בניית אתרים

בניית אתרים בעיצוב אישי

בניית אתרים – עיצוב אישי מבוסס WordPress

ישנן מאות חברות שעוסקות בתחום של בניית אתרים, כולן מציעות לבנות אתר, אך כיצד תדעו לבנות אתר במקום הנכון?

שמח מאוד שקפצתם לביקור,

בשנים האחרונות יצא לי לבנות ביחד עם צוות הבוטיק שאיתי כ-3 שנים (מעצבת מהמוכשרות בישראל יוליה 🙂 צוות פיתוח בניהולו של יצחק מתכנת PHP) כ-150 אתרים. בין האתרים שבניתי היו אתרים למותגים מוכרים כגון אתר לתחנת הרדיו המוכרת 91FM, אתרי תדמית לעסק קטנים, חברות בינוניות וגדולות, אתרים קטלוגיים לחברות עם מוצרים רבים, אתרי סחר ועוד'

חשוב לי לשתף אתכם שבניית אתר לעסק שלכם או לחברה (בצורה איכותית) היא מלאכה שדורשת תכנון נכון, הכרת העסק, ידע שיווקי רב בעיקר אפיון ותכנון מבנה האתר וחווית משתמש, למעשה המחשבה והתכנון לגבי ה-UI-UX עשויה לעשות את ההבדל שבין עוד אתר לבין אתר מוביל בתחומו.

אם הגעתם לעמוד הזה זה סימן שאתם מחפשים לבנות אתר חדש, ריכזתי עבורכם מספר שאלות שאני נוהג לשלב בשלב האפיון של האתר במטרה לסייע לכם להבין מעט את המחשבה הנדרשת לאפיון האתר, כמובן שיש נושאים רבים נוספים.

רוצים לקבל הצעת מחיר לבניית אתר בעיצוב אישי? שלחו פרטים


אחרי ניתוח מעמיק במגוון כלים, מפות חום, גיבשתי הבנה לגבי הגולשים שהיא נכונה ל-99% מהאתרים, ההבנה שהגולש שואל את עצמו 3 שאלות בראש:

שאלה ראשונה – לאן הגעתי? כבר בכניסה לאתר, או לעמוד פנימי חייב שיהיה ברור לגולש אם זה בשפה העיצובית ובמסרים לאן הוא הגיע.

שאלה שנייה – מה יש לכם/לו להציע לי? מהם השירותים של העסק? מהם המוצרים של העסק? תתפלאו זה נשמע מובן מאליו אבל נכון לכתיבת מאמר זה יש אתרים חדשים שעדיין לא ברור מה השירותים שהם מציעים, לכן חשוב לייצר ניווט פשוט באתר וברור.

גם כאן חשוב להבליט את המוצרים או השירותים החשובים ביותר בהתאם לקהל היעד למשל: במידה ויש לנו טראפיק של 80% B2B (לקוחות עסקיים) ו- 20% B2C (לקוחות פרטיים) אז ראוי להבליט יותר את המוצרים לקהל העסקי. (כמובן זה דורש מחשבה לגבי המטרות העסקיות מהאתר).

שאלה שלישית – למה אצלו/כם? בין עם זה עו"ד או מקדם אתרים, לכל עסק או חברה יש חוזקות, חשוב להבליט אותם לגולש על מנת לחזק את האמון שלו באתר.

בניית אתר #1 :מהי המטרה שעבורה האתר נבנה?

  • האם לטובת גיוס לידים? שיחות או טפסים?
  • האם לטובת מכירות אונליין?
  • האם ככרטיס ביקור בלבד?

בניית אתר #2 :מקורות כניסה/ערוצי שיווק

מאיזה מקורות כניסה צפויים להיכנס לאתר שלכם?

לדוגמה במידה ואתם מעוניינים לקדם את האתר בגוגל יש לכך משמעות מבחינת אזורי טקסט, מחקר מילות מפתח והתאמות לטובת ביטויים ועוד.

בניית אתר #3 :קהל היעד

מי הם הגולשים הצפויים להיכנס לאתר?

עסקים/ לקוחות פרטיים, נשים יותר או גברים, מתעניינים במוצר/שירות מסוים, גילאים.

ככל שנייצר פילוח נכון יותר, נדע לעשות התאמות ולהכין את האתר שיהיה רלוונטי לקהלים השונים.

בניית אתר #4 :בידול עסקי

מהו היתרון שמסייע לעסק שלכם להיות שונה בתחומו, יתרון זה צריך לבוא לידי ביטוי בחלק מרכזי לפחות בדף הבית, בטקסטים או בתמונות אווירה.

בניית אתר #5 :מתחרים קיימים

עשו מחקר מתחרים, הבינו את השוק שלכם, ההמלצה שלי היא לקחת מהמתחרים שממוקמים גבוהה בתוצאות החיפוש, בולטים מבחינה שיווקית את היתרונות שלהם, את החסרונות למנף.

בניית אתרים – כיצד נקבע המחיר לבניית אתר אינטרנט?

למעשה זוהי שאלה שאין לה תשובה מסודרת, בשונה מעולם של מוצרים, ההשקעה הנדרשת לבניית אתר עשויה להיות פשוטה למדי או מלאה בהוצאות של שעות עיצוב ופיתוח, אפיון וכדומה.

בשביל להבין את הסגנונות הנפוצים בדר"כ החלטתי לפרק את התהליך, לסוגי אתרים (הנפוצים ביותר).

ההמלצה שלי היא להשקיע באתר שלכם בהתאם ליכולת שלו ליצור עבורכם רווחים, הרבה עסקים וחברות שמשקיעים מאות אלפים בתמונות למשרד עשויים לחפש בניית אתר במחיר זול, עשו לעצמכם טובה השקיעו באתר שלכם יותר מהריהוט המשרדי, האמינו לי ברוב המקרים הוא הרבה יותר ריווחי עבורכם 🙂

הגדרות להבנת המאמר:

מחיר שוק – הפצצות בתחום :-), לא חייב שיהיה מחיר גבוהה, לפעמים גם מחיר נמוך מדי מעיד על משהו שכדאי להבין, האם נפלנו על הזדמנות או אנחנו הולכים להתרסק בגדול.

מחיר ריאלי – מה שנכון לשלם

תבנית עמוד -מבנה עמוד למשל, דף הבית, עמוד אודות, בלוג, עמוד מאמר וכולי.

רוצים הצעה לבניית אתר מותאם לקידום אורגני? השאירו פרטים ואחזור אליכם


בניית אתרים – אפשרויות נפוצות

חילקתי עבורכם את האפשרויות הנפוצות ביותר עם דגש לבחירת מערכת ניהול נכונה, מחירי שוק ראליים, ממה כדאי להיזהר, מהם היתרונות והחסרונות בכל תהליך, שנצא לדרך.

בניית אתר מבוסס תבנית

הגדרה: בניית אתרי תבנית היא כלל לא פעולה מורכבת, למעשה יש תבניות פשוטות לחלוטין כמו POJO שיצרנו לנו אפשרות להרכיב אתר גם לבעלי ידע בסיסי בבניית אתרים, כאשר בתהליך זה אנחנו בונים אתר על בסיס קוד (שעות פיתוח שכבר הושקעו) קיים.

פתרון זה מתאים עבור בניית אתרים מסוג:

  • תדמיתיים (שנועדו לשרת מטרות של כרטיס ביקור לבית העסק/לחברה).
  • קטלוגיים.
  • אתרי מכירה.

יתרונות

  • עלויות זולות יותר, פחות שעות פיתוח.
  • אפקטים ברורים, צפייה יותר ברורה כלפי האתר החדש.

חסרונות

  • גמישות עיצובית.
  • קוד קיים, יש צורך במקרים רבים במיוחד בתבניות של חברה לא מקצועית, לנקות את הקוד (להוריד עמודים מיותרים).
  • מקוריות עיצובית, יש סבירות גבוהה שהאתר שלכם לא יהיה מעניין מבחינת הלקוחות, מבנה אתר נפוץ שלא יוצר בידול.

למי מתאים?

בניית אתר פשוט מבוסס תבנית מתאימה בדרך כלל למעטפת רחבה של עסקים וחברות, שלא צריכים אתר מורכב, שאין להם צורך ליצור חווית משתמש, לבעלי תקציב נמוך.

סוגי מערכות ניהול נפוצות

ישנן מגוון מערכות, קוד פתוח: וורדפרס היא הנפוצה ביותר.
מערכות קוד סגור וויקס, מג'נטו, דרופל, שופיפיי, ועוד.

כיצד לבחור נכון?

זהירות, במיוחד כאן, נמצאים המון חפרים לצערי, מדביקי אתרים, אתם עשויים לקבל תוצר נמוך מאוד בהשוואה לתבנית המגניבה שאתם רואים, בשביל לא למעוד בדקו 3 דברים:

  • בדיקת תיק עבודות.
  • בדיקת תאימות למובייל.
  • בדיקת מערכת הניהול.

הערה חשובה – גם כאן יש חברות שמתמחרות גבוהה.

מחירים שוק ראליים לאתר מבוסס תבנית:

טווח מחיר שוק  3,500 – 6,500 ש"ח

(אני לא בונה אתרים מהסוג הזה).

לוחות זמנים ריאלים לתהליך של בניית אתרים

בין שבועיים לחודש עבודה עד 5 תבניות עמוד (מבנים של עמודים).

בניית אתרים – עיצוב אישי

למעשה המאזדה של עולם האתרים, אתר יחסית סבבה עושה את העבודה בכיף, לא מכיל אזורים מורכבים מבחינת הפיתוח, נותן תחושה נכונה, בתהליך כזה, מעצבים את האתר משלב דף הבית, עד לעמודים פנימיים, אתר מהסוג הזה הוא ללא ממשקים.

יתרונות:

  • מחיר סביר ביחס לתמורה. תקבלו התייחסות אישית ותחושה קצת יותר מעמיקה בתהליך בניית האתר שלכם.
  • צמצום טעויות – במקום לתקן במהלך הפיתוח דברים, או על בסיס תבנית, קיימת אפשרות לתקן מיד בשלב העיצוב של האתר.

חסרונות:

  • ממשק מוגבל – האתר במבנה הזה, דורש פיתוח אישי, לכל עמוד, בשונה מתבניות רבות כל שינוי או בקשה עשויה לדרוש תשלום נוסף.

למי מתאים?

כמעט לכל סוגי העסקים בישראל, לאתרים שאינם מיועדים למאות אלפי כניסות, ללא ממשקים מיותרים.

כיצד לבחור נכון?

בדקו את הצוות, בקשו לקבל 3 סוגי אתרים שונים, הבחינו האם יש לחברה או לבוני האתרים את היצירתיות ליצור עבורכם אתר בהתאמה אישית שיהיה מוכן לתהליך של קידום אתרים בגוגל.

טווח מחיר שוק – החל מ- 10,000 ש"ח.

חשוב להבין, למעשה אתר בעיצוב אישי עשוי להגיע גם לסכומים של מאות אלפי ש"ח והכול בכפוף לפגישת אפיון צרכים ובקשות, למעשה המחיר של בניית אתר מכיל בתוכו שעות של 3 אנשי מקצוע מרכזיים בתהליך, מעצבת, מתכנת,מנהל פרויקט כאשר הרמה של הצוות והשעות הם הנגזרת לחישוב עלות האתר.

קידום אתרים בגוגל למעלה