קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
שלוש סיבות מדוע קידום אתרים הולך יד ביד עם תוכן
קידום אתרים ותוכן

שלוש סיבות מדוע קידום אתרים הולך יד ביד עם תוכן

אם אתם עוסקים בתחום של קידום אתרים, אתם בוודאי יודעים שאחד מן האלמנטים המשפיעים ביותר על דירוג אתר בתוצאות החיפוש של גוגל הוא התוכן שבאתר. למעשה, תוכן וקידום אתרים הם שני תחומים שמשתלבים זה בזה בהיבטים רבים נוספים; למשל, תוכן איכותי יכול לשמש ככלי קידום באמצעות תוכן (content marketing), וכך לסייע למאמצי קידום האתר על פי האלגוריתמים של מנועי החיפוש.

זאת ועוד: אם נתבונן באלמנטים חשובים נוספים של קידום אתרים – מילות מפתח, קישורים ומבנה האתר עצמו – נגלה כי גם בהם קידום האתר פועל יחד עם התוכן על מנת לסייע לכם להשיג את מטרותיכם השיווקית.

מילות מפתח כמקור לרעיונות תוכן

אי אפשר לעשות קידום אתרים בלי מילות מפתח, ומקדמי אתרים מנוסים יודעים שתוכן איכותי יכול לסייע מאוד בשיפור דירוגו של אתר בתוצאות החיפוש בהתייחס למילות מפתח רלוונטיות שקהל היעד עשוי להקליד במנועי החיפוש – ומכאן חשיבותו של מחקר מילות מפתח מעמיק.

מחקר כזה מתחיל בדרך כלל מסיעור מוחות אודות המטרות העיקריות של האתר, ממנו נגזר בסיס התחלתי של מילות מפתח פוטנציאליות, שאותן ניתן להרחיב בעזרת שימוש נבון בכלים שונים למחקר מילות מפתח.

כלי אחד כזה יכול להיות ההשלמה האוטומטית של גוגל וחיפושים קשורים. נניח שהאתר שלכם עוסק במכירת נעליים לגברים. סביר להניח שלקוחותיכם הפוטנציאליים יחפשו "נעליים לגברים" בגוגל, ולכן התחילו גם אתם באותה נקודה – אולם בדקו מהו ביטויי הזנב הארוך המוצעים לכם.
מילות מפתח זנב ארוך

כעת תוכלו לגלול אל תחתית תוצאות החיפוש ולגלות שם רעיונות נוספים למילות מפתח קשורות:

הצעות למילות מפתח

דרך נוספת לגלות מילות מפתח חדשות היא באמצעות כלים אשר זמינים ברשת האינטרנט, חלקם בחינם וחלקם בתשלום. לדוגמה, אחד מן הכלים הללו, SEMrush, יאמר לכם עד כמה מילות חיפוש מסוימות הן תחרותיות, יציע לכם מילות חיפוש קשורות ועוד.

ברגע שגיבשתם לעצמכם רשימה של מילות מפתח פוטנציאליות, נסו לחשוב כיצד לעשות בהן שימוש מעבר למשמעות שלהן, מעבר לתיאורי מטא ותגיות כותרת. הנה כמה דרכים לעשות כן:

  • פוסטים בבלוגים: השתמשו ברשימת מילות המפתח שלכם כדי להעלות רעיונות חדשים לתכנים שתעלו בבלוג שלכם.
  • שימוש במדיה החברתית: היעזרו במילות המפתח שלכם כדי לזהות הזדמנויות חדשות ברחבי הרשתות החברתיות, למשל באמצעות תגיות.
  • פרוייקטים יצירתיים נוספים, כיד הדמיון הטובה עליכם, אשר יהוו תוכן אינטראקטיבי שמצד אחד משתמש במילות חיפוש מן הרשימה, ומאידך מושך את הגולשים וגורם להם לרצות להגיע ולהישאר באתר: למשל, הפקת משחקון מקוון, שאלון בסגנון "בחן את עצמך" וכדומה.

פרופיל קישורים מגוון הוא תוצאה של תוכן

מנוע החיפוש גוגל נעזר בקישורים שמובילים לאתר מסוים כדי להבין את הרלוונטיות שלו, את מידת הסמכות והאמינות שלו – ותוכן שרבים ירצו לשתף ו/או לקשר אליו הוא אחד המפתחות לבניית פרופיל קישורים גדול, מגוון ויעיל מבחינת קידום אתרים.

איך יוצרים תוכן שהגולשים ירצו לשתף או לקשר אליו? מחקרים מצביעים על ארבעה אלמנטים מנצחים, שככל שתשלבו יותר מהם בתוכן שלכם כן ייטב:

  • מידה גבוהה של רגש
  • פנייה לקהל רחב ככל האפשר
  • אלמנט השוואתי כלשהו
  • שימוש באלמנט תרבותי עכשווי

בדקו את האתר וגלו היכן התוכן שלכם פשוט לא עובד

בחינה מדוקדקת של האתר שלכם עשויה להאיר לכם באור אחר מספר היבטים טכניים, בהם מפת האתר, הפניות, תיאורי כותרת, קישורים פנימיים וכדומה – אבל כך גם באילו עמודים באתר התוכן שלכם לא מצליח להביא לתוצאות הרצויות מבחינתכם; כך אם למשל התוכן בעמודים החזקים ביותר שלכם אינו מעודכן, או שיש לכם עמודים עם תוכן דל מדי ולחלופין עמודים מלאים באי סדר ובלגן.

  • יש לכם עמודים עם מעט תוכן, עם תכנים דומים או ללא תוכן בכלל? מזגו אותם לעמוד אחד בעזרת שימוש בהפניה 301.
  • אם התוכן שלכם אינו מעודכן, צרו לעצמכם תזכורת קבועה שתזכיר לכם לבדוק את עדכניות המידע שבעמוד מעת לעת ולעדכן אותו במידת הצורך.
  • נסו לייצר יותר תכנים שהרלוונטיות שלהם אינה תלויה בזמן, כלומר כאלה שתמיד נכונים, וכך תחסכו לעצמכם את הצורך לחזור ולבצע תיקונים ועדכונים (או גרוע מכך – לשכוח לבצע אותם).
  • אם יש לכם עמודים שיש בהם תוכן רב מדי, נסו לפצל את התוכן למספר עמודי משנה ולקשר ביניהם באמצעות קישורים פנימיים.

לסיכום,

ככל שתבינו יותר את הקשר בין קידום אתרים לבין תוכן ואת היתרונות ההדדיים שיש לכל אחד מהם על השני, כך אסטרטגיית השיווק שלכם תהיה יעילה יותר. ביצוע אופטימיזציה בהיבטים הטכניים אולי ישפר את האופן בו מנועי החיפוש סורקים את האתר, אבל תוכן בעל ערך הוא זה שיכול להציב אותו בצמרת הרשימה.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?