וורדפרס לקידום אתרים

התאמת עמודי וורדפרס לקידום אתרים

יצירת כתובת אינטרנט ידידותיות לקידום אתרים (SEO-friendly URLs) היא דרך פשוטה וקלה לשפר את דירוגו של האתר במנועי חיפוש. אם תעשו את זה נכון תוכלו לשפר את הנראות האורגנית של האתר שלכם, במיוחד כאשר מדובר בביטויי חיפוש מסוג "זנב ארוך" שלהם נפח חיפוש נמוך יחסית.

איך תדעו שכתובת אתר הוורדפרס שלכם ידידותית לקידום אתרים?

מבנה כתובת ידידותי לקידום אתרים

אם אתם רוצים שגוגל יזהה את התוכן שלכם ויקשר אותו עם ביטויי חיפוש מסוימים, ודאו כי כתובת האתר עושה שימוש במילות חיפוש רלוונטיות. כך למשל אם אתם מעלים לאתר שלכם תוכן בנושא קידום אתרי וורדפרס, מוטב שכתובת העמוד תהיה בסגנון: www.seolinks.com/wordpress-seo ולא www.seolinks.com/?p=58 – הואיל והכתובת הראשונה כבר מרמזת על התוכן שבעמוד, גוגל יעדיף להציג אותה לגולשים על פני זו שאינה אומרת דבר.

בוורדפרס ניתן להגדיר ולשנות את מבנה כתובות האינטרנט של העמודים, באמצעות כניסה להגדרות ולחיצה על Permalinks. אז יוצגו בפניכם מספר אפשרויות למבנה כתובת:

קידום אתרים wordpress

  • פשוט (Plain): לא אפשרות טובה לקידום אתרים, שכן אין בכתובת שום דבר שמתאר את העמוד או את תוכנו.
  • יום ושם (Day and name): אפשרות טובה לקידום אתרים, שכן המבנה מסייע לגוגל לדעת מהו תוכן העמוד ומהו מועד הפרסום המדויק, דבר שעשוי להיות שימושי לגולשים.
  • חודש ושם (Month and name): דומה לאפשרות הקודמת, אם כי מציג רק את החודש שבו פורסם העמוד.
  • מספרי (Numeric): לא אפשרות טובה לקידום אתרים, משום שגם כאן אין שום תיאור שימושי של העמוד או התוכן שבו.
  • שם הפוסט (Post name): זו האפשרות הפופולרית ביותר בקרב אנשי קידום אתרים, שכן היא מאפשרת לבצע התאמה אישית של כתובת העמוד בהתבסס על נושא התוכן.
  • מבנה מותאם אישית (Custom Structure): כאן ניתן להשתמש בתגים של וורדפרס על מנת להתאים את כתובת העמוד באופן אישי, למשל על ידי חלוקה לקטגוריות ותתי-קטגוריות כרצונכם, ועל כן גם זו אפשרות טובה, בשימוש נכון, לקידום אתרים.

דברים נוספים שכדאי לדעת:

  • אם ביצעתם שינוי בהגדרות מבנה הכתובת, אל תשכחו לשמור אותן לפני היציאה ממסך ההגדרות.
  • ניתן לשנות גם את מבנה הכתובת של כל עמוד וכל פוסט בנפרד. בלוח הבקרה של מסך הניהול, ניתן לערוך ולהתאים את הכתובת לפני הפרסום.
  • אם יש לכם אתר גדול, ותיק ומבוסס, עם מספר גדול של עמודים ופוסטים, דעו כי שינוי הכתובת יגרום לכם לאבד חלק ניכר מן השיתופים הקיימים (שכן הכתובת הקודמת כבר לא תהיה קיימת). עם זאת, שקלו היטב את היתרונות אל מול החסרונות, שכן יתכן ותגלו כי הרווחים שתפיקו בעקבות שינוי מבנה הכתובת של עמודים עם תכנים חדשים יעלו על ההפסדים שתספגו בגלל שיתופים של תכנים ישנים.

שכתוב כתובת קיימות כדי להתאימן לקידום אתרים

להלן מספר עצות שימושיות לגבי כתיבה ושכתוב של כתובות אינטרנט בוורדפרס:

  • הישארו ממוקדים וקצרו את הכתובת ככל האפשר. השמיטו מילים שאינן רלוונטיות והתמקדו במילות המפתח שלכם. במיוחד כאשר כתובת העמוד היא באנגלית, אין צורך ואין תועלת במילים כגון "a" או "the".
  • היו עקביים. אם אתם משתמשים במקפים כדי להפריד בין מילים, אל תעברו להשתמש בקו תחתי, למשל. ככלל, וורדפרס עושה שימוש אוטומטי במקפים ומוטב להשאיר זאת כך.

הטמעת פרוטוקול הצפנה (SSL Certificate)

אמנם המשקל של הצפנה אינו משמעותי כשל אלמנטים אחרים לצורך האלגוריתם של גוגל, אולם מוטב להטמיע באתר שלכם פרוטוקול הצפנה SSL ולהפוך אותו מ-http ל-https. כך תסייעו לשיפור דירוג האתר במנועי החיפוש ולחיזוק חוויית המשתמש הודות לאמינות האתר שלכם.

שימוש בתוספים (Plugins)

קיימים תוספים רבים ומגוונים שיכולים לסייע לכם בשיפור ידידותיות האתר למנועי החיפוש ולקידום אתרים. אחד מהפופולריים שבהם, למשל, הוא Yoast SEO plugin אשר מציג בפניכם התראה כאשר כתובת העמוד שלכם עובדת היטב (או לא).

סיכום

אין דרך אחת ליצור כתובת עמוד שמתאימה לקידום אתרים. הדבר תלוי במידה רבה במאפיינים ייחודיים לאתר שלכם, כגון הענף בו הוא פועל, התוכן שהגולשים רואים בו ערך ועוד. עם זאת, חשוב לבצע אופטימיזציה של כתובות עמודי וורדפרס כך שיכללו מילות חיפוש עיקריות וירמזו אודות התוכן שנמצא בהן – ואז תיפרש בפניכם הדרך אל צמרת תוצאות החיפוש.

למעלה
האם אתה רוצה יותר מכירות?
כן אני אשמח לקבל ייעוץ ראשוני