קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
מחקר מילות מפתח
פרק 2
קידום אתרים למתחילים

מחקר מילות מפתח

התעוררתם בבוקר, קמתם מהמיטה ליום חדש, נכנסתם להתקלח ו-אוי לא, גיליתם נזילה. מה הדבר הראשון שתעשו? אז כמובן שבתור התחלה, תצלמו סטורי ותכתבו "אחלה בוקר" עם נימה צינית קלילה ובשלב השני כנראה תנסו לחשוב, אם אתם מכירים מישהו שמכיר מישהו.

אחרי סקירה קלה, הבנתם שאין לכם מישהו שמכיר מישהו? הגיע הזמן לשלוף את תוכנית המגירה ולפנות לגוגל, איך לא? Just Google it.

איך עושים מחקר מילות מפתח?

צריכים עזרה במחקר מילות המפתח? פנו אליי עוד היום

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    אני יכול לתאר שתחפשו משהו בסגנון "אינסטלטור באזור המרכז". אולי המתוחכמים מכם יגדילו ראש ויחפשו "אינסטלטור מומלץ באיזור המרכז". ואז ממש תוך רגע אחד, כמו קסם, תקבלו אלפי תוצאות רלוונטיות. אבל איך גוגל יודע מי רלוונטי בכלל?

    הו. טוב ששאלתם:) סוד הקסם הוא, מילות מפתח, שהרבה מעבודת ה-SEO מבוססת עליו. מהסיבה הזאת, מחקר מילות מפתח מקדים נחשב לאחד החלקים החשובים ביותר בעבודת SEO.

    הוא בעצם החלק שבאמצעותו גוגל מבין מה תחום העיסוק שלכם ובאילו שאילתות כדאי לו להציג לגולש את האתר שלכם. במאמר הבא נדבר לעומק על מחקר מילות מפתח, חשיבות הדיוק בו וגם, אשתמש גם בפרקטיקות שיקלו עליכם את העבודה בהמשך הדרך. שנתחיל?

    מהו מחקר מילות מפתח?

    אם אנסה לפשט את זה, הלקוח של גוגל הוא בעצם הגולש. המטרה של גוגל זה להציע לגולש את תוצאות החיפוש הטובות ביותר עבור השאילתות שלו. כדי לעשות את זה, האלגוריתם של גוגל נעזר בכל מיני דרכים ושיטות ומילות מפתח זה הבסיס.

    לפני שמתחילים לרוץ על קידום ביטויים, איש SEO מקצועי מתחיל קודם כל ממחקר מילות מפתח. מחקר מילות מפתח הוא בעצם איתור וזיהוי כלל המילים, או הביטויים המופיעים בשאילתות שגולשים מחפשים בתחום שלכם ובאופן הזה הם מחפשים שירותים, מוצרים, תמיכה וכד'.

    לדוגמא, אם אתם מעוניינים לקדם אתר מתחום משחקי החשיבה, נסו לחשוב על וריאציות חיפוש שונות שהגולשים יכולים לבצע, כמו לדוגמא: משחקי חשיבה למבוגרים, משחקי חשיבה לילדים, משחקי חשיבה בזול וכד'.

    כמובן שחשוב לוודא כי החיפוש מתאים להתמחות שלכם. אם המוצרים שלכם יקרים ביחס לשאר השוק ונחשבים למוצרי פרימיום, לא הייתי ממליץ לשלב את המילה "זול" ולהשקיע בה, הרעיון הוא לדייק כמה שאפשר, בסופו של דבר גם אתם רוצים שהטראפיק שלכם יהיה איכותי, עם כוונת משתמש.

    מדוע מחקר מילות מפתח משמעותי לקידום אתרים?

    אני הולך לשתף אתכם בנתון די מפתיע' שעלה במחקר של ahrefs. שימו לב לזה, מתוך כלל האתרים בעולם, כ-90.63% לא מקבלים תנועה אורגנית בכלל, בגלל השקעה בביטויים שגולשים לא מחפשים.

    אתם קולטים את המשמעות של זה? במילים אחרות, 90% (!) מהאתרים לא עושים מחקר מילות מפתח כמו שצריך וזאת הסיבה שהתוצאות שלהם לא טובות.

    בגלל נתונים מהסוג הזה, ההמלצה שלי היא, אל תסתבכו עם זה ותגלו בדיעבד שההנחות שלכם לא היו נכונות, תסמכו אך ורק על נתונים.

    היתרון המשמעותי בעולמות הדיגיטל, זה היכולת למדוד, לדייק, לחקור ולהשתפר בכל העת, באופן הזה אפשר להגיע לתוצאות מדהימות.

    מחקר מילות מפתח נותן בעצם מעין "הבטחה" שיש למילים שתשקיע בהן מספיק חיפושים. אם תצליחו גם להגיע לדירוג גבוה בגוגל, תוכלו ליהנות מטראפיק קבוע לאתר וזה באמת פרייסלס.

    איך למצוא רעיונות למילות מפתח?

    אז אתם יושבים מול דף לבן וריק ולא ממש יודעים מאיפה להתחיל. מבין אתכם, לפעמים צריך קצת השראה. יתרה מזאת, ברוב המקרים מי שמבצע את חקר מילות המפתח הוא מקדם SEO, שלא מגיע מהתחום אותו הוא מקדם.

    העצה הכי טובה שאני יכול לתת למי שמחפש רעיונות למילות מפתח היא, נסו להיכנס לנעלי הלקוח הפוטנציאלי.

    אילו מילים ישתלבו בחיפוש שלו? אם ניקח את הדוגמא של האינסטלטור מתחילת המאמר, סביר להניח שתחפשו את המילה אינסטלטור + מיקום בארץ.  אופציה נוספת שמישהו יכול לחפש זה "טיפול בסתימה באמבטיה" או כל שילוב אחר, שככל הנראה יכלול את המילים: נזילה, סתימה, אינסטלטור וכד'.

    מצאתם כמה מילים כאלו שאפשר להתחיל איתן? מעולה!

    אם אתם רוצים לעבות ולקבל מילים דומות מהתחום שיוכלו גם הן להביא טראפיק לאתר שלכם, תוכלו לבחור תוכנה לקידום אתרים שמציעה את הפונקציה הזאת, כמו לדוגמא הפיצ'ר של ahrefs שם תוכלו לכתוב את מילות החיפוש שיש לכם בסייר מילות המפתח ולקבל מילים נוספות מאותו התחום.

    אז איך מקבלים השראה?

    שלב ראשון: שלב סיעור מוחות

    נגעתי בזה קצת בהקדמה, אבל אני רוצה שנעמיק בזה. הרעיון הוא לא לרוץ רק על הביטויים המובנים מאליהם, בעיקר בגלל שיש עליהן כבר תחרות מאוד גדולה.

    הרעיון בחקר מילות מפתח הוא לשלב גם מילות מפתח' שיש להן חיפושים רבים, אבל עדיין הביטויים האלו לא רוויים במתחרים.

    לדוגמא, אינסטלטור היא בהחלט מילת חיפוש רלוונטית, אבל עם תחרות רבה. ולכן, נעזר במילה אינסטלטור, כמילת בסיס עבור מציאת מילות חיפוש נוספות ורלוונטיות לצד ביטויים שונים.

    תמיד תדעו מה המתחרים עושים

    בשלב הזה, אחרי שעברנו את משוכת מילות החיפוש, הגיע הזמן להבין מה המתחרים שלנו עושים. למה? קודם כל כי תמיד טוב לדעת מה המתחרים עושים.

    דבר שני, חשוב להבין אילו מילות חיפוש מייצרות טראפיק אצל המתחרים שלכם. ברוב המקרים זאת הדרך הטובה ביותר לאסוף מילות חיפוש נוספות, שיהיו רלוונטיות ויעזרו לקידום מהיר של האתר שלכם.

    אבל איך מאתרים בכלל את המתחרים? הו, בדיוק בשביל זה אספתם מילות חיפוש בשלב הקודם.

    יאללה תתחילו להקליד בגוגל את השאילתות ולהבין מי מדורג במקומות הראשונים, מי בעל נוכחות בעמוד הראשון, או במילים אחרות, מי המתחרים החזקים שלכם שהצליחו להתברג בחיפושים?

    מצאתם את המתחרים שלכם? מעולה, זה השלב להיעזר באחת מתוכנות קידום האתרים (+להוסיף לינק למאמר שכתבנו) ולהשתמש בכלי ניתוח מתחרים שלהם.

    באופן הזה תוכלו להבין אילו דפים מביאים למתחרים שלכם את רוב התנועה לאתר וגם, באילו מילות מפתח הם משתמשים.

    בצעו את התהליך הזה עם כמה מהמתחרים שלכם (אל תתעצלו!) וכך, תוכלו ליצור רשימה די מרשימה של מילות מפתח הרלוונטיות לתחום שלכם.

    היעזרו בכלים לקידום אתרים

    אין ספק שעולם ה-SEO התפתח באופן משמעותי בשנים האחרונות ואיתו גם הטכנולוגיה. היום אתם יכולים ליהנות מכלים שונים לקידום אתרים שיסייעו לכם לדייק את ה-SEO שלכם באופן משמעותי.

    אחרי שחשבתם על כמה מילות מפתח ובדקתם מה קורה אצל המתחרים, אפשר להשתמש בתוכנות לקידום אתרים. התוכנות האלו מציעות רעיונות למילות מפתח ממאגרי מידע ומתבסס על מילת המפתח שכתבת בתוכנה.

    תוכנה מבית גוגל, המאפשרת בדיקת מילות מפתח חינם היא Google keyword planner. אומנם הכלי הזה במהות שלו משרת קידום ממומן (PPC), אבל בהחלט יכול לתרום גם עבור מחקר מילות מפתח לקידום אורגני.

    עם זאת, שימו לב שלעיתים גוגל יכול להציע לכם גם מילות חיפוש שהן בהחלט בתחום, אבל מי שמשתמש בהן הוא לא בהכרח הלקוח הפוטנציאלי שלכם. לדוגמא, אם תכתבו ציוד אינסטלציה, ככל הנראה שיכנסו אליהם המון אינסטלטורים ולא ממש לקוחות שמחפשים פתרון לסתימה.

    תלמדו את התחום שלכם לעומק

    אין ספק שקיבלתם כלים שיעזרו לכם ליצור מספר מדהים של מילות חיפוש רלוונטיות, אבל, הוא תמיד ישאיר אתכם בקיים ולא בהכרח יעזור לכם "לפורץ" מילים חדשות.

    לכן, אני ממליץ לכם להיכנס לקבוצות בפייסבוק, פורומים לדיון, או כל מרחב שיחה אחר כדי ללמוד על המגמות, הטרנדים והחידושים. נסו לשים לב לשפה, לביטויים ולסגנון.

    נפחי חיפוש

    טוב, אז אחרי שעברנו על חשיבות מילות המפתח וגם על דרכים למציאת מילות מפתח רלוונטיות, אני רוצה שניגע בנפחי חיפוש.

    בסופו של דבר, אם מצאתם מילת מפתח שלדעתכם היא מדהימה הרגשתם שעליתם על משהו, אבל בפועל אין למילה הזאת כמעט חיפושים, אז ממש לא מומלץ להשתמש בה. מה חשוב לזכור שאנחנו מתייחסים לנפח החיפוש?

    נפח חיפושים = מספר החיפושים שקרו ולא מספר האנשים שחיפש

    בעולמות הדיגיטל, יש מושג שנקרא יוניק (UNIQUE) והמשמעות של זה היא גולש אחת מ-IP אחת.

    כל גולש יכול לבצע את אותה הפעולה כמה פעמים, כלומר, בכמה סשנים שונים. כמו כן, אותו הגולש, יכול לבצע כמה חיפושים שונים הכוללים את אותה מילת החיפוש.

    לכן, אין להסיק מזה על כמות הגולשים שחיפשו, אלא רק על כמות החיפושים שהיו בפועל.

    המספר הזה לא משקף את כמות הביקורים שתקבל

    המספר המוצג בנפחי החיפוש, הוא מספר אשר משקף את כמות החיפושים, אבל ממש לא משקף את כמות הביקורים שתזכו להם באתר שלכם.

    כאשר אנחנו מתייחסים לנפח החיפוש, המטרה שלנו היא לוודא שמילת המפתח שבחרנו מחופשת באופן כללי וכן יש עניין סביבה.  מילים שיש להם נפח חיפוש קטן מאוד, יכולות להיות רלוונטיות אבל לא בטוח שהן שוות את ההשקעה. יש לבחון כל מקרה לגופו.

    נפח החיפוש מציג ממוצע שנתי

    מדובר על ממוצע שנתי של מילת החיפוש. כלומר, ייתכן שהיו בחודש אחד 30,000 חיפושים ובחודש שאחריו 60,000 חיפושים, אבל נפח החיפוש יציג את הממוצע של כלל חודשי השנה.

    כמות החיפושים יכולה להשתנות באופן דרסטי, אם ניקח לדוגמא את מילת החיפוש "מטריה" אז ככל הנראה שבחודשים יוני, יולי ואוגוסט, יהיו לה פחות חיפושים לעומת החודשים דצמבר וינואר, בהם ככל הנראה יהיו לה יותר. כמו כן, אם עשיתם קמפיין כלשהו, או עשיתם שימוש במשפיענית רשת, באופן אוטומטי חיפוש שם המותג שלכם יעלה בתקופה הזאת.

    נפח החיפוש הוא לפי מדינה

    התוכנות והכלים המאפשרים להציג את נפח החיפוש של מילות מפתח, מציגות את הנפח במדינה שנבחרה. לחלק מהתוכנות יש את האפשרות להציג גם נפח חיפוש בקנה מידה עולמי. פשוט ברוב המקרים מקדמי SEO ירצו לקדם במדינה שלהם.

    בגדול, כמעט כל תוכנה המציעה מחקר מילות מפתח, תאפשר לכם לבצע סינון, על מנת להתפקס על מילות מפתח שהן פופולריות ואפילו על כאלה שפחות. המטרה היא שתבחרו מילים שהגולשים באמת מחפשים ותמצאו מילות מפתח שעדיין לא הגיעו למיצוי, אחרת מה עשינו בזה?

    למסנן יש שני שימושים עיקריים:

    סינון מילות מפתח בנפח גדול במיוחד

    בואו נהיה כנים. אם אתה סוכן ביטוח עצמאי, הסיכוי שתוכל להתחרות עם חברות הביטוח הגדולות בישראל, הוא אפשרי, אבל לא בטוח שהוא יתאים למשאבים שלך. לכן, חשוב גם להבין מתי אני נכנס לתחרות על מילת חיפוש ומתי לא. בישראל לדוגמא, אם למילת חיפוש יש מעל X חיפושים, עדיף שתתמקד במילות חיפוש אחרות, עם נפח חיפושים ראוי אבל לא כל כך גדול.

    סינון מילות מפתח בנפח נמוך

    או בשפה המקצועית, "מילות חיפוש זנב ארוך", מה זה אומר? זה אומר שזה הטווח הבינוני והטוב להיות בו, לפחות עבור רוב העסקים.

    העולם הוא לא שחור או לבן וכך גם קידום האתרים הוא לא שחור או לבן. יש מילות מפתח שנמצאות במקום טוב באמצע ולפעמים אפילו תחשבו שנפח החיפוש שלהן נמוך, אבל מבחינתי, זה האוצר האמיתי ואלו המילים שאתם צריכים לאתר, בעיקר כי אלו המילים שיכניסו לכם תנועה, לקוחות ובסוף גם הכנסות.

    הרעיון הוא שמדובר על מילות חיפוש שאמנם מקבלות נפח חיפוש נמוך, אבל יחד עם זאת, יהיה לכם מאוד קל "להשתלט" עליהן עם SEO טוב.

    תראו, אני מבין לגמרי את הרצון "לגנוב" קצת טראפיק ממילות המפתח המוצלחות, אשר מקבלות נפח חיפושים גדול ורחב. אבל, להתמקד אך ורק במילים הללו זו טעות של טירונים.

    אני יכולה להגיד לכם שגם מילות מפתח אשר זוכות ל- "אפס חיפושים", בשפה המקצועית המשמעות היא נפח חיפושים מאוד נמוך, עדיין יכולות להביא תוצאות מרשימות ברמה השנתית.

    באופן אישי, נתקלתי לא פעם בתוצאות מדהימות לצד מאמץ עבודה נמוך. לכן ההמלצה שלי היא, אל תתעלמו תבדקו ותחקרו! לכל עסק מתאימים דברים אחרים ולכל תחום יתאימו חיפושים שונים ואסטרטגיה אחרת.

    דבר נוסף שחשוב תמיד לזכור הוא, נפחי החיפוש יכולים להשתנות בהתאם לכלי שאתם נעזרים בו. למה זה קורה? כי כל כלי (או תוכנה) מבצע את המדידה באופן אחר והאלגוריתם שלו מבוסס על דברים אחרים. ההמלצה שלי היא להיעזר בכמה כלים שונים.

    קושי דירוג – Keyword Difficulty

    • מומחי SEO מנתחים את תוצאות החיפוש של כל מילת מפתח. כך באמצעות התבוננות, לצד ניתוח נתונים ותוצאות, אפשר להבין כמה קשה או קל יהיה לדרג מדדים כמו:
    • כוונת משתמש
    • עומק תוכן, רלוונטיות וסמכותיות
    • כמות ואיכות של הקישורים הנכנסים לאתר
    • דירוג דומיין
    • תכונות SERP

    כל התהליך הזה משתנה בין אדם לאדם, לכן, אי אפשר להגדיר פרמטר אחד חשוב ומשמעותי יותר מאחר, זה משתנה.

    יש כאלה שחושבים שדירוג דומיין הוא האלמנט הקריטי ביותר, לעומת זאת יש כאלו שהתייחסו לכוונת החיפוש והנפח. לכן, תוכנות SEO מנסות לזקק את קושי הדירוג למספר, מעין מדד. בבדיקה של חברת AHREFS בתשאול מומחי SEO עלה כי אחד האלמנט שהכי משפיעים על הדירוג הוא, קישורים נכנסים.

    לכן, תוכנת AHREFS יצרה מדד שמאפשר לבדוק עד כמה מורכב לקדם את מילת החיפוש שבחרתם, או במילים אחרות, האם שווה לכם להשקיע בה? המדד של AHREFS אומר בעצם למקדמים, כמה אתרים איכותיים צריכים להפנות לאתר שלהם כדי שהם בכלל יכנסו למשחק.

    שימו לב, בדומה לנפח החיפושים, גם כאן לא בהכרח כדאי לכם לרוץ למגרש של הגדולים, לכן יש לקחת בחשבון 2 דברים:

    1. מילות מפתח עם KD גבוה דורשות הרבה קישורים
      קישורים לאתר שלכם גם עולים כסף וגם לוקחים זמן וכאשר צריך המון מהם כדי להיכנס בכלל למשחק, זה יקח לכם הרבה זמן והרבה כסף ולפעמים אנחנו צריכים את התוצאות מהר.
    2. ללקט מילות מפתח עם KD גבוה לבניית קישורים
      אם יש הרבה קישורים למילת מפתח, זה אומר שהנושא שווה קישור. לכן, במקרים כאלו אני ממליץ להשקיע בתוכן טוב, יוצא דופן ומושקע, בעיקר כדי שאתרים אחרים יפנו אליהם.

    בגדול, לא התכוונתי לגרום לכם להירתע ממילות מפתח "חמות":) המטרה של KD היא לא לגרום לכם לפחד ממילות מפתח מורכבות, אלא למקד אתכם על מילות מפתח שיתאימו לכם וגם ישרתו את קידום האתר האורגני שלכם. אבל, חשוב שלא תסתמכו רק על דירוג הKD במקרים האלו, אלא תבחנו בעצמכם את המצב בשטח. יש דברים שאלגוריתם לא יכול להרגיש בשטח, לכן, חשוב שתהיו מחוברים. בהקשר הזה נראה שברוב המקרים כדאי להתחיל ממילות זנב ארוך שעליהן יהיה קל יותר להיות מדורגים (ואף במקרים רבים הן בעלות משמעות מסחרית גבוהה יותר).

    מחיר לקליק CPC

    אתם בטח שואלים את עצמכם, מה הקשר עכשיו לקידום ממומן? אז בהחלט יש קשר. עלות קליק מציגה בעצם תמונת מצב, בה אתם יכולים לראות כמה מפרסמים מוכנים לשלם עבור תוצאת חיפוש של מילת מפתח. אז נכון שהמדד הזה מתאים יותר למפרסמים, או למי שעוסק בקידום ממומן לאתרים (PPC), אבל הוא בהחלט יכול להציג את הערך של מילת מפתח מסוימת.

    חשוב לזכור שהמחיר לקליק הוא הרבה יותר תנודתי. הסיבה לכך היא שאופן חישוב לקליק עבור מילת חיפוש, הוא לפי ביד (BID).

    המשמעות היא שככל שיש יותר תחרות על מילת החיפוש הזאת, ככה העלות שלה תעלה. לעומת זאת, כשאנחנו מסתכלים על נפח חיפוש, רוב הזמן הנפח יהיה בכמות דומה, אלא אם יש פתאום "HIPE" סביב מוצר כלשהו, או תחום כלשהו, כמו לדוגמא ה-NFT, שהגיע אלינו משום מקום והייתה תקופה שאנשים חיפשו ברחבי האינטרנט מה זה. עד אותו הזמן אפילו לא היה מונח כזה.

    הדרך הטובה ביותר לבדוק עלות לקליק היא באמצעות Google adwords ולעשות את זה בזמן אמת והכי קרוב לזמן מחקר מילות החיפוש, זאת על מנת להשיג את התוצאה האמינה ביותר.

    זיהוי נושא האב

    אוקיי, אז הכנת את רשימת מילות המפתח, עברת על כל נפח החיפושים, הגדלת לעשות ובחנת גם את ה-KD למילות המפתח:

    כל השאילתות האלו מתייחסות לתוכנית עסקית, האם דף פנימי באתר יכול להכיל את כל אלו? או שמא עדיף לעשות הפרדה בניהם ולהתמקד בכל נושא בנפרד?
    והתשובה היא-תלוי בגוגל. אבל למה אני מתכוון שאני אומר שזה תלוי בגוגל? הכוונה היא איך גוגל מנתח את מילות המפתח האלו, האם הוא רואה אותם כנושאים נפרדים או לא? איך אפשר לדעת את זה?

    אז אתן לכם טיפ של מקצועני SEO אמיתיים. כדי לבדוק את מילות החיפוש (SERP), כדאי לבצע חיפוש בגוגל עבור כל אחד בנפרד. בשלב הבא, נשווה את התוצאות של מילת מפתח אחת אל מול אחרת, לדוגמא, "תוכנית עסקית" לצד החיפוש "בניית תוכנית עסקית"

    במקרה הזה, אפשר לראות שהדירוג של שתי מילות מהפתח כמעט זהה, המשמעות היא שגוגל רואה בחיפוש "בניית תוכנית עסקית" כתת נושא של "תוכנית עסקית". במקרה כזה, אפשר לשלב את שתי מילות המפתח בדף בודד.

    אבל, אם נשווה את המילים "תוכנית עסקית" ל- "תוכנית עסקית לדוגמא" נוכל לראות שמדובר בדירוגים שונים.

    הפעם אפשר להבחין שאין הצלבה בין שני ה-SERP. המשמעות היא ש-"תוכנית עסקית לדוגמא" היא לא תת נושא של "תוכנית עסקית" אלא נושא בפני עצמו. לכן, במקרה כזה, תאלצו להשתמש במילות החיפוש בשני עמודים נפרדים.

    השוואת התוצאות היא דרך מעולה להבין, האם צריך למקד את מילות החיפוש לדף אחד או לפצל אותן, אבל זה לא באמת הגיוני לעשות את זה לכל מילות החיפוש שיש לכם, בעיקר לא אם אתם אנשי SEO אשר מטפלים בהרבה לקוחות, אבל אם תשתמשו בכל השלבים ותעשו כל הזמן אופטימיזציה לאורך הדרך, בשלב הזה תשארו עם ביטויים ספציפיים.

    איך לתעדף מילות מפתח?

    כמו בכל דבר בחיים, גם פה צריך לתעדף ולהחליט לאן לרכז את המאמצים, זה הרי לא הגיוני שתשתמשו בכל מילת חיפוש שמתקשרת לעסק שלכם נכון? תעדוף רשימת מילות המפתח היא אולי חלק מאתגר במיוחד, בעיקר כי אנחנו בסוג של "FOMO" על מילות המפתח שנוריד. אבל, אי אפשר למקד את המאמצים על הכל יחד.

    אני לא יכול לתת לכם נוסחת קסם לתעדוף המילים המושלם, זה מאוד תלוי בממצאי המחקר שעשיתם, בלקוח, במתחרים ועוד המון פרמטרים כמו:

    • מה הפוטנציאל של מילת המפתח?
    • מה נפח החיפוש?
    • מה הערך העסקי של מילת המפתח? (ממש עוד רגע ניגע בזה)
    • ועוד

    איך להבין מה המשמעות המסחרית של מילת המפתח

    טוב, אני מאמין שאתם לא פילנתרופים ואתם בהחלט מעוניינים להרוויח גולשים או לקוחות מכל המאמצים האלו. אנשי שיווק רבים, מעריכים מילות מפתח לפי המסע הצרכני שהגולש עובר.

    בעולם השיווק הדיגיטלי בכלל ובעולם קידום האתרים בפרט, המסע הצרכני מתואר כמשפך ובו כמה שלבים:

    משפך שיווק

    1. TOP OF THE FUNNEL
      השלב הזה הוא בעצם השלב בו מביאים הכי הרבה תנועה, בעיקר בגלל שזה השלב בגולשים מתחילים לחפש מידע על נושא מסוים. זה המקום בו הם יחפשו למותג שלך, אולי אפילו לראשונה.
    2. MIDDLE OF THE FUNNEL
      בשלב הזה, הגולשים מעמיקים את ההיכרות שלהם עם עולם התוכן, מחפשים פתרונות שונים, מוצרים שונים ומבצעים מעין "מחקר" בנושא.
    3. BOTTOM OF THE FUNNEL
      השלב האחרון והחשוב במשפך, זהו שלב ביצוע הפעולה. הפעולה יכולה להיות השארת טופס ליד, שיחת טלפון, רכישת מוצר או אפילו זמן שהייה. המטרה יכולה להיות כל דבר שישרת אתכם, אבל אתם חייבים להבין מה המטרה שלכם ואיך אתם משיגים אותה.

    יש נטייה לחשוב שמילות מפתח הממוקמות בחלק העליון של המשפך, אמנם עם נפח חיפושים גבוהים, אבל יחס המרה נמוך. לעומת זאת, מילות חיפוש הממוקמות בחלק התחתון של המשפך, אמנם עם מעט חיפושים (ביחד לחלק העליון) אבל עם יחס המרה גבוה.

    באופן אישי, אני לא מאמין שצריך להתקע על מסגרות ולצודד בהן לא משנה מה. בסופו של דבר עולם ה-SEO הוא סוג של פסיכולוגיה בהבנת הגולש. הצרכים שלנו משתנים, העולם משתנה וכך גם תבניות משתנות.

    בנוסף לכך, לא תמיד אפשר לשייך מילת מפתח רק לאחד החלקים במשפך. לפעמים מילות מפתח יכולות להיות ביותר מחלק אחד. יתרה מזאת, אני מאמין שבכל שלב במשפך אפשר לבצע המרה, לכן חשוב להשקיע גם בתכנים טובים בתוך האתר שלכם לצד הנעה לפעולה.

    ובמקרה שאתם רוצים להיות ממש בטוחים, יש תוכנות לקידום אתרים שמאפשרות לכם לנתח את הערך המסחרי של מילת חיפוש מסוימת, להציג לכם את הדירוג שלה ובאופן הזה לאפשר לכם להחליט האם היא משתלמת עבורכם, או שאולי עדיף לכם להשקיע במילות חיפוש אחרות.

    תוכנות מומלצות למעקב ומחקר מילות מפתח

    תוכנה לקידום הכי טוב עבור מחיר התחלתי יתרונות מרכזיים

    Semrush
    הכי טוב בשקלול כל הפרמטרים
    הכי טוב בשקלול כל הפרמטרים
    $99.95 בכל חודש במנוי שנתי
    • מעקב אחר מילות חיפוש
    • נתונים על בניית קישורים
    • סריקת האתר והצגת תובנות

    Ahrefs
    הטוב ביותר בחווית משתמש
    הטוב ביותר בחווית משתמש
    $83 בכל חודש במנוי שנתי
    • כלי המיועד לחקר מילות חיפוש
    • ביקורת איכותית על האתר שלכם
    • אפשרות למחקר מתחרים

    SEOptimer
    הכי טוב בדו"חות "white-label"
    הכי טוב בדו"חות "white-label"
    $14.25 בכל חודש במנוי שנתי
    • ביקורת SEO מעולה ומועילה
    • מעקב אחר מילות חיפוש והמלצות רלוונטיות

    Mangools
    הכי טוב במחקר מילות חיפוש
    הכי טוב במחקר מילות חיפוש
    $29.90 בכל חודש במנוי שנתי
    • מחקר מילות חיפוש
    • מחקר מתחרים
    • מעקב אחר קישורים נכנסים

    Yoast
    הכי טוב לפלטפורמת וורדפרס
    הכי טוב לפלטפורמת וורדפרס
    יש גם גרסה חינמית וגם גרסת פרימיום בתשלום, החל מ-99$ במנוי שנתי.
    • הצעות SEO לשיפור
    • ניתוח ואנליזה

    לסיכום,

    מקווה שהמדריך שלי עזר לכם, ובעזרתו תוכלו להבין כיצד ניתן לבצע מחקר מילות מפתח בצורה איכותית שתעלה את הטראפיק שלכם לאתר, ותעזור לכם להיות מדורגים על הביטויים שבהם אתם חושקים.

    בהצלחה לכולם!

    אודות הכותב
    אייל רחמים
    אייל רחמים

    בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

    קידום אתרים בגוגל למעלה

    רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

    מדריך ללימודי קידום אתרים
    רוצים שאבדוק לכם את האתר?