כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
תמונת נושא למאמר קידום אתרים מהעתיד

קידום אתרים 2.0 – העתיד של SEO

"קידום אתרים הוא תחום קשה", תוכלו לשמוע זאת כמעט מכל מקדם אתרים שעבר דבר או שניים בחייו המקצועיים או יותר נכון, קידם אתר או שניים. הסיבות לכך מגוונות אך המרכזית מבינהן פשוטה מאוד- התוצאות שאנחנו משיגים תלויות באופן ישיר בנחת זרועו של גורם שלישי-גוגל ואף אחד מאיתנו לא באמת יודע איך הוא בנוי וממה הוא מורכב.

אנחנו כאנשי מקצוע מנסים ללמוד ולהבין כמה שיותר על האלגוריתם של גוגל וכיצד נוכל להשיג תוצאות טובות יותר עבור הלקוחות שלנו באמצעות הבנה מעמיקה ולמידה על בסיס יום-יומי אשר מבוססת על מקורות מידע שונים אך בעיקר על ניסויים  אשר מאומתים על ידינו באמצעות ניתוח הפידבק השלילי/ חיובי המתקבל מגוגל ( שינוי מיקומים).

כדי לחדד את יכולות הSEO שלנו ואת השירות שאנחנו מעניקים ללקוחות, חשוב לנו להישאר עם היד על הדופק בכל הנוגע לידע מקצועי אך בו בעת לנסות ולחזות את הכיוון העתידי שאליו הספינה או יותר נכון החברה מנשבת.

קידום אתרים בשנת 2019 שונה בתכלית מקידום אתרים ב2015 , וקידום אתרים בשנת 2012 שונה בתכלית מאותו עולם בשנת 2010. לכן, אנחנו כאן כדי לנסות ולנתח את התהליכים העומדים מאחורי השינויים ולנסות לצפות את העתיד.

נקודת ההתנגשות המרכזית- השאיפות של גוגל והאינטרס של בעלי האתרים

בשנים האחרונות ניתן לזהות מספר סימנים ברורים לכך שגוגל שואפת להפוך את מנוע החיפוש שלה ממנוע המקשר לאתרים למקור ידע אחד שהמשתמש לא יצטרך לצאת ממנו. נראה כי קברניטי גוגל זיהו מגמה ברורה שמתכתבת עם מספר מגמות חברתיות והיא הרצון לקבל את כל המידע כמה שיותר מהר , כאן ועכשיו.

לכן, במקום לשלוח אותנו לאתרים אחרים המספקים את המידע שאנחנו מחפשים, גוגל מנסים ללקט את הידע בעצמם ולהציג אותו בעצמם בתוך המנוע שלהם ע"י מספר פיצ'רים בולטים ששוחררו בשנים האחרונות וביניהם:

  • גוגל מי ביזנס- התוצאות המוצגות בעבור חיפושים של עסקים מקומיים ומאפשרים פרטי התקשרות מהירה ללא צורך לחפש באופן ידני בין התוצאות האורגניות (ראו עוד- מדריך קידום בגוגל עסקים)
  • גוגל חדשות– עוד פיצ'ר שאוסף חדשות מאלפי אתרים ברחבי הרשת ומציג אותם במסך אחד.
  • תוצאת אפס–  תוצאה המראה תשובה לשאלה או מידע מסוים וממוקד מאוד במעלה תוצאות החיפוש ונותנת ערך מיידי לגולשים.
  • שאלות תשובות- קטגורייה של שאלות ותשובות פופולריות של גולשים סביב אותו נושא שאת המידע גוגל מושך ישירות מאתרים קיימים.
  • קרוסלת סרטונים– שילוב של סרטונים מיוטיוב בתוצאות החיפוש האורגניות (יוטיוב בבעלות גוגל)

בתמונה, מקטע של שאלות ותשובות וסרטונים ⬇️⬇️

תוצאת אפס וקרוסלת סרטונים

גוגל עוזר לגולשים למצוא מידע רלוונטי? מה הבעיה?

אז נכון,  כמובן שהאינטרס העומד מאחורי השינויים האלה מבורך אבל יש פה פגיעה פוטנציאלית משמעותית בבעלי אתרים שיפסידו המון תנועה משום שהמון גולשים פשוט ישאירו במנוע ולא יכנסו לאתרים. כבר היום, מעל ל50% מהחיפושים האורגניים מסתיימים ללא הקלקה ולכן מפחיד לחשוב על עולם שבו גם האחוז הזה יורד משמעותית.

בשורה התחתונה, אנחנו נצטרך למצוא דרכים יצירתיות חדשות למשוך תנועה מגוגל ולהתאים את עצמנו לשינויים הצפויים בשנים הקרובות ולאלו שכבר נעשו כדי להימנע מפגיעה בכמות התנועה המגיעה לאתר שלנו.

האינטרנט – זרם של מידע שקרי אינסופי

אריק שמידט ( המנכ"ל לשעבר של גוגל) דיבר בעבר והסביר שלדעתו האינטרנט הופך למקום בו זרם של מידע שקרי זורם במהירות ואפילו השתמש במילה "cesspool" שהיא כאמור ביוב. שמידט אמר שלדעתו הפתרון הטוב ביותר לבעיה הזו היא בניית מותגים גדולים חזקים ואמינים.  

כוחם של מותגים

מותגים משדרים אמינות ועוזרים לגוגל לסמוך על המידע שהם מפיצים. ככל שהמותג יותר אמין, כך הסיכויים שתוצאות הSEO שלו יהיו טובות יותר עולים משמעותית. 

מחיפוש קצר של כמה שאילתות מרכזיות, תוכלו לראות כמעט תמיד איזהשהי כתבה מynet, mako,walla או אתר גדול אחר ברמה המקומית, וברמה הבינלאומית נוכל למצוא כמעט תמיד תוצאות מהאתרים הגדולים בעולם כמו CNN, פורבס וכו'.

מבחינתנו, ברור כאמור שהלקח המרכזי הוא שכדאי לזכות באמונו של גוגל לאורך זמן, אנחנו צריכים לחשוב במושגים של מותג.  ברור כאמור ש"מותג" הוא מושג שתמיד נבחן ביחס לאחרים.

נקודה מעניינת נוספת שכדאי לכם ללמוד עליה בהקשר של מותגים היא הקשר בין חיפושים של ברנד לעלייה בביצועי הSEO, כפי שתוכלו לראות בסרטון:

 מה הכוונה?

עסק מקומי לא יכול ולא צריך להתחרות במותגים גדולים, אך הוא בהחלט לפעול לביסוס המעמד והמוניטין המקומי שלו באמצעות שורה של צעדים שיחזקו את כוחו של המותג הרבה מעבר לגבולות האינטרנט וגם יוסיפו כוח משמעותי למאמצי הSEO של אתר העסק.

איך בונים מותג ?

מבחינה שיווקית עסקית יש המון שלבים לבניית מותג ואני בטוח שיש מקורות טובים ממני ללמוד מהם:)

למרות זאת, כמקדם אתרים אני מסתכל על המותג מנקודת מבט של הבוטים והאלגוריתם של גוגל ומנסה להבין כיצד הם אומדים את כוחם ואמינותם של מותגים.

תוכן איכותי – בלוג קבוע📋

תוכן איכותי שסוקר את הנושא או מספק מידע חדש ללקוחות הפוטנציאליים ולקהילה שאלייה האתר שלכם פונה הוא כנראה המפתח החשוב ביותר בכל התהליך מהרבה בחינות שכבר דנו בהם בעבר ( זמן שהייה, קישורים, סינגלים מרשתות חברתיות, אמינות וכו')

סרטונים📺

העולם נע באופן מהיר במיוחד למציאות שבה התוכן העיקרי אותו נצרוך יהיה באמצעות סרטונים. נוסיף לכך את העובדה שגוגל היא למעשה הבעלים של יוטיוב ויש לה גישה חופשית למידע ולנתונים המופקים ממנו ועל פי ההערכות היא משתמש במידע באלגוריתם של מנוע החיפוש המרכזי.

רעש📢📢

אז נכון, "רעש" הוא אולי לא ההגדרה המדוייקת ביותר למה שאני מתכוון אבל זו המילה הראשונה שעלתה לי לראש שחשבתי על כותרת מתאימה לנושא. תחת המטרייה של "רעש" אני מכניס המון מושגים מעולם הקידום כמו מאמרי יח"ץ, החלפות קישורים, נוכחות ופעילות ברשתות החברתיות ולמעשה כל מה שהבוטים של גוגל יכולים לסרוק ולשייך אותו לדומיין/ למותג שלכם.

מגמות והתאמות שנצטרך לבצע לקראת העתיד של SEO

העולם ממשיך להתקדם ולנוע מהר מאוד קדימה  וגוגל ממשיך לעדכן ולהתעדכן ולכן אנחנו חייבים להישאר ערניים ולהתאים את עצמו למציאות של SEO עתידי. במאמר לפני כמה חודשים סקרנו מגמות בולטות בעולם קידום האתרים, אך היום נתמקד במה שאנחנו צופים שיהיה העתיד ונערכים אליו ברמה אסטרטגית.

כמובן שהכל הערכות ואין לנו באמת מידע לאן גוגל תיקח את מנוע החיפוש שלה:)

חיפושים קוליים > מילים מסוג זנב ארוך

עם התקדמות הטכנולוגיה כבשו את חיינו עוזרות כמו סירי ואלכסה, והצעירים בוחרים יותר ויותר בחיפוש קולי על פני חיפוש מסורתי. המשמעות עבורנו היא שאנו צריכים להתאים את התוכן באתר לצורת חשיבה של דיבור ולא לצורת החשיבה שאליה התרגלנו. ברמה המעשית, שילוב של הרבה יותר ביטויי זנב ארוך , ארוך מאוד וכתיבה שהיא יותר ישירה אשר מספקת מידע מיידי.

נתון שטוב לדעת: על פי ההערכות, עד שנה הבאה 50% מסך כל החיפושים יהיו קוליים.

העלייה הצפויה בכמות המכירות המתקבלת מחיפושים קוליים⬇️

נפח מסחר על בסיס חיפושים קוליים

אלגוריתם מתוחכם> קישורים החוצה

קישורים הם אחד המרכיבים הבעייתים ביותר בעולם שלנו. למרות, שההגיון העומד מאחורי הכוח שהם מקבלים הוא די מובן, הבעיה היא שהמדד הזה פתח עידן שלם ותעשייה של בניית קישורים בדרך שנוגדת את ההנחיות הרשמיות של גוגל וכולנו (רובנו המוחלט:)) חוטאים בכך בשל העובדה שקישורים חיצוניים עוזרים מאוד לתהליכי קידום אתרים וכיום מהווים את אחד המרכיבים החשובים ביותר על פי הנסיון שלנו.

כבר הרבה זמן שיש לי תחושה  שלקברניטים של גוגל יש איזשהי תקווה נסתרת להיפטר מהקישורים מהאלגוריתם בעתיד ואנחנו אכן מזהים איזשהי מיני-מגמה בתחום עם התפתחות הראנק בריין ונראה שלפעמים בפרוייקטים שלנו בחו"ל קישורים מקבלים טיפה פחות כוח מבעבר.  

ממנוע חיפוש למנוע שמציג מידע> תוכן ממוקד

מנוע החיפוש של גוגל הופך בשנים האחרונות מכלי המאפשר למצוא עמודים רלוונטים לשאילתת החיפוש ולנווט ברחבי הרשת לסוג של מנוע השואף להשאיר את הגולשים בתוכו וזה ע"י מספר שינויים שנעשו בשנים האחרונות ואותם סקרנו בתחילת המאמר. 

מבחינת מקדמי האתרים, חשוב לכתוב תוכן ממוקד שעונה על שאילתות חיפוש בצורה המהירה ביותר. תוכן כזה שגוגל יוכל "למשוך" לפיצ'רים הקיימים בו כמו תוצאת אפס ומקטע שאלות ותשובות הפופלארי.

לסיכום,

אף אחד באמת לא יודע או יכול לדעת כיצד תחום הSEO ייראה עוד שבוע , חודש או עשר שנים. למרות זאת, חשוב ללמוד מנסיון העבר ולזכור שהתחום דינמי מאוד ומשתנה בכל רגע ורגע ולכן מומלץ להערך לעתיד כבר מעכשיו ולזהות מגמות ברורות.

קידום אתרים 2.0 – העתיד של SEO
ממוצע דירוגים: 5 (סה״כ 1 מדרגים)
קידום אתרים בגוגל למעלה