אם אתם יושבים ותוהים מה המשמעות של רימרקטינג ואיך משתמשים בו כחלק משיווק דיגיטלי, אין ספק שהגעתם למקום הנכון. במאמר הבא ריכזתי לכם כל מה שצריך לדעת על רימרקטינג, כמו מה זה בכלל רימרקטינג, מה ההבדל בין רימרקטינג לריטרגטינג, אילו סוגי רימרקטינג קיימים ואפילו נתתי כמה טיפים מהניסיון האישי שלי. מוכנים להתחיל? 😀
למה רימרקטינג חשוב לעסק שלך?
למעשה, עצם העבודה שמסע הלקוח הוא תהליך שלוקח זמן הופך את הרימרקטינג למרכיב חשוב. לרוב, כאשר צרכנים מגלים מוצר חדש הם לא מבצעים את הרכישה שלו מעכשיו לעכשיו אלא לוקח להם זמן להחליט האם זהו המוצר שהם ירצו לקנות. הריי כולנו מכירים שכאשר הצרכן הישראלי רוצה לרכוש מוצר חדש הוא עושה זאת על ידי קריאה של ביקורות בגוגל עסקים, בדיקת מתחרים ועוד.
לאורך התהליך המטרה שלנו כבעלי עסקים היא שהצרכן הפוטנציאלי לא ישכח את המותג שלנו ואת המוצר שאנחנו רוצים למכור לו. כאשר המודעה על המוצר שלנו מוצגת בצורה איכותית במקומות בהם הצרכן גולש זה מאפשר להעלות את הסיכוי שהרכישה של המוצר תתבצע אצלנו.
הגדלת החשיפות והיכרות עם המותג
כמובן שקיימים גורמים נוספים אשר הופכים את הרימרקטינג לכלי חשוב בהצלחה העסקית. יש מצבים בהם בזכות קידום אורגני איכותי הגעת לראש תוצאות החיפוש על ביטוי שחשוב לך, ובוא נגיד שצרכן פוטנציאלי נכנס לעמוד וקורא תוכן איכותי ואינפורמטיבי (בלי היכרות מוקדמת עם המותג שלך) אשר נותן לו חוות דעת חיובית על המותג. אם וכאשר מודעות רימרטקינג ימשיכו להופיע לו בסושייאל מדיה ובכל מקום אחר בו הוא מעביר את הזמן זה עשוי לגרום להם לחזור ולבקר באתר שלך על מנת להמשיך ולצרוך תוכן איכותי.
קצת על רימרקטינג וריטרגטינג
רימרקטינג בשיווק דיגיטלי, זה סוג של פרסום שבו אנחנו פונים לאנשים שכבר היו עימנו באינטראקציה כלשהי בעבר – ולמעשה בניגוד לניהול קמפיינים בגוגל (כאלה שמטרגטים דרך חיפושים ולקוחות שעוד לא דרכו באתר), זה יכול להיות גולשים שביקרו באתר שלנו, עשו לנו לייק, אהבו את העמוד שלנו, צפו בוידאו שלנו מעל X זמן וכד'.
אסטרטגיית שיווק של רימרקטינג או ריטרגטינג נחשבות לאסטרטגיות הפרסום היעילות ביותר שיש היום. כל המותגים הגדולים משתמשים באסטרטגיות האלו באופן קבוע וההבדל בין רימרקטינג לריטרגטינג מתייחס לקהל שנחשף לפרסום.
ריטרגטינג מציג מודעות באמצעות צד שלישי ברשתות כמו בפייסבוק על סמך ההתנהגות הכללית שלהם, תחומי העניין, גילאים וכד'. רימרקטינג לעומת זאת, מציג מודעות לאנשים באופן אישי באמצעות כתובת המייל שלהם או הטלפון, או לקהל שאנחנו כבר מכירים כי הוא ביקר באתר שלנו וביצע פעולות מסוימות.
לדוגמא אם יש לכם מועדון לקוחות ואתם בונים ממנו קהל, מדובר על רימרקטינג. יחד עם זאת, רימרקטינג הופך להיות ביטוי שגור יותר ואם נהיה כנים, כיום מתייחסים לכל פרסום חוזר לקהל שביצע אינטראקציה עם האתר, או עמודי הסושיאל שלכם.
אם אנחנו מסתכלים על המשפך השיווקי, רימרקטינג הוא בעצם השלב האחרון במשפך, ה-BOF, כלומר החלק המניע לפעולה אחרי שהגולש כבר פגש בנו כמה פעמים, הוא מכיר את השם ומה העק עושה וכעת אנחנו מנסים "לקצור את הפירות".
דוגמא לקמפיין רימרקטינג של SLK חברה למקררים תעשייתים
מה זה רימרקטינג בשיווק דיגיטלי?
רימרקטינג זאת שיטה מצוינת להשיג תוצאות, הסיבה היא שקהל היעד כבר מכיר את המותג שלכם, הוא ביקר באתר שלכם או בעמוד שלכם והמשמעות היא שהוא כנראה מתעניין בשירות או במוצר שלכם. כאשר אנחנו מדברים על רימרקטינג יכולות להיות לנו כל מיני אפשרויות, אני אתייחס כאן לקמפיינים הכי נפוצים:
- קהל שביקר בעמודי הסושיאל אך לא באתר
- קהל שהיה באתר ולא ביצע שום פעולה
- קהל שהיה באתר, ביצע פעולות אך לא רכש
- קהל שהיה באתר, רכש וכעת אנחנו רוצים להחזיר אותו כלקוח חוזר
לא תמיד נתייחס לכל אחד מהקהלים האלו ולעיתים אפילו נאחד שניים מהם (או יותר) וניתן את אותו המסר. אם אנחנו מדברים על מותגים גדולים, ולכל קהל יש נפח גולשים גדול (מעל 3,000 בערך) אז ניתן אפילו לעשות קמפיין לכל אחד מהקהלים עם מסר שונה, לדוגמא:
- קהל שביקר בעמודי הסושיאל אך לא באתר – מסר שמדבר על המוצר עצמו ומעודד כניסה לאתר להכיר את המוצרים או את השירות.
- קהל שהיה באתר ולא ביצע שום פעולה – מסרים המעצימים את המוסר ונותנים סיבה לרכוש את המוצר או את השירות.
- קהל שהיה באתר, ביצע פעולות אך לא רכש – כאן פעמים רבות שווה לתת קוד הטבה כדי לעודד רכישה, אנחנו יודעים שככל הנראה היה חסם במהלך הגלישה באתר שמנע מהלקוח לבצע פעולה.
- קהל שהיה באתר, רכש וכעת אנחנו רוצים להחזיר אותו כלקוח חוזר – כאן המסר ידבר על רכישה חוזר, עוד מוצרים ששווה לבדוק וכד'.
אז מתי כדאי לי להשתמש ברימרקטינג לאתר שלי?
למעשה זו שאלה מורכבת כי אתם עשויים לשמוע תשובות שונות בתכלית ממשווקים שונים. השיטה שאני פחות דוגל בה (לפחות ברוב סוגי העסקים) היא שימוש בלתי פוסק ברימרקטינג, לכל משתמש אשר נכנס לכל מקום באתר ולא המיר. לדעתי, צריך להשתמש בגישה יותר ממוקדת ומדויקת – כזו שלא תכביד יתר על המידה על הלקוח. לעומת זאת ניתן להשתמש בקמפיין רימרקטינג מדויק לעמוד ספציפי או מוצר ספציפי שחשוב לנו למכור בזמן ספציפי. חשוב להבין שהבחירה תלוי בהמון גורמים ולכן לרוב חשוב להתייעץ עם איש מקצוע.
מתלבטים? השאירו פרטים אני חוזר מהר
סוגי רימרקטינג
אז ישנם כמה סוגי רימרקטינג שונים ששווה להתייחס אליהם בקמפיינים שלכם.
רימרקטינג סטנדרטי
סוג הרימרקטינג הזה מערב הצגת מודעות למבקרי עבר שהיו באתר שלכם או ביקרו בעמודים שלכם, אך לא ביצעו שום פעולה. במקרה הזה גוגל מסתמך על החיפושים ותחומי העניין ומציע לכם רימרקטינג מותאם.
רימרקטינג דינמי
רימרקטינג המתבסס על הצגת מודעות לאדם בהתאם להתנהגות שלו באתר שלכם ולעודד אותו לבצע את הפעולה שאתם רוצים שיעשה. לדוגמא, גולש שהוסיף לסל אל לא רכש, ניתן להציג לו את הפריטים שהוסיף לסל ולעודד אותו להשלים את הרכישה. בדוגמא הזאת, קיבלתי רימרקטינג של ZAPIER כיוון שבחנתי פלטפורמות מתחרות.
רימרקטינג וידאו
אחד מסוגי הרימרקטינג החשובים, בעיקר משום שאנשים היום מעדיפים לצפות בוידאו מאשר לקרוא טקסטים. הסוג הזה של רימרקטינג כולל הצגת מודעות רק לגולשים שצפו בוידאו שהעליתם.
אימייל רימרקטינג
לעיתים מגדירים את זה גם כבניית אוטומציות ייעודיות, או בשם המקצועי Email automation המאפשר בעצם לשלוח מייל לגולשים שלא ביצעו רכישה, או לגולשים שביקרו באתר בעבר אך לא ביצעו רכישה בחודשים האחרונים.
יתרונות של קמפיין רימרקטיג
- להחזיר תנועה שכבר אבדה לאתר
- לטרגט לקוחות שכבר הראו עניין במוצר שלכם אשר יש סיכוי גבוה יותר להמיר אותם
- שמירה על המותג ׳בראש׳ של הצרכן
חשוב לי להבהיר נקודה חשובה. אמנם האתר שלכם עשוי להביא כמות טראפיק גבוהה אך לא בהכרח להמיר/ כאשר בוחנים אתרי e-commerce לרוב אחוז המרה נע סביב 2.5-3% – ולכן חשוב להבהיר שרוב התנועה שתכניסו לאתר לא תומר. ופה היתרון המרכזי של קמפיין רימרקטינג – טרגוט אנשים שכבר ביקרו באתר ויש סיכוי גדול יותר שימירו וינועו לפעולה.
מה זה פיקסל לרימרקטיגנ?
פיקסל טאגס (Pixel tags) אלו מעין שורות קוד שמטמיעים באתר שמאפשרים לאתר למקם את העוגיות (Cookies). לכל משתמש יש זיהוי ייחודי (אך כמובן שאנונימי לא לדאוג – לפחות במידה מסוימת 😜) ואז בעצם מתבצע מעקב אחר אותן עוגיות. כאשר מוטמע פיקסל רימרקטינג השרת יכול לבצע מעקב אחר הזיהוי הייחודי של המשתמש ולהציג לו את הרימרקטינג המתאים.
איך למדוד הצלחה של קמפיין רימרקטינג?
כמובן שלכל קמפיין רימרקטינג עשויות להיות מטרות שונות ולכן המדידה חייבת להיות תלויה בKPI שהגדרנו מראש. הנה כמה מדדים בעזרתם נוכל למדוד את קמפיין הרימרקטינג בצורה טובה יותר.
מעורבות קהל היעד
במקרים בהם הקמפיין לאו דווקא מטרגט הנעה מיידית לפעולה, אלא חשיפות לברנד, והשארת לקוחות פוטנציאליים מעורבים וחשופים לאתר ניתן לשקול מספר שיקולים מבחינת יעדים כמו כמות כניסות לפי דף, מה הCTR ומהו שיעור הנטישה (רוצים ללמוד איך להקטין את שיעור הנטישה – הקליקו כאן). במאמר אחר פירטתי לעומק על המדדים הנ״ל שניתן כמובן ללמוד אודותיהם מגוגל אנליטיקס.
המרות
כאשר המטרה העיקרית שלנו היא להניע קהל יעד לפעולה ולבצע רכישות מומלץ לבדוק את מדדי המכירות או יחס ההמרה, כמה מהלקוחות נרשמו לאתר או לשירות שהוא נותן, ומה תקציב הקמפיין שמומש על מנת להגיע לתוצאות הנ״ל?
טיפים לקמפיין רימרקטינג
התאימו את המסר לקהל
ככל שהמסר יהיה מדויק יותר לשלב בו הלקוח נמצא ותדעו להציג לו מה שהוא צריך כדי להמשיך את המשפך השיווקי עד לרכישת המוצר או השירות, ככל שהמסר יהיה מדויק יותר ויוריד את החסמים \ יגרום לגולש להכיר טוב יותר את המותג שלכם, כך יהיה סיכוי גדול יותר שהוא יבצע את הפעולה שאתם רוצים.
תמיד תעבדו עם משפך שיווקי
משפך שיווקי מתחיל בשלב המודעות, ממשיך בהעמקת הידע וההיכרות ואז מעודד רכישה הוא משמעותי וחשוב בכל קמפיין דיגיטלי. יהיה לכם מאוד מאתגר למכור מוצר לגולש שמעולם לא שמע עליכם, ולכן הוא צריך לעבור כמה שלבים במשפך.
אל תעבדו עם יותר מדי קהלים
תפסת מרובה לא תפסת זה המושג הכי מדויק שאני יכול לחשוב עליו. לפעמים מרוב שאנחנו רוצים לעשות שיווק חכם ומדויק, אנחנו עובדים עם המון קהלים קטנים וזאת לא הדרך הנכונה. קהל צריך להיות מצד אחד מדויק על מנת להציג את המסר הנכון, אך מצד שני לא קטן מדי.
דילים ומבצעים
דרך טובה נוספת להחזיר קהל שאבד היא להציע מבצעים אשר לא היו זמינים ללקוח מבעוד מועד (אשר ביקר באתר בפעם הראשונה). כך אתם מגבירים את הסיכוי שהלקוח הפוטנציאלי יחזור לאתר שלכם.
רימרקטינג עם SEOLINKS
בשנים האחרונות נחשפתי למאות עסקים שבעזרת אסטרטגית שיווק נכונה ומדויקת הובלנו יחד את העסק שלהם להצלחה. בתור בעלים של חברת קידום אתרים עם יותר מ-10 שנות ניסיון אני בטוח שיש לי את מה שנדרש על מנת לקחת את העסקה שלכם קדימה (כמובן שזה גם תלוי בהשקעה שלכם בתהליך וברצון המשותף להצלחה. בואו לבנות איתנו אסטרטגיה מנצחת ולהגדיל את סך המכירות מהעסק שלכם.
מחפשים חברים שיווק דיגיטלי שלא מתפשרת על תוצאות? השאירו פרטים