חכם  בין בעלי אתרים למשווקים ולכן כמובן שגם בעלי אתרים ושטחי מדיה ברשת יכולים להנות מהפלטפורמה.

באמצעות טאבולה, אתרים רבים משכירים שטחים באתר לטובת מודעות הניטיב של מפרסמים. בצורה זו, האתרים מרוויחים מספר דברים:

  1. כלכלי- כסף הוא ככל הנראה הגורם מספר 1 המשפיע על ההחלטות של האתרים באיזה פלטפורמות מוניטיזציה לבחור. מהבחינה הזו,בעלי אתרים פשוט מתעדפים פלטפורמות שיכולות להגדיל להם את הרווחים או שמייצרות להם אפיק רווחי נוסף. 
  2. חווית משתמש- חווית הגולשים באתר חשובה מאוד מהרבה בחינות (כמו לדוגמה כמובן קידום אתרים). גולשים מעדיפים לגלוש באתרים בהם הם מרגישים נוח, ובכאלה שהם לא מופצצים בפרסומות או במודעות קופצות. טאבולה מאפשרת לאתרים להציע פתרון פרסומי איכותי של מודעות שנראות טבעיות ומפנות את הגולש לתוכן ולא לפרסומת.

טאבולה מאפשרת לבעלי אתרים לפרסם מאמרים במגוון גדלים שונים המותאמים לאתר עצמו.

 

תצוגת מאמרים בטאבולה

איך טאבולה מרוויחה כסף?

המודל העסקי של החברה יחסית מאוד פשוט. כפי כבר הבנתם, החברה מבצעת תיווך בין אתרים למפרסמים והתיווך הזה שווה הרבה מאוד כסף.  החברה מרוויחה עבור ההפרש שבין המחיר שאותו היא מקבלת מהמפרסמים עבור פרסום המודעות לבין המחיר שאותו היא משלמת לבעלי האתרים.

האם כדאי לכם לפרסם בטאבולה?

תלוי. 

התשובה המעצבנית הקלאסית נכונה במקרה הזה גם כן.

רבים מהלקוחות השומעים על טאבולה ואאוטבריין פונים אליי ורוצים גם הם לנהל קמפיין לאחר שראו מודעה או שמעו על כך. האמת היא שכדי להגיע לתוצאות טובות בטאבולה חשוב לבדוק האם הפלטפורמה יכולה באמת לייצר עבורכם תוצאות רצויות. אני ממליץ לענות על השאלות הבאות לפני שאתם מתחילים להבין את כדאיות התהליך עבורכם:

    • האם אתם מציעים שירות חד פעמי או מוצר/שירות לטווח ארוך? – הסיכוי שלכם להמיר באמצעות תוכן גבוה יותר באמצעות לקוחות חוזרים אשר חוזרים אל האתר שלכם, לכן, אני ממליץ לפרסם ברוב המקרים לחברות המציעות שירות או מוצר לטווח ארוך.
    • האם יש לכם יכולת לייצר תוכן איכותי ומעניין? האם באתר שלכם יש מאמרים נוספים אשר יכולים לעניין את קהל היעד שלכם ? -ככל שהיכולת לכם להשאיר את הגולשים באתר חזקה יותר, כך תוכלו לנצל טוב יותר את הפלטופרמה וייתכן שהיא תיהיה כדאית יותר עבורכם.
    • האם יש לכם תקציב מתאים? נקודה סופר חשובה היא להכין תקציב מתאים מראש.אנחנו לא ממליצים לצאת לקמפיין בטאבולה ללא תקציב של לפחות 5,000 שקלים

מודעות טאבולה בווינט (מודה שגם לי לקח זמן למצוא אותו, בהחלט מודעות ניטיב מוצלחות)

טאבולה בווינט

 

טיפים  לקמפיין הטאבולה שלכם

תוכן

כדי למקסם (מלשון מקסימום) את תוצאות הקמפיין, חשוב להבין את המסע שהגולש עובר ולהכין את התשתית בצורה הטובה ביותר. ראשית, חשוב להשקיע בתוכן איכותי במיוחד שיעניין את הגולשים ולא יעודד אותם לנטוש אותם מהר. מומלץ לא להשקיע כמעט שום מחשבה שיווקית בתהליך כתיבת התוכן ובאמת לחשוב על ערך אמיתי לגולש. 

עמוד יעד

חשוב לחשוב מראש על עמוד היעד בו אתם רוצים להנחית את הגולש ולתת לו אפשרות לקרוא על מאמרים נוספים באותו נושא או לפחות ליצור אפשרות בחירה בין מידע משלים לבין יצירת פרטים.  אם אתם מנחיתים את הגולש בעמוד טקסט בודד אתם למעשה כופים עליו לבחור בין יציאה לבין השארת פרטים. ככל שהגולש "יטייל" באתר שלכם יותר כך תגדילו את סיכוי ההמרה הפוטנציאליים (לפחות מבחינה תאורטית)

לסיכום,

טאבולה היא פלטפורמה סופר מעניינת וחשובה לכל מי שרוצה להשקיע בשיווק תוכן חכם. היכולת לשלב בין פרסום באתרים גדולים לבין האופציה המעניינת למשוך קהל יעד באמצעות תוכן יוצרת פתרון מנצח בעבור משווקים רבים. עם זאת, חשוב לבחון מראש את כדאיות הקמפיין שלכם ולחשוב האם תוכלו לנצל את הפלטפורמה לטובת העסק שלכם.

קמפיין טאבולה- מדריך למתחילים
ממוצע דירוגים: 5 (סה״כ 2 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה