כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
שיווק בטיקטוק
שיווק בטיקטוק

שיווק בטיקטוק

לרוב שאני חושב על נושאים למאמרים המקור לרעיונות מגיע מהעולם המקצועי שלי על בסיס תהליכים שביצענו עם לקוחות או דברים מעניינים שניתקלנו בהם במהלך העבודה השוטפת שלנו. הפעם, המאמר הזה מגיע ממקום אחר לגמרי- מהבית שלי. הבנות שלי ואישתי היקרה התאהבו בטיקטוק , והאמת היא שגם אני נפלתי בקסמיו. חוץ ממשפחתנו הקטנה, לפי נתונים לא רישמים יש כבר למעלה מ800 מיליון משתמשים בטיקטוק ברחבי העולם ועושה רושם שהמספרים רק ילכו ויגדלו בעתיד.

אז מה זה טיקטוק?

טיקטוק היא פלטפורמה המאפשרת העלאת סרטוני וידאו קצרים (לרוב של עד 15 שניות) בשילוב עם פילטרים, אנימציות וקטעי מוזיקה מגניבים המעוררים את היצירתיות ומאפשרים יצירה של סרטונים מהנים ומצחיקים במיוחד. 

בשונה מיוטיוב בה ניתן למצוא ספריית וידאו ענקית ולא נגמרת של ערך וידע, הסרטונים בטיקטוק הם בעיקר מצחיקים ומהנים וזה בדיוק הקסם של האפליקציה, היא מהנה, כיפית, מצחיקה, ומאפשרת לכם מעט רגעי נחת במהלך היום. 

טיקטוק היא גלגול מתקדם של musciall.ly שהייתה אפליקציה בה גולשים היו מעלים סרטוני "ליפסינג" .

מי קהל המשתמשים בטיקטוק?

רוב המשתמשים באפליקציה הם מתחת לגיל 30 (כ66%) כאשר מרבית המשתמשים הן בנות. עד לפני כמה חודשים מרבית המשתמשים של האפליקציה היו מארה"ב, הודו, וסין אך כיום האפליקציה חצתה את הגבולות הגיאוגרפיים ויש לה קהל משתמשים עולמי. 

מבחינה שיווקית מדובר בפוטנציאל ענק לחשיפה חכמה וממוקדת עבור קהל זה. הפוטנציאל הוא גדול במיוחד בעיקר בגלל העובדה שמדובר בפלטפורמה די חדישה מההיבט השיווקי והיא נותנת הזדמנות אדירה למפרסמים.

האשטגים ואתגרים

תופעה נפוצה ודי חביבה בטיקטוק היא "איתגור" או בלעז Challenges שבהם משתמשים מאתגרים את קהילת המשתמשים בביצוע כל מיני אתגרים מגניבים. כאשר האתגרים האלה נבנים בחוכמה, ניתן להגיע לאחוזי חשיפה ומעורבות פסיכיים כך שמדובר בפוטנציאל ענקי נוסף עבור מפרסמים. ההשתפות באתגרים קלה ביותר מבחינה טכנית ויכולה להיות כמו אש מוצלחת בשדה קוצים.

סרטון חביב מתוך עמוד האתגרים הרישמי של Tiktok ביוטיוב – סתם בשביל שיהיה לכם מושג:)

כיצד האלגוריתם של טיקטוק עובד?

וידוי: אין לי באמת מושג. אבל אני חושב שיש לי יכולת הערכה די גבוהה על בסיס ניסיון בתחום:)

כעיקרון ועל סמך מידע די מהימן של גופים וחברות אשר בדקו את הנושא ובראשם האתר Later, ישנם מספר היבטים חשובים שיכולים לעזור לכם להגדיל את החשיפה בטיקטוק:

  1. חשיפה היא על בסיס מעורבות הגולשים ונתוני חשיפה של כל סרטון
  2. החשיפה הראשונית מתבססת לרוב על מיקום גאוגרפי- ככל שאתם יותר קרובים סביר יותר שתיחשפו לסרטון
  3. שימוש בהאשטגים וקטעי שמע פופלארים עובדים מעולה
  4. סרטונים יכולים להפוך לויראלים במהירות, גם כאלה שכבר שכחתם מהם.

פרסום בטיקטוק

אם אתם רוצים לפרסם בטיקטוק , האפליקציה היא אפשרות מעולה להינות מחשיפה במחירים נמוכים בהשוואה לפלטפורמות אחרות. האופציות העיקריות הן פרסומות בפיד עצמו ואתגרים ממותגים. תוכלו לבחון אופציות נוספות באתר הרישמי של טיקטוק.

ק שיווקי הרבה יותר מעניין (לדעתי לפחות) הוא פירסום באמצעות משפיענים. המודל הוא די דומה לאינסטגרם ופייסבוק וניתן לעבוד עם משפיענים על בסיס הצלחה או על כל בסיס אחר שאתם חושבים שיכול לעבוד. שימו לב שכדאי מאוד לבדוק את מדיניות האפליקציה או הפלטפורמה שבה אתם משתמשים כדי לוודא שאתם לא נוטלים סיכון מיותר כאשר אתם פונים לאותם משפיענים.

תוכלו לראות את טבלת המחירים של voluum.com שסקרו את מחירי הפרסום בארה"ב.

פרסום בטיקטוק מחירים

לסיכום, טיקטוק היא פלטפורמה סופר מעניינת שכל משווק דיגיטלי צריך לבדוק. מדובר בטרנד וכמו כל טרנד, יש לו את הפלוסים שלו אך גם את המינוסים הנובעים מצמיחה מהירה. אם אני צריך לנחש, אני סבור שלא יקח הרבה זמן עד שפייסבוק תרכוש את טיקטוק ותאפשר למשווקים ערוץ תלת ראשי משמעותי לשיווק דיגיטלי.

אם עדיין אין לכם טיקטוק, תוכלו להוריד אותה מחנות גוגל פליי או באפל סטור.

שאלות ותשובות מהירות על טיקטוק

כמה עולה לפרסם בטיקטוק?

ממשק הפרסום משתנה ועדיין נמצא בתהליך למידה. ממוצע פרסום לקהל אמריקאי עומד על בערך 10$ למינימום 600 חשיפות. עם זאת, המחירים משתנים בין קהלים ותלויים בסוג המודעה.

האם לעסק שלכם כדאי לפרסם בטיקטוק?

אם אתם רוצים להגדיל חשיפה או לייצר המרות לקהל היעד צעיר, טיקטוק יכולה להיות פלטפורמה מעולה עבורכם. עם זאת, במקרים מסוימים פרסום בה יכול להיות יקר בהשוואה לפייסבוק או אינסטגרם ולכן כדאי לכם לבצע השוואת מחירים לעומק.

כמה משתמשים בטיקטוק ברחבי העולם?

כיום (יולי 2020) לאפליקצייה יש כ800 מיליון משתמשים ברחבי העולם. 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ