קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
מדוע לא צריך לרדוף אחרי עדכונים של גוגל
עדכונים של גוגל

מדוע לא צריך לרדוף אחרי עדכונים של גוגל

בואו נודה באמת: לא פעם אנחנו שומעים לפעמים שמועה ברשתות החברתיות או שמים לב לתזוזה חריגה באחד מן המדדים הרגילים שאנחנו עוקבים אחריהם, ומיד חושבים שזה עתה יצא עדכון חדש של גוגל. ואם יש עדכון כזה, כמובן שצריך לברר מה בדיוק אופיו וכיצד ניתן להתאים את המאמצים הקיימים לאלגוריתם החדש, ולכן אנו ממהרים לבדוק איזה מידע כבר מופיע ב-Google Search Console או באתרים המובילים בתחום קידום האתרים; וגם אם איננו מוצאים מידע כזה, לפעמים אנחנו ממהרים לפעול על סמך תחושת הבטן שלנו. העיקר לא לפספס את העדכון באלגוריתם.

אבל… הרי ברוב המקרים מדובר בחשד בלבד לקיומו של עדכון באלגוריתם של גוגל, שבדרך כלל נובע משמועות או ניחושים. הידעתם שבכל ההתרוצצות הזו וחיפוש קדחתני של מידע אודות העדכון הזה – יש גם סכנות?

עדכונים של גוגל – אתם עלולים לשכוח את המטרה העיקרית שלכם

ברוב המקרים, המטרה העיקרית שלכם ושל תהליך קידום אתרים בכלל היא לא רק לשפר את הדירוג של אתר בפרק זמן מסוים – אלא לטווח ארוך. מכאן נובע שההתמקדות ב"מה השתנה באלגוריתם" היא הרבה פחות רלוונטית מאשר "מה ישתנה בעתיד באלגוריתם". אמנם אם אכן חל שינוי באלגוריתם ניתן להסיק ממנו תובנות מסוימות באשר לסדר העדיפויות של גוגל בכל הקשור לפרמטרים השונים, אולם מוטב להסתכל על התמונה הגדולה מאשר להקדיש תשומת לב רבה מדי לתחום הצר שהשתנה ותו לא.

אתם עשויים לקפוץ למסקנות שגויות

קידום אתרים הוא לא רק תחום שמשתנה באופן תדיר אלא גם תחום מגוון מאוד. אין שני אתרים שמקודמים בדיוק באותה דרך, משום שכל אתר נושא אופי שונה מטבעו אשר משפיע על סדרת הפעולות לקידומו במנועי החיפוש. לכן, אם שמעתם שקולגה נתקל בתופעה כלשהי במסגרת קידום אתר מסוים, אין זה אומר בהכרח שעליכם להסיק מכך דבר מה באשר לקידום אתר אחר, ובוודאי שאין צורך לבצע פעולות פזיזות שעשויות להתברר כשגויות בעתיד.

אל תיתקעו במקום

נניח שפגעתם בול ואכן היה עדכון באלגוריתם של גוגל. כמה זמן להערכתכם יקח עד שתמצאו דרך להתמודד עם השינוי? כמה זמן עד שהפעולות שלכם ייקלטו באלגוריתם של גוגל ויתחילו להשפיע? וכמה שינויים נוספים באלגוריתם של גוגל יתרחשו בין לבין? אל תשכחו שהאלגוריתם מתעדכן כל הזמן, כולל שינויים גדולים כקטנים ומינוריים כמשמעותיים. אם תעצרו כדי לחשב מסלול מחדש בכל פעם ששינוי כזה קורה, איך תצליחו להגיע ליעד?

גם גוגל טועה לפעמים

גוגל עושה שינויים וניסויים כל הזמן, וחלק מן הדברים מתברר כטעויות. זוכרים את פיקאסה? גוגל רידר? Lively? אלה שירותים שהושקו על ידי גוגל ולבסוף נסגרו, ובכך מוכיחים שאפילו החברה שעומדת מאחורי מנוע החיפוש הפופולרי בעולם אינה חפה מטעויות. על כן, גם אם נדמה לכם ששוחרר עדכון לאלגוריתם – אולי תרצו להמתין זמן מה לפני שאתם ממהרים להתאים את עצמכם אליו. מי יודע, אולי הוא ייעלם כאילו לא היה.

וגם אנחנו טועים לפעמים

לא נעים להודות בזה, אבל כולנו בני אדם וכולנו טועים. כך למשל אנחנו עלולים להשקיע מאמצים רבים מדי ברדיפה אחר מציאת הוכחות לקיומו של שינוי באלגוריתם שכלל לא השתנה; במקרים קיצוניים אנחנו עלולים לבצע פעולות שבסופו של דבר יגרמו נזק… קחו את הזמן, שקלו את החלטותיכם בכובד ראש ואל תמהרו לקפוץ למסקנות שאינן מבוססות. ככל שמשך קבלת ההחלטות שלכם יתארך, כך הסיכוי שתטעו אמנם יהיה עדיין קיים – אבל יקטן.

סיכום

חשוב להדגיש שמאמר זה לא מנסה לגרום לכם להירדם בשמירה או להתעלם מעדכונים באלגוריתם של גוגל. אבל יש הבדל בין לשים לב לשינויים ולפעול על בסיס מידע מבוסס – ובין "לרדוף" אחריהם ולהסיק מסקנות על בסיס מידע חלקי. קחו את הזמן לברר את העובדות – ורק אז פעלו לפיהן.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?