קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
אופטימיזציה לאתרים
אופטימיזציה לאתר
פרק 4
קידום אתרים למתחילים

אופטימיזציה לאתרים

אז אחרי שדיברנו בפרק הקודם על מה זה SEO באופן כללי, מה החשיבות שלו וממה הוא מורכב, בואו נדבר קצת על פרקטיקות. בפרק הקרוב נדבר על אופטימיזציית און פייג' ואיך עושים את זה בכלל.

בגדול, כאשר אנחנו מדברים על קידום אתרים, אני מאמין שאנחנו צריכים לעזור לגוגל לעזור לנו. מה זה אומר? זה אומר שגם כאשר שאנחנו כותבים תוכן ומעלים אותו לאתר, אנחנו צריכים, או אפילו חייבים לעשות לו אופטימיזציה ובעצם להפוך אותו לברור ומובן לגוגל.

האלגוריתם של גוגל סורק אתרים באופן מסוים וכך גוגל מתאים את האתר או העמוד בתוך האתר לתוצאות החיפוש שונות של הגולשים.

נשמע קצת סינית? תחשבו על זה ככה, גוגל סורק את העמודים השונים באתר שלכם ומנסה להבין, על מה הם מדברים, מה הנושאים שיש בהם ועל אילו שאלות הם נותנים מענה. כמה שיהיה לו יותר קל ונוח לשייך את המאמרים האלו למילות מפתח, לשאילתות וביטויים, ככה האתר שלכם ידורג גבוה יותר. אז איך עושים את זה? בדיוק בשביל זה כתבתי לכם את פרק ד' במדריך SEO למתחילים 🙂 יאללה בואו נתחיל.

איך עושים אופטימיזציה לאתר?

פעם, בתחילת דרכו של גוגל בכלל ושל עולם ה-SEO בפרט, ניתן היה לשלב את מילת המפתח מיליון פעמים בתוך מסמך והאמת? זה גם היה עושה עבודה די טובה בקידום האתר בצורה אורגנית. מקדמי SEO השתמשו במניפולציות שונות כמו לדוגמא, לשתול מתחת לעמוד שהגולש רואה עמוד נוסף ובו טקסטים המכילים רק את מילות המפתח.

אבל, נוצר מצב בו לא בהכרח האתרים האיכותיים שבהם יש את המידע המהימן ביותר הם אלו שהיו מופיעים במיקומים גבוהים.

עם השנים, התפתחה הטכנולוגיה ולצידה גם שיפור האלגוריתם של גוגל, על מנת לדייק את תהליכי החיפוש של הגולשים, ולהפוך את הליך הקידום האורגני למדויק יותר.

היום האלגוריתם של גוגל עובד יותר כמו "המוח האנושי" ולכן, זה כבר ממש לא מספיק לכתוב טקסט לא טוב העיקר שיהיו בו את מילות מהפתח, ההפך, היום גוגל יעניש אתכם על כך ויראה בתוכן של או באתר שלכם כספאם – ואם להיות כנה, זה הדבר הכי גרוע שיכול להיות, בעיקר כי ההשלכות של זה ארוכות טווח.

חברת גוגל משתכללת כל הזמן וגם האלגוריתם שלה. אבל לא מדובר על תורה מסיני. העצה הכי טובה שאני יכול לתת לכם זה פשוט תנסו לכתוב את התכנים בצורה הכי טבעית שאפשר, כמו שאתם הייתם רוצים לקבל אותם. בתוך המאמרים, שלבו את מילת המפתח באופן סביר בעמוד לצד תוכן איכותי ובכמות סבירה והגיונית, ככה התוצאות יהיו טובות יותר. אז אחרי שהבנתם את החשיבות, בוא נעשה דריל דאון – איך עושים את זה טוב?

אופטימיזציה לאתר

הכירו את תגיות המטא

תגיות מטא הן בדרך לסדר את הטקסט באופן הנכון גם עבור גוגל ולא רק עבור הגולש. מטרת תגיות המטא בן לסמן לגוגל מה החלק הכי חשוב בטקסט ומה ההכי פחות. איך עושים את זה?

כותרת מטא

אתם בטח אומרים לעצמם, נו בסדר כותרת חשובה, אבל כמה היא יכולה להיות חשובה? אז מאוד!

כותרת H1 בעצם עוזרת לגוגל להבין, בדיוק מה נושא המאמר ובאופן הזה, הוא מבין מה התוכן שיהיה גם בתוכו.

אבל זה ממש לא מסתיים בזה. הכותרת שתבחרו למאמר היא גם זאת שאמורה לפתות את הגולש להיכנס ולהמשיך את הקריאה. חשוב שתבחרו כותרת מסקרנת, מעניינת שגם מכילה את מילות המפתח. בני אדם בכלל וישראלים בפרט מאוד אוהבים לדוגמא סטטיסטיקות, כמו למשל – "השירות הזה עזר ל-70% מהאנשים שהשתמשו בו – למה חשוב להיעזר ביועץ השקעות?"

יש להשתמש רק פעם את ב-H1, בכותרת כמובן. אני ממליץ כבר בימים הקרובים לעבור על האתר שלכם ולוודא כי כל הכותרות הראשיות מוגדרות ככותרות H1.

אם אתם רוצים לבדוק איפה חסרות כותרות H1 בעמודים הפנימיים באתר שלכם, אפשר לסרוק את האתר באמצעות אחת מתוכנות לקידום אתרים, לדוגמא Aherfs ולקבל דוח מסודר איפה חסרות כותרות.

אז איך כותבים כותרת מעולה?

הו. כאן זה כבר ממש לא גוגל, כאן מדובר על היצירתיות שלכם. תחשבו על עצמכם כגולשים שעשו חיפוש כלשהו בגוגל וכעת צריכים לבחור מבין כל האתרים המוצעים להם, לאן להיכנס. איך תבחרו לאיזה אתר להיכנס?

אז נכון, גולשים רבים כנראה יבחרו באופציה הראשונה האורגנית ואפילו ידלגו על הממומן (במידה ויש) אבל מה עם השאר? סביר להניח שתבחרו את האתר לפי הכותרת שגוגל יציג.

איך עושים את זה כמו מקצוענים?

קצר וקולע. הימנעו מחיתוך הטקסט ואל תעלו על 70 תווים. התאימו את הכותרות לכוונת החיפוש.  הימנעו מאי בהירות. תכתבו חד וחלק, אל תשאירו מקום לספק או לערפול. גולש לא יכנס לאתר שלכם אם הוא לא מבין שהוא יקבל תשובה בוודאות.

תכללו את מילת המפתח. נסו תמיד לשלב את מילת המפתח בתוך הכותרת, כאשר העדיפות היא שהכותרת תתחיל עם מילות המפתח. כמו שאמרתי קודם, באמצעות הכותרת גוגל מבין על מה מדבר המאמר וכך מתאים אותו לחיפושים, לכן, אם אתם רוצים שהמאמר יקדם מילת מפתח כלשהי, כדאי לשלב אותה.

תיאור – ההקדמה

אז אחרי שנגעתי קצת בחשיבות של הכותרת, הגיע הזמן לעבור למשהו לא פחות חשוב – התיאור. תיאור הכתבה היא מעין הקדמה, או Preview לגולש אם תרצו, שמטרתה היא להסביר בכמה מילים מה צפוי בטקסט, על אלו שאלות הטקסט עונה ובעצם בכמה מילים לתאר את הטקסט כולו.

אז נכון, אמנם תיאורי מטא המלווים את הכותרת אינם משפיעים על הדירוג, אבל הם משפיעים על הגולש והקליק שלו, בהחלט משפיע על הדירוג וגם עליכם. אנחנו לא עובדים רק בשביל לרצות את גוגל, ההפך, אנחנו רוצים לרצות את קודם כל את הגולשים. תאמינו לי שאם תחשבו כל הזמן על הגולש, ככל הנראה תצליחו גם לקדם את האתר שלכם בגוגל בצורה מדהימה.

לכן, חשוב שתשקיעו מאמצים רבים בתיאור הכתבה שלכם. הנה כמה טיפים שמאוד עוזרים לי:

  1. להעביר את המסר חד וחלק. חשוב לשמור על מגבלה של עד 160 תווים, כדי שהטקסט לא יחתך.
  2. השתמשו בתיאור האתר או העמוד, כדי להרחיב את תג הכותרת ושלבו UPSs שלא נכנסו.
  3. התאימו את הטקסט לכוונות החיפוש. בדומה לכותרת, גם כאן חשוב להתאים לכוונות החיפוש.
  4. כללו את מילת המפתח שלכם. גם כאם חשוב מאוד לכלול את מילת המפתח.

כותרות משנה H2-H6

כל טקסט טוב זקוק להיררכיה, ממש כמו בכתיבה. גוגל מבין את זה ולכן, גוגל מעדיף מאמרים שיש בהם היררכיה נכונה וסדר, מתוך הבנה כי כתיבה באופן הזה תתרום לגולש ותשפר את חווית הקריאה שלו.

חשוב מאוד שבכותרת של כל פסקה תשתמשו במטא תגית בהתאם להיררכיה של הטקסט. אם מדובר על תת כותרת של פסקה שמתחת ל-H1, אז הפסקה הזאת תהיה בעצם H2. אם מדובר על תת כותרת המגיעה אחרי H2, אז היא תהיה H3 וכן הלאה. מה

הקצאת כותרות בוורדפרס

שכן אני ממש לא ממליץ להשתמש בכותרות גבוהות מ-H6, לדוגמא כותרת H7.

השתמשו בכתובות עמוד ידידותיות למשתמש ולגוגל

אחת הדרכים בהן גוגל מאנדקס את האתר, היא גם באמצעות ה-URL של האתר שלכם. אם ה-URL בג'יבריש או אינו קשור לתוכן, ייתכן וגוגל יוריד את הדירוג של העמוד. כדאי להשתמש במילת מפתח רלוונטית בקישור עצמו. אם לדוגמא המאמר מדבר על און פייג' SEO, כדאי שהסיומת של הלינק תהיה בסגנון on-page-seo.

בואו נדבר על קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הם קישורים אשר מובילים למקומות שונים וכתבות שונות בתוך האתר שלכם. אפשר לראות דוגמא מעולה לזה כמעט בכל ערך של ויקיפדיה. בתור אנציקלופדיה דיגיטלית, ויקיפדיה מאפשרת לעבור בין הערכים השונים דרך קישורים פנימיים. על הקישורים הללו נפרט בחלק הזה.

למה חשוב לשים לב כאשר בונים קישורים פנימיים?

  • היררכיה – הדרך שבה נבנה פרופיל הקישורים עוזר לגוגל להבין מהי ההירכיה שקיימת באתר, ולזה גוגל מייחס משנה חשיבות. תוודאו שהקישורים הפנימיים שלכם לא מפנים באופן אקראי לדפים, כי כך – ההירכיה של האתר שלכם תהיה מבולגנת.
  • ניווט יעיל – חשוב ליצור לגולש דרך קלה לנווט ברחבי האתר. זאת אומרת שכאשר גולש מסוים מגיע לגף קטגוריה או בלוג, הקישורים הפנימיים צריכים להתאים, ולסייע לו לעבור לדפים נוספים ואזורים שיעזרו להגדיל את ההמרה.
  • גיוון פרופיל הקישורים –  אמנם אנקור שהוא מילת מפתח הוא יעיל לקידום האורגני של האתר שלכם אך יש לשים לב שמגוונים את האנקורים כיוון שפרופיל קישורים בעל אנקורים מדויקים בלבד הוא לא בריא.
  • לא להגזים בכמות – יותר מידי קישורים פנימיים לדף הבית לדוגמא עשוי לפגוע באתר, ולא מהווה בהכרח הליך קידום יעיל. חשוב לגוון בבניית הקישורים ולא ליצור מצב שבו כל דף בארת מכיל כמות גדול המאוד של קישורים פנימיים.

טקסט מרווח ונוח לקריאה

עוד משהו שיש לכם די הרבה השפעה עליו, זה נראות הטקסט והמבנה שלו. גולשים היום מתקשים לשמור על ריכוז לאורך זמן ולכן, גם הנראות של הטקסט היא חשובה ומשמעותית. מה חשוב לזכור כשאנחנו כותבים מאמר?

  1. פונט (FONT) – חשוב להשתמש בפונט שנוח לקריאה וקל לקרוא אותו גם לאורך מאמר שלם. פונט שהאותיות בו לא ברורות, מחוברות או יכולות להקשות על הגולש, עלול לגרום לנטישת המאמר.
  2. חלוקה לפסקאות – קשה מאוד לקרוא בלוק טקסט ארוך והאמת? זה גם מאיים, אפילו עליי! חשוב מאוד שיהיה אוויר בין הפסקאות השונות, תהיה חלוקה לכותרות והיררכית טקסט נכונה.
  3. ריווח מילים ואותיות – צפיפות היא משהו שאנחנו מאוד לא אוהבים כבני אדם בכללי. אז אין שום סיבה שנאהב אותה בטקסט. חשוב לשמור על רווח בין המילים בתוך המאמר עצמו וכמו כן, גם על הרווחים בין האותיות בתוך הטקסט.

הדרך הבטוחה לתוצאה 0 (Featured snippets)

טוב, ברור לי שזה נשמע ממש רע, כי מי רוצה להיות אפס אי פעם במשהו? אבל דווקא כאן, תאמינו לי שאתם ממש (ממש!) רוצים. מה זה תוצאה אפס? או בשם המקצועי והבינלאומי Featured snippets?

מדובר על התוצאה הגבוהה ביותר שיש בגוגל (אפילו לפני קידום ממומן) ומדובר על מקרים בהם גוגל סבורה באופן חד משמעי שהאתר מספק את המידע המדויק שהגולש חיפש. איך זה נראה? ממש ככה –

אתם רואים את התוצאה הראשונה עם הטקסט הפתוח? זה הטקסט שבעצם עונה בדיוק על השאלה שנשאלה. תחשבו כמה כוח זה להיות בתוצאה 0 בגוגל, מעל הקידום הממומן ועם טקסט פתוח המפתה את הגולש להמשיך ולקרוא.

מי לרוב יופיעו בתוצאה 0?

גוגל נוטה להציג תוצאה 0 לטקסטים שמילות המפתח בהם:

  • מדורגות בין 10 המקומות הראשונים
  • כאלו שגוגל כבר מציגה להם תוצאת 0

איך אפשר להגיע לתוצאה 0?

תחשבו ברצינות, מה הגולשים יכולים לשאול?

אם להיות כנה, מהניסיון שלי, אחת הדרכים הטובות ביותר לחשוב על כתבות תוכן, זה לדבר עם שירות הלקוחות או אנשי המכירות בעסק ולהבין מה הלקוחות שואלים? ככל שתתנו מענה על יותר שאלות ככה גוגל תראה בכם יותר מקצוענים.

ענו על השאלות לעומק

אל תתנו תשובה קצרה ולא ברורה, ההפך, תשקיעו בתכנים האלו, תעמיקו אותם, חלקו אותם לכותרות בצורה מסודרת ותגרמו גם לגולש וגם לגוגל להבין שאתם יודעים על מה אתם מדברים.

עבדו בפורמט של שאלות תשובות או סעיפים

גוגל מאוד אוהב סדר. קל לו לקרוא את זה ומבחינתו אתם גם נותנים מענה קל ומועיל בצורה הזאת. חשוב מאוד שתשקיעו בכתיבה השאלות ותנסחו אותם כמו שגולשים פוטנציאלים היו מחפשים.

שלבו תכנים מעשירים

ככל שהזמן עובר והטכנולוגיה משתפרת, אנחנו מחפשים יותר פתרונות מהירים וכפועל יוצא הסברים מהירים. אחת הדרכים לגרום לגולשים להבין את מה שכתבנו בצורה יעילה זה תכנים מעשירים שיתמכו בטקסט שלנו, יאריכו את זמני השהייה בעמוד ויגרמו לתחושה של מקצוענות ומומחיות אצל הגולש.

איך עושים את זה?

תמונות

תמונות הממחישות את מה שאתם מדברים עליו, זאת אחת הדרכים הטובות ביותר להעביר את מה שאתם רוצים לגולש ועם מעט מאוד מאמץ. לפעמים משהו שאנחנו מכבירים עליו במילים יכול להיפתר עם אימג' אחת פשוט שמעביר את המסר. שאתם משלבים תמונות אל תשכחו להוסיף תגית alt אשר מטרתה היא להסביר במילים למנוע החיפוש מה ניתן לראות בתמונה.

וידאו

דרך נהדרת לשפר את זמני השהייה בעמוד שלכם וגם מאפשר להעביר את המסר באופן מושלם זה וידאו. עם השנים הפכנו לצרכני וידאו גדולים וצפייה בסרטונים הפכה לאמצעי משמעותי בלמידה שלנו ובהעברת מסרים.

וידאו הוא לא רק נהדר להע

ברת מסר, כי הוא תופס את עינו של הגולש ויוצר אצלו סקרנות ועניין, אלא הוא גם משפר את זמני השהייה באתר שלכם. תחשבו שאם אתם שמים וידאו אפילו של 2 דק אתם מעריכים את זמני השהייה בעוד 2 דק'. כל מקדם אתרים יודע שזמני שהייה הם סופר משמעותיים כי הם בעצם מסמנים לגוגל שאתם מומחים בתחומכם ושווה להגיע לאתר שלכם.

אינפוגרפיקות

שיטה מעולה להפוך מידע לגרפיקה ובכך להעביר בצורה קלה וברורה את המסר שלכם.

תיאור קולי

עם הזמן אנחנו הופכים להיות יעילים יותר, התחלנו לשמוע אפילו ספרים באמצעות הקראה קולית מה שמאפשר לנו לעשות תוך כדי אימון, לנהוג או אפילו לעשות כלים. תיאורים קוליים בעצם עוזרים להסביר מה יש בכתבה, מאפשרים לתמצת או להוסיף נפח לקיים.

טבלאות

דרך נוספת להציג מידע, במיוחד  מידע השוואתי זה טבלאות. טבלה מאפשרת באופן מאוד קל ופשוט להציג דברים מורכבים. לדוגמא, אם אתם מעוניינים לעשות השוואה בין 3 דגמים שונים או 3 חברות שונות, טבלה תהיה דרך נהדרת. במלל חופשי הגולש עלול ללכת לאיבוד.

טיפים

הגולש שהגיע אליכם לאתר, צמא לקבל קצת מהידע הבלתי נגמר שלכם. אז אחרי שנתתם לו את המידע "היבש", הסברתם לו מונחים מקצועיים ונתתם לו תיאוריות שגיבשו סביב הנושא, זה הזמן לתת לו ערך מוסף שיקבל רק אצלכם. טיפים היא דרך נהדרת זה!

עובדות או סטטיסטיקות

בני אדם אוהבים עובדות וסטטיסטיקות. למה? כי ככה אנחנו בנויים, אנחנו יצורים שאוהבים השוואות ואוהבים לדעת מה הרוב עושים או חושבים. לכן, שילוב של מידע מהסוג הזה ללא ספק יתן ערך מוסף לגולש ויגרום לו להמשיך ולקרוא את מה שכתבתם וזה הרי חלומו של כל כותב.

אל תתביישו להשוויץ

אתם טובים במשהו? תשוויצו בזה! גוגל אוהב מאוד אנשים מומחים בתחומם, מבחינתו המידע והתוכן שאתם יכולים לתת לגולשים הוא פרייסלס! אבל איך מציגים בכלל מומחיות? אז גוגל כמו גוגל, לכל דבר הוא כותב מדריך ושם הוא מציין את הדברים הבאים:

תראו שאתם מכירים את הנושא לעומק. זה הזמן שלכם לשפוך כל מה שאתם יודעים. מונחים מקצועיים, טקסטים ארוכים כל דבר שיכול להוציא החוצה את המומחיות שלכם.

הוסיפו מקורות מידע. מאמר שיש לו תימוכין, הוא מאמר איכותי יותר, ממה כמו באקדמיה. אספתם מידע ממקורות שונים? קראתם מאמר לא מזמן והחלטתם לכתוב מאמר דעה בנושא? מעולה! שלבו כמה שיותר רפרנסים.

הוסיפו מי מחבר הטקסט ואת תאריו. אתם כותבים טקסט על מגמה כלשהי בשוק הקמעונאי ומגיעים מתחום הכלכלה? מעולה, כדאי להוסיף את הטייטל שלכם ואת שמכם.

דברו בעובדות. אל תמציאו דברים שאתם לא יודעים בוודאות שהוכחו. אל תשכחו שכמו שמצאו אתכם, יכולים למצוא כל מידע אחר תוך כמה דקות ואין דבר שאתם פחות מעוניינים בו מאשר להיות לא אמינים בניני הגולשים.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?