כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
עדכון, שכתוב ועיבוי של תוכן קיים: יותר ביצועים, פחות מאמץ
עדכון, שכתוב ועיבוי של תוכן קיים

עדכון, שכתוב ועיבוי של תוכן קיים: יותר ביצועים, פחות מאמץ

כל מי שמקדם אתר אחד לפחות יודע שבלי תוכן איכותי ורלוונטי, קשה יותר להגיע להישגים של שיפור בתנועה, מיקומים, לידים ועוד. אבל בעוד שרוב אנשי ה-SEO עוסקים בעיקר בהוספת תוכן חדש לאתר, מסתבר שלפעמים מספיק פשוט לעדכן תוכן קיים כדי לשפר תוצאות בצורה משמעותית.

כל מקדם אתרים ואיש תוכן יגיד לכם שהרבה יותר קל לקחת מאמר קיים ולשדרג אותו, מאשר לכתוב מאמר חדש לחלוטין. ראשית – מאמר קיים כבר מקבע מראש את הנושא שעליו כותבים, ולא צריך לשבור את הראש בחיפוש אחר נושאים חדשים כל שני וחמישי. מעבר לכך, עיבוי התוכן לא מצריך מכם הוספה של טקסט בכמויות גדולות מאוד – לפעמים מספיק למצוא נתונים חדשים שיכולים לתת בוסט משמעותי לחלק מסוים בעמוד הקיים.

עד כמה זה אפקטיבי? גדולי המומחים ל-SEO בחו"ל, כגון בריאן דין וניל פאטל, משתמשים בשיטה הזו באופן קבוע. זה ניכר יותר אצל בריאן דין, שרוב האתר שלו מבוסס על תכנים קיימים שעוברים שדרוג מדי חצי שנה או שנה – ואז מופצים שוב לקהל הקוראים שלו.

גם אצל ניל פאטל עדכון תכנים קיימים מהווה את רוב העבודה על האתר שלו, בתוספת יצירה של תכנים חדשים בתדירות נמוכה יותר מבעבר. ככה זה כשמגלים ששדרוג תוכן קיים הוא לא פחות יעיל מאשר יצירת תוכן חדש, בעיקר כאשר מדובר בתוכן מסוג "ירוק עד" (שרובו נכון ברוב המקרים – לדוגמה: איך מקדמים אתר).

מה זה אומר לעדכן תוכן?

עדכון או עיבוי של תוכן יכול להיות כל דבר, בהתאם לעמוד המדובר וכן בהתאם למידע החדש שתרצו להוסיף:

  • עדכניות המידע לפי ממצאים ונתונים שנכונים להיום, לעומת נתונים שכבר התיישנו וכעת כבר פחות רלוונטיים / לא רלוונטיים כלל.
  • הוספת אלמנטים חדשים שלא היו קיימים בעמוד – תמונות, סרטונים, אינפוגרפיקות, כלים, טפסים ועוד; כל מה שיכול לסייע בהגדלת התועלת למשתמש, וכמובן גם לשיפור ההמרות בעמוד.
  • שדרוג תגי מטא ותגיות HTML במידת הנדרש – אם למשל הוספתם עוד 5 טיפים למדריך הקיים, אז הטייטל והמטא תיאור צריכים להשתנות בהתאם (15 טיפים לקידום אתרים… במקום 10 הקודמים). זה יסייע בשיפור ה-CTR בתוצאות גוגל ובהמשך גם בשיפור מיקומים.
  • הפצה / פרסום מחדש של העמוד המעודכן – אם תעדכנו את העמוד ותשאירו אותו כך, בלי לחשוף אותו מחדש, התועלת שתקבלו תהיה קטנה יותר. במקום זאת מומלץ מאוד לפרסם ולהפיץ אותו מחדש לאחר העדכון (סריקה בקונסולת החיפוש, רשתות חברתיות, ניוזלטר ועוד).

עיבוי תוכן דל לעומת עיבוי תוכן איכותי

בתחום ה-SEO יש מושג שנקרא "תוכן רזה" – כלומר תוכן דל שלא מביא הרבה תועלת למשתמש ו/או לבעל הנכס הדיגיטלי. תכנים מהסוג הזה אפשר לשדרג ולעדכן בצורה משמעותית, ולהפוך אותם מסוס צולע לחד קרן אפקטיבי. אבל הטריק הזה נכון לא רק לגבי תכנים דלים באתר, אלא גם לגבי תכנים איכותיים שעדיין אפשר להוסיף עליהם עוד נתונים ומידע. פשוט צריך למצוא את המידע המתאים, ולשכתב אותו פנימה לתוך החלק הנכון במאמר.

נניח שיש לכם באתר מדריך קידום ביוטיוב שכבר כולל 1,500 מילים. לכאורה מדובר במדריך מקיף ומעמיק מאוד (בייחוד בשוק הישראלי), אבל אם הוא קיים כבר תקופה ארוכה של כמה שנים – תמיד כדאי לנסות לעבות ולעדכן את התוכן הקיים. אפשר לעשות זאת על ידי הוספה של טיפים נוספים שלא היו קיימים עד כה, סטטיסטיקות מעניינות שיגרמו למשתמש להבין למה כדאי לקדם ביוטיוב, מקרי חקר מוצלחים של קידום סרטונים ועוד.

כאן המקום לציין שעדכון תוכן אין משמעו הוספת פסקה או כמה שורות, רק כדי להגיד שעדכנתם את העמוד. מדובר בעדכון שמהווה תוספת חדשה לתוכן הקיים, ומשדרגת אותו קצת מעבר למה שהיה עד כה. הוספה של תוכן חסר משמעות או תוכן דל באיכותו, ככל הנראה לא תתרום לכם יותר מדי. כדאי להשקיע קצת מחשבה בנושא, טרם הביצוע.

איך יודעים איזה עמודים צריך לעדכן ולעבות

באופן כללי מומלץ לעבות ולעדכן תכנים בכל האתר, אבל כאשר מדובר במאות עמודים ומעלה – כדאי לפעול לפי שיטה מסודרת שתחסוך לכם זמן. אם תשדרגו את 20 העמודים שמביאים לכם הכי הרבה טראפיק ו/או לידים, תקבלו את אפקט פארטו (20 אחוזים מהפעולות שמהוות 80 אחוזים מהתוצאות).

יש כמה סוגים של עמודים שכדאי להכניס לרשימת העדכונים שלכם.

סוג 1 – עמודים שכבר מביאים לכם תועלת

זה יכול להיות 10 עמודי התוכן הכי ממירים או שמביאים הכי הרבה טראפיק לאתר. אם הם משמשים כמנוע טראפיק כל כך מוצלח כבר עכשיו, חשבו מה תוכלו להשיג באמצעות שדרוג ועיבוי של התוכן הקיים. כדי למצוא את העמודים האלה, יש להסתכל בדוח דפי הנחיתה באנליטיקס ו/או לחילופין ברובריקת העמודים בקונסולת החיפוש של גוגל.

סוג 2 – עמודים ממוקמים בביטויים חזקים

אחד החוקים הלא כתובים של קידום אתרים אורגני, הוא שאם יש לכם עמוד שממוקם גבוה בביטוי זנב קצר ("קידום אתרים") – יהיה לכם הרבה יותר קל לקדם אותו גם על כל שאר הביטויים הנגזרים ממנו בזנב הארוך ("קידום אתרים אורגני", "קידום אתרים בגוגל" וכן הלאה).

כדי לעשות זאת יש להשתמש בכלי מילים כלשהו או אפילו בהשלמות האוטומטיות וההצעות של גוגל עצמו. הקלידו את ביטוי הזנב הקצר בכלי המילים, ומייד תקבלו שפע של ביטויים נוספים שניתן לגזור ממנו. ודאו שכל הביטויים הנוספים הללו נמצאים גם הם בעמוד. מומלץ שכל ביטוי יהיה כותרת משנה עם פסקה רלוונטית, וכמובן גם מפוזר בווריאציות שונות בגוף הטקסט עצמו.

בצורה כזו תוכלו להרים את הטראפיק של עמוד אחד, כמעט בלי להתאמץ.

סוג 3 – עמודים שאיבדו טראפיק או מיקומים

כאן מדובר בעמודים שפעם היו מקור טוב לטראפיק, וכיום מסיבה כלשהי כבר איבדו את זה. כדי למצוא אותם ניכנס לטאב העמודים בדוח הביצועים של קונסולת החיפוש, ונשווה בין חצי השנה האחרונה לחצי שנה שקדמה לה (או לחילופין תקופת זמן אחרת שרלוונטית לכם).

בצורה כזו תקבלו דוח שמראה לכם אילו עמודים תפקדו היטב בעבר, וכעת "ירדו מנכסיהם" ודורשים טיפול. מומלץ לבחור את העמודים הוותיקים ביותר באתר, וכן את אלו שסבלו מירידת טראפיק המשמעותית ביותר. כך תוודאו שאתם מקבלים 2 ציפורים במכה אחת.

סוג 4 – עמודים שמעולם לא נתנו עבודה

לפי חוק פארטו רק 20% מהעמודים באתר יביאו 80% מהתועלת; משמעו שרוב העמודים באתר יביאו פחות תועלת (או לא יביאו תועלת כלל). זה לא אומר שאפשר לנוח על זרי הדפנה, ומומלץ לשדרג ולעדכן גם עמודים מהסוג הזה. בעקבות השדרוג, חלק מהם פתאום עשוי לקפוץ לקבוצת 20 האחוזים – והחלק הנותר אולי יישאר בקבוצת 80 האחוזים, אבל עדיין יספק עליית טראפיק יפה.

כדי לעשות זאת שוב ניגש לידידתנו קונסולת החיפוש, ונמיין את טאב העמודים בדוח הביצועים לפי אחוז הקליקים (CTR) הנמוך ביותר. כך נגלה עמודים שאומנם נמצאים באינדקס של גוגל, אבל מעולם לא הצליחו ברמת הביצועים (הרבה הופעות, מעט קליקים או אפילו אפס קליקים). כעת נותר להחליט כיצד לשדרג ולעבות את העמודים הבעייתיים הללו.

לסיום

מי שישקיע את הזמן בעיבוי, בעדכון ובשדרוג של עמודים קיימים – יגלה להפתעתו שיפורים משמעותיים בזמן קצר יחסית, ובלי להשקיע את המאמצים הדרושים ביצירת עמודים ותכנים חדשים מאפס. למעשה, מומלץ להחיל את חוק פארטו גם בנושא הזה – אם האתר שלכם כבר צבר לפחות 100-200 עמודי תוכן, השקיעו 80% מהזמן בשדרוג התכנים הקיימים – ו-20% מהזמן בכתיבת תכנים חדשים.

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם