קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
הנעה לפעולה – הגיע הזמן להגיד בדיוק מה אתם רוצים

הנעה לפעולה – הגיע הזמן להגיד בדיוק מה אתם רוצים

הרבה אנשי שיווק, מנהלי קמפיינים ומנהלי אתרים מתייחסים לנושא ההנעה לפעולה בצורה קלילה מדי לטעמי, בעוד שנושא הקריאה לפעולה הוא אחד הנושאים החשובים ביותר, כאשר אנחנו ניגשים לכתיבת מודעות. במאמר הבא אסביר מה זה בכלל הנעה לפעולה, מה החשיבות של הדבר הזה כאשר אנחנו בונים מודעות שיווקיות, מתי חשוב וכדאי להשתמש בהנעה לפעולה וכמובן, איזה הנעה לפעולה יכולה לעבוד? כל מה שצריך לדעת במקום אחד!

נתחיל מההתחלה – מהי הנעה לפעולה?

הנעה לפעולה, או קריאה לפעולה נקראת בשפה המקצועית גם CTA, שזה ראשי התיבות של Call To Action. לרוב, הנעה לפעולה יהיה מילה או צמד מילים שמטרתן לגרום לגולש לבצע את הפעולה שאנחנו רוצים, זה יכול להיות הרשמה לטופס, רכישת מוצר, ביצוע שיחה טלפון, שיתוף קישור ועוד.

המטרה של הנעה לפעולה היא בעצם לגרום לגולש לבצע את הפעולה שתיכננתם שהוא יעשה ברגע שהוא יצפה במודעה שלכם, בקמפיין שלכם, או בעמוד הנחיתה באתר שלכם. הנעה לפעולה יכולה להיות ממוקמת על כפתור הנעה לפעולה בפוסט, על כפתור באתר שלכם, או בכל מקום שהמטרה שלכם זה שהגולש ימשיך לפעולה כלשהי.

למה חשוב להניע את הגולש לפעולה?

בסופו של דבר, כל פעולה שאתם עושים ברמה השיווקית והעסקית, מגיעה עם מטרה כלשהי, בין אם מדובר על רכישת מוצר, הרשמה לניוזלטר, שיתוף העמוד בין חברים או ברשתות החברתיות ועוד. משפטי הנעה לפעולה בעצם עוזרים לנו להסביר לגולש מה אנחנו רוצים שהוא יעשה. לא תמיד הגולשים מספיק מרוכזים, או יבצעו את הפעולה שאנחנו רוצים מבלי דחיפה קטנה מהצד שלנו.

מבחינת התנהגות גולשים (UI\UX) כפתור הנעה לפעולה, עם הטקסט הנכון והעיצוב הנכון יכול להשיג כמות המרות גבוהה באופן משמעותי מאשר עמוד ללא הנעה לפעולה כלל. במילים אחרות, אתם רוצים שהגולש יעשה משהו? תגידו לו מה אתם רוצים, בלי להתבייש מצד אחד, אבל בלי להיות יותר מדי אסרטיביים מהצד השני (מה זה אומר? אל תדאגו ניגע בזה ממש עוד מעט).

המה הנכון עם האיפה הנכון – מתי מומלץ להשתמש בהנעה לפעולה?

אז אחרי שהבנו מה זה הנעה לפעולה, בואו נבין באילו מקרים מומלץ (מאוד!) להשתמש בה?

SEO: תגיות מטא טייטל ודסקריפשן

כאשר אתם כותבים תגיות מטא טייטל ודסקריפשן כחלק מקידום האתר, כדאי מאוד להכניס הנעה לפעולה כמו, הקליקו לפרטים נוספים, הקליקו לכניסה לאתר, הקליקו עכשיו למידע נוסף ועוד. הרעיון הוא לגרום ליותר גולשים להכנס לאתר שלכם לאחר שעליתם בתוצאת החיפוש הרלוונטית. (מוזמנים לראות את הטייטל דסקריפשן שלנו 🙂 )

קמפיינים ממומנים: הנעה לפעולה להקלקה על המודעה

כאשר אנו ניגשים להעלאת קמפיין ברשתות החברתיות, בחלק מהמקרים נוכל להבחין כי חלק ממבנה המודעה זה בעצם CTA. כך לדוגמא, כאשר אנחנו מעלים קמפיין מודעות לפייסבוק, נוכל להשתמש בכמה CTA שונים ולבצע טסט כדי להבין מה ההנעה לפעולה שעובדת הכי טוב. לדוגמא, אם מדובר בקמפיין לאיסוף לידים תוכלו לנסות כמה ורסיות כמו לדוגמא:

  • הקליקו עכשיו וקבלו הטבה בלעדית
  • הירשמו עכשיו, מספר המקומות מוגבל!

דף נחיתה: הנעה להשארת פרטים / רכישת הקורס הדיגיטלי וכו'

דף נחיתה נוצר במהות שלו כדי שגולש יבצע רק פעולה אחת ולא "ילך לאיבוד" בין כל דפי האתר ולאחר מכן ינטוש. לכן, ההנעה לפעולה בעמודי נחיתה היא חשובה ומשמעותית ורצוי אפילו שתהיה בכמה מקומות שונים, לדוגמא:

  • כפתור השארת פרטים ב-HEADER
  • טופס ליד בתחתית העמוד לאחר הגלילה

אתר איקומרס: הוספה לעגלה / רכישה / הוספה ל-Wish list

באתרים איקומרס לרוב תוכלו לראות כמה הנעות לפעולה. ברוב המקרים הנעות לפעולה יגיעו כבר בדמות אייקונים שכולנו מכירים, כמו לדוגמא איקון לב \ כוכב שמוסיפים ל-Wishlist או אייקון של סרגל המציג את סרגל המידות. ההנעה לפעולה המשמעותית ביותר באתרי איקומרס זה הוספה לסל \ רכישה, שזאת המטרה העיקרית באתר איקומרס כמובן. הוספה לסל זה נחמד, אבל אם נהיה כנים אנחנו רוצים למכור וכמה שיותר.

אתר תדמית: השארת פרטים / קביעת פגישת ייעוץ

אתר תדמית ברוב המקרים יהיה מכוון להשארת לידים כדי לקבל שירות כלשהו, כמו לדוגמא, אתר של עורך דין, אתר לרכישת נדל"ן ועוד. בדומה לעמוד נחיתה, חשוב מאוד שבכל רגע נתון תהיה לגולש אפשרות להשאיר את הפרטים שלו, לכן, ההמלצה היא לשלב בתפריט הראשי או ב-HEADER כפתור הנעה לפעולה שיתפתח טופס ליד.

פרסומים: פרסום ניוזלטר \ SMS

בדומה לקמפיינים, כאשר אנחנו בונים ניוזלטר במטרה לשלוח לקהל הלקוחות שלנו, כדאי שנוסיף הנעה לפעולה לאחר כל חלק. אם לדוגמא אנחנו מפרסמים שיש 1+1 על כל מוצרי הרחצה, חשוב שנוסיף כפתור לרכישה >> שמוביל ישירות לעמוד הזה. לגבי שליחת SMS, גם כאן חשוב מאוד להוסיף הנעה לפעולה + לינק ישירות לעמוד שאתם בוחרים. אם הלינק ארוך מדי, ניתן לקצר אותו באמצעות כלים שונים כמו לדוגמא Bitly.

מרגיש לי "מכירתי" מדי, זה לא מבריח את הגולש?

החוק שלי: לעולם אל תתביישו לפרסם! אל תשכחו שאתם נמצאים בשוק תחרותי ואם לא תסבירו ללקוחות שלכם מה אתם מצפים שהם יעשו לאחר קריאת הפוסט, גלישה בעמוד או קבלת הניוזלטר, אתם יכולים פשוט לפספס אותם.

אז כמובן שחשוב להשתמש בצורה ראויה ואסרטיבית, מצד שני, לא להיות אגרסיביים מדי ובטוח לא לכתוב משהו שקרי. אם אתם מוכרים מקומות לקורס וההרשמה רק נפתחה, אל תכתבו "הירשמו עכשיו נותרו מקומות אחרונים" כי הגולשים יכולים להיחשף לפרסום כמה פעמים לאורך התקופה ואתם תצאו פשוט לא אמינים. איך עושים את זה נכון? ממש עוד רגע אסביר לכם איך בונים הנעה לפעולה מעולה, שתגרום לכם לקבל יותר לידים, להגדיל את המכירות או לשפר את כמות הנרשמים?

הנעה לפעולה מעולה – לעשות את זה נכון ומדויק

אז לפני שאנחנו רצים לכתוב משהו, בואו נחשוב שנייה מה יגרום לגולש שלנו להקליק?
קבלו כמה שאלות שמומלץ לשאול את עצמכם:

מיהו הגולש?

חשוב להבין מי הגולש שלנו ומה הוא מחפש. הנעה לפעולה המיועדת לגילאי 30-40 לא תהיה אותה הנעה לפעולה לגילאי 18-25, או לדוגמא אם אנחנו פונים לקהל מקצועי כמו עורכי דין, אולי נשקול לשלב אלמנט מהשפה המקצועית כדי ליצור יותר חיבור ושכנוע?

למה הוא נמצא כאן?

איך הגולש הגיע? האם אנחנו הופענו לו בפיד באחת מהרשתות החברתיות, או שאולי הוא ביצע חיפוש בגוגל והמודעה שלנו קפצה לו? מומלץ מאוד להתאים את ההנעה הפעולה למקום בו הגולש נמצא ולפעולות שהוא עשה – האם או אקטיבי או פסיבי?

באיזה שלב במשפך השיווקי שלי הגולש נמצא?

בעולמות הדיגיטל, לא פעם אנחנו עובדים עם משפך שיווקי המשפך עצמו בעצם כולל מגוון מסרים שונים שהולכים ומתפתחים. אם לדוגמא הצגתי שירות חדש, אז קודם כל אציג את השירות בכללי, בשלב השני של המשפך אסביר כמה הוא פשוט או איך הוא יכול לתרום לכם כגולשים ובשלב האחרון אניע אתכם לרכישת השירות. כלומר, בכל שלב של המשפך ההנעה לפעולה תהיה אחרת:

  • חלק 1: לפרטים נוספים הקליקו
  • חלק 2: גלו את היתרונות של השירות החדש
  • חלק 3: הירשמו היום וקבלו 25% הנחה

ככל שההנעה לפעולה תהיה מותאמת יותר לשלב במשפך, כך הסיכוי שתמירו את הגולש יהיה גבוה יותר.

טיפים לכתיבת ההנעה לפעולה

אז אחרי ששאלנו את השאלות הנכונות, איך עוד אפשר לשפר את הקריאה לפעולה?

עיצוב

כאשר אנחנו מעצבים כפתור הנעה לפעולה, חשוב שהוא יהיה קריא ובולט במודעה. אני ממליץ שהכפתור יהיה מעוצב עם תחושה של עומק, כדי שישפר את הרצון שלנו להקליק עליו, יתפוס יותר את העין או במילים אחרות, ישפר את יחס ההמרה.

שימוש בסימנים

שווה לנסות להשתמש בסימני פיסוק כמו לדוגמא סימן קריאה, חיצים (>>), מקף ועוד. שימוש בסימנים יוצר בולטות משמעותית יותר.

הגבילו בזמן

אם אתם מקדמים הרשמה לקורס, או מבצע על מוצר \ שירות, כדאי מאוד להגביל את זה בזמן. מחקרים רבים מוכיחים כי מגבלת זמן יוצרת לחץ פסיכולוגי על הגולש ומעודדת אותו לבצע את הפעולה בצורה טובה יותר. לדוגמא, רכשו עכשיו, המבצע לזמן מוגבל!

פנייה לרגש

נסו לפנות לרגש של הגולש, לשלב את היתרון שהוא ירוויח מזה, או את ההרגשה שהוא יכול לקבל מזה, לדוגמא: זה הזמן להשתדרג >>

מילים מומלצות שכדאי לכלול בהנעה לפעולה

כאשר אנחנו מדברים על הנעה פעולה תמציתית שממוקמת על כפתור, יש כמה וכמה מילים וביטויים שעובדים טוב באופן משמעותי:

  • הקליקו למידע נוסף
  • היכנסו
  • השאירו פרטים
  • התקשרו עכשיו
  • צרו איתנו קשר
  • לרכישה ב-25% הנחה
  • קנו עכשיו
  • הירשמו עכשיו

אם תבחנו את הביטויים האלה, אנחנו בעצם מסבירים לגולש בדיוק מה אנחנו רוצים שהוא יעשה ובדיוק מה יחכה לו לאחר הקלקה, בין אם זה עמוד מידע, אפשרות לרכישה, טופס ליד ועוד.

דוגמאות – הנעה לפעולה

הנעה לפעולה לעמוד מידע:

  • למידע נוסף >>
  • הקליקו לפרטים
  • הקליקו למידע
  • למידע באתר
  • בואו להכיר >>

הנעה לפעולה לעמוד הרשמה:

  • השאירו פרטים עכשיו
  • הקליקו להשארת פרטים
  • ההרשמה בעיצומה – הקליקו והירשמו >>
  • אל תפספסו מספר המקומות מוגבל

הנעה לפעולה לרכישת מוצר:

  • קנו עכשיו >>
  • קנו ב-X% הנחה
  • הקליקו לרכישה – המבצע לזמן מוגבל!
  • קנו עכשיו – אל תפספסו
  • לרכישה אונליין >>

לסיכום

לפעמים אנחנו נוטים קצת "לזלזל" בהנעה לפעולה ולכתוב שוב ושוב את אותם הדברים הגנריים בלי בהכרח להתייחס למי עומד מולנו, באיזה שלב של המשפך הוא נמצא או מה הוא מחפש. הקריאה לפעולה (CTA) היא חלק חשוב ומשמעותי בהצלחה המודעה ופעמים רבות הנעה לפעולה המשלבת טקסט טוב עם עיצוב מעולה יכולה להשפיע באופן משמעותי על תוצאות ההמרה שלכם.

במאמר, דיברתי על מה זה הנעה לפעולה בכלל ולמה היא כל כך חשובה, לאחר מכן הסברתי מה סוגי ההנעה לפעולה יש ואילו 3 שאלות כדאי לכל מפרסם לשאול את עצמו לפני שהוא מעלה קמפיין. בנוסף, נתתי כמה טיפים חשובים לבניית הנעה לפעולה נכונה וגם אספתי כמה דוגמאות שיוכלו לעזור. בהצלחה!

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?