קידום אתרים זול ואיכותי

אופטימיזציה קידום אתרים לאתר – on-page

אופטימיזציה On-page

 

בזמן האחרון קיבלתי לא מעט פניות של בעלי אתרים בשביל פרוייקט התאמת האתר לכללי הקידום האורגני, קידום אורגני בגוגל, ריכזת 12 פעולות בקצרה המשפיעות ביותר מהניסיון שלי בתהליך אופטימיזציה on-page, את הכללים העקריים האלו אני נוהג, לציין כמקדם אתרים בתחילת הדרך ע"י דוח on-site מקיף ככל הניתן הכולל מצד די מושלם, בכנות בתהליך קידום אתרים של אתרים גדולים, בהם נדרש אישור לכל שינוי קטן ישנו קושי מסוים, עדיין ההמלצה שלי היא לרכז בדוח On-page בתחילת תהליך קידום אתרים את כל השיפורים הנדרשים לטובת שיפור דירוג האתר בגוגל בביטויים המבוקשים ומכאן לבצע את כל שביכולתי בשביל לשפר את הדירוג של האתר.

בחירת שם מתחם (דומיין) רלוונטי

בחירת דומיין רלוונטי לפעילות העסק עשוי לסייע לעיתים לדירוג האתר, לצורך העניין הדומיין של האתר שלי

https://www.seolinks.co.il נבחר על ידי כאשר זהיתי שיש לו היסטוריה של קישורים (תקינה) והוא עונה על סל השירותים או תחום העיסוק של האתר שלי.

הצלחתי תוך חודשיים בלבד! להיכנס לעמוד הראשון בגוגל בביטוי "מקדם אתרים" לא כל כך תחרותי אבל עדיין פרק זמן די מהיר.

לפני שאתם מעלים אתר הקפידו לבחור דומיין רלוונטי, ניתן להתייעץ עם מקדם האתרים שלכם בבחירת דומיין חכמה.

התאמה מקסימלית של ה-Url לטובת הביטוי המקודם

בתהליך בניית האתר, אתם נדרשים לעצב ולבנות עמודי שירות, בדרך כלל העמודים הללו עונים על חיפושים רלוונטיים לדוגמא:

בין לקוחותי ישנו משרד עורכי דין מאוד וותיק, בין הפעילות של המשרד תחומים כמו נזיקין, מסחרי, פלילי וכו.

בעמודי השירות התאמתי עמודים בצורה מקסימלית לביטויים הכללים, לדוגמא:

לביטוי עורך דין תאונות דרכים>>

www.dlaw.co.il/accident-lawyer

(אגב לגבי Url) באנגלית או בעברית, דיעה די רווחת שבגוגל ישראל עדיין עדיף להשתמש בכתובות url באנגלית, גוגל מתרגם את הכתובות בצורה מדויקת.

צרו title ותיאור לכל עמוד בהאתר

ישנה השפעה מאוד גבוהה יחסית, לשני פרמטרים עיקריים שאני נוהג להקפיד בתהליך בניית הtitle והתיאור לעמודי האתר אותו אני מקדם:

  1. title  המשלב בצורה מלאה את הביטוי אותו אנו מקדמים.
  2. CTR- מדד אחוז ההקלקה ביחס לחשיפה של האתר משפיעה וחשוב, ידוע שככל שאחוז ההקלקה גבוהה יותר ככה גוגל עשוי לדרג את האתר גבוהה יותר, ולכן חשוב ליצור כותרת עמוד שיווקית עם מסר רלוונטי בהשוואה למתחרים.

תוכן רלוונטי לביטוי החיפוש

יצירת התוכן בעמוד, זה פרמטר חשוב ובעל משקל גבוהה, עשו כל שביכולתכם להמציא תוכן איכותי לגולשי האתר, הקפדה על תוכן איכותי, יצירת ערך לגולש עשויה לסייע רבות, להגדיל את זמן השהייה באתר, להנמיך את אחוז הנטישה ובכך לסייע לגוגל להבין שמדובר באתר סמכותי ואמין.

שימוש בכותרות H1 ו-  H2

כותרת h1 למעשה רצויה להופיע בכותרת נושא העמוד, גם לכותרת זו יש משקל נכון לכתיבת מאמר זה, נתקלתי במקרה לפני חודשיים של אתר שאני מקדם שהיה מדורג ב-3 הראשונה בביטוי עורך דין תאונות דרכים, בעל האתר ביצע שינוי שגרם לצניחה בדירוג האתר עד ליציאה לעמוד שני, תיקון לכותרות האתר החזיר אותנו בחזרה למשחק  🙂

קישורים פנימיים

קישורים פנימיים הכוונה ליצירת קישור לתוכן יותר רחב, לדוגמא במאמר זה אני מסביר על ביצוע אופטימיזציה one-page למעשה ניתן לקרוא בהרחבה על תהליך קידום אתרים בדף הבית.

בנוסף להעברת הכח של העמוד לעמודים נוספים באתר, מה שעשוי לשפר את הדירוגים בגוגל, קישורים פנימיים מסייעים להגדיל את זמן השהייה באתר, לייצר גידול בהמרות ועוד מספר פרמטרים חשובים.

Alt לתמונות

בשנתיים האחרונות גוגל משלב פעמים רבות בתוצאות החיפוש בתחומים רבים בהם יש קטלוג מוצרים, תמונות לצד שם האתר, בארץ ניתן לראות מגמה זו בתוצאות מובייל במיוחד בחיפושים לביטויים , מטבחים, ריהוט משרדי ועוד.

כאשר עמוד שיש בו גם טקסט רלוונטי לביטוי חיפוש, וגם תמונת המחשה שמציגה את השירות או מראה את המוצר עשוי לספק ערך יותר גבוהה לגולש, ומהסיבה הזו לסייע לדירוג האתר.

רצוי להוסיף תיאור לתמונה, שיאפשר לגוגל לסרוק את הרלוונטיות של התמונה.

רענון לתוכן באתר

רענון בתוכן האתר, העלאת פוסטים, שמירה על עדכנות מאפשרת לגוגל להבין שהאתר שלך מקפיד על תוכן רלוונטי, כמובן עדכני לגולשים, ישנם מאמרים מפורשים שגוגל לא מסתירים את העובדה שאתרים חדשים לפעמים זוכים לדירוג גבוהה ועשויים לתפוס מיקומים גבוהים בפרק זמן יחסית קצר, מאחר והם מביאים עימם תוכן עדני ורלוונטי.(כמובן לא רק בגלל זה).

 

רשתות חברתיות

הפכו את התוכן באתר שלכם, לבעל יכולת שיתוף, ויכולת להכניס טראפיק ממקורות רחבים, גוגל מייחס לקישורים הללו, ולפעולות האלו משמעות על סמכות האתר, ורלוונטיות.

שיפור מהירות טעינה

לא צריך להרחיב יותר מדי, כאשר מדובר על מהירות גלישה באתר, בתהליך קידום אתרים אני נוהג לשלב מספר בדיקות מהירות טעינה, להשתמש בכלים נפוצים כמו Google speed test וגוגל אנליטיקס, חשוב לי לציין שאומנם מדובר בפרמטר שלא צריך לחפור בו רבות, עדיין חשוב להקפיד על מהירות טעינת עמוד, ולוודא שהאתר לא סובל מאיטיות, בעל תעבורה מתאימה בשרת. האופטימיזציה הזו מצריכה שיפור מהירות אחת ל-3 חודשים בצורה קבועה.

טיפול בבעיות בקוד האתר

שיפור בעיות המופיעות בגוגל קונסול (לשעבר ווב מאסטר טול) עשויות לסייע רבות לשיפור דירוג האתר, במיוחד לאתר וורדפרס שנבנו על בסיס של תבניות אתרים, בדרך כלל מצטברים עשרות עמודי 404, ועמודים שאינם רלוונטים. במידה ורוצים לעשות בדיקה יסודית מומלץ להוסיף

site:www.seolinks.co.il ואז נקבל בגוגל תוצאות של כל עמודי האתר, בדרך כלל מוצאים הרבה חלודה שקשורה לבניית האתר.

מפת אתר xml

מפת אתר מסייעת רבות לשפר דירוג של עמודים פנימיים בהאתר, לסייע לגוגל לסרוק בקלות את העמודים הפנימיים שלנו באתר, חשוב כאשר יוצרים מפת אתר לשמור על URL תקינים, היררכיה נכונה של חשיבות העמודים.

למעלה
האם אתה רוצה יותר מכירות?
כן אני אשמח לקבל ייעוץ ראשוני