קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
מה למדתי מחיפוש תמים בגוגל? החיפוש שלימד אותי המון על חווית המשתמש
תמונת רק למאמר "מה למדנו מחיפוש בגוגל"

מה למדתי מחיפוש תמים בגוגל? החיפוש שלימד אותי המון על חווית המשתמש

דברים שרואים מכאן לא רואים משם

הרעיון למאמר הזה נולד אחרי שחיפשתי ספק וילונות למשרד 🙂

נוכחי לראות פער עצום באיכות חווית המשתמש בתוצאות האתרים הראשונים בחיפוש (אתרים שמדורגים גבוהה), הפער היה בין חווית המשתמש והמענה לשאלות שלי בחיפוש לבין התוצאות חסרות החווית משתמש שמצאתי.

הרבה יותר בולט כלקוח פוטנציאלי כל שיטות הקידום האורגני המלאכותיות כגון המון קישורים בתחתית האתר של עמודי תוכן משעממים כגון  "וילונות בחדרה" "וילונות בחיפה" ועוד.

שלמען האמת יש לי קצת סלידה מהם, בהמשך אסביר. לטעמי אין סיבה להכניס בפוטר של האתר כל מיני ביטויים הזויים כמו "וילונות בחדרה" "וילונות בבאר שבע" וליצור עמוד של 700 מילה… כמה שהייתי רוצה להציע לחברת הקידום האורגני או לבעל האתר לעשות שינוי תפיסתי… קצת יותר מחשבה על הגולש אנחנו ב-2019!

בנוסף החיפוש הזה הוביל אותי לכמה הבחנות חשובת ועזר לי להבין בצורה יותר טובה את התהליך הצרכני שעובר הצד השני של המטבע- הגולש הממוצע.

[toc]

 

החיפוש🔍

הצורך למצוא וילונות למשרד התעורר אצלי די בדחיפות, ומבחינת כל התנאים הייתי מה שאנחנו מכנים "ליד חם", כלומר גולש עם כוונת רכישה גבוהה שרק צמא ומחפש למצוא את הפתרון המתאים ביותר.

סביר להניח שאם אחד מהאתרים שסקרתי במהלך החיפוש היה מציג לי את המידע אותו חיפשתי ואת המוצרים שרציתי לראות, הייתי הופך ללקוח משלם או לפחות לגולש שהשאיר פרטים (ליד).

בין הרצוי למצוי במקרה הזה ישנו פער גדול כפי שתוכלו לראות בהמשך, ולצערי התוצאות שמצאתי בעבור החיפושים שלי לא רק שלא הפכו אותי ללקוח משלם, אלא גם גמרו לי לעזוב את האתרים ללא שום השארת פנייה באתר.

המסקנה העיקרית מכך היא העובדה שאמנם דירוגים גבוהים יכולים להביא תנועה איכותית לאתר, אך באותה מידה שהתנועה הזו יכולה להיות מתורגמת ללקוחות, היא יכולה להבריח לקוחות במידה וחווית הגולש לא מספקת, או שהעמוד המקודם פשוט לא רלוונטי.

 חשוב להבין שלא מספיק לקדם אורגנית בגוגל את האתר, חשוב לקדם את העמודים הנכונים והמפתח לכך הוא לחשוב טוב מאוד לכל אורך התהליך. קידום אורגני יכול להזיק כאשר האתר שלכם לא מוכן לקבל גולשים ולא מכיל מידע רלוונטי עבורם.

האתגר- מי האתר שיהפוך אותי ללקוח?

אני מודה, וילונות למשרד הוא בהחלט תחום מאתגר מבחינת אפשרויות השיווק של עסקים בתחום. לפני שהתחלתי לחיפוש, חיפשתי מספר מאפיינים שיעזרו לי הגולש המתעניין:

  1. דוגמאות לוילונות– רציתי לראות תמונות של וילונות למשרד. כמובן שהייתי שמח לדעת גם מחירים אבל אני לגמרי מכבד את העובדה שלפעמים עסקים לא רוצים להראות מחיר.
  2. ניווט קל– ישנם מספר סוגים של וילונות למשרד בסגנונות שונים. רציתי למצוא ניווט קל ואולי גם איזה מידע על ההבדלים בניהם.
  3. הכוונה– תקשורת מהירה עם נציג/ איזשהו סממן של תקשורת נוחה וקלה עם החברה.

תוצאות החיפוש

התחלתי לחפש את הביטוי " וילונות למשרד" ובדקתי את שלושת התוצאות האורגניות הראשונות:

מקום ראשון – האתר אורגון

כתובת – orgon.co.il

תצוגה- הרבה מלל, שתי תמונות.

רושם ראשוני- תמונה יפה ופסקת תוכן שיכולה להיות רלוונטית. בהמשך מתברר שלאחר מכן יש המון תוכן ומעט מוצרים.

ציון חווית המשתמש שלנו:

ציון חווית משתמש 6

הבעיות:

כפי שאתם יכולים לראות, ישנן מספר בעיות מרכזיות המונעות ממני להתקדם לעבר מסלול של רכישה/ התעניינות גבוהה יותר.

  1. מוצגים כל סוגי הוילונות ללא דוגמה ויזואלית ואף חמור מכך, ללא קישור פנימי לקטלוג הרלוונטי. ברמה פשוטה יותר- הרבה מידע בלי כיוון הגולש באופן יזום והנעה שלו לרכישה.
  2. בעיית ניווט- איך אני מגיע מהעמוד תוכן הזה למוצרים שאוכל לרכוש או להשאיר פנייה של מתעניין?

דוגמה מאתר אורגון

מה קרה בפועל: לא מצאתי מוצרים או איזשהי הכוונה מספקת ויצאתי מהאתר.

התוצאה השנייה -האתר צלון

כתובת–  tzelon.co.il

תצוגה- עמוד קטגוריה, המון תמונות ומעט מלל.

רושם ראשוני:  יותר מזמין מהתוצאה הראשונה, אבל גם פה לא ברור באמת אם הגעתי לאן שחיפשתי.

ציון חווית המשתמש שלנו:

ציון חווית משתמש 6

הבעיה המרכזית:

הבעיה המרכזית היא שאומנם  האתר מדורג במקום השני אך התמונות בעמוד הייעודי פשוט לא ברורות האם זה עונה על הצורך שלי (וילונות למשרד) או שיש להם רק וילונות ונציאניים.

בעיות נוספות:

  1. ניווט סופר בעייתי. גם במידה שהאתר מציג ברובו וילונות ונציאניים , יכלו לעזור לגולש המבולבל ולנווט אותו בצורה יותר יעילה  לתוצאות היכולות להיות יותר רלוונטיות עבור הגולשים. התפריט הימני לא מספיק מובלט.
  2. אין שום הכוונה או הובלה של הלקוח לעבר רכישה/ השארת ליד ללקוחות שלא נכנסים לעמוד הווילון הספציפי (מלבד הטלפון בתפריט העליון)

מה קרה בפועל: גולש שמתעניין באחד המוצרים של החברה לא באמת מגיע אל המוצר שהוא חיפש ולא הופך ללקוח.

האתר צלון

מה קרה בפועל: גולש שמתעניין באחד המוצרים של החברה לא באמת מגיע אל המוצר שהוא חיפש ולא הופך ללקוח.

התוצאה השלישית -וילונות יפה

האתרfata.co.-il

תצוגה- המון תמונות שלא מובילות לשום עמוד מוצר, מעט תוכן.

רושם ראשוני: תמונות יפות אבל לגמרי לא ברור מה ההצעה לגולשים.

ציון חווית המשתמש שלנו:

ציון חווית משתמש 5

הבעיה המרכזית:

לקוח תם ומבולבל כמוני לא ימצא את מבוקשו באמצעות העמוד. אני באמת לא יודע כיצד להגיע לעמוד מוצרים או איזשהו מידע שיכוון אותי למה החברה בעצם מציעה לגולש כמוני.

בעיות נוספות:

  1. כתובת URL שכנראה נוצרה בטעות/לא ברורה לחלוטין.
  2. טקסט הפוך ובעיות עיצוב- שימו לב לשילוב הצבעים החריג (כל אחד ודעתו הוא כמובן::) וחמור מכך, סימן השאלה ההפוך בטקסט.

וילונות יפה תמונה של האתר

מה קרה בפועל: חוץ מלהתקשר ולברר דברים עם החברה לעומק אין לי באמת איך למצוא את מה שאני מחפש באתר.

 

מסקנות

האמת ששמחתי לחפש בגוגל וללמוד קצת יותר על המקצוע שאני עוסק בו ברמה יום יומית. יצאתי מהמסע עם כמה הבחנות חשובות שחידדו אצלי מספר היבטים מקצועיים שאני שם עליהם דגש ברמה היום יומית.

  1. תוצאות SEO-מאז עדכון הראנק בריין, נראה שיש יותר ויותר חשיבות לחווית המשתמש במכלול המשקלים של האלגוריתם של גוגל אשר נמדדים ע"י מספר משתנים כמו זמן שהייה, התנהגות משתמשים וכו'.  באתרים שאני בדקתי, לא באמת מצאתי את מה שחיפשתי ולדעתי הם לא נותנים לי מספיק מענה לחיפוש שלי. כנראה שהאתרים הללו מדורגים גבוה משום שאין באמת מספיק תחרות בתחום ( מבחינת קידום) או שלחילופן, הגולש הממוצע הרבה יותר סבלני ממני.
  2. משפך מכירה– כפי ששמתם לב בסקירה הזו, לא באמת הרגשתי שאף אחד מהאתרים יודע כיצד להפוך אותו ממבקר ללקוח או אפילו ממבקר לליד. בשפה היותר מקצועית, נראה שהאתרים הללו מפסידים הרבה המרות פוטנציאליות ועם כמה שינויים קטנים הם יכולים לעשות עבודה הרבה יותר טובה.

 

לסיכום, מה לקחת להמשך?

חווית משתמש לא חשובה רק בגלל ההשפעות החיוביות שלה על תוצאות הSEO והדירוגים של האתר, אלא ממש יכולה להיות ההבדל מגולש מאוכזב ללקוח משלם. חשוב לשים דגש מיוחד על חווית המשתמש ולדאוג לכך שהגולשים ייהנו מניווט קל ומאתר יפה ומזמין.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?