קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
מה זה API?
מה זה API?

מה זה API?

ראשית אודה שהמאמר הבא הולך להיות מעט טכני (למרות שעשיתי הכל על מנת להנגיש אותו בצורה פשוטה ככל שיכולתי), אך חשוב מאוד לכל מי שעושה את הצעדים הראשונים שלו בעולם קידום אתרים והשיווק הדיגטלי בכלל ובעולם האוטומציה השיווקית בפרט. במאמר אסביר מה זה בכלל API ואנסה להקביל את זה לתחום המסעדנות שכולנו מכירים – על מנת להקל על ההסבר), אילו API קיימים, וגם איך השתמשתי בAPI בעולם קידום האתרים וחסכתי עשרות אלפי שקלים בחודש. אז קדימה בואו נצא לדרך!

מה זה API?

למעשה, API זה מנגנון המאפשר לשני רכיבים שונים של תוכנה לתקשר זה עם זה באמצעות רצף של פרוטוקלים מוגדרים מראש – מעין מתווך. ראשי התיבות של API הם application programming interface. למעשה, הAPI מגדיר כיצד שתי תוכנות נפרדות לחלוטין מתקשרות האחת עם השנייה – כמו לדוגמא איזו אינפורמציה עוברת.

איך API עובד?

הדוגמא שאני תמיד משתמש בה שמפתחים מתחילים שואלים אותי כיצד עובד API היא דוגמת המלצר. למעשה API עובד כמו מלצר במסעדה. כשאתם, בתור הלקוחות, מבקשים מנה מסוימת (מידע או פעולה) והמלצר (API) מעביר את הבקשה למטבח (שרת או מערכת) ומביא לך את התוצאה. למעשה ה-המלצר(API) מגדיר גם את התפריט (מהו סט הפעולות אותן ניתן לדרוש), וגם באיזה פורמט התשובה עתידה להתקבל.

לשימוש בAPI שייעל את העסק שלכם השאירו פרטים

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    למה צריך API?

    אז למעשה, אחת השאלות שאני שומע הרבה לאחרונה נוגעת לסיבה שלשמה צריך API.. ובנינו, אספר לכם שעולם השיווק הדיגיטלי בנוי בצורה רבה על מנגוני API (בין אם אנחנו מודעים לכך או לא) שונים אשר מאפשרים חיסכון בזמן יקר והופכים תהליכים למהירים הרבה יותר. בעצם API מאפשר מספר דברים חשובים:

    • שילוב שירותים: API מאפשר לאפליקציות לשלב שירותים מגוונים. בוא נגיד שאתם משתמשים באפליקציית מסעדות (במאמר אחר כתבתי על קידום אתרי מסעדות)  שמראה גם מפות וניווט, זה בזכות API שמחבר בין אפליקציית המסעדות לשירות המפות.
    • עדכונים אוטומטיים: API מאפשר לאפליקציות לקבל מידע עדכני באופן אוטומטי. לדוגמה, אפליקציית בנק יכולה להציג את היתרה העדכנית שלך בכל רגע בזכות API שמתקשר עם מערכות הבנק.
    • שיתוף מידע בטוח: API מאפשר לך לשתף מידע מסוים מבלי לחשוף את כל הפרטים שלך. למשל, כשאתם מתחברים לאתר באמצעות חשבון הגוגל שלך, API מאפשר לאתר לאמת את זהותך מבלי לחשוף את הסיסמה שלך.
    • חיסכון בזמן ומאמץ: API חוסך למפתחים זמן רב. במקום לפתח כל תכונה מאפס, הם יכולים להשתמש בשירותים קיימים. בדומה לאפליקציית הבנק שדיברנו עליה קודם לכן, אם וכאשר אותו בנק רוצה להציג את הערך העכשווי של המניה, במקום לחשוב איך לפתח זאת מ-0 ניתן להשתמש בAPI שמבוסס על פיתוח של מפתחים קודמים.
    • התאמה אישית: API מאפשר לך להתאים שירותים לצרכים שלך. למשל, אתרי מסחר יכולים להשתמש ב-API של חברות משלוחים כדי להציג ללקוחות אפשרויות משלוח מותאמות אישית.

    אילו סוגי API קיימים?

    קיימות מספר דרכים שונות לפיהן API יכול לעבוד ולמעשה תלוי במטרה לשמה הוא נוצר:

    • REST API: זהו הסוג הנפוץ ביותר כיום. הוא פשוט לשימוש ומתאים במיוחד לאינטרנט. REST API מאפשר לבקש ולקבל מידע בצורה פשוטה וברורה, כמו לשאול שאלה ולקבל תשובה.
    • SOAP API: זהו סוג ותיק יותר של API, שעדיין בשימוש במערכות גדולות וישנות יותר. הוא יותר מובנה ומדויק, ומתאים למקומות שבהם נדרשת אבטחה גבוהה, כמו בנקים או מערכות ממשלתיות.
    • WebSocket API: סוג זה מאפשר תקשורת מתמשכת בשני הכיוונים. במקום לשאול ולקבל תשובה בכל פעם, יש כאן "קו פתוח" שמאפשר העברת מידע בזמן אמת. זה שימושי מאוד לדברים כמו צ'אטים או עדכוני מחירים חיים.
    • RPC API: סוג זה מאפשר להפעיל פעולות מרחוק, כאילו הן מתבצעות על המחשב שלך. זה שימושי כשרוצים לבצע פעולות מורכבות על שרת מרוחק.

    איך להשתמש בAPI במספר שלבים פשוטים?

    1. הכנה והרשמה: קראו בעיון את תיעוד ה-API כדי להבין את הפונקציונליות שהוא מציע, את המבנה שלו, ואת דרישות השימוש. על מנת להשתמש בAPI נדרש לקבל KEY API. לאחר קבלת המפתח שמרו אותו ואל תשתפו עם אחרים.
    2. בניית הבקשה: הרכיבו את הבקשה ל-API על פי המפרט בתיעוד, כולל בניית ה-URL המלא של נקודת הקצה הרצויה, והוספת הפרמטרים הנדרשים. ה
    3. שליחת הבקשה וקבלת תגובה: שלחו את הבקשה שהכנתם אל ה-API באמצעות הכלי או הקוד שבחרתם. המתינו לתגובה מהשרת. כשמתקבלת תגובה, בדוק את קוד הסטטוס כדי לוודא שהבקשה הצליחה (בדרך כלל קוד 200 מציין הצלחה).
    4. עיבוד ושימוש במידע: פענחו את המידע שהתקבל מה-API. עבדו את המידע לפי הצורך של האפליקציה שלך – זה יכול לכלול הצגת המידע למשתמש, שמירה במסד נתונים, או שימוש בו לחישובים נוספים.

    איך API מאפשר טרנספורמציה דיגיטלית?

    למעשה חברות קידום אורגני עוברות שינויים מהירים ומשמעותיים מאוד בשנים האחרונות במיוחד מאז כניסת ה-AI למשחק. ממשקי הAPI מאפשרים לצמצם עלויות כלכליות, לחסוך בזמנים, ולשפר את השירות שחברה נותנת. למעשה, כיום, קשה לראות חברה שמצדיקה את עצמה ומציגה שולי רווח משמעותיים ללא אוטומציה עסקית, ודיגיטציה של השירותים.

    איך api מאפשר טרנספורמציה דיגיטלית

    שימוש בAPI בעולם קידום האתרים

    • יצירת תוכן אוטומטית: כמובן, שכבר נכתב על כך לא מעט בתחום.. פלטפורמות של צאט׳ בוט יכולות לייצר עשרות מאמרים בזמן קצר תוך הנחיות ספציפיות. אך מה הקשר של זה לAPI אתם שואלים? אז למעשה לקחתי את זה שלב אחד קדימה. אחת הדרכים העיקריות שעזרו לי לחסוך עשרות אלפי שקלים בחודש שהושקעו בעבר בכתיבת תוכן הוא פיתוח פרומפט חכם שמשתמש ב-API של כלי AI כמו Claude. הפרומפט מקבל כקלט מילות מפתח ונושאים שנקבעו מראש, ומייצר מאמרים מלאים ואיכותיים מאפס. בעזרת הפרומפטים אנחנו מצליחים לייצר מאמרים איכותיים מאוד במהירות ובעלויות נמוכות משמעותית מהעלויות שהיו מושקעות בעבר בתחום.
    • בדיקת קישורים: API של כלים לניתוח קישורים מאפשר לבדוק ולנטר את פרופיל הקישורים החיצוניים והקישורים הפנימיים של האתר באופן אוטומטי.
    • ניטור דירוגים: API שמאפשר מעקב אוטומטי אחר דירוגי האתר במנועי חיפוש, חוסך זמן רב בבדיקות ידניות.

    לחיסכון של עשרות אלפי שקלים השאירו פרטים

      • מינימום 2 תווים
      • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות
      אודות הכותב
      אייל רחמים
      אייל רחמים

      בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

      קידום אתרים בגוגל למעלה

      רוצים יותר כניסות לאתר?

      מדריך ללימודי קידום אתרים
      רוצים שאבדוק לכם את האתר?