קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
5 תוכנות וכלים מומלצים לדיוור אלקטרוני
5 כלים מומלצי לדיוור אלקטרוני

5 תוכנות וכלים מומלצים לדיוור אלקטרוני

מה זה דיוורֳ אלקטרוני

דיוור אלקטרוני (או בשמותיו הנוספים: רשימות תפוצה, שיווק במייל) הוא אחד משיטות ההפצה הוותיקות ביותר בעולם; עוד לפני שידענו שלאינטרנט קוראים אינטרנט.

העיקרון שעומד מאחורי המונח הוא פשוט: כל מי שמעוניין לקבל עדכונים בנושא מסוים על ידי ספק מסוים, יכול להירשם לקבלת דיוור אלקטרוני. בדרך כלל מדובר בניוזלטר שבועי או חודשי, המרכז בתוכו סיכום של תכנים רלוונטיים לקהל היעד: פוסטים חדשים באתר / בבלוג, חדשות בתחום, מוצרים ו/או שירותים, הנחות והטבות וכן הלאה. כיום מדובר גם באוטומציות שונות ובפיצ'רים נלווים נוספים.

למה כדאי להשתמש ברשימות דיוור במייל

למה כדאי להשתמש ברשימות דיוור במייל

 

יתרון ראשון – ראשית כל, נתונים מעודכנים מראים כי דיוור במייל מפיק את החזר ההשקעה הגדול ביותר בתחום השיווק (על כל דולר השקעה, 42 דולר החזר). בעולם שבו תוצאות בשיווק הן השורה האחרונה, שיווק במייל בהחלט תופס מקום של כבוד.

יתרון שני – כל מי שנרשם מרצונו לניוזלטר שלכם, מעיד על האמון שהוא רוחש למותג שלכם ועל כך שהוא מעוניין לשמוע מכם עוד בהמשך. נאמנות כזו קשה לקנות כיום יותר מאי פעם, בעידן שבו איש לא זוכר אף פרסומת שראה מתוך מאות ואלפים בפיד, בתוצאות החיפוש ובאתרי אינטרנט.

יתרון שלישי – בעידן שבו פוחתות והולכות אפשרויות הטרגוט (עוגיות לסוגיהן, יצירת קהלים וכן הלאה), רשימות תפוצה חידשו את מעמדן הוותיק בתחום הדיגיטל. דיוור אלקטרוני מאפשר לנו לשמור נתונים אודות קהל הנרשמים שלנו, ולהשתמש בו לטובת העסק; זאת במקום להיות תלויים אך ורק בחסדיהן של פלטפורמות חיצוניות כגון גוגל, פייסבוק ושות'.

יתרון רביעי – עלויות השימוש במערכות דיוור, נמוכות משמעותית מכל פלטפורמת פרסום אחרת (והחזר ההשקעה, כפי שראינו קודם, הוא פי 40). שווה!

איך בוחרים כלי לדיוור במייל

יש לא מעט אפשרויות בחירה בכל הנוגע לתחום זה, ולכן כדאי לקבל החלטה לפי מספר שאלות:

סוג המיילים – יש סוגים לא מעטים של מיילים, וכדאי לדעת מראש לאיזה מהם אתם זקוקים: תגובות אוטומטיות לפעילות בדיגיטל (למשל נטישת סל קניות); סדרת מיילים בהתאם למשפכים שיווקיים שונים; עדכונים בנוגע לתכנים חדשים או מבצעים (ניוזלטר) וכן הלאה.

פיצ'רים חובה – מה הכי חשוב לכם במערכת לשליחת דיוורים? ממשק נוח; אפשרות למבחני a/b בין גרסאות; מגוון תבניות לשימוש; אוטומציה; כמות מיילים שניתן לשלוח; תמיכה במוצר ועוד.

בדיקה ומבחן – בדקו מספר מערכות שונות ככל שמתאפשר לכם (רצוי בגרסאות החינם בשלב הראשוני). האם המערכות קלות לשימוש? האם התכנים נראים טוב בכל סוגי המסכים? שלחו מיילים לניסיון לעובדים בעסק, או לחברים ומשפחה כדי לבדוק.

תקציב – בהתאם לתקציב העומד לרשותכם, תוכלו לסנן מראש אפשרויות יקרות מדי. לפעמים גם גרסת החינם מספיקה, במיוחד כשמדובר בעסקים קטנים. קחו זאת בחשבון.

מייל צ'ימפ (mailchimp.com)

הכלי הידוע ביותר בתחום הדיוור האלקטרוני ואחד הפופולריים בעולם, ולא סתם. החברה נוסדה ב-2001 בארצות הברית, וכיום מעסיקה מעל 800 עובדים.

המערכת מתאימה לכל דרישה, ומציעה אינספור פיצ'רים נלווים כגון תבניות, כלי יצירה, דפי נחיתה, אוטומציות, אנליטיקס וכן הלאה. יש תמיכה מכל הסוגים – כגון מייל, צ'ט, פורומים, סרטונים ועוד – אבל אין תמיכה טלפונית (וזה כנראה החסרון היחיד של התוכנה).

כמה עולה מיילצ'ימפ?

ראשית חשוב לציין שיש גרסת חינם מעולה, המאפשרת עד 10,000 דיוורים בחודש, וכן עד 2,000 דיוורים ביום. זה מתאים בעיקר לעסקים קטנים.

מעבר לכך ניתן לבחור גם חבילות בתשלום, בהתאם לצרכים שונים:

  • שיווק – המחיר נקבע לפי כמות אנשי הקשר ברשימות התפוצה – 500 עד 200,000 איש, והמחירים בהתאם: החל מ-11 דולר וכלה ב-1,300 דולר בחודש.
  • אתרים ומסחר – חינם, 10 או 29 דולר בחודש, ובנוסף גם עמלת מכירה שקטנה ככל שהמחיר עולה.
  • מכירות – התמחור משתנה בהתאם לכמות "בלוקים" שאתם רוכשים (כל בלוק שווה 25,000 מיילים): 10 עד 20 דולר לבלוק.

איך יוצרים קמפיין מייל רגיל במיילצ'ימפ

מעבר לאתר: mailchimp.com

סנדינבלו (sendinblue.com)

חברת תוכנה שהוקמה בצרפת ב-2007, ומספקת מערכת כוללת לשיווק דיגיטלי – בדגש על שיווק במייל ואוטומציות שונות. יתרון משמעותי של סנדינבלו הוא שניתן להירשם לניסיון חינם ללא כרטיס אשראי, שבדרך כלל מונע מאנשים להירשם לגרסאות חינם.

הפיצ'רים העיקריים במערכת נחלקים ל-3 סוגים, בדומה למשפך שיווקי בסיסי:

  • יצירת קשר – מספר מוצרים ושירותים לטובת העסק: שיווק במייל, שיווק SMS, צ'ט ותיבת מסרים אישיים לניהול הקשר עם הלקוחות.
  • פרסונליזציה – מערכת CRM לניהול לקוחות, אוטומציות שיווק, מיילים תגובתיים (Transactional).
  • המרה – טופסי רישום, דפי נחיתה, מודעות פייסבוק, ריטרגטינג ועוד.

המערכת מתממשקת לעשרות מוצרים ושירותים קיימים, ובהחלט עושה את החיים קלים: וורדפרס, ווקומרס, שופיפיי, ויקס, גוגל אנליטיקס, זאפייר, מג'נטו, דרופל ועוד. כמו כן ניתן לבצע מעקב אירועים מובנה באמצעות המערכת.

כמה עולה סנדינבלו?

טווח המחירים נע מגרסת חינם מוגבלת של עד 300 מילים ביום; המשך בגרסאות בתשלום שמתחילות ב-25 או 65 דולר בחודש (תלוי בנפח המיילים החודשי), וכלה בגרסה ארגונית עבור יותר ממיליון מיילים בחודש, הדורשת הצעת מחיר בנפרד.

איך יוצרים קמפיין בסנדינבלו

מעבר לאתר: sendinblue.com

קלאביו (klaviyo.com)

קלאביו היא חברת תוכנה שפיתחה מערכת לשיווק במייל באותו שם. כיום יש מעל רבע מיליון משתמשי קלאביו ברחבי העולם, כולל ישראל, ומעבר לשליחת מיילים ניתן לשלוח גם הודעות SMS. המערכת מאפשרת אוטומציית הודעות במגוון סיטואציות, כגון לאחר נטישת עגלה, שליחת מבצעים וכן ניוזלטרים כמובן.

כדי להקל על החיים, קלאביו מתממשקת למגוון אינטגרציות עם פלטפורמות קיימות של מסחר, תשלומים וסליקה, תמיכה טכנית ועוד. דוגמה טובה לכך היא החיבור עם חנויות ווקומרס ושופיפיי, המאפשר להפעיל מגוון אוטומציות מייל ו-SMS בחנות קיימת. כמו כן למערכת יש טופסי רישום מוכנים, המאפשרים להגדיל את כמות הנרשמים לדיוור.

כמה עולה קלאביו?

התמחור תלוי בצרכים שלכם. לדוגמה, בגרסאות החינם יש:

  • חבילת מייל בלבד – עד 250 אנשי קשר, 500 שליחות ותמיכה במייל.
  • חבילת SMS בלבד – עד 50 אנשי קשר, 150 הודעות טקסט או 50 הודעות MMS וכן תמיכה במייל או בטלפון.
  • חבילת מייל ו-SMS ביחד – חיבור של שתי החבילות הקודמות.

הגרסאות בתשלום תלויות במספר אנשי הקשר הדרושים לכם. באתר קלאביו יש מחשבון שיסייע לכם בקביעת המחיר.

איך מונעים נטישת עגלה עם קלאביו

מעבר לאתר: klaviyo.com

גט ריספונס (getresponse)

לא משנה אם אתם יזמים, משווקים, עסקים או ארגונים – למערכת של גט ריספונס יש מענה לצורכי השיווק שלכם: יצירת לידים, מכירת מוצרי ידע, הגדלת מעורבות לקוחות, שיפור מכירות ועוד. המערכת שולחת מעל 100 מיליון מיילים כל יום, למשתמשים הנמצאים ביותר מ-160 מדינות ברחבי העולם. כמו כן המערכת כוללת מעל 100 אינטגרציות עם מערכות קיימות אחרות.

גט ריספונס (בעברית: לקבל תגובה) היא מערכת שלמה לשיווק דיגיטלי הכוללת שליחת מיילים והודעות SMS, בניית אתרים / דפי נחיתה, מגוון אוטומציות שיווק וכן מערכת ייעודית לאיקומרס לשיפור המכירות. למעשה זו אחת המערכות שמציעות הכי הרבה פיצ'רים, כולל מודעות ממומנות של פייסבוק וגוגל, יצירת וובינרים ומשפכי שיווק, צ'טים וטופסי רישום, הודעות פוש… והרשימה גדולה.

כמה עולה גט ריספונס?

גם פה תמצאו גרסת חינם מוגבלת עד 500 אנשי קשר (ללא כרטיס אשראי), לצד גרסאות בתשלום שמתחילות כל אחת בסכומים של 15.58, 48.38 או 97.58 דולר לחודש. באתר אפשר לשחק עם כמות אנשי הקשר, ולקבל מיידית את התמחור המדויק ואילו פיצ'רים הוא כולל. חברות בינוניות וגדולות מוזמנות לקבל הצעת מחיר מותאמת אישית.

איך יוצרים משפך מכירות שלם בגט ריספונס


מעבר לאתר: getresponse.com

אקטיב קמפיין (activecampaign)

חברת אקטיב קמפיין נוסדה בשיקגו, ארצות הברית, בשנת 2003. החברה מציעה פתרונות תוכנה לשיווק עסקים קטנים ובינוניים. גם פה מדובר בהרבה יותר ממערכת לשיווק במייל בלבד, המאפשרת לעשות הרבה במקום אחד, כולל מעל 870 אינטגרציות עם מערכות אחרות.

לאקטיב קמפיין יש מעל 150 אלף משתמשים, הנהנים ממגוון גדול מאוד של אפשרויות שיווק לעסק: החל מדיוורים במייל, SMS ו-whatsapp; המשך ביצירת דפי נחיתה ואפשרויות שיחה בצ'ט; וכלה בשימוש בפייסבוק לצורכי העסק, CRM, אוטומציות שיווק וכן כלים נוספים.

כמה עולה אקטיב קמפיין?

התמחור באתר מתחיל כברירת מחדל עם 500 אנשי קשר, ויכול להגיע למאה אלף וגם יותר. בהתאם למספר אנשי הקשר הנחוץ לכם, המחיר משתנה בשלושת החבילות העיקריות המוצעות: החל מ-15, 70 או 187 דולר לחודש (חיוב שנתי מזכה בהנחה משמעותית).

כמו כן ניתן לקבל הצעת מחיר בנפרד עבור צרכים גדולים יותר, כמו גם ניסיון חינם ל-14 יום והזמנת דמו. החבילות מותאמות למגוון רחב של צרכים (B2C, B2B, Ecommerce), תעשיות שונות וכן הלאה.

מדריך שימוש באקטיב קמפיין ב-6 דקות


מעבר לאתר: activecampaign.com

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?