כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
מה זה LSI

מה זה LSI ואיך להשתמש בו לקידום אתרים?

הדרך של גוגל להעריך את איכות התוכן של עמודים ותכנים שונים ברחבי האינטרנט הולכת ומשתדרגת בשנים האחרונות , ושורה של עדכונים משמעותיים בגוגל כמו פנדה ופינגווין לוותה בהצהרה הלקונית הרשמית שהמטרה של העדכונים הללו היא לתעדף אתרים עם תוכן איכותי.

לפני מספר שבועות, דנו במדד מרתק ה"TF-IDF" שבוחן את צפיפות מילות המפתח בתוכן נתון בצורה קצת יותר מתוחכמת מספירה רגילה ופשוטה של המספר חלקי כמות המילים, וכמו שכבר אז ציינו, לגוגל יש אלפי דרכים מתוחכמות יותר ופחות להבין על מה טקסט נתון מדבר ואת איכותו.

היום, נסביר על המושג שככל הנראה שמעתם עליו פעם וגם הוא קשור להערכה של איכות התוכן, והוא הLSI (ראשי התיבות של  Latent Semantic Indexing), בתרגום חופשי – "אינדוקס סמנטי".

 ביחד עם הTF-IDF, תוכלו להסתייע בידע המקצועי החיוני הזה כדי לבנות תוכן טוב יותר, ולדעת איך להשתמש בתוכן בצורה חכמה יותר בעולם קידום האתרים האורגני.

אז מה זה LSI?

הרעיון וההגיון מאחורי השימוש בLSI הוא שכבר שנים ברור שנדרשת הבנה עמוקה יותר של הנושא של התוכן מעבר למידע הטכני שהאתר מספק כמו כותרות H1-H6, תגית תיאור, טייטל וכו'. כדי להבין באמת לעומק את הנושא של עמוד מסוים יש לבחון את התוכן במבט על ולראות את השדה הסמנטי של המילים , לבחון את הקשר בינהם ולהבין מהם את הנושא בצורה יותר טובה.

בסרטון: הסבר מעולה וטרי של מטיאו' וודורד שנחשב לאחד מאנשי הSEO המובילים בעולם:

 

מה הבעיה להעריך תוכן?

מי שמופקד על משימת ההבנה של התוכן בכללותו הם בוטים וזחלנים ולא בני אדם, ולכן שלב ההבנה הופך לאתגר שמאלץ את האלגוריתם של גוגל להשתמש בשיטות ומדדים שונים לעזרה, וכאן בLSI נכנס לתמונה כגלגל הצלה המאפשר לאלגוריתם לראות את התמונה הכוללת.

למה LSI חשוב?

בשנים הראשונות של מנוע החיפוש של גוגל, הערכת נושא התוכן התבססה כמעט בשלמותה על מילות המפתח בעמוד והמספר שלהן. כלומר, המנוע היה מאוד "טיפש", אם מילה הופיעה בתדירות גבוהה מנוע החיפוש הניח שהיא הנושא של הטקסט. 

לדוגמה, גוגל של פעם היה מדרג את העמוד הזה אך ורק על ביטויים אשר קשורים ישירות לLSI (בגלל מספר הפעמים הרב יחסית שהביטוי מופיע+ ההמצאות שלו בכותרת). 

היום, סביר להניח שהמאמר הזה ידורג גם בביטויים הקשורים לחיפושים שונים על כלי הערכת תוכן של גוגל, איך גוגל מעריך תוכן וכו' , גוגל פשוט חכם הרבה יותר.

כיום, מילות מפתח מסוג LSI מאפשרות לגוגל להיות משוכנע שהוא יודע מה הנושא המרכזי של התוכן, כמו 

שתוכלו לראות בדוגמה המצוינת של בריאן דין מBacklinko שסקר את הנושא:

גרפיקת מילים LSI

גוגל יצאו בהצהרה רשמית המאשרת שמילות מסוג LSI אכן משפיעות על הערכת התוכן שלהם, ואמרו כי מילים המופיעות בד"כ אחת ליד השנייה  בנושא מסוים אכן משפיעות על הערכת התוכן.

הצהרה של גוגל LSI

 

איך להשתמש בLSI בקידום אתרים אורגני?

אוקיי, אז עכשיו אתם יודעים עוד קצת על הדרך בה גוגל רואה את האתר שלכם, השאלה הנשאלת עכשיו היא איך להשתמש בידע הזה כדי לייעל תהליכי קידום אורגני ולנצל את המידע החיוני הזה עד תום.

ברמה הפרקטית, נעסוק בשתי נקודות אשר קשורות אחת לשנייה בתהליך הקידום שלנו.

מחקר מילות מפתח בשילוב LSI

לפני כל פרויקט, אנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח כדי לזהות נפחי חיפוש ומגמות שונות אשר יכולות לעזור לנו בתהליך. הפעם, לצד הכלים הפופולריים , מומלץ לשלב גם בדיקה של מילות LSI ולמצוא ביטויים נוספים הקשורים סמנטית לביטויים המרכזיים.

תוכלו למצוא את המילים הללו באמצעות שלושה כלים פופולארים, וגם כלי חשוב במיוחד שהוא המוח שלכם:)

  1. LSI Graph , גרסה חינמית מוגבלת,ותומך בעברית.
  2. LSI Keywords , חינמי, אינו תומך בעברית.
  3. השלמה אוטומטית של גוגל- כלי חינמי ונהדר המאפשר לכם להבין מה גולשים מחפשים באותו נושא.
  4. המוח שלכם- כלי קסום וחינמי. ( חשוב על מילים שבד"כ מופיעות בהקשר סמנטי לנושא שאותו אתם מקדמים)

הערה חשובה- מציאת מילות LSI היא לא תחליף למציאת ביטויים מרכזיים. לעיתים, אכן תוכלו למצוא ביטויים שלא חשבתם או מצאתם אותם אך בדרך כלל המחקר LSI ישמש אתכם יותר בממד כתיבת התוכן כפי שתוכלו לראות מיד.

דוגמה למילים שתקבלו מאחד הכלים בעבור הביטוי "קידום אתרים"

 

מילות LSI

תוכן

המימד הכי חשוב בכל הנושא של הLSI הוא כמובן התוכן.

 אם אתם משתמשים בשירותי מיקור חוץ לכתיבת התוכן, נסו לשלב בהנחיות שלכם לכותב מילים שהייתם רוצים לראות שיופיעו שם (כמובן בצורה טבעית ככל האפשר) ובנו את הרשימה הזאת בסדר חשיבות מסוים ( ככל שהמילה יותר רלוונטית ומופיעה באופן תדיר בהקשר לביטוי המרכזי, כך חשיבות ההופעה שלה עולה).

במידה ואתם כותבים את התוכן בעצמכם, פשוט הסתכלו על המילים שהצלחתם למצוא ונסו למצוא את המקומות הטובים ביותר "להשחיל" חלק מהמילים על בסיס הגיוני וטבעי ככל האפשר. 

מכיוון שבסופו של דבר מדובר במילים אשר קשורות לנושא המרכזי, יהיה לכם קל ואפילו מתבקש לשלב את המילים הללו ככל הנראה.

לסיכום,

המושג "תוכן ידידותי למנועי החיפוש" הוא רחב במיוחד אבל אין ספק ששימוש נכון בLSI יאפשר לכם להשתמש ליצור תוכן הרבה יותר נכון וברור לזחלנים של גוגל ומנועי החיפוש השונים

. כמו כל שאלה הקשורה לנושא של ההתאמה המלאכותית שאנחנו עושים לעיתים בכל מיני היבטים של קידום אתרים אורגני, חשוב לזכור שמטרת העל היא לספק תוכן איכותי לגולש וכל שאר האמצעים והכלים השונים הם רק כלי עזר ויש לקחת אותם בערבון מוגבל.

 

נשמח לדירוג
קידום אתרים בגוגל למעלה