קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
גוגל אנליטיקס – המדריך
גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס – המדריך

מדריך גוגל אנליטיקס, כל מה שרצית לדעת ועוד קצת

רוב הסיכויים הם ששמעתם כבר את צמד המילים "גוגל אנליטיקס", שכן מדובר בכלי שימושי ויעיל לאיסוף וניתוח נתוני גלישה באתרים ברשת, מה שהופך אותו ליקר ערך במיוחד עבור כל מי שיש לו אתר אינטרנט ובפרט עבור ארגונים, חברות ועסקים. העובדה שהוא מוצע ללא תשלום על ידי גוגל הפכה אותו לאחד הפופולריים בעולם – ועם זאת עבור בעלי אתרים רבים, או בעלי תפקידים באותם ארגונים שעושים שימוש בגוגל אנליטיקס, רב הנסתר על הגלוי: איך מתחילים לעבוד עם גוגל אנליטיקס, אילו נתונים אפשר לראות ומה אפשר לעשות איתם – שאלות כאלה ואחרות מטרידות את כל מי שרוצה לשפר את האתר שלו אבל לא כל כך יודע איך עושים את זה.
[toc]
במדריך זה ניקח אתכם צעד אחר צעד, החל מן הבסיס ועד להבנה של אלמנטים חשובים ושימושיים של גוגל אנליטיקס. אם תעקבו אחר ההנחיות ותטמיעו גם אתם את גוגל אנליטיקס, בקרוב מאוד גם אתר האינטרנט שלכם ישיג עבורכם תוצאות משופרות – לרבות שיפור יחס ההמרה ואפילו ההכנסות.

רוצים לקבל הדרכת אנליטיקס למה שחשוב באמת? צרו קשר

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    עדכון חשוב : החל משנת 2022 גוגל הוציאה את גוגל אנליטיקס 4 מה שמאפשר צפייה מדוייקת יותר ורחבה של תוצאות.

    אילו פעולות ניתן לעשות בעזרת גוגל אנליטיקס?

    המערכת של גוגל אנליטיקס אוספת מידע אודות נתוני הגלישה לאתר מסוים, ומציגה אותו באופן ידידותי למשתמש, קל ונוח להבנה גם למי שאינו מתמצא בעולם המחשבים. בין הנתונים שניתן לצפות בהם בגוגל אנליטיקס ניתן למנות כאלה שעוסקים באתר, כגון:

    • מספר הגולשים שנכנסו לאתר מדי יום
    • משך הזמן שבו כל משתמש בילה באתר
    • מספר הגולשים שהגיעו בפעם הראשונה לאתר לעומת גולשים חוזרים
    • בכמה עמודים צפה כל משתמש

    בנוסף גוגל אנליטיקס מראה גם נתונים אודות המשתמשים עצמם, כגון:

    • מהיכן הגיעו הגולשים לאתר
    • האם גלשו לאתר ממחשב נייח או ממכשיר נייד כגון סמארטפון או טאבלט
    • סוגי הדפדפנים שבהם נעשה שימוש
    • סוג מערכת ההפעלה שלהם, ספק השירות, אפילו הרזולוציה של המסך שלהם

    את כל הנתונים הללו ניתן לנתח באופן שיוביל להסקת מסקנות אודות שיפור האתר למאפיינים של רוב הגולשים. למשל, ניתן לעצב אותו באופן שיגרום לו להיראות הכי טוב שאפשר במסכים שעושים שימוש ברזולוציה הפופולרית ביותר בקרב המשתמשים, או ליצור גרסת אתר המותאמת לגלישה סלולרית (אם טרם עשיתם זאת).

    כמו כן גוגל אנליטיקס מראה גם נתונים דמוגרפיים של הגולשים, לרבות גילם, מינם ותחומי העניין שלהם – מה שמאפשר לבעל האתר לשפר ולדייק את הנושאים בהם עוסק האתר שלו על מנת לשפר את ההתאמה לרוב קהל היעד ואולי אפילו לגלות קהלי יעד חדשים.

    בעזרת גוגל אנליטיקס ניתן גם לראות מהו המסלול שעשו גולשים שונים באתר, ובפרט מה היה העמוד הראשון שבו הם נחתו, מה היה העמוד שממנו יצאו מהאתר, אילו עמודים הם הפופולריים ביותר באתר ואילו הכי פחות. המידע שניתן להפיק מכך יכול לסייע לשיפור עמודים בעייתיים, למשל בעזרת אלמנטים מעמודים שעובדים טוב מאוד.

    ואם כל זה לא מספיק, אז על היתרון הכי חשוב עוד לא דיברנו: גוגל אנליטיקס מהווה כלי רב עוצמה בכל הקשור לקידום אתרים, עם אפשרות לצפות בביטויי מפתח שהובילו את הגולשים לאתר, בחיפושים פנימיים בתוך האתר, בנתונים אודות מהירות האתר, הורדות קבצים (אם זה רלוונטי) ומקורות שהפנו את הגולשים לאתר (מנוע חיפוש? הקלקה על קישור כלשהו? הקלדה של הכתובת ישירות בדפדפן?) ועוד – שלל נתונים שיכולים לשפר באופן משמעותי את דירוגו של האתר ברשימת תוצאות החיפוש של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים. ואז, ככל שהדירוג עולה כך עולה החשיפה האורגנית, מגיעים יותר גולשים לאתר, שיעור ההמרה עולה ובסופו של דבר ההכנסות עולות.

    גוגל אנליטיקס – פתיחת חשבון והטמעה באתר

    לפני שניגש להנחיות בנושא לפתיחת החשבון והטמעת קוד המעקב באתר שלכם, חשוב להדגיש מספר דברים:

    • על מנת לפתוח חשבון בגוגל אנליטיקס עליכם להיות בעלי חשבון ג'ימייל (הדואר האלקטרוני של גוגל). לאחר שתפתחו את החשבון תוכלו להגדיר רשימת משתמשים, ולתת לכל אחד מהם הרשאות לצפייה או עריכה של פרמטרים שונים.
    • על מנת להשתמש בגוגל אנליטיקס עליהם להיות מוגדרים כמשתמשים בעלי הרשאה, ולאו דווקא בעלי חשבון ג'ימייל. הבעלים, כמובן, מוגדר באופן אוטומטי כמשתמש בעל ההרשאות הגבוהות ביותר.
    • ניתן להשתמש בחשבון גוגל אנליטיקס אחד עבור מספר אתרים שונים ולכל אחד מהם להגדיר רשימה שונה של משתמשים בעלי הרשאות.

    אם עדיין אין לכם חשבון ג'ימייל, באפשרותכם לפתוח חשבון כאן.

    אז איך פותחים חשבון גוגל אנליטיקס?

    ראשית היכנסו לאתר כלי השיווק של גוגל על ידי לחיצה על הקישור הזה, לחצו על הכפתור Sign in to Google Marketing Platform ובעמוד הבא בחרו Set Up תחת Google Analytics.

    אם הגעתם אל המסך הזה, לחצו על Sign up:

    פתיחת חשבון גוגל אנליטיקס

    בהנחה שעדיין לא פתחתם חשבון אנליטיקס עבור חשבון הג'ימייל שלכם, המסך הבא שתראו הוא מסך הפתיחה של חשבון חדש. כאן תישאלו האם ברצונכם לעקוב אחר אתר אינטרנט או אפליקציה לנייד (כן, גם זה אפשרי בעזרת גוגל אנליטיקס) ותתבקשו להזין מספר נתונים: שם החשבון, שם האתר, כתובתו, קטגוריה ואיזור הזמן לדיווח – בדרך כלל שעון ישראל, אבל אם קהל היעד העיקרי שלכם ממוקם דווקא בברזיל, למשל, תוכלו לבחור איזור דיווח שונה.

    בחלק התחתון של העמוד נמצאות הגדרות כלליות אודות איסוף הנתונים של גוגל אנליטיקס והן כבר מסומנות על פי ההמלצות של גוגל. מומלץ שלא לגעת בסימונים הללו, במיוחד אם זו הפעם הראשונה שלכם בגוגל אנליטיקס, אבל עקרונית אפשר גם להוריד חלק מהסימונים או את כולם.

    לבסוף יש ללחוץ על "Get Tracking ID" (או "קבל מזהה חשבון" אם אתם בעברית). בשלב זה יתכן ותידרשו לאשר הסכם תנאי שימוש מול גוגל, ואם תעשו כן תגיעו אל המסך הבא.

    במסך הבא תקבלו את ה-Tracking ID שלכם (או "מזהה חשבון", או "מזהה מעקב"). זהו הקוד האישי שלכם, שישמש אתכם מעתה ואילך למעקב אחר אתר(ים) ואיסוף נתונים שיוצגו בחשבון גוגל אנליטיקס הספציפי הזה. בנוסף יוצג בפניכם קוד ג'אווה סקריפט שאותו ניתן להטמיע בתוך האתר.

    קוד גוגל אנליטיקס

    עבור רוב אתרי האינטרנט, ובעיקר אם בכוונתכם לפרסם את האתר במקומות שונים ברשת, מומלץ לעבור למסך Data Collection ("איסוף נתונים"), בו תמצאו את הגדרות הרימרקטינג (שיווק מחדש) ותכונות של דיווח פרסום. ברירת המחדל של שתי ההגדרות הללו תהיה כבויה, אבל כדאי מאוד להפעיל אותה.

    גוגל אנליטיקס

    המלצות נוספות: עברו אל תפריט "Property Settings" ("הגדרות נכס"), סמנו את התיבה Allow manual tagging" (אפשר תיוג ידני) ואת תכונות Demographics and Interest Reports (דמוגרפיה ותחומי עניין), enhanced link attribution (ייחוס מורחב), ו- Enable Users Metric in Reporting (הטמעת מדד משתמשים בדו"חות).

    נכס גוגל אנליטיקס

    אם ביצעתם את כל הצעדים עד כה במדויק כפי שהוסברו לעיל, אזי מערכת גוגל אנליטיקס שלכם מוכנה להתחיל לאסוף עבורכם את כל סוגי הנתונים שתזדקקו להם. כל מה שנשאר לעשות כעת הוא להטמיע באתר שלכם את קוד המעקב שקיבלתם קודם.

    הטמעת הקוד באתר

    יש שלוש דרכים להטמיע את קוד המעקב באתר שלכם:

    • אם הוא פועל על אתר וורדפרס בתשלום – אזי כל מה שעליכם לעשות הוא להוריד את תוסף אנליטיקס לוורדפרס ולעקוב אחר ההוראות. אם האתר בנוי על בסיס wix בגרסת הפרמיום אז ההטמעה פשוטה אפילו יותר, וכל מה שצריך לעשות הוא לגשת לניהול הדומיין (Manage Domain) ולהדביק את קוד המעקב במקום המתאים.
      (שימו לב שהדרך הזו אינה אפשרית בגרסאות החינמיות של וורדפרס ו-wix)
    • אפשרות נוספת להטמיע את הקוד באתר היא באמצעות הקובץ header.php: במקרה כזה עליכם לגשת לשרת בו נמצאים קבצי האתר, למצוא את הקובץ המדובר, להיכנס למצב עריכה (לפני כן מומלץ לשמור עותק גיבוי על כל צרה שלא תבוא) ולהדביק את קטע הקוד הארוך שקיבלתם קודם לכן מתחת לתגית <head>.
    • אפשרות שלישית היא להשתמש במערכת נוספת של גוגל, Google Tag Manager, שגם בו צריך לפתוח חשבון בדומה לאופן שהתבצע בגוגל אנליטיקס. לאחר פתיחת החשבון ניתן להקליק על Tags, למצוא בו את תגית גוגל אנליטיקס ולהקליק עליה כדי להיכנס להגדרות שלה. כאן יש להדביק את קוד המעקב שקיבלתם קודם; ניתן לשנות הגדרות במסך הזה, אולם מצב ברירת המחדל מספק למדי.

    לא משנה באיזו דרך הטמעתם את קוד המעקב באתר שלכם, כעת הנתונים מתחילים להצטבר ותוכלו לראות אותם בפעם הבאה שתתחברו לגוגל אנליטיקס. עם זאת, על מנת לקבל תמונה שלמה ככל האפשר, מומלץ לתת לגוגל אנליטיקס לעבוד 24 שעות לפחות לפני שמתחילים לבחון את הנתונים.

    מושגים בסיסיים בגוגל אנליטיקס

    כאשר נכנסים למסך הבית של גוגל אנליטיקס מוצג בפניכם גרף עם כמה נתונים חשובים. הבה נכיר אותם:

    משתמשים פעילים

    Users (משתמשים): מספר הכניסות הייחודיות לאתר. למשל, אדם שנכנס פעם אחת, יצא מהאתר, נכנס פעם נוספת, יצא שוב ונכנס פעם שלישית – ייספר במקרה הזה פעם אחת בלבד משום שמדובר במשתמש ייחודי אחד. מצד שני, אם אותו גולש ייכנס פעם נוספת ממכשיר אחר, למשל סמארטפון, אזי הוא ייספר ככניסה ייחודית נוספת.

    Sessions (סשן): מספר הפעולות שגולש יחיד ביצע באתר. למשל, אם גולש הגיע לאתר וצפה ב-5 עמודים שונים, הוא ייספר כסשן אחד בלבד.

    Bounce rate (שיעור הנטישה): מספר הגולשים שנכנסו אל האתר ועזבו בתוך כמה שניות מכל סיבה שהיא, בין אם מדובר בתקלה טכנית או בכך שהאתר פשוט לא התאים לציפיות שלהם ולכן הם מיהרו לעזוב אותו. חשוב לדעת ששיעור נטישה גבוה עשוי להעיד על בעיות באתר ואף לפגוע בדירוג שלו במנועי חיפוש, ולכן כדאי לשאוף לכך שהוא יהיה נמוך ככל האפשר.

    Session duration (אורך הסשן): משך הזמן שבו הגולשים שוהים באתר מרגע שנכנסו אליו ועד שיצאו ממנו. מבחינת קידום אתרים אורגני, למשל, כדאי שהנתון הזה יהיה ארוך ככל האפשר, שכן גוגל ומנועי חיפוש אחרים מסיקים מכך שהאתר מעניין את הגולשים ולכן דירוגו בתוצאות החיפוש ישתפר.

    רוצים דוח אנליטיקס מפורט? צרו קשר

      • מינימום 2 תווים
      • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

      יצירת דו"חות בגוגל אנליטיקס

      הנתונים המוצגים בגוגל אנליטיקס נחלקים לשני סוגים:

      • נתונים כמותיים (Metrics) שאפשר ממש להציג בצורה של מספרים, כגון מספר הגולשים שנכנסו לאתר, משך הזמן בו שהו באתר, שיעור הנטישה וכו'.
      • נתונים איכותיים (Dimensions), כאלה שאינם מספריים אלא מאפיינים שונים, כגון השפה שדוברים הגולשים, המדינה בה שהו כשהגיעו לאתר או סוג הדפדפן שלהם.

      כאשר משלבים יחד את כל הנתונים ניתן לייצר דו"חות מגוונים ולהיעזר בהם על מנת להגיע לתובנות בנוגע לאתר. יש דו"חות שקיימים באופן מובנה בגוגל אנליטיקס, כגון דו"ח המציג את חלוקת הגולשים על פי גיל ו/או מגדר; דו"ח גאוגרפיי המציג את המדינות והערים מהם מגיעים הגולשים לאתר; דו"ח טכנולוגיה המציג את המכשירים השונים שבהם משתמשים הגולשים על מנת לגלוש באתר ועוד.

      כך למשל נראה דו"ח ערוצים (Channels Report) המציג את המקורות מהם הגיעו הגולשים אל האתר שלכם – למשל ממנועי חיפוש, מרשתות חברתיות, משותפים (affiliates), מדואר אלקטרוני וכן הלאה.
      משתמשים גוגל אנליטיקס

      בדו"ח זה, כמו בדו"חות אחרים, ניתן לשנות את טווחי הזמן המוצגים ולבצע השוואות בין תקופות מקבילות, למשל חודש יולי לעומת חודש יוני או לעומת יולי בשנה שעברה; ניתן להציג את אותו דו"ח על פי מדדים שונים, לשנות את התצוגה ויזואלית ועוד.

      הדו"חות המובנים של גוגל אנליטיקס יכולים לתת לכם תמונת מצב מלאה ומפורטת של היבטים רבים הקשורים לאתר, אבל אם אתם זקוקים דווקא לדו"ח שמשלב נתונים שאינם נפוצים דיים על מנת להצדיק את קיומם כדו"ח מובנה – באפשרותכם לייצר דו"ח מותאם אישית (Customized).

      כל מה שצריך לעשות הוא לבחור ב-Custom Reports ולעקוב אחר ההוראות: שם לדו"ח, בחירת מדדים, הוספת מאפיינים ו… זה הכל!

      דוח מותאם אישית

      סיכום מדריך אנליטיקס

      במדריך זה למדנו מה אפשר לעשות בעזרת גוגל אנליטיקס וכיצד לפתוח חשבון ולהתחיל לאסוף את הנתונים החשובים אודות האתר, הגולשים, מאפייניהם והתנהגותם.

      אבל זה היה החלק הקל. המשימה שעומדת בפניכם עכשיו היא להפיק את התובנות המתאימות מכל הדו"חות האפשריים ולתרגם אותם לכדי פעולות אופרטיביות שישפרו את האתר בהיבטים שונים. למשל:

      • תוכלו ללמוד אילו מקורות ברשת הביאו לכם את רוב תנועת הגולשים ואת השיעור הגבוה ביותר של ההמרות – אלה הם ערוצי שיווק מצוינים שכדאי לשמר; לעומת מקורות שהביאו לכם תנועה דלילה או לא איכותית מספיק – אלה ערוצי שיווק שאולי כדאי לשקול לסגור.
      • תוכלו לראות אילו חיפושים פנימיים באתר מבצעים הגולשים שמגיעים אליכם, וכך להבין אילו תכנים כדאי להבליט ואפילו לקבל רעיונות לתכנים חדשים.
      • יש לכם חנות וירטואלית אבל אתם לא מצליחים לייצר די מכירות? בעזרת גוגל אנליטיקס תוכלו להבין איפה הגולשים עוזבים את עגלת הקניות ויוצאים מהאתר, וכך להבין מה צריך לשפר: למשל לוותר על הרשמה לאתר או לקצר אותו.

      בשורה התחתונה, גוגל אנליטיקס הוא אחד מהכלים השימושיים ביותר שיכול לחולל פלאים עבור האתר שלכם. בעזרת הנתונים שנצברים בו תוכלו להסיק מסקנות ולשפר את קבלת ההחלטות שלכם וכך לשפר את ביצועי האתר, לרבות שיעור ההמרה וסך ההכנסות. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא לנתח את המידע, לנתח אותו בצורה יצירתית וליישם את התובנות.

      בהצלחה!

      אודות הכותב
      אייל רחמים
      אייל רחמים

      בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

      קידום אתרים בגוגל למעלה

      רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

      מדריך ללימודי קידום אתרים
      רוצים שאבדוק לכם את האתר?