אז איזו חברת בניית אתרים כדאי לבחור? עד כמה אני יכול לבטוח בה שתביא את התוצאה שאותה אני מחפש? והאם מראש צריך לבחור חברה שתכין את האתר לקידום אורגני? כל השאלות שצריך לשאול, וכל הטיפים שיעזרו לכם לבחור את חברת בניית האתרים הנכונה
מה עושה חברת בניית אתרים?
באופן כללי קיימים שני סוגים שונים של חברות לבניית אתרים – לרוב אני אוהב להקביל אותן לתחום הבנייה.
חברה לבניית אתרים ותו לא – קבלן שלד
בשוק קיימות חברות שמציעות לבנות את האתר ולספק פתרון שדומה לבנייה של קבלן שלד – האתר בנוי מבחינה טכנית אך לא מוכן לקידום בגוגל. בניית אתר מוכן לקידום בגוגל עשויה להיות קריטית, שהריי, אתר שלא יונגש בצורה נכונה למנוע החיפוש של גוגל או לכוונת המשתמש, לא ייצר טראפיק, ולא ימיר לידים.
חברה לבניית אתרים שמספקת פתרון 360 – קבלן מפתח
איך לבחור חברת בניית אתרים?
החלטתם על פלטפורמה, הבנתם שלבד כנראה התוצאה לא תהיה ממש מה שציפיתם ועכשיו אתם ניגשים לבחירת חברה לבניית אתרים. ככה תבחרו:
שנות ניסיון
אין חכם כבעל ניסיון. תחשבו על זה ככה נקח לדוגמא חברה של מעל 10 שנות ניסיון בתחום הזה. המשמעות היא שהיא פיתחה מעל מאות אתרים, ממש כמו שאתם רוצים לבנות. חברה עם ניסיון נתקלה כבר בכל הבאגים האפשריים, עברה כבר על כל הפורומים של המפתחים ובעצם תוכל למצוא עבורכם פתרונות קלים ויעילים ולהקים תשתית טוב ויציבה.
תוצאות מוכחות בשטח
בקשו תוצאות, אל תתביישו. בסופו של דבר, אתם צריכים לקבל החלטה, שלעיתים יכולה להיות הרת גורל עבור העסק שלכם. בקשו מהחברה שתציג לכם אתרים שהיא פתחה לאחרונה, עדיף כאלו בתחומכם, או שדומים לעיסוק שלכם.
חיבור אישי
אמרתי לכם, אני לא מאמין בלקוחות, אני מאמין בשותפות ההצלחה שלכם היא ההצלחה של החברה שהקימה לכם את האתר והפוך. חברה לבניית אתרים מלווה אתכם גם תוך כדי הפרויקט וגם אחריו. חשוב שתהיה לכם תקשורת טובה עם הצוות, שתהיה שפה משותפת ותאמינו באותה הדרך כדי להגיע תוצאות.
לעומת חברות הבנייה בלבד, קיימות חברות לבניית אתרים שמספקות פתרון 360 הכולל את אפיון האתר, עיצוב, הקמה, הכנה לקידום אורגני, וביצוע הקידום האורגני כשלעצמו. מהניסיון שלי כדאי לבחור חברה שנותנת מענה רחב מא׳ ועד ת׳ על מנת להשיג דירוגים גבוהים בגוגל, ולא לזגזג בין חברות שונות שלכל אחת מהן יש את האני מאמין שלה לגבי קידום בגוגל.
שבעה טיפים חשובים לפני שבוחרים חברה לבניית אתרים
- תיק עבודות ואתרים לדוגמא – רוב חברות לבניית אתרים משתפות את האתרים שבנו באתר החברה עצמו. נסו להסתכל על 2-3 אתרים שבנו בעבר, ותעריכו את רמת הפרויקט, העיצוב, והמומחיות של החברה.
- מגוון שירותים – חברות מקצועיות מציעות מגוון שירותים שכולל מחקר מילות מפתח, עיצוב Ui/Ux, תחזוקה, ותמיכה.
- ביקורות חיוביות – נסו לגלוש בגוגל עסקים של החברה על מנת לראות ביקורות מאומתות על ידי גוגל – נסו לקבל חוות דעת מבעלי עסקים אחרים שעבדו עם החברה.
- תהליכי עבודה – קביעת לוח זמנים, ותהליכי עבודה מסודרים חשובים על מנת שפרויקט יצלח. שאל את חברת בניית האתרים, באיזה סוג של מתודולוגיה היא דבקה, מה האני מאמין שלה, ואיך הדברים יעדו בפועל – אל תתבייש, זאת זכותך!
- תקשורת יעילה – וודא שהתקשורת עם החברה היא יעילה ופשוטה, שעונים לך על המיילים במהירות, שזמינים לך, ושכל התהליך מתנהל בצורה איכותית ומספקת.
אתר החברה – שיטוט מהיר באתר החברה עצמו עשוי להצביע על הסטנדרטים של החברה והאיכות שאליה החברה מכוונת. - חיבור עם האני מאמין – כמו כל ספק שאיתו תעבדו אני תמיד ממליץ לשים לב האם אתם רואים את הדברים עין בעין עם חברת בניית האתרים – כאמור אתם תעבדו בצמוד למשך תקופה ארוכה, וחשוב לשים לב לחיבור בין הצדדים.
שבע שאלות שכדאי לשאול לפני שבוחרים חברה לבניית אתרים
כמה זמן ייקח לכם לבנות את האתר?
ראשית יש לציין שבניית אתר לעסקים זהו תאריך ארוך אך לא ארוך מידי – לקוחות מגיעים אליי אחרי שהם חיכו חודשים שהאתר שלהם יבנה – ללא סיבות מיוחדות. חשוב לשאול את החברה פני זה תוך כמה זמן האתר ייבנה ויהיה מוכן לשימוש. טווח של שלושה שבועות עד חודש וחצי הוא טווח סביר ברוב המקרים.
האם אוכל לראות את עיצוב האתר לפני הפיתוח?
חשוב לוודא שאתם חלק מהתהליך עצמו. אתם לא רואים להגיע לשלב שהאתר כבר עבר פתוח אבל אתם לא מרוצים מהדרך שבה האתר מעוצב. תדרשו לקחת חלק פעיל, ותבקשו לראות איך נראה האתר בכל שלב של ההליך.
מתי אוכל להחליף את החברה במידה ואהיה לא מרוצה?
כיוון שלרוב תשלמו הן עבור הבנייה כשלעצמה והן עבור הקידום והתחזוקה המאוחרים חשוב להבין מהו זמן החוזה – וכמה זמן תהיו מחויבים להישאר עם החברה שבחרתם. נסו לא לקבוע תקופות זמן ארוכות מידי בכדי שתהיה לכם את היכולת לתמרן ולהחליף לחברה אחרת במידת הצורך.
האם ובאיזו תדירות אוכל לעדכן את האתר לאחר הבנייה?
כמו בכל תחום בחיים, גם האתר שלכם יהיה זקוק ל׳שיפוצים׳ בשלב מסוים. לכן, כדאי לבקש אפשרות לעדכן/לערוך את האתר במקרה הצורך (ושהדבר לא יהיה כרוך בתשלום נוסף..)
מה החבילת כוללת חוץ מבניית האתר עצמו?
אז כמו שהסברתי מעלה, אני ממליץ לבחור חברה לבניית אתרים שגם תהיה אחראית לאחר מכן על הקידום האורגני. חשוב לברר האם החברה תהיה גם אחראית על פתיחת גוגל אנליטיקס, וגוגל סרץ׳ קונסול, מערכת טפסים והמרות, וכיוצא בזה.
תוך כמה זמן אראה גדילה בהכנסות?
זו בעצם שאלה מעט מכשילה. כדאי לכם להיזהר מחברות שמתחייבות על תאריכים מסוימים. תהליך של בניית וקידום אתר הוא ארוך – וחשוב להבין זאת מההתחלה. הישמרו מפני חברות שמתחייבות על גדילה מסוימת בהכנסות עד תאריך מסוים.
מה התפקיד שלי בבניית האתר?
כמובן שאתה לא בונה אתרים, אבל אתה חייב להיות חלק מהצוות. חברה אמינה שהצלחת הפרויקט חשובה לה תגדיר לך משימות ודרישות מתחילת ההליך, (בחירה משותפת של תכנים שיעלו לאתר לדוגמא) ותשאיר אותך מעודכן לכל אורכו.