קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
חיפוש קולי
חיפוש קולי
TECHNICAL
קידום אתרים למתקדמים

חיפוש קולי

השימוש ב- Alexa של אמזון והשימוש בפיצ'רים הקוליים של גוגל הופכים לפופולריים יותר ויותר והמגמות העולמיות הן ברורות בעולם הזה. לכן נהיה חשוב לעסקים לבצע אופטימיזציה של האתרים שלהם לחיפוש קולי. שאילתות חיפוש קוליות מנוסחות לרוב בצורה שונה מחיפושים מבוססי טקסט ועשויות להיות פחות רשמיות, וכן השימוש ב'שפת רחוב' עולה. אז כמובן, שכאשר השאילתות מתחילות להיות מעט שונות, הגיע הזמן שלנו לעשות את ההתאמות הנדרשות.

מדוע חשובה אופטימיזציה של חיפוש קולי?

אז כמו שהסברתי החיפוש הקולי הופך לפופולרי יותר ויותר ככל שהשנים ויותר ויותר אנשים משתמשים בעוזרות קוליות כדי לחפש באינטרנט. למעשה, מחקרים מראים של-55% ממשקי הבית בארה"ב משתמשים בצורה כזו או אחרת בחיפושים קוליים. כיוון שכל כך הרבה אנשים משתמשים בחיפוש קולי, חשוב לעסקים לבצע אופטימיזציה ולהתאים את התוכן באתרים שלהם לחיפושים האלו.

במה שונה חיפוש קולי מחיפוש טקסט?

חיפוש קולי שונה מחיפוש באמצעות טקסט בכמה אופנים. ראשית, שאילתות חיפוש קוליות נוטות להיות ארוכות יותר וספציפיות יותר. במקום להקליד מילת מפתח קצרה, סביר יותר שמחפשים קוליים ישתמשו במשפטים או ביטויים שלמים כשהם מדברים. שנית, שאילתות חיפוש קוליות מנוסחות לרוב בצורה שונה מחיפושים מבוססי טקסט ועשויות לכלול יותר שפת שיחה. לבסוף, סביר יותר שייעשה שימוש בחיפוש קולי תוך כדי תנועה או כאשר ידיו של המשתמש תפוסות, לעומת ישיבה מול מחשב.

אז כיצד ניתן להתאים את האתר שלך לחיפושים קוליים?

השתמש בבביטויי זנב ארוך (longtails)

שאילתות חיפוש קוליות נוטות להיות ארוכות יותר וספציפיות יותר, לכן חשוב לכלול ביטויי זנב ארוך באתר שלך.

השתמש בשפה טבעית

כמו שדיי פשוט להבין כאשר אנשים משתמשים בקול שלהם כדי לבצע חיפוש, השפה תהיה יותר פשוטה בלי רשמיות. נסו לחשוב כיצד הייתם שואלים שאלה שהייתם רוצים להיות מדורגים עליה במהלך שיחה – כך תוכלו להתאים את האתר שלכם בצורה טובה יותר לחיפושים הקוליים

קרוב אליי/לידי

שאילתות חיפוש קוליות רבות כוללות את הביטוי "קרוב אליי", לכן חשוב לבצע אופטימיזציה של האתר שלך לסוגים אלה של חיפושים. זה יכול לכלול הכללת כתובת העסק ומספר הטלפון שלך באתר האינטרנט שלך, ולוודא שהאתר שלך מותאם לlocal seo.

חיפושי "איך לעשות" ו"מה זה":

שאילתות חיפוש קוליות רבות שואלות שאלות כמו "איך" או "מה זה". חשוב לציין שגם חיפושים רגילים השאילתות האלו עולות לעיתים קרובות, רק חשוב לי להדגיש שהצפי הוא שגרף העלייה בכמות החיפושים בשאילתות הנ"ל ימשיך לעלות.

ודא שהאתר שלך מותאם לנייד

אז כמובן שבנושא הזה אין הרבה חדש תחת השמש ובכל מקרה רוב החיפושים בגוגל הם בעזרת המכשיר הסלולרי, לכן חשוב שהאתר יהיה מותאם לו. העניין זה מקבל משנה תוקף כיוון שחיפושים קוליים מתבצעים לרוב דרך המכשיר הסלולרי

לסיכום

כמו כל שאר הטרדנים החמים מארה״ב ההערכה שלי היא שגם החיפוש הקולי יתפוס נפח משמעותי יותר ויותר ככל שהזמן יחלוף. ולכן, כדאי לעשות את ההתאמות הנדרשות כבר עכשיו.

בהצלחה לכולם!

אודות הכותב
רועי זוליכה
רועי זוליכה

מחלקת קידום אתרים Seolinks, סטונדט שנה שלישית למשפטים וכלכלה באוניברסיטה העברית, חובב טיפוס, קריאה וכדורגל.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?