קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום סרטונים ביוטיוב בארבעה צעדים פשוטים
קידום סרטונים ביוטיוב

קידום סרטונים ביוטיוב בארבעה צעדים פשוטים

עם למעלה מ2 מיליארד משתמשים חודשיים וממוצע צפייה של למעלה מ41 דקות למשתמש מעל גיל 18 כל יום יוטיוב הפכה בשנים האחרונות למעצמה עולמית בתחום החיפושים באינטרנט ומתחרה ישירה של גוגל על עולם החיפוש והפרסום ברחבי האינטרנט. למרות זאת, אין לכם מה לדאוג יותר מידי לגוגל כי היא בכל זאת הבעלים של יוטיוב אחרי הכל כך שלחבר'ה שם אין בעיה אמיתית עם הפיכה של יוטיוב למפלצת תוכן וחיפוש. כמו בעולם הקידום האורגני ברשת החיפוש של גוגל, גם במנוע חיפוש הזה יש לא מעט טכניקות שונות ושיטות שיאפשרו לכם לקדם את הסרטון שלכם עבור מילות חיפוש.

לעוד סטטיסטיקות מגניבות שיעיפו לכם את המוח לגבי יוטיוב אני ממליץ לקרוא את המחקר הבא של Hootsuite.

מחקר מילות מפתח

השלב הראשון בכל פרוייקט קידום אורגני ביוטיוב הוא מחקר מילות מפתח מקיף שלו יש כמה שימושים. כמו כל מחקר מילות מפתח ניתן לבצע אותו באמצעות המנועים עצמם וההשלמה האוטומטית, באמצעות כלים, ובאמצעות האיבר המופלא הזה שנקרא מוח.  

לאחר שביצעתם מחקר מילות מפתח מקיף על הנושא שלכם תוכלו להכין תוכנית סרטונים ולראות אילו מילות מפתח יכולות להופיע זו לצד זו באותם סרטונים. את המילים יש להשתיל לפי מדרג חשיבות בכותרת, בתיאור, ובתגים- האשטגים של כל סרטון. 

מי שמסביר על זה באופן נהדר הוא בריאן דין backlinko שמראה באופן מפורש כיצד "ההשתלה" אמורה להתבצע במאמר שלו וגם בסרטון הנהדר שמסביר על התחום.

קידום סרטון ביוטיוב
backlinko.com

שיתוף ברשתות החברתיות

אנחנו כבר יודעים על הקשר בין סיגנלים מרשתות חברתיות לקידום אורגני בגוגל, ואם אתם לא מודעים לו ממליץ לכם לקרוא את המאמר הבא שכתבנו לפני מספר חודשים.  עם זאת ועל בסיס אותו היגיון, שיתוף ברשתות החברתיות והזרמת תנועה ישירה וממוקדת לסרטון יכולה לעשות פלאים. חשוב לזכור ולהדגיש שאם תזרימו תנועה ישירה אבל לא רלוונטית סביר שלא תיהיה השפעה חיובית יותר מידי לדירוג הסרטון משום שהזמן הממוצע של צפייה בסרטון יהיה קרוב לאפס.

אני ממליץ לשתף את הסרטון במקומות הבאים:

  • רשת חברתית מקצועית כמו לינקדאין בעמוד האישי, בעמוד העסק או בקבוצות
  • קבוצות פייסבוק רלוונטיות ופוסטים עם שאלות בנושא
  • אתרי שאלות ותשובות כמו Quora לדוגמה באמצעות קישור מתוכן קיים.

quora

בחירת כותרות מעניינות

נכון, חשוב להכניס מילות מפתח רלוונטיות לכותרות אבל אם אף אחד לא יקליק על הסרטון לא עשינו בעצם כלום והסרטון יבלע בהיסטוריה האינסופית של פח האשפה של הסרטונים. יש אינספור שיטות וטכניקות להעלאת הCTR – אחוז הקלקה על המודעה אבל באופן כללי אם אין לכם שום ניסיון קודם אני ממליץ לאמץ את אחת מהטכניקות הבאות:

  • שילוב של מספרים ואחוזים כמו "26 טכניקות לקידום סרטונים ביוטיוב"
  • שילוב של הבטחה – כך תוכלו לחסוך 1634 ש"ח כבר מהחודש הבא
  • שיטת התהליך – כך תגדילו את רשימת התפוצה בשלושה צעדים פשוטים

חשוב לזכור שסביר להניח שאתם יודעים יותר טוב מכל אחד אחר מה יעבוד עבור הקהל שלכם לכן הפעילו את המוח!

הגדלת רשימת עוקבים – Subscribers

אם אתם עוקבים אחריי יוצרי תוכן סביר להניח שאתם רגילים לבקשות החוזרות ונשנות שלהם שתעשו עוקב לעמוד ויש לכך סיבה די טובה. כעיקרון, עוקבים יכולים להגדיל את מספר הצפיות ואת אורך זמן הממוצע של כל צפיה בעמוד. כדי שתוכלו להגדיל את הרשימה הכה יקרה הזו יש מספר שיטות שתוכלו ליישם באופן מיידי.

  • הקימו תמונת נושא מקצועית ואייקון ידידותי למשתמש – תנו לגולשים להרגיש שהם הגיעו לבית חם
  • ארגנו את הסרטונים שלכם בפלייליסטים לפי תחומי עניין ונושאים – לא מעט גולשים ירצו לעבור על הסרטונים שלכם לפני שהם מחליטים האם לעקוב או לר
  • ענו לתגובות – אין דבר כיף ומהנה יותר עבור גולשים שיוצר התוכן מגיב להם בכבודו ובעצמו. השקיעו בתגובות ענייניות ושמרו על מעורבות גבוהה בסרטונים. 
  • תתמקדו בנישה – מעטים יוצרי התוכן שהם מעניינים סתם בפני עצמם. בחרו נישה והתמקצעו בה, כך יהיה לכם הרבה יותר קל להגדיל את הקהל שלכם.
  • הוסיפו הנעה לפעולה- עודדו את הצופים שלכם לעקוב אחרי העמוד בצורה ידידותית ולא דוחפת יותר מידי. 

תמונת נושא ליוטיוב

תמונת נושא מקצועית לדוגמה של אחד מערוצי הSEO הפופלארים ברשת

טיפים נוספים וממוקדים שכדי לקחת בחשבון

  • הוסיפו כרטיסים שישלחו את הקהל שלכם לסרטוני המשך או סרטונים באותם נושאים
  • הוסיפו מסכי סיום מניעים לפעולה כמו " בקרוב" או סרטון אחר שאתם רוצים לקדם
  • כתבו תיאור עמוד חכם ומקצועי שיעניין כל מי שקורא אותו
  • שלבו את הסרטונים שלכם באתר שלכם – מעולה לקידום אורגני בגוגל וקידום של הסרטונים עצמם
  • השקיעו בעריכה מקצועית וצרו את הסרטון הטוב ביותר בתחום- בסופו של דבר אנשים אוהבים איכות ואיכות מנצחת לטווח הרחוק.
  • בנו קהילה – תוכלו לבנות קהילה נוספת לערוץ בפייסבוק, ווטסאפ, טלגרם או כל מקום אחר.

קניית צפיות ביוטיוב – עובד או לא?

נכון, תעשיית רכישת הצפיות ביוטיוב די משגשגת ואמנים רבים לצד יוצרי תוכן משתמשים בשירותים שונים כאלו. לדעתי האישית, רצוי להימנע מרכישת צפיות ביוטיוב כמה שניתן משום שהרבה פעמים זה נראה די מלאכותי ובשורה התחתונה ברוב המקרים הערך שאתם יכולים לקבל מקנייה של צפיות קטן מהנזק האפשרי ברמת האמינות של הערוץ ואיכות הקהל. 

 

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?