כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2021/02/globe-1.svg EN
מה זה LSI ואיך להשתמש בו לקידום אתרים?
מה זה LSI

מה זה LSI ואיך להשתמש בו לקידום אתרים?

בשנים האחרונות אנו עדים לשילוב של עולמות הבינה המלאכותית במנוע החיפוש של גוגל. מאז עדכון הראנקבריין ששינה את כללי המשחק בכל הנוגע להבנת כוונת המשתמש ושורה של עדכונים נוספים מתרחשת מגמה מופלאה בעולם הקידום האורגני לנגד עינינו. הרצון של גוגל מצד אחד להבין מה בדיוק אנחנו מחפשים אל מול ההגבלה הטכנית של שאילתות חיפוש שלא תמיד קולעות במדויק לכוונה האמיתית של המשתמש המחפש יצר אתגר גדול בפני החבר'ה בגוגל- איך ניתן להבין בדיוק מה המשתמש מחפש?  במאמר זה נסקור את עולם הLSI – latent semantic indexing ונסביר לכם כיצד ניתן ומומלץ לשלב אותו במסגרת אסטרטגיית הקידום שלכם.

אז מה זה LSI – latent semantic indexing?

הLSI היא שיטה מתמטית להבנת הקשרים של מילות מפתח בקונטקסט מסוים. השיטה נשענת על יסודות מעולמות ה singular value decomposition שמשמעותו "פירוק לערכים סינגולריים". לפני שהתחילו להשתמש בשיטה הזו היה קשה מאוד למחשבים להבין את המשמעות האמיתית של מילים בקוטנקסטים שונים.

לדוגמה, הביטוי  "אבן שואבת" המורכב מהמילה "אבן" והפועל "שואב" כל מילה בפני עצמה היא בעלת משמעות נפרדת אבל ביחד הביטוי יוצר משמעות חדשה. למי שלא יודע משמעות הניב הוא מוקד התעניינות ומקורו בתלמוד:) 

באמצעות הבנה מעמיקה יותר של הקשרים בין המילים עצמן ובין המילים לקונטקסט הרחב יותר מנועי החיפוש מצליחים "להבין" את הטקסט בצורה מדויקת כך שכאשר גולש מסויים מחפש שאילתה המנוע יודע למצוא תוצאות שמדברות באותו שדה סמנטי של השאילתה ולא מציג תוצאות לא רלוונטיות המציגות מילים זהות. 

לפני מספר שבועות, דנו במדד מרתק ה"TF-IDF" שבוחן את צפיפות מילות המפתח בתוכן נתון בצורה קצת יותר מתוחכמת מספירה רגילה ופשוטה של המספר חלקי כמות המילים, וכמו שכבר אז ציינו, לגוגל יש אלפי דרכים מתוחכמות יותר ופחות להבין על מה טקסט נתון מדבר ואת איכותו.".

 ביחד עם הTF-IDF, תוכלו להסתייע בידע המקצועי החיוני הזה כדי לבנות תוכן טוב יותר, ולדעת איך להשתמש בתוכן בצורה חכמה יותר בעולם קידום האתרים האורגני.

מה הבעיה להעריך תוכן?

מי שמופקד על משימת ההבנה של התוכן בכללותו הם בוטים וזחלנים ולא בני אדם, ולכן שלב ההבנה הופך לאתגר שמאלץ את האלגוריתם של גוגל להשתמש בשיטות ומדדים שונים לעזרה, וכאן בLSI נכנס לתמונה כגלגל הצלה המאפשר לאלגוריתם לראות את התמונה הכוללת.

למה LSI חשוב?

בשנים הראשונות של מנוע החיפוש של גוגל, הערכת נושא התוכן התבססה כמעט בשלמותה על מילות המפתח בעמוד והמספר שלהן. כלומר, המנוע היה מאוד "טיפש", אם מילה הופיעה בתדירות גבוהה מנוע החיפוש הניח שהיא הנושא של הטקסט. 

לדוגמה, גוגל של פעם היה מדרג את העמוד הזה אך ורק על ביטויים אשר קשורים ישירות לLSI (בגלל מספר הפעמים הרב יחסית שהביטוי מופיע+ ההמצאות שלו בכותרת). 

היום, סביר להניח שהמאמר הזה ידורג גם בביטויים הקשורים לחיפושים שונים על כלי הערכת תוכן של גוגל, איך גוגל מעריך תוכן וכו' , גוגל פשוט חכם הרבה יותר.

כיום, מילות מפתח מסוג LSI מאפשרות לגוגל להיות משוכנע שהוא יודע מה הנושא המרכזי של התוכן, כמו 

שתוכלו לראות בדוגמה המצוינת של בריאן דין מBacklinko שסקר את הנושא:

גרפיקת מילים LSI

גוגל יצאו בהצהרה רשמית המאשרת שמילות מסוג LSI אכן משפיעות על הערכת התוכן שלהם, ואמרו כי מילים המופיעות בד"כ אחת ליד השנייה  בנושא מסוים אכן משפיעות על הערכת התוכן.

הצהרה של גוגל LSI

 

איך להשתמש בLSI בקידום אתרים אורגני?

אוקיי, אז עכשיו אתם יודעים עוד קצת על הדרך בה גוגל רואה את האתר שלכם, השאלה הנשאלת עכשיו היא איך להשתמש בידע הזה כדי לייעל תהליכי קידום אורגני ולנצל את המידע החיוני הזה עד תום.

ברמה הפרקטית, נעסוק בשתי נקודות אשר קשורות אחת לשנייה בתהליך הקידום שלנו.

מחקר מילות מפתח בשילוב LSI

כדי לנצל את ההבנה הזו על פעולת האלגוריתם יש מספר דרכים וטקטיקות שניתן לשלב על מנת למקסם את פעולת הקידום באמצעות הטכניקה הזו. לשם כך, יש להבין את הביטוי LSI Keywords – מילות מפתח מסוג LSI.  כעיקרון, ניתן למצוא את מילות המפתח הללו באמצעות כלים ברחבי הרשת שאותם נסקור בהמשך אבל ההיגיון הוא להכניס אותם בצורה טבעית ככל הניתן כך הרלוונטיות של העמוד לשאילתות החיפוש הרלוונטיות תעלה בהתאם.

שימו לב- מומחי SEO חלוקים בשאלה האם גוגל נשען או משתמש בLSI בדיוק כמו שהצגנו לכם במאמר על הTF-IDF. עם זאת, יש קונצנזוס בקרב רוב מומחי הקידום כי גוגל משתמשים בתמהיל מסויים בטכניקות האלו ונוספות כדי להבין טוב יותר את כוונת המשתמש. 

לפני כל פרויקט, אנחנו מבצעים מחקר מילות מפתח כדי לזהות נפחי חיפוש ומגמות שונות אשר יכולות לעזור לנו בתהליך. הפעם, לצד הכלים הפופולריים , מומלץ לשלב גם בדיקה של מילות LSI ולמצוא ביטויים נוספים הקשורים סמנטית לביטויים המרכזיים.

תוכלו למצוא את המילים הללו באמצעות שלושה כלים פופולארים, וגם כלי חשוב במיוחד שהוא המוח שלכם:)

  1. LSI Graph , גרסה חינמית מוגבלת,ותומך בעברית.
  2. LSI Keywords , חינמי, אינו תומך בעברית.
  3. השלמה אוטומטית של גוגל- כלי חינמי ונהדר המאפשר לכם להבין מה גולשים מחפשים באותו נושא.
  4. המוח שלכם- כלי קסום וחינמי. ( חשוב על מילים שבד"כ מופיעות בהקשר סמנטי לנושא שאותו אתם מקדמים)

הערה חשובה- מציאת מילות LSI היא לא תחליף למציאת ביטויים מרכזיים. לעיתים, אכן תוכלו למצוא ביטויים שלא חשבתם או מצאתם אותם אך בדרך כלל המחקר LSI ישמש אתכם יותר בממד כתיבת התוכן כפי שתוכלו לראות מיד.

דוגמה למילים שתקבלו מאחד הכלים בעבור הביטוי "קידום אתרים"

 

מילות LSI

 

הכלי החביב עלינו – Surfer SEO

אנו משתמשים רבות בטכניקות כאלו ודומות כדי לקדם את רוב אתרי הלקוחות שלנו ואת הנכסים של החברה. עם זאת, כאשר אנו עוסקים בקידום באנגלית בזירות תחרותיות בחו"ל יש כלי שהצוות שלנו מאוד אוהב לעבוד איתו והוא הSurfer SE.  באמצעות הכלי הזה ניתן לבצע חיפושים מתוחכמים ביותר בשילוב של עולמות הNLP והLSI ולדלות מילות מפתח חשובות לקידום, כפי שתוכלו לראות מיד בסרטון.

תוכן

המימד הכי חשוב בכל הנושא של הLSI הוא כמובן התוכן.

 אם אתם משתמשים בשירותי מיקור חוץ לכתיבת התוכן, נסו לשלב בהנחיות שלכם לכותב מילים שהייתם רוצים לראות שיופיעו שם (כמובן בצורה טבעית ככל האפשר) ובנו את הרשימה הזאת בסדר חשיבות מסוים ( ככל שהמילה יותר רלוונטית ומופיעה באופן תדיר בהקשר לביטוי המרכזי, כך חשיבות ההופעה שלה עולה).

במידה ואתם כותבים את התוכן בעצמכם, פשוט הסתכלו על המילים שהצלחתם למצוא ונסו למצוא את המקומות הטובים ביותר "להשחיל" חלק מהמילים על בסיס הגיוני וטבעי ככל האפשר. 

מכיוון שבסופו של דבר מדובר במילים אשר קשורות לנושא המרכזי, יהיה לכם קל ואפילו מתבקש לשלב את המילים הללו ככל הנראה.

לסיכום -LSI כן או לא?

חשוב לזכור שLSI היא דרך נוספת להבין את ההגיון העומד מאחוריי האלגוריתם של גוגל ואיך הוא בוחן אתרים. שימו לב שחשוב מאוד לוודא שאתם לא נשענים באופן בלעדי על הטכניקה הזו אלא משלבים אותה בהבנה הכוללת ורחבה יותר של עולם הSEO בתור מקדמים.

כמו כל שאלה הקשורה לנושא של ההתאמה המלאכותית שאנחנו עושים לעיתים בכל מיני היבטים של קידום אתרים אורגני, חשוב לזכור שמטרת העל היא לספק תוכן איכותי לגולש וכל שאר האמצעים והכלים השונים הם רק כלי עזר ויש לקחת אותם בערבון מוגבל. בסוף, בעולם שלנו הגולש תמיד צודק:)

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם

ייעוץ בוואטסאפ