"פרסום בגוגל הוא ערוץ השיווק הקריטי והבסיסי להצלחה בגיוס לידים לעסק"
כאשר מדובר בתוצאות מדידות וגם מהירות אפיק השיווק פרסום בגוגל הוא אחד מכלי השיווק היעילים ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי, באמצעות פרסום בגוגל ניתן להגיע אל הלקוחות שמחפשים את העסק שלכם כאן ועכשיו. במדריך המפורט שיצרתי עבורכם ניתן ללמוד איך לפרסם ולבנות מסע פרסום מקצועי בגוגל, כאמור אין בזה תחליף לניסיון מעשי, עדיין יש לפניכם מידע שעשוי לתרום לכם רבות.
הערה חשובה מכיוון שיש אינספור אפשרויות מתקדמות במערכת, במדריך זה ריכזנו את ההגדרות הבסיסיות להרצת קמפיין ראשוני. במידה ואתם רוצים להתחיל קמפיין נרחב, מומלץ מאוד לעבוד עם חברה מקצועית המתמחה בשיווק דיגיטלי ופרסום ממומן.
הקדמה – מהי רשת החיפוש ומהי רשת המדיה בגוגל?
כדי להבין היכן נוכל לפרסם באמצעות מערכת הפרסום של גוגל, יש צורך להבין את השוני בין רשת החיפוש לרשת המדיה של גוגל.
גוגל בראש ובראשונה הוא מנוע חיפוש המאפשר לגולשים למצוא אתרים המספקים להם את התוצאה הטובה ביותר בעבור החיפוש שלהם. מנוע החיפוש הוא למעשה מה שאנחנו מכנים רשת החיפוש והתוצאות המוצגות עבור כל שאילתה של הגולש מורכבות מתוצאות אורגניות שהן למעשה מה שהאלגוריתם של גוגל מצא כתוצאות הטובות ביותר עבור הגולש ותוצאות ממומנות שבהן מוצגות המודעות הפרסומיות:
בנוסף, במהלך השנים גוגל התרחבה משמעותית ופרסה את רשת הפרסום שלה בכל רחבי האינטרנט, כלומר אפשרה לאתרים להציג פרסומות באתרים שלהם באמצעות מערכת מתקדמת. כיום גוגל משתפת פעולה עם מיליוני אתרים ומספקת אפשרות פרסום לעסקים המעוניינים לפרסם באתרים ברחבי הגלובוס אודות למערכות מיקוד מתקדמות. רשת האתרים הזו היא מה שאנחנו מכנים רשת המדיה של גוגל, שהיום לא ניגע בה, אולי במדריך הבא😎
רוצים להתחיל לפרסם בגוגל? השאירו פרטים ואחזור אליכם
אז מה זה פרסום בגוגל?
מערכת הפרסום של גוגל "Google ads" מאפשרת למפרסמים למשוך תנועה של לקוחות פוטנציאלים באמצעות רשת הפרסום על ידי הצגת מודעות המפנות לאתרים או עמודי נחיתה בעבור כל שאילתת חיפוש. קידום ממומן בגוגל עובד בשיטת הPPC-Pay Per Click , כלומר שהמפרסמים משלמים רק בעבור המודעות שהגולשים בסופו של דבר הקליקו עליהן ולכן ניתן להגיד שהפרסום בגוגל הוא פרסום מבוסס תוצאות בלבד . מודעות הפרסום הממומן מופיעות בראש העמוד מעל לתוצאות האורגניות שמציג מנוע החיפוש וכך גוגל מוודאים שהחשיפה הפוטנציאלית של כל מודעה תהיה מקסימלית.
איך מערכת הפרסום של גוגל עובדת?
מערכת הפרסום של גוגל, בדומה למערכות פרסום אחרות עובדת בשיטה של מכרז. כלומר, בעת הגדרת הקמפיין כל מפרסם בוחר בעבור אילו מילות מפתח ברצונו להציג מודעות ומה המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם בעבור כל הקלקה פוטנציאלית שתגיע מהמודעה שתוצג לגולשים. כאשר גולש מחפש שאילתה מסוימת, מערכת הפרסום בודקת אילו מפרסמים הגדירו מראש שהם מעוניינים להציג מודעה בעבור מילת המפתח הזו ומבצעת מכרז פנימי בין המפרסמים והמודעות שהם מציגים. האלגוריתם מחליט את סדר הצגת המודעות על בסיס חישוב שנקרא "Adrank" ונסביר עליו בהמשך, אך כעיקרון הוא מורכב מהמחיר שכל מפרסם הציע בעבור המודעה ואיכות המודעה "Quality Score" המחושב על ידי רלוונטיות מילות החיפוש, איכות עמוד הנחיתה או האתר ומספר פרמטרים נוספים שנרחיב עליהם בהמשך.
שימו לב: שאילתת חיפוש היא מה שהגולש מחפש בפועל בשורת החיפוש, לדוגמה: "עורך דין לענייני תעבורה בחיפה" ומילות המפתח שאתם מעוניינים לקדם יכולות להתאים באופן חלקי בלבד, לדוגמה:"עורך דין בחיפה" ובכל זאת גוגל תחשיב אתכם כרלוונטיים למכרז,לכן הגדרת הקמפיין היא שלב הכרחי וחשוב מאוד עבורכם שיכול לעזור לכם להשיג לידים רלוונטיים ולחסוך בעלויות.
היתרונות של פרסום בגוגל
לא סתם חברות רבות משקיעות מיליוני דולרים כל שנה בפרסום ממומן באמצעות גוגל. ממשק הפרסום של גוגל היא אפיק שיווקי יחיד מסוגו שפותח לעסקים וחברות אפשרות מצוינת להגיע לקהלים חדשים ולמשוך לקוחות ממוקדים והכל בדרך שיכולה להיות רווחית במיוחד, ובמושגים של ROI-Return On Investment ממשק הפרסום טומן בחובו הזדמנות ענקית שכל עסק שרוצה לצמוח מחויב לפחות לבחון.
אספנו עבורכם את יתרונות המפתח של פרסום בגוגל עבור עסקים:
מהירות התוצאות🚀
להבדיל מקידום אורגני שהוא תהליך מתמשך שדורש סבלנות רבה בדרך כלל, באמצעות פרסום בגוגל תוכלו להשיג תוצאות מיד לאחר אישור הקמפיין. עסקים חדשים או עסקים שרק התחילו לשווק בדיגיטאל בדרך כלל מחפשים תוצאות מהירות כדי להחזיר את ההשקעה ,לפנות לקהלים חדשים וליצור שטף של לקוחות שמגיעים באמצעות השיווק הדיגיטלי.
בנוסף, מהירות קבלת התוצאות היא חשובה מאוד כדי לבחון את כדאיות הפרסום ולדעת האם באמת הקידום הממומן בגוגל עובד עבורכם. קבלת תוצאות מהירות תאפשר לבצע שינויים בקמפיין במידת הצורך כדי להוריד עלויות ולהגדיל חשיפות,הקלקות ולידים המתקבלים מהפרסום. עסק שמעוניין לצמוח בפעילות הדיגיטלית שלו בדרך כלל ישלב קידום אורגני SEO כדי לבנות נכס שמייצר לידים ולקוחות לטווח הארוך ובמקביל יפתח בפעילות ממומנת שתביא לו תוצאות מידיות ותאפשר לו לייצר שטף של הכנסות ולקוחות ללא המתנה לתוצאות שעוד יגיעו באמצעות הקידום האורגני.
מערכת פרסום גמישה במיוחד עם אפשרויות בלתי נגמרות 📊
מערכת הקידום הממומן של גוגל מלאה באפשרויות שונות לניהול מיטבי של הקמפיין שלכם והפקת המקסימום האפשרי באמצעות הפלטפורמה. הגמישות מאפשרת לנו המשווקים לעזור ללקוחות המפרסמים במיצוי של ההשקעה שלהם עד תום באמצעות חלק מהאפשרויות הבאות:
- הגדרת מילות מפתח מדויקות/חלקיות- תוכלו להציג מודעות בעבור חיפושים מדויקים כמו "בית מלון בתל אביב" או בעבור ביטויים חלקים בלבד כמו "בית מלון". בקידום אורגני לדוגמה, הביטויים ממוקדים מאוד ואין לכם את היכולת "לשחק" עם מילות החיפוש.
- תוכלו לקבוע כיצד המודעה תיראה- נרחיב על כך בהמשך אך כעיקרון תוכלו לבחור כיצד להציג את המודעה שלכם במגוון דרכים, כמו למשל להציג את אזורי השירות שלכם, מספר טלפון בתוצאת החיפוש ועוד.
- תוכלו למקד את הקהל שלכם- אולי אחד הכלים הטובים ביותר של מערכת הפרסום הממומן הוא היכולת להחליט מי יראה את המודעה שלכם על בסיס מיקום, שפה, גיל, זמנים ומאפיינים נוספים. בקידום אורגני אתם לא באמת שולטים מי הקהל שיצפה באתר שלכם לדוגמה.
- תוכלו להשתמש בכל הרשתות הנוספות של גוגל – גוגל מאפשרת לכם לפרסם גם ללקוחות שנמצאים בג'ימייל, ביו טיוב וברשת המדיה כפי שהרחבנו מקודם.
פרסום בגוגל קל מאוד לתפעול (יחסית😉)
מגוון נרחב של אפיקים שיווקים מצריכים יכולות , ידע טכני וזמן רב כדי להגיע לתוצאות. מערכת הפרסום של גוגל קודם כל לא מצריכה המון זמן כדי להתחיל בקמפיין פרסום בגוגל ולעקוב אחריו, ובנוסף לא נדרשות יכולות טכניות רבות וגם את הידע ניתן ללמוד בצורה טובה באופן עצמאי ללא התעמקות בקוד או ביכולות טכניות מורכבות. תוכלו לשלוט ולעקוב אחרי הקמפיין שלכם בצורה פשוטה ולראות בדיוק מה העלות שלכם לליד, כמה כסף השקעתם וכמה תנועה הבאתם לאתר . המערכת מציגה נתונים מלאים וכמובן שאם אתם נעזרים במקצוענים ותוכנות מתקדמות תוכלו להמשיך ולהשתפר כל הזמן, להוריד עלויות ולהגיע לתוצאות.
הגברת מודעות המותג 📣
באמצעות קמפיין פרסום בגוגל תוכלו להגדיל את המודעות למותג שלכם גם במידה ולא הקליקו על המודעה שלכם בסופו של דבר. הגברת המודעות למותג היא צעד חשוב ואלמנט פסיכולוגי שיכול להכריע בסופו של דבר בבחירה הסופית של הלקוחות שלכם כפי שהוכח כבר מספר פעמים. לכן, לפעמים גם אם לא תשיגו תוצאות ישירות גולשים שנחשפו אליכם בעבר בסופו של דבר יהפכו ללקוחות.
רימרקטינג- Remarketing✅
עוד יתרון משמעותי מאוד הוא היכולת לבצע רימרקטינג, כלומר שיווק ללקוחות שכבר ביקרו בעמוד הנחיתה או האתר שלכם. באמצעות אפשרות זו, תוכלו להביא תנועה מאוד ממוקדת שכבר התעניינה וביקרה באתר שלכם וכך סיכויי ההמרה עולים באופן משמעותי. המערכת מאפשרת לכם לעקוב אחרי כל מי שביקר באתר שלכם באמצעות קוד מעקב ייחודי, כך שתוכלו להתאים את המודעות שאתם מציגים על בסיס הדף בו ביקר הגולש.
מהו המחיר לקליק (CPC) ואחוז הקלקה (CTR)?
ביטוי נפוץ הוא "המחיר לקליק" ועתה נסביר מה הוא ומה המחיר ה- באמת חשוב בכל קמפיין פרסום בגוגל. כמו שכבר הבנתם, מערך הפרסום של גוגל מורכב ממערכת משוכללת וסוג של מכירה פומבית עבור כל חיפוש ובסופו של דבר אתם יכולים לדעת בדיוק מה הסכום שהוצאתם ומה התמורה הכמותית (של קליקים) שקיבלתם. לכן, המחיר לקליק= Cost Per Click מחושב כסכום שהוצאתם חלקי מספר ההקלקות והגולשים שקיבלתם בתמורה.
אחוז ההקלקה -Click Through Ratio הוא מספר הקליקים שהמודעה שלכם השיגה חלקי כמות החשיפות "impressions" . אחוז ההקלקה חשוב על מנת שתוכלו לדעת האם המודעה שלכם עובדת ומושכת קהל שנחשף אילה או שאתם צריכים לשנות אותה.
עם כל הכבוד לכל המושגים הטכניים הללו, בסופו של דבר, המשוואה החשובה ביותר היא כמה החזר אתם מקבלים עבור ההשקעה בקמפיין או כפי שנקרא בהגהה המקצועית ROI=Return Of Investment ואותו תוכלו לחשב בקלות כאשר תציבו את סך ההכנסות שקיבלתם לעומת סך ההשקעה שהשקעתם. כדי לחדד את הדברים ולהסתכל על הקמפיין מזווית יותר מקצועית, רצוי להגדיר מראש כמה כל לקוח סופי "שווה" לכם מבחינה כספית ומה עלות גיוס הלקוח שהוא ריווחי עבורכם.
לדוגמה, אם אתם משווקים סדנאות מסוימות ויודעים שאתם מרוויחים מכל סדנה 4,000 שקלים ואתם מצליחים לגייס לקוח אחד בהשקעה כוללת של 1,000 שקלים, הקמפיין הוא בהחלט ריווחי עבורכם. כאשר תרצו לשפר את הקמפיין תתחילו לצלול לעולם הטכני ולעשות שיפורים קטנים במידה ואתם לא משתמשים באיש מקצוע.
מה זה דירוג מודעה AdRank וכיצד גוגל מחשב זאת?
אז נכון, הסברנו כבר שמערכת הפרסום עובדת כמו מכרז אבל כאן בדיוק מגיעה הסתייגות והחלק המעניין. AdRank הוא למעשה הפרמטר שמכריע בסופו של דבר האם המודעה שלכם תוצג עבור שאילתת החיפוש, ובאיזה מיקום. ככל שהAdRank שלכם יותר גבוה, כך המודעה שלכם תוצג בפני יותר גולשים עבור כל שאילתת חיפוש ותוכלו למשוך יותר תנועה, לידים ולקוחות לאתר שלכם.
ממה מורכב ה AdRank?
הAdRank מחושב על בסיס שני פרמטרים שקובעים בסופו של דבר היכן ולמי המודעה שלכם תוצג:
- מחיר הBid – כמה כסף אתם מוכנים להציע כדי להציג מודעה עבור שאילתת החיפוש
- איכות המודעה "Quality Score" – מדד הבוחן כמה המודעה רלוונטית ושימושית עבור הגולשים ( מורכב מאיכות עמוד הנחיתה, שיעור הקלקה "CTR", חווית משתמש ופרמטרים נוספים)
הכלל הוא די פשוט, ככל שהמודעה איכותית ומתאימה יותר ,ובנוסף המחיר שאתם מוכנים לשלם גבוה יותר , כך ייגברו הסיכויים שהמודעה שלכם תהיה ממוקמת במקום הראשון בתוצאות הממומנות.
הצעדים הראשון בקמפיין פרסום בגוגל – הגדרת מטרות, מדדי הצלחה וקביעת תקציב
לפני שנתחיל ונגדיר את הקמפיין, חשוב מאוד שנבצע שלב מקדים וחשוב מאוד להמשך. בשלב זה נבנה את הקמפיין שלנו מבחינת יעדים , נחליט באילו מדדים למדוד את ההצלחה העתידית ונקצה את התקציב לפעילות שלנו.
השלב הראשון- הגדרת מטרות📝
בשלב זה נחליט על המטרות והיעדים שאנחנו מציבים לקמפיין , לרוב בקמפיין ממומן יש שתי מטרות נפוצות עיקריות:
- ייצור לידים – נותני שירות המעוניינים להגיע לקהל ממוקד שמתעניין בשירות שהם מציעים
- מכירות- אתרי חנויות המעוניינים למכור מוצרים ולייצר המרות מידיות.
השלב השני – קביעת תקציב💵
לאחר שאנחנו יודעים את המטרות שלנו, הגיע הזמן לקבוע מסגרת תקציבית ראשונית. פה חשוב מאוד להדגיש שלא מומלץ להתחיל לפרסם בגוגל בפחות מסכום של2000 שקלים בחודש. מתחת לסכום זה יהיה קשה לכם לבחון את הקמפיין כי פשוט לא תקבלו מספיק נתונים ממנו.
קמפיין פרסום בגוגל הוא כמו עקומת למידה, בהתחלה יש צורך להשקיע כדי לקבל תוצאות ומידע על התנהגות הגולשים ולבחון תוצאות כל הזמן. לאחר מספר חודשים שהקמפיין שלכם צובר נתונים,תוכלו למקד בצורה חכמה הרבה יותר את הקהל שלכם, להתאים לו את המודעות שעובדות הכי טוב ולבצע שורה של "חידודים" נוספים באמצעות A/B Testing שיאפשרו לכם למצוא את הנוסחה הרווחית ביותר.
השלב השלישי – קביעת מדדי הצלחה✅
בוא נדבר דוגרי, בסופו של דבר מטרת הקמפיין היא להביא לנו לקוחות חדשים לכן מדד ההצלחה הוא פשוט מאוד ברמה הבסיסית.
כדי לבחון את הנושא בצורה חכמה רצוי לבדוק מה עלות גיוס הלקוח שתשתלם לכם כלכלית? במידה ואתם מצליחים להביא לקוח חדש מתחת למחיר הזה הקמפיין הוא ריווחי. כמובן שכדי להגיע לתוצאה המדויקת של "עלות גיוס לקוח" ידרשו כמה חודשים במסגרת איסוף נתוני הקמפיין ומציאת הנוסחה הטובה ביותר שתפיק לכם הכי הרבה לקוחות במחיר ההשקעה הנמוך ביותר.
במידה ותרצו לקחת את ניתוח מדדי ההצלחה צעד אחד קדימה תוכלו לקבוע יעדי חשיפות, יעדי הקלקה (CTR), יעדי לידים וכו'
רוצים להתחיל לפרסם בגוגל? השאירו פרטים ואחזור אליכם
מה המבנה הנכון של קמפיין פרסום בגוגל?
אחרי שהבנו קצת מה זה מערכת הפרסום של גוגל, איך לייצר מודעות ומה היתרונות של המערכת, הגיע הזמן להכיר את המבנה של המערכת ואיך לבנות מבנה נכון של קמפיין בצורה שתאפשר לנו שליטה אולטימטיבית בפרויקט.
כל קמפיין פרסום בגוגל מורכב מכמה שלבים:
רמת החשבון – חשבון הגוגל שאתו אנחנו נכנסים לGoogle Ads ומרכז את כל המידע,קמפיינים ומודעות שיש לנו.
רמת הקמפיין – קמפיינים שונים המאגדים קבוצות מודעות רלוונטיות תחת כל קמפיין. לדוגמה: קמפיין Digitouch
רמת קבוצת המודעות – תחת כל קמפיין נבנה ונגדיר קבוצת מודעות שונה, כל קבוצה מכילה מודעות למילות חיפוש שונות . לדוגמה: בניית אתרים בחינם.
רמת המודעה – ברמה זו נגדיר כל מודעה, קהל יעד עלויות פר מודעה וכו'.
כדי לאפשר מצב בוא נוכל לנתח ולשפר כל הזמן את התוצאות של הפרסום שלנו ולהקציב תקציב נפרד לכל פעילות או מוצר, חשוב להפריד כמה שניתן כל קבוצת מודעות וכל קמפיין.
לדוגמה, במידה וכחלק מתקציב השיווק שלכם אתם מעוניינים להקציב סכום מסוים לכל שירות, תוכלו לעשות זאת על ידי הפרדה וחלוקת תקציב לכל שירות נפרד. אם תרצו לפלח זאת אפילו לרמה גבוהה יותר, תיצרו קבוצת מודעות נפרדת ומודעות שונות לכל שירות או מוצר ספציפי.
איך לפתוח קמפיין פרסום בגוגל בממשק החדש?
עכשיו הגיע הזמן להראות לכם בפועל איך לפתוח את הקמפיין הראשוני שלכם.
ראשית, חשוב שיהיה לכם חשבון בגוגל. לאחר מכן כנסו לעמוד הבית של גוגל אדס ולהתחיל בבניית הקמפיין שלכם.
בשלב הראשון, נגדיר את שם הקמפיין ונתייג אותו בדרך שתעזור לנו להבין במהירות איזה קמפיין זה כאשר נוסיף לאחר מכן קמפיינים✅
בשלב השני, נקבע את מטרת הקמפיין, כאן אנחנו ממליצים על קמפיין "לידים" ראשוני✅
בשלב השלישי, נקבע איזו סוג מודעה אנחנו רוצים לפרסם ובאיזה רשת. הגדרה בסיסית- רשת החיפוש✅
בשלב הרביעי, נבצע התאמות מיקוד וקהלים (דמוגרפיה , שפות ,מגדר, גיל וכו') הגדרה בסיסית- תלוי בקהל היעד שלכם✅
בשלב החמישי, נקבע את התקציב היומי שאנחנו מעוניינים להקצות למסע הפרסום הנוכחי ואת השיטה של הצעת המחיר שאנחנו מעוניינים לבחור. הגדרה בסיסית- "עלות ידנית לקליק" ✅
בשלב השישי, נבחר האם אנחנו רוצים תוספות למודעה כמו מספר טלפון שיוצג או כל מיני תוספים ש- גוגל מאפשרת לכם להוסיף למודעה. הגדרה בסיסית- לא נבחר בתוספים( אתם יכולים "לשחק" ולראות האם התוספים עוזרים למודעה שלכם) , תמיד תוכלו להוסיף תוספים בעתיד.
בשלב השביעי, נבחר שם לקבוצת המודעות ואת מילות המפתח שאנחנו רוצים לקדם. גוגל מציעים לנו מספר מילות מפתח להוספה אפשרית.
חשוב לשים לב כאשר נרשום מילת מפתח בתוך {סוגריים} המשמעות היא שאנחנו רוצים התאמה מלאה, כלומר רק במידה והגולש מחפש במדויק את המילה שבתוך הסוגריים שלנו. ביטוי שאנחנו מוסיפים ללא סוגריים = התאמה רחבה וביטוי שנמצא בתוך 'ציטוט' משמעו התאמה חלקית לביטוי.
לאחר מכן נשמור ונוכל ליצור את הקמפיין הראשוני שלנו.
לוקח לקמפיין בממוצע 48 שעות לקבל את אישור גוגל ( גוגל בודקים את המודעות והקמפיין)
איך לבצע מחקר מילות מפתח יעיל וממוקד?🎯
מחקר מילות מפתח הוא ככל הנראה השלב ההכרחי ביותר הכל קמפיין ממומן בגוגל. במהלך שלב המחקר נמצא את מילות המפתח היכולות לענות בצורה הטובה ביותר על הצרכים והמטרות שהגדרנו עבור הקמפיין. כדי לבצע מחקר מילות מפתח מקצועי ולמצות את המקסימום האפשרי מהתקציב, שלנו, נסווג תחילה את החיפושים של הגולשים לשלוש קטגוריות על בסיס מה שאנחנו מכנים כוונת רכישה – "Buyer Intention" :
- חיפושים עם כוונת רכישה נמוכה – חיפושים שהגולשים מחפשים על מנת לקבל ידע , לדוגמה: "איך בונים שולחן עץ", "מה צריך כדי להרכיב שולחן עץ", "מתי מתקיים יריד שולחנות עץ" וכו'
- חיפושים עם כוונת רכישה בינונית – חיפושים יותר "בשלים" מבחינת כוונת הקנייה אך עדיין לא חיפושים ישירים , לדוגמה: " ביקורת על שולחנות עץ" , "השוואה בין שולחנות עץ" , "שולחנות עץ מומלצים"
- חיפושים עם כוונת רכישה גבוהה – חיפושים בהם הגולשים למעשה בשלב המוכן ובעלי הסיכויים הגבוהים ביותר להמרה, לדוגמה: " שולחן עץ מדגם אורנית לקנייה" , "שולחן עץ במבצע", "מחיר של שולחן מדגם אורנית" וכו'
כמובן שככל שכוונת הרכישה של הגולשים יותר גבוהה, כך התחרות על הביטוי גדלה ובהתאמה המחיר לכל קליק עולה💰
בנוסף למילים התחרותיות והברורות מעליהן עם כוונת הרכישה הגבוהה ביותר שנרצה להתחרות בהן, המטרה שלנו היא למצוא ביטויי חיפוש שיוכלו להמיר לנו את הגולשים ולהפוך אותם ללקוחות וככל שנמצא ביטויים בהם המחיר הסופי שנשלם לכל קליק או מחיר "גיוס הלקוח" שנשלם בסופו של דבר לכל לקוח יהיה נמוך יותר כך הקמפיין שלנו יהיה מוצלח וריווחי הרבה יותר.
כיצד נמצא את הביטויים הללו?
יש לנו מספר כלים מתקדמים ומקצועיים לבצע מחקר מילות מפתח מעמיק כמו SemRush אך תוכלו לבצע מחקר עצמאי באמצעות גוגל בלבד ולחפש ביטויים הקשורים למוצר שאתם משווקים, תוכלו להשתמש לדוגמא בכלי ההשלמות האוטומטיות של גוגל שבעצם משלים חיפושים על בסיס חיפושים נפוצים ובנוסף לראות תחת אילו ביטויים המתחרים שלכם מפרסמים.
חשוב לזכור שבמידה ואתם נעזרים בחברה מקצועית יש לה הרבה יותר כלים לעשות מחקר מילות מפתח מקצועי שבסופו של דבר יכול לחסוך לכם הרבה מאוד כסף ולהשיג תוצאות טובות יותר כפי שאתם יכולים לראות:
איך לבנות קהל ממוקד במערכת? (רימרקטינג)
רימרקטינג – שיווק מחדש הוא אחד מערוצי השיווק היעילים ביותר והממירים ביותר עבור עסקים וחברות. העיקרון הוא פשוט, גולש שכבר נחשף לאתר או למותג שלכם, ואפילו יותר טוב מכך, לקוח שכבר התעניין במוצר מסוים וביקר בעמוד המוצר הוא גולש שיהיה הרבה יותר קל למכור לו את השירות או המוצר בסוף. זה נובע ממספר סיבות פסיכולוגיות מעניינות אך בסופו של דבר זה הגיון פשוט. גולש שנחשף לאתר ככל הנראה התעניין בשירות, ולנו כעסק יש סיכוי מצוין למכור לו אם הוא יכנס לאתר שלנו שוב.
מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת לנו לבנות קהלים על בסיס עמודים שהם ביקרו בהם (או לא ביקרו),תאריכים שהם ביקרו ומספר אופציות מיון נוספות. לאחר שתבנו קהלים, תוכלו לשווק להם את המוצרים בצורה חכמה וריווחית הרבה יותר ולהתאים להם את המודעות שלכם.
שימו לב! כל נושא הרימרקטינג הוא נושא ענק בפני עצמו ולכן אם אתם מגיעים לשלבים מתקדמים כאלו, כדאי מאוד שיהיה איתכם איש מקצוע מנוסה. על פי ההנחיות הרשמיות של גוגל ,בשביל לבצע קמפיין רימרקטינג ברשת החיפוש יש צורך בנתונים שהתקבלו מביקורים באתר של לפחות 100 גולשים ברשת המדיה ועבור פרסום ברשת החיפוש יש צורך ב1000 גולשים לפחות.
מה אלו מודעות דינמיות?
מודעות דינמיות הן כלי של ממשק הפרסום הממומן של גוגל המאפשר לנו להגיע לכל הקהל שיכול להיות רלוונטי עבור המותג שלנו באמצעות פרסום במודעות שלנו בביטויים שיכולים להיות רלוונטיים אך כאלו שלא כללנו אותם במהלך הגדרת הקמפיין כחלק מביטויי המפתח. ללא מודעות דינמיות, מפרסמים יכולים לאבד חשיפה פוטנציאלית על ידי פספוס חיפושים של הגולשים או חוסר התאמה בין המודעות המוצגות להיצע הזמין באתר.
איך זה עובד בפועל?
המערכת של גוגל יוצרת מודעות בצורה אוטומטית במידה והיא מוצאת התאמה רלוונטית בין התוכן באתר לבין החיפוש של הגולש ומפנה אותו לעמוד הרלוונטי באתר שלך.
לדוגמה: נניח שאתם מפרסמים עבור רשת מסעדות יוקרה בינלאומית עם מספר מסעדות ברחבי לעולם. גולש שמחפש 'מסעדת יוקרה בתל אביב' רואה את המודעה הדינאמית עם הכותרת ' מסעדת יוקרה בעיר תל אביב' ובעת לחיצה מופנה לעמוד באתר שלך הרלוונטי לעיר תל אביב.
סיכום היתרונות של מודעות דינמיות:
- חסכון בזמן– אין צורך להגדיר את כל מילות המפתח
- מודעות עם כותרת מותאמת– המערכת יוצרת כותרת רלוונטית בצורה אוטומטית
- שליטה מלאה בקמפיין– תוכלו לשלוט בצורה מלאה על הפרסום שלכם עבור קטגוריות או דפים מסוימים
- תנועה נוספת והגברת חשיפה– מודעות דינמיות מאפשרות לכם להגיע לקהל נוסף שלא הייתם מגיעים אליו בלעדי המודעות הדינמיות
הערה חשובה- אתרים "רזים" או אתרים המשנים את המבצעים באתר באופן תדיר- לא מומלץ להשתמש במודעות דינמיות
רוצים להתחיל לפרסם בגוגל? השאירו פרטים ואחזור אליכם
פרסום בגוגל – איך לנסח מודעה מנצחת?
אחד הפרמטרים החשובים ביותר המשפיע באופן ישיר על אחוז ההקלקה וכמות הגולשים שבסופו של דבר מגיעים לאתר באמצעות הפרסום הוא ניסוח המודעה וניסוח הכותרת בצורה שתשכנע ותעודד את הגולש להקליק על המודעה שלכם.
אין באמת נוסחה אחידה ומנצחת שמבטיחה לכם את אחוז ההקלקה הגבוה ביותר, אחרת כולם היו משתמשים בה. עם זאת, יש מספר שיטות וכללים שחשוב לזכור שיכולים להגדיל לכם באופן משמעותי את סיכויי ההקלקה של הגולשים ולהזרים יותר תנועה לאתר שלכם. המפתח החשוב ביותר הוא לבצע A/B Testing ולבדוק כל הזמן מה עובד ומה פחות עובד ולשנות ולהתאם תוך כדי תנועה.
כלל שחשוב מאוד לזכור❗️
המטרה שלכם להביא גולשים שיכולים להפוך ללקוחות,אין כל תועלת בתנועה לא איכותית– לכן עם כל הכבוד לנסיון להביא גולשים, אל תלכו רחוק מידי ותציעו מוצר שלא קשור למה שהוא מחפש. אם גולש מחפש 'שברולט למכירה' ומגיע לאתר של מזדה הוא יצא מהר מאוד ואתם תפסידו עליו סתם כסף.
4 שיטות לניסוח מודעה ממומנת מנצחת💪
- שיטת המראה– בשיטה זו נשקף לגולש את התוצאות שהוא מחפש. לדוגמה: לקוח שמחפש 'משלוח פיצה מהיר' ואתם מפרסמים מודעה תחת הביטוי '30 דקות והפיצה אצלך'
- שאלות– בשיטה זו אנו יודעים על בסיס החיפוש מה הגולש מחפש ונשתמש בזה כדי לעודד אותו ללחוץ על הקישור שלנו, לדוגמה גולש שמחפש 'משחה לפצעי בגרות' , במודעה שלנו אנחנו נשאל 'מתמודדים עם פצעי בגרות?'
- תוצאה מהירה– בשיטה זו ניקח צעד אחד קדימה את חיפוש הגולש וניתן לו מענה מהיר וזמין לצרכים שלו, לדוגמה: גולש המחפש 'איפה למכור את הרכב' אנחנו יכולים להציג לו פתרון מהיר – 'אנחנו קונים רכבים תוך 24 שעות'. שיטה זו יעילה במיוחד אבל רלוונטית למגזרים מסוימים.
- תיהיו מדויקים ואישיים– זו אמנם לא שיטה אך היא מפתח להצלחת הקמפיין. ככל שתהיו יותר מדויקים וספציפיים כך הסיכוי שהגולש ירצה להקליק על האתרים שלכם עולה בהתאמה, לדוגמה אם משתמש מחפש 'שירותי קידום אתרים לעורכי דין' ואתם מציגים מודעה הבנויה במיוחד לעורכי דין הסיכויים שלכם גבוהים מאוד. מנגד, אם המודעה שלכם כללית מידי אתם לא תהיו מספיק רלוונטיים בהשוואה לאתרים אחרים וסביר להניח שהלקוח לא יקליק על המודעה שלכם.
החשיבות של עמוד נחיתה מוצלח להצלחת קמפיין פרסום בגוגל
חשוב מאוד לבנות עמוד נחיתה מוצלח על מנת שלא תבזבזו כסף בקמפיין שלכם. לעתים אנחנו נתקלים בקמפיינים המצליחים להביא תנועה איכותית באחוזים יפים מאוד אבל עמוד הנחיתה לא מותאם ולא מספיק מזמין ומקצועי כדי שתוכלו להמיר את התנועה ללידים ובסופו של דבר ללקוחות. לכן, חשוב מאוד לבנות עמוד נחיתה מקצועי ואיכותי לפני תחילת הקמפיין. אין כלל תועלת בלשלוח את הגולשים לעמודים לא מעוצבים מספיק, ולמרות שאתם רוצים כבר להתחיל את הקמפיין הממומן ולמשוך לקוחות חדשים, השקיעו מחשבה ומשאבים בבניית עמודים מקצועיים לפני תחילת הקמפיין.
ברחבי האינטרנט מסתובבות הרבה דוגמאות לעמודי נחיתה ומדריכים כיצד לבנות עמודי נחיתה, אך העיקרון המנחה הוא ליצור דף פשוט ככל הניתן ובאותה מידה נקי ויפה.
דוגמה לעמוד נחיתה פשוט ונקי😜:
ניתוח ומדידה של הקמפיין – כיצד ניתן למדוד תוצאות פרסום בגוגל
כדי לדעת לנטר את ההצלחה של הקמפיין וכדי שתוכלו לדעת בדיוק מי מגיע אליכם דרך הפרסום הממומן, חשוב לעקוב אחר השיחות וההמרות המתקבלות מהפרסום. מעבר ללידים היכולים ל- התחבר לכל מערכת שיש לכם או למערכת המובנת של גוגל, אתם רוצים לעקוב גם אחרי השיחות המתקבלות באופן ישיר. יש מספר דרכים שניתן לעשות זאת, על ידי הטמעת תג מיוחד, התוספים של גוגל ומספר טכניקות נוספות אך הדרך הטובה ביותר והמומלצת גם על ידי גוגל היא על ידי שימוש במספר וירטואלי של תוכנת צד שלישי. באמצעות מספר טלפון ייעודי מסוג זה, תוכלו לעקוב בקלות אחר כמות השיחות הנכנסות, איכות הלידים ואף לשמוע הקלטות של השיחות לאחר סיום ההתקשרות. בישראל קיימות מספר רב של חברות המציעות שירותים מסוג זה במסלולים ותעריפים שונים המבוססים על מודל חודשי/שנתי או תשלום לפי דקת שיחה.
איך לעקוב אחרי הקמפיין פרסום בגוגל בצורה שוטפת?
זוכרים שקבענו את מדדי ההצלחה של הקמפיין לפני תחילתו? זה בדיוק הזמן להשתמש בהם,
מומלץ לעקוב אחר הקמפיין באופן שוטף ולבחון את מידת ההצלחה של הקמפיין שלנו תוך כדי תנועה ולאחר מכן להסיק מסקנות ולשפר ביצועים כמו שתוכלו לראות בהמשך.
כעקרון, תוכלו לבחון את מידת ההצלחה בדרך פשוטה. כמה לקוחות הקמפיין הצליח להביא בכמה זמן ובעבור איזה תקציב. ככל שתבחרו זמן ארוך יותר למדידת התוצאות כך אחוז השגיאה הסטטיסטית ירד בהתאמה ותוכלו לבחון באופן שקוף ומהימן את התוצאות שלכם.
אין כל תועלת בבדיקה לאחר כמה ימים , בין אם התוצאות חיוביות או שליליות מאוד.
כדי שתוכלו לנתח את התוצאות בצורה יותר טובה, תוכלו להשתמש בכמה מדדים:
- איכות ורלוונטיות המודעות– תמיד תשאפו לציון 10/10 במידת הרלוונטיות של המודעות שלכם
- אחוז הCTR– כמה הקלקות אתם מקבלים עבור מספר נתון של חשיפות. המטרה שלכם היא בדרך כלל להגדיל את הCTR ואת החשיפה לגולשים רלוונטיים.
- איכות דפי הנחיתה– אם אתם רואים שהקמפיין משיג הרבה תנועה אבל לא מצליח להמיר את התנועה ללידים או מכירות הבעיה שלכם היא בדפי הנחיתה.
- ניתוח השיחות שאתם מקבלים– אם אתם מקבלים תנועה יפה והמון שיחות אך מרביתן לא רלוונטיות, ככל הנראה יש לכם בעיה בעמוד הנחיתה שמבלבל את הגולשים ומבזבז לכם את תקציב הקמפיין.
כמו כן, אתם תמיד יכולים להחליט איזו עמודות יוצגו בפניכם כדי לקבל את המידע הרלוונטי ביותר:
בשורה התחתונה – ROI, החזר עבור השקעה📊
שוב,בסופו של דבר הפרמטר הכי חשוב עבורכם הוא החזר ההשקעה שאתם מקבלים עבור כל סכום שאתם מוציאים. כל עוד אתם מרוויחים יותר מאשר אתם מוציאים, המצב טוב ותמיד יכול להיות יותר טוב. במידה ואתם מפסידים כסף על הקמפיין לאורך זמן, ככל הנראה שאתם עושים משהו לא טוב ועליכם לעצור ולתת לאיש מקצוע להסתכל בפירוט על הקמפיין שלכם.
אופטימיזציה של קמפיין פרסום בגוגל – הפחתת עלויות ושיפור תוצאות
לאחר שהבנו איך לנתח את הקמפיין ולעקוב אחריו בפרמטרים מקצועיים תוך כדי תנועה, חשוב להסיק מסקנות ולשפר את הקמפיין במידת הצורך. לאחר זמן שהקמפיין הממומן שלכם רץ יהיה לכם מספיק מידע לדעת מה עובד, מה מבזבז לכם כסף ומה כן עובד בשבילכם וכך תוכלו לנצל את האפיק הזה יותר.
בכלים מקצועיים יש אינספור דרכים וכלים לנטר את אחוזי ההצלחה של כל פעולה שאתם עושים ובעזרת איש מקצוע מיומן תוכלו לשפר את הקמפיין שלכם באופן משמעותי.
מכיוון שאנחנו לא נכנס כעת לכל האפשרויות העומדות בפניכם בתהליך האופטימיזציה מכיוון שיש אינספור אפשרויות מתקדמות ניתן לכם הנחייה פשוטה , הגיונית וקלה ליישום:
מודעות שעובדות עבורכם תשאירו, מודעות שלא עובדות או מילות מפתח שלא מניבות לכם החזר- תורידו.
פרסום בגוגל – איך לנטר קליקים לא חוקיים?
קליקים לא חוקיים הם בעיה רצינית עבור מפרסמים בקידום ממומן. יש מתחרים הנוהגים להקליק על מודעות של המתחרים שלהם על מנת לבזבז להם את תקציב הפרסום ולאלץ אותם לשלם עבור הקליקים האלו. גוגל מנסה להלחם בתופעה ויודעת לנטר בכלים מתקדמים את אותם קליקים לא חוקיים, בנוסף תוכלו לחסום כתובות IP מסוימות שאתם חודשים בהן ולהשתמש בתוכנות צד שלישי שמספקות פתרונות לתופעה ובעצם חוסכות לכם גם הרבה כסף וגם משפרות את ביצועי הקמפיין שלכם בצורה משמעותית.
פרסום בגוגל – מהן מילות שלילה וכיצד להשתמש בהן?
מילות שלילה חשובות מאוד להצלחת הקמפיין שלכם ותפקידן להגדיר בעבור אילו מילים אתם לא רוצים לפרסם את המודעות שלכם. לדוגמה, במידה ואתם חברה לבניית אתרים ואתם לא רוצים לפרסם תחת הביטוי 'בניית אתרים בחינם' אתם יכולים להגדיר למערכת שאתם לא רוצים לפרסם תחת המילה 'חינם' או לדוגמה מתקין בתים חכמים שלא רוצה להיות מקודם עבור גולשים שמחפשים 'בית חכם עשה זאת בעצמך' יכול להגדיר שהביטוי 'עשה זאת בעצמך' לא יהיה חלק מהקמפיין שלו.
אלו הן בדיוק מילות שלילה- ביטויים שהגולשים מחפשים ואנחנו לא רוצים לפרסם עבורם. לאחר שתאספו מספיק נתונים ותתחילו לנתח את הקמפיין שלכם, תוכלו לדעת בצורה טובה יותר אילו מילים גוזלות ממכם כסף מהתקציב של הקמפיין הממומן שלכם.
יש מגוון מילות שלילה המעידות על כך שככל הנראה הגולש שחיפש אותן הוא בעל כוונת רכישה נמוכה ואתם לא רוצים לפרסם ולבזבז כסף עבור ביטויים שלא יחזירו לכם את ההשקעה בסופו של דבר. חשוב שתבדקו מה המילים שאתם לא רוצים להכליל והוסיפו אותן למילות השלילה.
אמצעות מחקר מילות מפתח שליליות ניתן לחסוך לא מעט כסף.
פרסום בגוגל איתי
קידום ממומן בגוגל הוא ללא ספק אפיק שיכול להניב לכם רווחים ולהצמיח את העסק שלכם במידה וניהול הקמפיין נעשה בצורה מושכלת ודינמית תוך הפקת לקחים ושינויי תמידי.
מומלץ לעסקים המעוניינים להיכנס לזירת הפרסום הממומן לשכור חברה מקצועית שתנהל עבורה את הקמפיין בצורה מקיפה ותשתמש בכלים המקצועיים ביותר העומדים עבורה.
דבר נוסף שחשוב מאוד להדגיש פעם נוספת הוא העובדה שעליכם להיות סבלניים משום שככל שתאספו יותר נתונים כך היכולת שלכם לשפר את הקמפיין ולהפיק ממנו יותר בעתיד עולה בהתאמה.
השקעה בקמפיין ממומן בדרך כלל תניב תוצאות מהירות ומידיות לעומת אסטרטגיות קידום או שיווק ארוכות טווח ולכן עסק המעוניין לצמוח ולייצר אפיק גיוס לקוחות מיידי, רצוי לבחון לפחות את אפשרות הפרסום הממומן בגוגל ולהתייעץ עם חברה מקצועית בתחום ( אנחנו פה 😎)
רוצים להתחיל לפרסם בגוגל? השאירו פרטים ואחזור אליכם