קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים

קידום אתרים לעסקים קטנים – היום כבר ברור שכל אתר אינטרנט צריך לדאוג לדירוגו בגוגל, וכתוצאה מכך בעלי עסקים קטנים נוטים לשאול שאלות רבות שחוזרות על עצמן: איך אני עושה קידום אתרים? באילו מילות מפתח עלי להשתמש? איך עושים אופטימיזציה? ואיך מצליחים להגיע למקום טוב בעמוד התוצאות הראשון של גוגל?

כל אלה, ורבות אחרות, הן שאלות טובות; אולם תחילה יש להבין כי קידום אתרים לעסקים קטנים הוא חלק מתהליך שיווק כולל הנפרש לאורך זמן רב. אי אפשר פשוט לעשות קידום אתרים ולעצור אותו אחרי שמקבלים תוצאות; ממש כפי שאי אפשר להפריד לחלוטין בין פעולות המתבצעות במסגרת ולטובת קידום האתר ובין אפיקי פרסום ושיווק אחרים.

מה זה בעצם קידום אתרים?

המושג עצמו עשוי להרתיע, אבל בפועל מדובר באוסף פעולות שמטרתן לבצע אופטימיזציה של אתר אינטרנט כלשהו לאלגוריתם החיפוש של גוגל ושל מנועי חיפוש אחרים. אלגוריתמים שכאלה שואפים להציע בפני הגולשים המשתמשים במנועי החיפוש רשימה של תוצאות חיפוש ובה תוכן איכותי ורענן המהווה את תוצאת החיפוש הטובה ביותר האפשרית אשר מסייעת למחפשים למצוא מידע ברשת.

אי אפשר לדבר על קידום אתרים לעסקים קטנים מבלי לדבר על יצירת תוכן. ולא סתם תוכן, אלא תוכן מעולה. כלומר, במסגרת מאמצי קידום האתרים שלכם עליכם ליצור כל הזמן תוכן חדש ברמה גבוהה על מנת להיות מוצג בתוצאות החיפוש.

דוגמאות לשיטות קידום אתרים לעסקים קטנים

ענף קידום האתרים נחשב מאוד דינמי, ולצד שלל שיטות קיימות ומוצלחות ניתן לראות כל הזמן גם פיתוחים של שיטות חדשות. כבעלי עסקים קטנים, אלו השיטות שמומלץ להכיר:

  • השקעה בייצור ושיווק תוכן
    כפי שצוין לעיל, התוכן מאוד חשוב. אולי אפילו הכי חשוב. האתרים שיופיעו ברשימת תוצאות החיפוש יהיו אלה שבהם ניתן למצוא את התוכן הרלוונטי והאיכותי ביותר על בסיס קבוע. אגב, גוגל נוטה לא רק להעריך ולקדם אתרים עם תוכן מעולה, אלא גם את ההפך: "להעניש" אתרים עם תוכן גרוע ורדוד, לדחוק אותם מטה בתוצאות החיפוש ולעתים אף לא להציגם כלל.
  • פעילות ברשתות החברתיות
    בשנים האחרונות נראה שהאלגוריתם של גוגל מושפע יותר ויותר מאיתותים שהוא מקבל מרשתות החברתיות, החל מציוצים בטוויטר ועד לייקים בפייסבוק. כלומר, כבר לא מספיק להתמקד רק בשילוב מילות מפתח בתוכן שמועלה לאתר עצמו, אלא גם בדרכים לבצע אופטימיזציה של השיתוף של אותו תוכן ברשתות החברתיות.
  • קידום אתרים באתר ומחוצה לו
    פעולות שמתבצעות על גבי האתר עצמו (On-Page) כוללות בין היתר שילוב מילות מפתח בכותרות, ארגון היררכי נוח ואופטימיזציה של תגים שונים. זאת לעומת פעולות המתבצעות מחוץ לאתר (Off-Page) אולם עדיין משפיעות על דירוג האתר במנועי חיפוש, כגון בניית קישורים מאתרים אחרים אל האתר המקודם.

קידום אתרים לעסקים קטנים מזווית אסטרטגית

כאמור, קידום אתרים לעסקים קטנים אינו פועל בחלל ריק אלא בשילוב עם שיטות שיווק ופרסום נוספות. כלומר, יש צורך להתחשב בשיקולים רחבים יותר של אסטרטגיה כוללת, ולקחת בחשבון את הנושאים הבאים:

  • צרו בידול!
    כפי שאתם בוודאי כבר מבינים שעליכם ליצור תוכן מעולה, כך גם המתחרים שלכם. לעיתים יהיו לכם שברירי שניה בלבד כדי ללכוד את תשומת הלב של הגולשים, ולכן עליכם להגדיר במדויק את הנישה שלכם בתוך הענף שבו אתם פועלים.
  • הבינו מיהו קהל היעד?
    על מנת ליצור את התוכן הטוב ביותר שאפשר, צריך להבין מה רלוונטי לקהל היעד שלכם. מה הם מחפשים? עם מה הם מתמודדים? אילו טיפים ועצות תוכלו לתת להם? ככל שתבינו טוב יותר את קהל היעד, כך תשתפר היכולת שלכם לייצר פוסטים, מאמרים, סרטונים או כל תוכן אחר.
  • אין כמו אסטרטגייה מנצחת
    יצירת התוכן צריכה להיות מתוכננת היטב, שכן מדובר במרכיב מרכזי בתכנית השיווק שלכם. לכן פתחו אסטרטגיית תוכן מסודרת והיו עקביים ביישומה. רק כך תצליחו להתאים בין התוכן לבין המטרות העסקיות שלכם.
  • השקיעו בכתיבת תוכן
    אם אתם עומדים לייצר תוכן מעולה על בסיס קבוע, למשל בחלק צדדי באתר שלכם אותו תכנו "בלוג" או ביצירת עמודים ייעודיים לנושאים שונים – הגדירו לעצמכם מהי התדירות בה אתם יכולים לעשות זאת. קחו בחשבון שככל שהתוכן איכותי יותר, כך יקח זמן רב יותר לייצר אותו. האם אתם יכולים לעמוד בתדירות יומית? שבועית? חודשית?
  • הפיצו בעמודי פייסבוק רלוונטים!
    אי אפשר להתעלם מכוחן של הרשתות החברתיות, ולכן אתם חייבים להיות שם. אם אין לכם משאבים לתפעל פרופילים בכל רשת חברתית אפשרית, מוטב שתתמקדו בשתיים או שלוש בלבד. בנוסף, ודאו שלגולשים המגיעים לאתר שלכם קל לשתף תכנים מתוכו ברשתות החברתיות החביבות עליהם.

⇐ שימו לב: הפצת התוכן בעמודים שאינם רלוונטים עשויה לפגוע בזמן השהייה באתר שלכם, לכן עשו התאמה בין הפצת התוכן לבין קהל היעד הרלוונטי.

  • שפרו את נראות האתר בסריקה של מנועי חיפוש (אופטימיזצייה) 
    האתר של העסק שלכם הוא לב ליבה של הנוכחות המקוונת שלכם, ולכן אתם חייבים לוודא שהוא מותאם באופן אופטימלי לדרישות האלגוריתמים של מנועי החיפוש בכלל ושל גוגל בפרט. אחרי הכל, גם התוכן המוצלח ביותר שיעלה לאתר מקרטע, איטי וכבד יאבד מערכו.
  • שיפורים מתמידים
    היבט נוסף שחשוב להבין בהקשר של קידום אתרים לעסקים קטנים הוא שמדובר במסע שאינו נגמר. גם אחרי שתיישמו את כל מה שכתוב בשורות הללו, עדיין תצטרכו לעקוב אחר התוצאות על מנת לבחון את ההצלחה שלכם: האם סוגי תוכן מסוימים עובדים טוב יותר מאחרים? האם אתם מקבלים די תנועת גולשים מרשתות חברתיות? זכרו שלא משנה עד כמה התוצאות שלכם טובות, תמיד אפשר לעשות אותן טובות אפילו יותר. לכן עיינו בנתונים היטב ובצעו שיפורים מתמידים.

סיכום

כשזה מגיע לתהליך של קידום אתרים לעסקים קטנים, אין קיצורי דרך. אי אפשר פשוט לחשוב על כמה מילות מפתח טובות ולצפות לשטף של גולשים לאתר בן לילה ולאורך זמן. על מנת לבצע קידום אתרים טוב, עליכם לשלב אותו עם שיווק ופרסום, ליישם מגוון רחב של שיטות ובעיקר להבין שלא מדובר בעניין חד פעמי אלא מתמשך. החדשות הטובות הן שזה לא עד כדי כך מסובך, ובעזרת השקעת משאבים מתאימים ואורך רוח כל עסק יכול לבסס לעצמו נוכחות מקוונת ולהשיג תוצאות טובות במנועי החיפוש.

קידום אתרים בגוגל למעלה