קידום אתרים לעורכי דין

קידום אתרים לעורכי דין

קידום אתרים לעורכי דין – בין אם אתם עוסקים בעריכת דין בעיר גדולה כמו תל אביב או ירושלים ובין אם בישוב קטן כמו ראש פינה או יבנה, סביר להניח שאתם מודעים לחשיבות האדירה של דירוג במיקום גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל. אמנם טיפוס במעלה תוצאות החיפוש על מנת להתברג במקום גבוה הוא לא משימה פשוטה – אולם מיד יתוארו שלבים מוכחים של קידום אתרים אשר יביאו אתכם לנראות מקסימלית בתוצאות החיפוש המקומיות, כך שמי שיחפש שירותי עריכת דין בתחומכם ובאזורכם הגאוגרפי ייחשף אליכם.

אבל רגע לפני שנצלול לתהליך של קידום אתרים לעורכי דין, הבה נבין תחילה מדוע כדאי להתמקד בקידום אתרים לוקאלי במסגרת מאמצי שיווק השירותים המשפטיים שלכם.

עורך דין יקר, רוצה קידום מותאם לתחום המשפטי? השאר פרטים


מדוע עורכי דין צריכים להשקיע בקידום אתרים לוקאלי?

1. כי דפי זהב כבר יצאו מהאופנה

פעם היינו צריכים לחפש עסקים בספר עב כרס בשם "דפי זהב", אבל היום אנחנו מחפשים הכל בגוגל – גם עורכי דין. ההנחה של הלקוחות הפוטנציאליים שלכם היא שאם אתם לא מופיעים בגוגל, אזי אתם לא קיימים בכלל. וכאשר 97% מן האנשים מחפשים חיפוש מקוון באינטרנט (כלומר רק 3% ממשיכים להשתמש בשיטות לא-מקוונות כגון ספרי טלפונים) – אתם צריכים שהם ימצאו אתכם.

2. מינימום השקעה, מקסימום הזדמנויות

מיקום גבוה בצמרת תוצאות החיפוש האורגניות של גוגל משמעותו הזדמנות פז להמיר מבקרים שהגיעו אליכם באופן אורגני (כלומר מבלי ששילמתם על כך אגורה שחוקה) לכדי לקוחות משלמים. הזרם המתמיד של תנועה נכנסת בעלות נמוכה הופכת את קידום האתרים הלוקאלי לאחת מדרכי השיווק והפרסום הטובות ביותר שיש.

3. קידום אתרים לוקאלי פירושו תוצאות במהירות הבזק

כשאתם מתחרים בזירה ארצית או עולמית, לוקח כמה חודשים טובים עד שאפשר להגיע למיקום גבוה בתוצאות החיפוש. אבל כשאתם מתחרים בזירה הלוקאלית, זה קורה הרבה יותר מהר. יש לכך שלוש סיבות:

  • עורכי דין רבים לא מקדישים תשומת לב לנושא קידום האתרים הלוקאלי.
  • אלה שכן שמים לב, לא נוקטים בשיטות הטובות ביותר.
  • שימוש בשיטות המפורטות בשורות הבאות יביא אתכם אל העמוד הראשון בתוצאות החיפוש המקומיות בתוך זמן קצר מאוד, עד כדי 30 יום בלבד.

אם כך, זה הזמן לעבור למנה העיקרית: חמישה שלבים לבניית תהליך קידום אתרים לעורכי דין אפקטיבי שיניף אתכם אל צמרת תוצאות החיפוש המקומיות, ימשוך יותר לקוחות פוטנציאליים שמחפשים בדיוק את השירותים המשפטיים שאתם מציעים ויגדיל את הרווחים שלכם:

שלב מס' 1: מחקר מילות מפתח

מילות המפתח הן הבסיס לכל תהליך קידום אתרים, ובמקרה של עורכי דין עליהן להיות קשורות לשירותים המשפטיים שאתם מספקים. לדוגמה, תוכלו לבחור במילות המפתח "עורך דין רשלנות רפואית", "עורכי דין לענייני משפחה", "ייעוץ משפטי הלבנת הון" וכדומה.

לאחר שתפתחו את רשימת מילות המפתח שלכם, פתחו חשבון בפלטפורמת גוגל אדוורדס. בדרך כלל מדובר בפלטפורמה בה ניתן לנהל חשבונות קידום ממומן (רכישת שטחי פרסום באתרים שונים כדי שיופיעו בהן פרסומות או באנרים מטעמכם) – אולם במקרה זה לא נשתמש באפשרות הקידום הממומן אלא באפשרות אחרת שקיימת בגוגל אדוורדס, והיא כלי תכנון מילות מפתח (Keyword Planner tool). כלי זה יעזור לכם למצוא עוד רעיונות למילות מפתח ולזהות מונחים שיביאו את התוצאות הטובות ביותר לתהליך.

באופן כללי, בענף המשפטי קיימים שני סוגים של חיפושים. מצד אחד חיפוש מתוך כוונה לשכור את שירותיו של עורך דין (Hiring intent) – ועליכם לתת עדיפות גבוהה למילות חיפוש מן הסוג הזה משום שפירושן הוא הזדמנות שנוקשת על דלתכם ממש עכשיו ואסור לכם לתת לה ללכת. לפיכך, שלבו את מילות המפתח הללו בכל רחבי האתר שלכם, בעיקר בעמוד הבית ובעמודים הרלוונטיים לשירותים המשפטיים הנדונים.

מצד שני, יש המחפשים מתוך כוונה למצוא מידע בלבד (Research intent). הסיכוי שמילות חיפוש כאלה יובילו לפעולות נוספות של הגולשים באתר הוא נמוך יותר. למשל, גולש שמחפש "איך כותבים צוואה" לא בהכרח מעוניין לדבר כרגע עם עורך דין בנושא הצוואה שלו, אלא פשוט מחפש מידע אודות הנושא. עם זאת, מילות חיפוש מן הסוג הזה יכולות להוסיף ערך רב לנושאים שונים באתר שלכם, כגון בבלוג או בעמודי השאלות הנפוצות. כלומר, מילות המפתח הללו אולי לא יכניסו לכם כסף או יביאו לקוחות באופן ישיר, אבל כן יכולות לשמש ככלי למיתוג, להעלאת מודעות, לחיזוק אמינות וכדומה, ולפיכך לסייע לכם בעקיפין.

שלב מס' 2: אופטימיזציה של מילות מפתח

אופטימיזציה פירושה שיפור תמידי של מילות המפתח, הן באתר שלכם והן מחוצה לו. העמוד הראשון שיש לבצע בו אופטימיזציה מחוץ לאתר הוא העמוד שלכם ב"גוגל לעסק שלי". תוכלו לעדכן בו את עמוד הבית, עמודים של שירותים שונים, עמודי תוכן (בלוג או שאלות נפוצות) וכן הלאה.

אין לכם אתר? כדאי לכם להציץ בדף של בניית אתרים

אופטימיזציה של עמוד "גוגל לעסק שלי"

מחד, אופטימיזציה של עמוד "גוגל לעסק שלי" יוצרת מעין מיני-סייט, אתר קטן משלכם בתוך מסגרת העבודה של גוגל; מאידך, בדרך כלל קל יותר ומהיר יותר להביא עמוד של "גוגל לעסק שלי" אל ראש רשימת תוצאות החיפוש, יחסית לעמודים מתוך האתר שלכם. אלה שני יתרונות משמעותיים, ולכן העמוד שלכם ב"גוגל לעסק שלי" הוא התחנה הראשונה לבצע בה אופטימיזציה.

קידום אתרים לעורכי דין – כמה טיפים קצרים שיעזרו לכם לעשות זאת:

אמתו את החשבון – זהו הצעד הראשון בעריכת עמוד "גוגל לעסק שלי". פשוט לחצו על "אמת עכשיו" (Verify Now) כדי לקבל מגוגל מסרון או מייל עם קוד אימות שיש להקליד על מנת לסיים את תהליך האימות. לאחר שתבצעו זאת תראו סימן "וי" קטן בסמוך למילה "מאומת" (Verified) שליד שם העסק שלכם.

עדכנו שם, כתובת ומספרי טלפון – הפרטים הללו צריכים להיות זהים בכל המקומות שבהם אתם מופיעים ברשת, לרבות האתר, עמוד "גוגל לעסק שלי", עמודי פרופיל באתרים אחרים, אינדקסים שונים ואפילו בעמוד הפייסבוק של העסק שלכם. זהו גם הזמן לוודא שהכתובת המדויקת שלכם מופיעה בעמוד "גוגל לעסק שלי" על מנת לוודא שאתם מופיעים במקום הנכון במפה. אגב, שימו לב שאתם מקלידים את מספר הטלפון של העסק בתוספת איזור חיוג – זה יעזור לגוגל להבין שמדובר בתוצאת חיפוש רלוונטית לחיפוש לוקאלי באיזור החיוג הזה.

קטגוריות – בבואכם לבחור את הקטגוריות לעמוד העסק שלכם, זכרו שעל פי הקווים המנחים של גוגל קטגוריות אלה צריכות לתאר את השירותים המוצעים על ידכם, אבל לא את התוצאות שלהם. לדוגמה, תוכלו לבחור "ייעוץ בנושאי מס", אבל לא "תשלום מס מופחת". בחרו לכל הפחות שלוש קטגוריות רלוונטיות, אבל לא יותר מחמש.

תיאור – התיאור הוא מעין הצגה עצמית קצרצרה שלכם בפני לקוחות פוטנציאליים. חשבו עליו כעל סדרה קצרה של משפטים הכוללים את השירותים שאתם מציעים, הניסיון והרקע שלכם, הסיבות בגינן הלקוחות בוחרים לעבוד איתכם, ולסיום הוסיפו הנעה לפעולה בסגנון "צרו קשר עכשיו". זהו המקום לשלב את מילות המפתח המעידות על כוונה לשכור את שירותיו של עורך דין (כפי שצוין לעיל); ועל אף שעליכם לציין כל כך הרבה פרטים בתיאור, השתדלו לא לחרוג מאורך של 100 עד 200 מילים.

שעות פתיחה – ממש כמו שם העסק, הכתובת ומספר הטלפון, עליכם לוודא שגם שעות הפתיחה מעודכנות ומדויקות. אם אתם מציעים גם שירותים לאחר שעות הפתיחה הרשמיות, ציינו זאת בנפרד והוסיפו פרטי יצירת קשר לשאלות ו/או פרטים נוספים.

תמונות – שירות "גוגל לעסק שלי" מאפשר העלאה של מספר תמונות שיוצגו בעמוד שלכם. בנוסף ללוגו שמובן מאליו שיש להעלות לעמוד, שקלו להוסיף תמונות של עורכי הדין במשרד שלכם ותמונות של השותפים בחברה. ודאו שהתמונות באיכות טובה (מינימום 720 פיקסלים על 720 פיקסלים) ומשקלן לא נמוך מ-10KB או גבוה מ-5MB. מומלץ גם להחליף את הרקע הגנרי המוגדר בעמוד שלכם כברירת מחדל על ידי גוגל בתמונה ממותגת משלכם.

קידום אתרים לעורכי דין – אופטימיזציה של האתר

התחנה השניה, אם כי לא פחות חשובה, היא עמוד הבית ועמודי השירותים שלכם, שלהלן נתייחס אליהם יחד כ"עמודי ליבה". המטרה שלכם כעת היא לשלב באופן מושכל בכל רחבי עמודי הליבה שלכם את מילות המפתח שהלקוחות הפוטנציאליים עשויים להקליד בשורת החיפוש של גוגל – ובפרט את מילות החיפוש המעידות על כוונה לשכור עורך דין.

עמוד הבית – למטרות קידום אתרים לעורכי דין, הדבר החשוב ביותר לעשות בעמוד הבית הוא תג הכותרת (לעיתים מתייחסים אליו כאל תג העמוד).

תג הכותרת – זהו לא דבר שהגולשים יכולים לראות בעמוד עצמו, אלא מוצג מאחורי הקלעים לדפדפן. כמו כן תגי הכותרת הם אלה שמוצגים בכחול עם קו תחתי כאשר עמודים מן האתר מוצגים בתוצאות החיפוש של גוגל. בכל אחד מן העמודים באתר הם משמשים כמו שמות לפרקים של ספר, כאשר תג הכותרת שבעמוד הבית הוא שמו של הספר כולו. השתדלו לשלב מילות חיפוש בתגי הכותרת. התג האידיאלי יכלול שלושה אלמנטים: קטגוריה, מיקום ושם העסק. למשל: "עורך דין פלילי בתל אביב | משרד עו"ד כהן את כהן את כהן" וכדומה.

תיאור מטא – בדומה לתג הכותרת, מדובר בחלק חיוני בקידום אתרים שאינו נראה לעין בעמוד עצמו. זהו הטקסט שמוצג בתוצאות החיפוש של גוגל מתחת לקישור הכחול עם הקו התחתי, ומטרתו היא לספק לגולש מידע אודות תוצאת החיפוש הזו, ולמעשה לשכנע אותו כבר מן הטקסט הקצר הזה שאתם התשובה לכל בעיותיו המשפטיות.

כותרת H1 – כעת נתחיל לבצע אופטימיזציה בתכנים שחשופים לגולשים המבקרים באתר, החל בכותרת של העמוד (הידועה גם כ-H1). כותרת זו צריכה להיות תיאורית, תמציתית, ולכלול מילות מפתח חשובות שרלוונטיות לעיסוקכם.

תוכן עמוד הבית – בעמוד הבית של האתר שלכם צריך להיות תוכן באורך של לפחות 200 מילים, כאשר האורך האופטימלי שיניב את התוצאות הטובות ביותר מבחינת קידום אתרים לעורכי דין הוא בין 500 ל-1000 מילים. בתוכן זה צריכים להיות תיאור של העיסוק שלכם, לרבות מידע אודות הרקע והניסיון, השירותים השונים שאתם מציעים ולפחות אזכור אחר של מילות מפתח עיקריות. בנוסף, ככל שהתוכן יהיה מקצועי יותר, שוטף ומשכנע, כך יגדל הסיכוי שמבקרים יצרו איתכם קשר ואולי יהפכו ללקוחות.

עמודי שירותים – באתר שלכם צריכים להיות עמודים שמתארים את השירותים שאתם מציעים, כאשר הטעות הנפוצה ביותר בנושא זה – וממנה יש להימנע! – היא פירוט כל השירותים בכל העמודים. אם תעשו את השגיאה הזו, המשמעות היא למעשה "דילול" של התוכן שלכם ופגיעה בדירוג של האתר. לכן הקפידו לפרט כל שירות בעמוד נפרד, בתוכן שאורכו בין 500 ל-1000 מילים. כמו כן, כרגיל, השתדלו לשלב כמה שיותר מילות מפתח באופן טבעי ולא מאולץ.

תוכן נוסף באתר – חשוב לשים לב שכל הצעדים שפורטו עד כה הם דומים עבור עמודי הליבה, אבל למעשה חשוב להקפיד שגם עמודים אחרים באתר יהיו בעלי תג כותרת ייחודי, תיאור מטא ייחודי, תוכן ייחודי וכך הלאה. כלומר, אסור שאלמנטים אלה יהיו מועתקים זה מזה, אחרת ייפגעו מאמצי קידום האתרים שלכם.

בעמודי תוכן שאינם עמודי ליבה, האופטימיזציה מתבצעת באופן דומה – אולם אחד ההבדלים המשמעותיים הוא שבעמודי ליבה אתם צריכים להתמקד במילות חיפוש המעידות על כוונה לשכור עורך דין, ובעמודי התוכן האחרים אתם יכולים לשלב גם מילות חיפוש מעידות על כוונה לחפש מידע בלבד. כך למשל תוכלו לשלב את מילות החיפוש הללו בכותרות, בתגים, בתיאורי המטא וכן הלאה.

שלב מס' 3: ציטוטים וקישורים

לאחר שיצרתם בסיס לוקאלי באמצעות אופטימיזציה של העמוד שלכם ב"גוגל לעסק שלי", השלב הבא הוא להתחיל לבדל את עצמכם מן המתחרים שלכם:

ציטוטים

ציטוטים (Citations) הם אזכורים שלכם ו/או של שם המשרד שלכם, הכתובת או מספר הטלפון באתרים שונים ברשת. כצעד ראשון, כמובן, פרטים אלה צריכים להופיע באתר שלכם, ובמיוחד בחלק של יצירת הקשר בתחתית כל עמוד.

באפשרותכם להתחיל לבנות ציטוטים באתרים אחרים על ידי פנייה לרשימות של אתרי אינדקסים. החשוב ביותר מביניהם הוא  עמוד "גוגל לעסק שלי", שאותו כבר עדכנתם, אולם יש עוד אתרים רבים שבהם תוכלו לרשום את העסק שלכם ובכך לסייע לו לעלות למיקום גבוה יותר בתוצאות החיפוש הלוקאליות של גוגל.

קידום אתרים לעורכי דין – קישורים

גוגל נוטה לייחס חשיבות רבה לקישורים (Links) שמפנים אל אתר מסוים מאתרים אחרים, בתלות באופי האתרים המקשרים. לדוגמה, קישור מאתר ynet לאתר שלכם יהיה בעל משקל גבוה בהרבה מאשר קישור מבלוג קטן ואלמוני ולפיכך ישפיע לחיוב על רמת האמינות שלכם בעיני גוגל. עם זאת, להבדיל, קישור מאתרים מפוקפקים אל האתר שלכם עלול דווקא להכתים את התדמית האמינה שלכם בעיני גוגל, ולכן חשוב לעקוב ולבדוק מעת לעת אילו קישורים מובילים אליכם ולפעול בעניין.

בהקשר זה ראוי גם לציין שאיכות הקישורים חשובה יותר מן הכמות. דהיינו, מספר קטן של קישורים שמובילים לאתר שלכם מאתרים רלוונטיים, ותיקים, אמינים וסמכותיים, עשוי להיות בעל השפעה גדולה יותר על הדרך שבה האלגוריתם של גוגל רואה את האתר שלכם מאשר מאות קישורים שמובילים אליכם מאתרים קטנים ולא מוכרים.

אז איך בונים קישורים איכותיים שיעזרו לכם לטפס מעלה בתוצאות החיפוש? יש שיטות רבות, אבל הנה שתיים שיעזרו לכם להתחיל ברגל ימין:

אתרי אינדקסים. בדומה לבניית ציטוטים כפי שצוינה לעיל, באפשרותכם לבנות פרופיל ולהוציא ממנו קישור לאתר שלכם באתרי אינדקס כלליים או כאלה שמתמחים בתחומים משפטיים רלוונטיים. בנוסף לתועלת שתפיקו מבחינת קידום אתרים לעורכי דין, אתרי אינדקסים יכולים גם לקשר בין לקוחות פוטנציאליים לעורכי הדין, כך שיכול להיות שאפילו תקבלו פניות מלקוחות באפיק הזה.

חקרו את המתחרים שלכם. שיטה יעילה להשגת קישורים איכותיים היא מציאת אתרים שמקשרים אל המתחרים שלכם בעזרת כלי קידום אתרים שניתן למצוא ברשת. אם אתם מציעים שירותים משפטיים דומים, תוכלו גם אתם לייצר קישורים דומים שיובילו אל האתר שלכם. יתרה מזאת, זוהי דרך נהדרת לגלות אתרי אינדקסים ואחרים שלא הכרתם או פספסתם – ולשלב גם בהם קישורים לאתר שלכם.

שלב מס' 4: חוות דעת לקוחות

לדברים שהלקוחות חושבים עליכם יש כוח, בעיקר כאשר הם טורחים להקדיש זמן ולהעלות אותם על הכתב. הביקורות, הסקירות והתגובות של הלקוחות יכולות להשפיע באופן משמעותי על דירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש של גוגל – כאשר רצוי, מן הסתם, שרובן ככולן תהיינה בעלות אופי חיובי ככל האפשר.

כך למשל תגובות חיוביות, סקירות מפרגנות וביקורות מחמיאות יעזרו לעמוד "גוגל לעסק שלי"  להתברג גבוה יותר בתוצאות החיפוש, מה שיגדיל את הנראות שלכם ללקוחות פוטנציאליים חדשים, ואז האוסף של אותן חוות דעת חיוביות יוכל לשכנע אותם ליצור קשר דווקא עימכם – ולא עם המתחרים שלכם.

איך משיגים חוות דעת טובה מן הלקוחות?

חוות דעת חיובית של לקוח מתחילה במתן שירות מעולה וחוויה טובה. לאחר מכן, בקשו מן הלקוחות לכתוב חוות דעת אודות השירות שקיבלו. הגישה הזו היא הישירה ביותר ובדרך כלל מניבה את התוצאות הטובות ביותר – פשוט לשלוח ללקוחות המרוצים שלכם מייל עם הכותרת "בקשה לחוות דעת", בקשה תמציתית וקישור לאתר או לעמוד "גוגל לעסק שלי".

יודגש שמומלץ לשלוח מיילים עם בקשות לחוות דעת לכל הלקוחות שאתם יודעים שהיו מרוצים מן השירותים המשפטיים שקיבלו מכם (מלבד אלה שידוע לכם שכבר כתבו חוות דעת). הוסיפו את הפעולה הפשוטה הזו לרשימת הפעולות השגרתית שאתם מבצעים מדי יום, וכך תיצרו זרם פחות או יותר קבוע של משוב חיובי מן הגולשים, שיסייע הן בשיפור הדירוג שלכם בחיפוש המקומי בגוגל והן בגיוס לקוחות חדשים.

שלב מס' 5: מעקב

מעקב מסודר וקבוע אחר הביצועים של תהליך קידום אתרים לעורכי דין הוא הדרך הטובה ביותר למקסם את החזר ההשקעה בעבור התהליך. באופן כללי מומלץ לעקוב אחר כל פרמטר אפשרי, אולם מדובר בעשרות ולעיתים אפילו מאות פרמטרים כאלה. לכן, לכל הפחות כדאי לעקוב אחר השלושה הבאים:

א. דירוג בתוצאות החיפוש

מעקב אחר שינויים בדירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש יגלה לכם כיצד מתפקדות מילות המפתח שבהן בחרתם להתמקד, כמה הקלקות וכמה צפיות היו לכל אחת מהן. על מנת לעקוב אחר מילות המפתח שלכם תוכלו להיעזר ב-Google Search Console, כלי חינמי מבית גוגל. לחלופין, תוכלו להשתמש גם בכלי קידום אתרים אחרים, בתשלום, וליהנות מאפשרויות נוספות.

ב. תנועת הגולשים הנכנסת לאתר ("טראפיק")

קידום אתרים לעורכי דין לא עוסק רק במיקום אתר בתוצאות חיפוש. אחרי הכל, מטרתו של מיקום גבוה בתוצאות החיפוש היא להגדיל את תנועת הגולשים הנכנסת לאתר – וזו בדיוק הסיבה בגינה מומלץ לעקוב אחר התנועה הזו. בפרט, כדאי למדוד את מספר הגולשים ומנין הגיעו אל האתר שלכם.

הפתרון הטוב ביותר למעקב אחר תנועת הגולשים לאתר הוא כלי חינמי נוסף מבית גוגל, הוא גוגל אנליטיקס (Google Analytics). בעזרתו תוכלו להעריך את נתוני תנועת הגולשים לאתר שלכם, לראות כמה מהם מגיעים מחיפוש בגוגל ולאן באתר שלכם הם מגיעים. התדירות האופטימלית לביצוע מעקב אחר תנועת הגולשים היא פעם בחודש – בדרך כלל די בכך כדי להבחין בתנודות משמעותיות ולראות כיצד משתנה התנועה לאורך הזמן.

ג. נתוני המרות

הדירוג בתוצאות החיפוש ותנועת הגולשים הנכנסת לאתר הם היבטים חשובים בכל תהליך של קידום אתרים לעורכי דין, אבל הדבר הכי חשוב הוא ההמרות. בהגדרתן, המרות הן פעולות ספציפיות שאתם רוצים שהמבקרים באתר שלכם יבצעו. למשל, אם אתם מציעים ייעוץ משפטי ראשוני ללא תשלום, יתכן שיש לכם באתר טופס מקוון בו הגולש יכול "לקבוע פגישה". בעזרת גוגל אנליטיקס ניתן לעקוב אחר ההמרות בעמודים בהם קיימים טפסים כאלה וכך לדעת, למשל, אילו שירותים שמוצעים באתר מביאים אליכם את רוב הלקוחות, או כמה המרות מתבצעות בחודש, וכדומה.

קידום אתרים לעורכי דין – סיכום

קידום אתרים לוקאלי לעורכי דין שנבנה על בסיס איתן הוא אחת מן ההשקעות הטובות ביותר של שיווק באינטרנט שכל בעל אתר יכול לעשות, ועל אחת כמה וכמה עורכי דין שיש להם אתר. על מנת להשיג את התוצאות הטובות ביותר, מומלץ לעקוב אחר כל הצעדים שפורטו לעיל ולא להמשיך לשלב הבא בטרם סיימתם לגמרי את השלב הקודם.

לסיום, תזכורת: אלה הם השלבים לבניית תהליך קידום אתרים לעורכי דין מוצלח –

  1. מחקר מתחרים ומילות מפתח
  2. אופטימיזציה של האתר ושל מילות המפתח
  3. ציטוטים וקישורים
  4. חוות דעת לקוחות
  5. מעקב

יודגש כי גם ביצוע כל השלבים באופן מושלם אינו מבטיח שהאתר שלכם יתברג בראש רשימת תוצאות החיפוש ויישאר שם לנצח; אולם כן ניתן לומר שמוטב לעקוב אחר השלבים הללו מאשר לוותר או לדלג עליהם – משום שבעזרתם תיהנו מסיכויים משופרים להגדלת מספר המבקרים באתר, מה שעשוי להוביל ליותר לקוחות ובסופו של דבר ליותר הכנסות.

קידום אתרים בגוגל למעלה