פייסבוק יכולה להיות גן גן עדן למפרסמים ולמאמצי השיווק הדיגיטלי שלכם. לפלטפורמה יש למעלה משני מילארד משתמשים ברחבי העולם והיא מאפשרת לכם להגיע בדיוק לקהל היעד אותו אתם מחפשים. פרסום בפייסבוק ואלגוריתם הפרסום במערכת הוא אחד מהכלים החזקים ביותר שאם תלמדו או תעזרו בחברה שיודעת איך לנצל את הכוח של הפלטפורמה, תוכלו להשתמש במערכת ככלי למינוף העסק שלכם.
חשוב לזכור שמה שהיה נכון לגבי פרסום בפייסבוק בעבר איבד מן הרלוונטיות שלו, וכל מי שמבקש לפרסם בה צריך להתאים את עצמו לשינויים. למשל, העובדה שחשיפה אורגנית של פוסטים יורדת כל הזמן, ומי שרוצה שהמודעות שלו יזכו לחשיפה משמעותית נאלץ לבצע קידום ממומן – מה שאכן קורה אצל רוב המותגים והעסקים.
במילים אחרות, גם אם פרסמתם בעבר בפייסבוק ועל אחת כמה וכמה אם טרם הזדמן לכם, להלן המדריך השלם של פרסום בפייסבוק – לפחות עד שהיא תכריז על השינוי המהותי הבא.
אם אתם רוצים להסתייע בחברה מקצועית שתנהל עבורכם את הפרסום בפייסבוק – מוזמנים לפנות אליי לפרטים נוספים:)
מעוניינים בשירות הפרסום שלנו בפייסבוק? השאירו פרטים
פרסום בפייסבוק – הצעד הראשון הוא להקים עמוד פייסבוק עסקי
על פי הכללים של פייסבוק, לעסק או מותג אסור לנהל פרופיל אישי כשל אדם מן השורה, אלא להקים ולנהל עמוד פייסבוק עסקי (Facebook Business Page). אם תפתחו פרופיל אישי עבור העסק שלכם ופייסבוק תגלה זאת, היא עלולה פשוט לסגור אותו ללא אזהרה בתואנה שהוא נוגד את כללי השימוש בה, וכך תאבדו את כל פרי עמלכם – לרבות קשר עם לקוחות פוטנציאליים וקיימים.
לפיכך הדבר הראשון שעליכם לעשות הוא לפתוח עמוד פייסבוק עסקי (ואם כבר עשיתם זאת, גללו מטה כדי למצוא טיפים לקידומו).
על מנת ליצור עמוד פייסבוק עסקי לחצו על Create בסרגל העליון של פייסבוק כשאתם מחוברים אליו בשם המשתמש הרגיל שלכם, ומתוך החלון שייפתח בחרו בעמוד עסקי – Page.
כעת תתבקשו לענות על מספר שאלות קצרות שינחו אתכם בתהליך פתיחת העמוד, כגון שם העסק, כתובת וכדומה.
משהעמוד שלכם כבר נוצר וקיים, זה הזמן לערוך את המראה ואת התכנים שבו. בין הדברים שעליכם להפנות אליהם את תשומת הלב שלכם:
- תמונת הפרופיל: כדאי שתהיה מקצועית, למשל לוגו שייראה מוכר ללקוחותיכם.
- התמונה הראשית (Cover): התמונות הטובות ביותר הן בדרך כלל אלה שנושאות עליהן את שם החברה ו/או אנשים שמשתמשים במוצרים.
- אודות (About): אחד החלקים החשובים ביותר בעמוד העסקי שלכם משום שבו הלקוחות יכולים למצוא מידע חשוב שיכול להשפיע לחיוב או לשלילה על רצונם לבצע רכישה. כאן עליכם לכתוב את פרטי יצירת הקשר עמכם, מידע כללי, אנשי מפתח בארגון, אבני דרך בהיסטוריה של החברה וכו'.
- הגדרות (Settings): כאן תוכלו להגדיר פרמטרים נוספים, כגון מי יוכל להעלות תכנים לעמוד, למי תעניקו הרשאות עריכה וכדומה.
יש עמוד פייסבוק? ברכות! עכשיו הגיע הזמן לפרסם אותו ברחבי הרשת החברתית, זירת ענק שרבים טוענים כי היא הנוחה, הפשוטה והאפקטיבית ביותר לפרסום.
פרסום בפייסבוק – מודעות פייסבוק (Facebook Ads)
אם ברצונכם לפרסם בפייסבוק, עליכם לעשות זאת תחת הפרופיל העסקי שלכם, דהיינו כשאתם חובשים את כובע עמוד הפייסבוק העסקי. מודעת פייסבוק היא למעשה מודעה שמקודמת ברחבי פייסבוק בתשלום, שאתם יוצרים דרך העמוד העסקי שלכם תוך הגדרה של מספר פרמטרים.
בין הפרמטרים שאתם צריכים להגדיר לפייסבוק (ואולי גם לעצמכם) ניתן למנות למשל מה מספר המשתמשים שאליהם אתם רוצים שהמודעה תיחשף; מה החתך הדמוגרפי של קהל היעד ומה בעצם המטרה של הקמפיין (Advertising Objective): האם להגדיל את תנועת הגולשים הנכנסת לאתר שלכם, או להגדיל מכירות או כל מטרה אחרת.
יתכן שתהיינה לכם מספר מטרות, אולם לכל אחת מהן עליכם ליצור קמפיין נפרד. כל קמפיין כזה יכול להכיל מודעה אחת או יותר, אבל אל תערבבו בין כמה מטרות בתוך קמפיין – הדבר יצור בלבול, קושי במעקב אחר התוצאות ובהשוואה בין ביצועי מודעות ובזבוז של משאבים.
ההבדל בין מודעת בפייסבוק (Facebook ad) לבין פוסט ממומן (Boosted Post)
יש שתי דרכים עיקריות לבצע פרסום ממומן בפייסבוק; האחת באמצעות יצירת מודעת פייסבוק במנהל המודעות של פייסבוק (Facebook ad manager) והשניה היא לשלם בעבור פוסט שכבר מופיע על ציר הזמן שלכם, כלומר "פוסט ממומן", באופן שיופיע לעיניהם של עוד משתמשים כפי שאתם מגדירים אותם.
על מנת ליצור פוסט ממומן עליכם לבחור אחד מן הפוסטים המופיעים בציר הזמן של העמוד שלכם. שימו לב שאי אפשר לעשות זאת בפוסט ששיתפתם מעמוד של מישהו אחר, אלא רק פוסטים שאתם עצמכם העליתם לעמוד. לאחר מכן בחרו מאפיינים של הקהל, תקציב מקסימלי, כמה זמן ברצונכם שהיא תהיה באוויר וכו'. תוכלו אפילו להוסיף לחצן שיאפשר למי שצופה במודעה לשלוח לכם הודעת וואטסאפ.
מודעת פייסבוק, להבדיל, נוצרת במנהל המודעות של פייסבוק ומציעה מגוון רחב יותר של אפשרויות התאמה אישית. בניגוד לפוסט ממומן, לדוגמה, שיכול לייצר לייקים, תגובות, שיתופים או מודעות גבוהה יותר למותג, הרי שמודעה יכולה גם להציע הורדה של אפליקציה, לקשר לאתר, למוקד הזמנות וכו'.
יצירת מודעת פייסבוק גם היא פעולה פשוטה למדי. פשוט לחצו על Create ובחרו ב"מודעה" – Ad:
במסך שתגיעו אליו תוכלו להגדיר שלל ערכים ופרמטרים על מנת לדייק את הקמפיין שלכם באופן היעיל ביותר האפשרי, לרבות בחירת מטרה, פילוח קהל וכדומה. לבסוף הקליקו "אישור" – והמודעה שלכם באוויר.
כדאי לדעת שגם לאחר שקמפיין פרסומי שלכם התחיל לרוץ בפייסבוק, באפשרותכם לראות תוצאות ביניים, ללמוד אילו פוסטים עובדים כצפוי ואילו טעוני שיפור – ולבצע שיפורים: לשנות טקסט של מודעות, את הפילוח של קהל היעד וכדומה.
רימרקטינג (Remarketing)
נניח שנכנסתם לאתר שמוכר מוצר כלשהו, מילאתם פרטים, התקדמתם במשפך הרכישה עד הסוף אולם ברגע האחרון ויתרתם ולא רכשתם; אבל בפעם הבאה שביקרתם בפייסבוק נתקלתם במודעה שהפנתה אתכם אל אותו אתר בדיוק, אולי בצירוף הצעה אטרקטיבית שעודדה אתכם לסגור את העסקה.
צירוף מקרים? ממש לא. רימרקטינג היא פעולה שמאפשרת לבעל אתר "ללכוד" את כל הגולשים שהגיעו לאתר שלו והביעו התעניינות במוצר: כל מה שצריך לעשות הוא לשתול קוד קטן של פייסבוק בקוד של האתר, וכאשר הגולשים הללו יכנסו לפייסבוק הם יראו מודעה מטעם האתר שתזמין אותו לסיים את פעולת הרכישה, לעיתים קרובות יחד עם הנחה משמעותית או הטבה אחרת.
דרכים אחרות להשתמש בפייסבוק ככלי שיווקי
השיטות שתוארו עד כה כרוכות בתשלום לפייסבוק בעבור קידום או פרסום מודעה, אבל אפשר לעשות את זה גם בדרכים אחרות. אמנם רבות דובר על הירידה של החשיפה האורגנית לפוסטים בפייסבוק, אולם המשתמשים עצמם עדיין נוטים להעדיף תוכן שפחות "נראה כמו פרסומת" ויותר כמו תוכן שמצאו בעצמם או ששותף על ידי חבריהם.
בנוסף, ככל שהעוקבים מעורבים יותר בעמודי פייסבוק – מגיבים, מביעים רגש באמצעות לחיצה על אייקון, משתפים – כך קיים סיכוי גבוה יותר שהם יראו פוסטים מתוך העמוד באופן אורגני. כך שהגברת מעורבות הלקוחות שלכם בעמוד העסקי בהחלט יכולה להיות אחד מן היעדים שלכם.
תוכן, תוכן, תוכן
בעולם של קידום אתרים בגוגל נהוג לומר שהתוכן הוא המלך, ואכן דווקא ברשתות החברתיות, ובפרט בפייסבוק, משתמשים משתפים כל הזמן תוכן עם חבריהם ומכריהם. פוסטים, קישורים, תמונות, סרטונים – אין כמו תוכן טוב כדי להניע גולשים לבקר באתר שלכם.
לכן, השיטה הטובה ביותר להשתמש בפייסבוק ככלי שיווקי היא פשוט ליצור תוכן שימושי שכל מי שנתקל בו יוכל לשתף אותו בקלות עם חבריו.
על מנת ליצור תוכן שתוכלו למנף ליצירת רווחים, עליכם לכתוב אודות נושאים שיהיו מצד אחד בעלי ערך אמיתי למשתמש, מעניינים ושימושיים, ומצד שני שיהיו קשורים בצורה כלשהי לענף העיסוק שלכם. תוכן שיצליח לשלב בין השניים באופן אופטימלי עשוי לזכות בכך שעוקבים ישתפו אותו ומעגל הקישורים אליו ילך ויתרחב במהירות; ואז דירוג האתר שאליו הוא מקשר יעלה בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים ברשת, כך שהנראות של האתר תעלה ויותר אנשים יגיעו אליו דרך גוגל.
אילו נושאים עשויים לעניין את הגולשים בפייסבוק? הנה כמה הצעות:
- פוליטיקה/אקטואליה/חדשות
- רכילות
- טיפים או מדריכים
- תמונות מרהיבות
- סרטונים מדהימים
על כן נסו למצוא את השילוב המושלם בין נושא שיעניין מאוד את הגולשים לבין נושא שקשור לתחום העיסוק שלכם, צרו ממנו תוכן מעולה – והגולשים כבר ישתפו אותו הלאה.
פרסום בפייסבוק – מעורבות גולשים
גולשים אוהבים לצרוך תוכן שמועיל להם בדרך כלשהי, בין אם מדובר במידע, טיפים ואפילו ידיעות חדשותיות. אבל אחת מהדרכים היעילות ביותר לעודד מעורבות של גולשים באופן שגם יעלה את הסיכוי לצרף עוקבים ולקוחות חדשים היא להציע להם תוכן שפשוט כיף לצרוך: חידות, משחקים, קוויזים, סרטונים משעשעים, תחרויות ופרסים.
נסו לחשוב על רעיונות לפוסטים שסובבים סביב תכנים שהערך שבהם כיפי ומרענן והגישו אותם לגולשים באופן שיעלה על פניהם חיוך ויבזבז להם כמה דקות מהיום. הם יעריכו את זה, ישתפו עם חבריהם, ולא רק שתצליחו לשמר כך את הקשר עם הלקוחות הקיימים אלא אולי אפילו תצליחו להרחיב את מעגל העוקבים שלכם לכדי לקוחות פוטנציאליים.
פרסום בפייסבוק – היו ויזואליים
בני האדם הם יצורים ויזואליים, בחיים בכלל ובפייסבוק בפרט. זו אחת הסיבות מדוע כמעט כל קמפיין פרסומי בפייסבוק קשור בדרך כלשהי לתמונה או סרטון, ולכן גם אתם חייבים שכל פוסט שלכם יהיה מלווה בתוספת ויזואלית לא פחות ממדהימה.
אין לכם כישורים לעשות את זה בעצמכם? חפשו מישהו שיכול לעשות את זה עבורכם: צלם שילכוד עבורכם רגעים באופן מרהיב שלא ניתן להתעלם ממנו, מעצב גרפי אמן פוטושופ שיוכל לעבד עבורכם תמונות עד כדי שלמות וכדומה. בכל מקרה, לא מומלץ להוריד תמונות מגוגל (בגלל בעיות זכויות יוצרים) ולא מבנקים של תמונות חינמיות כגון אייסטוקפוטו או גטי אימג'ס (פשוט כי כולם כבר השתמשו או עדיין משתמשים בהם)
פרסום בפייסבוק – היעזרו בפרסום מתוזמן מראש
נניח שאתם מתכננים פוסט מעולה, שנון וחריף, שיש לו פוטנציאל להיות מוצלח מאוד אילו רק יתפרסם רגע לפני שנכנסת השבת, אבל היום רק יום שני; או שאתם רוצים להעלות קישור לתוכן מסוים באתר שלכם לכבוד תאריך מסוים שיחול רק בעוד שלושה שבועות וכן הלאה. האם תצליחו לזכור את המועד המדויק בו עליכם להיות מול מסך המחשב כדי להעלות את הפוסט המדובר?
התשובה היא שאין שום צורך לכוון התראה רגע לפני כניסת השבת או לעוד שלושה שבועות, משום שבפייסבוק ניתן לתזמן פוסטים מראש; ובנוסף קיימות תוכנות חיצוניות כמו Hootsuite או Pagemodo שמאפשרות זאת יחד עם פרסום ברשתות חברתיות נוספות במקביל, כגון אינסטגרם וטוויטר. בעזרת האפשרויות הללו תוכלו לתזמן פוסטים באופן כזה שיתפרסמו בדיוק ברגע הנכון, וכך תוכלו בערב אחד של עבודה להכין מראש את פרסום הפוסטים לשבועות ואפילו חודשים קדימה.
פרסום בפייסבוק – הגיבו בחזרה ללקוחות שלכם
זה אולי הטיפ החשוב ביותר בכל הקשור לשימוש בפייסבוק ככלי שיווקי: אל תתעלמו מהלקוחות שלכם. אם הם יוצרים קשר בפייסבוק, שואלים שאלה או מעירים הערה, וכלל לא משנה אם מדובר בדבר מה חיובי או שלילי – התייחסו אליהם, ענו להם, צרו אצלם את התחושה שיש להם עם מי לדבר ושמישהו מכבד אותם.
פרסום בפייסבוק – סיכום
במאמר זה דנו בעולם של פרסום בפייסבוק ובדרכים נוספים שבהן ניתן לנצל את פייסבוק למטרות שיווקיות עבור העסק שלכם.
נקודות חשובות שכדאי לזכור:
- אם עדיין אין לעסק שלכם עמוד עסקי בפייסבוק, אזי הדבר החשוב ביותר שעליכם לעשות מיד עם סיום המדריך הזה הוא ליצור את העמוד הזה.
- ודאו שהעמוד שלכם בפייסבוק נראה טוב, מקצועי ואמין.
- כאשר אתם מפרסמים משהו בפייסבוק, הדבר החשוב ביותר הוא לוודא שהלקוח מרוצה.
- עודדו מעורבות של לקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים על ידי יצירת אלמנטים ויזואליים ייחודיים ותוכן בעל ערך אמיתי למי שצורך אותו. זיכרו כי המעורבות עשויה להוביל להצטרפות של לקוחות חדשים.
- צרו מודעות פייסבוק על מנת להגדיל מכירות ולהרחיב את מעגל הלקוחות במהירות.
הטיפים שהובאו לעיל אמורים לסייע לכם לנצל באופן המיטבי את פלטפורמת הפרסום הגדולה ביותר בעולם, היא הרשת החברתית הפופולרית ביותר בעולם – פייסבוק. ככל שתשכילו ליישם את השיטות שהוזכרו לעיל ולשלב ביניהן, כך דרככם להצלחה תהיה חלקה ומהירה יותר.