קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
ווטסאפ VS סיגנל – מה יוליד יום?
אלון מאסק

ווטסאפ VS סיגנל – מה יוליד יום?

הודעתה של פייסבוק לפיה החל מחודש הבא היא תעשה שימוש מסחרי במידע שנמצא באפליקציית ווטסאפ על ידי חיוב משתמשים לאשר "תנאי שימוש חדשים" התקבלה בתדהמה רבה ואפילו בבהלה מסוימת ברחבי הארץ והעולם. לא מזמן כתבנו על החשיבות הרבה של ווטסאפ עסקי עבור בעלי עסקים אבל הפעם מדובר בבשורה של ממש הנוגעת למשתמשי הקצה באפליקציה שלא יודעים מה המשמעות האמיתית של ההודעה ומחפשים חלופות מיידיות.

אז מה המשמעות של הודעת שינוי הפרטיות של ווטסאפ?

בשורה התחתונה הדאגה העיקרית של מרבית הגולשים היא שווטסאפ תוכל להשתמש בתוכן המידע עצמו מה שכמובן לא מדויק. בפועל, שינוי מדיניות הפרטיות יאפשר לווטסאפ לעקוב אחר נתונים כמו סוג המכשיר, נתוני מיקום, אנשי קשר איתם אתם מדברים וכו'.

מנכל"ית פייסבוק ישראל עדי סופר-תאני עשתה סדר בבהלה ופירסמה פוסט בו היא מפרטת מה כן קורה ומה לא אמור לקרות כדי להרגיע את החששות.

שואלים אותי הרבה שאלות על העדכון האחרון של מדיניות הפרטיות בוואטסאפ סביב שיתוף המידע בין וואטסאפ לפייסבוק ואני שומעת כבר…

Posted by Adi Soffer-Teeni on Wednesday, January 13, 2021

 

הכוכב העולה- סיגנל

כמו כל משבר יח"ץ, יש מי שנהנה ממנו והפעם מדובר בחברת סיגנל שזוכה לעשרות אלפי הורדות חדשות בישראל והרבה יותר מכך ברחבי העולם. החידוש העיקרי והמשמעותי ביותר אצל סיגנל לעומת ווטסאפ הוא שבניגוד לווטסאפ האפליקציה מצפינה גם את המטא-דאטה, כלומר המידע הטכני של שולח ההודעה, מכשיר וכו' ולא רק את תוכן ההודעה המוצפן בווטסאפ.

בסופו של דבר, ההבדל העיקרי בין סיגנל לווטסאפ הוא בסך הכל מערכת הצפנה נוספת למידע טכני , אבל עבור רבים מדובר בצעד אחד יותר מידי של פייסבוק.

מה זה אומר עבור מפרסמים ומשווקים באינטרנט?

כמו כל ידיעה חדשותית, אני נוטה לסקור אותה מזווית של מקדמי אתרים ומשווקים באינטרנט. ככלל, יכול מאוד להיות שהשינוי הזה יצליח לשפר עוד יותר את אלגוריתם הפרסום של פייסבוק ויאפשר פרסום ממומן יעיל יותר בפייסבוק ובאינטסגרם. ההיגיון מאחורי זה הוא די פשוט- לפייסבוק יהיה יותר נתונים וככל שיש להם יותר נתונים הם יכולים לשכלל את האלגוריתם.

עם זאת, חשוב לבחון ולחכות ולראות האם באמת יהיה גל נטישה המוני מווטסאפ לאפליקציות מתחרות או שמדובר בזעם שיחלוף די מהר.

בשורה התחתונה, מזווית של שיווק באינטרנט אנו למדים כי פייסבוק עושה צעד אחד קדימה עבורה תוך פגיעה מסויימת בפרטיות המשתמשים. יהיה מעניין מאוד לראות האם יהיו צעדים דומים כאלו בעתיד ( בווטסאפ או בכל חברת בת אחרת של פייסבןק) ומנגד תגובת הצרכנים לא פחות חשובה. האם אנו עדים למגמה או להתנגדות מוחלטת של הגולשים שתעלה לפייסבוק ביוקר? ימים יגידו.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?