קידום אתרים לרופאים

קידום אתרים לרופאים

קידום אתרים לרופאים – כפי שעולם הרפואה מתקדם כל הזמן עם הטכנולוגיה ומביא אליכם עוד ועוד פיתוחים, החל מתרופות חדשות ועד שיפורים בתהליכים רפואיים, כך גם עולה התחרות ביניכם לבין רופאים אחרים בתחומכם. העומסים על מערכת הבריאות הציבורית בישראל הביאו למצב בו מטופל ממוצע כבר לא הולך לקופת חולים ומקבל את התור הראשון שמוצע לו, אלא יותר ויותר פונה לפתרונות רפואיים פרטיים – וזה המקום בו אתם, כרופאים, צריכים להשיג לעצמכם כל יתרון תחרותי שאפשר, כדי שאותם לקוחות פוטנציאליים יגיעו אליכם ולא אל המתחרים שלכם.

בעולם שבו כל אדם מבצע חיפוש בגוגל אודות כמעט כל מוצר או שירות שברצונו לרכוש, יש אינספור אנשים שמחפשים גם מידע אודות בעיות רפואיות, שירותים, תרופות – וגם רופאים. אם יש לכם קליניקה פרטית, ובהנחה שיש לכם אתר אינטרנט, אזי אתם צריכים להיות לא רק בקיאים בתחום הרפואי שבו התמחיתם, אלא עליכם להבין גם דבר או שניים על הזירה הדיגיטלית.

אין לכם אתר אינטרנט? מוזמנים לקרוא את המאמר שלי על בניית אתרים

מהו קידום אתרים לרופאים

אחת הדרכים בהן תוכלו להגדיל את מספר המטופלים שלכם היא באמצעות קידום האתר בגוגל. מדובר למעשה בסדרת פעולות שמטרתן לשפר את האתר ולהתאים אותו באופן אופטימלי למאפיינים שנבחנים על ידי האלגוריתם של מנוע החיפוש; כך, כאשר אדם יחפש בגוגל מילים מסוימות שעשויות להיות רלוונטיות אליכם, גוגל יציג את האתר שלכם בין תוצאות החיפוש. ככל שההתאמה של האתר שלכם לאלגוריתם של גוגל תהיה טובה יותר, כך המיקום שלכם בתוצאות החיפוש יהיה גבוה יותר. בפרט, ככל שההתאמה של האתר לאלגוריתם תהיה טובה מזו של המתחרים, כך אתם תדורגו במיקום גבוה יותר מעליהם.

פעולות קידום אתרים לרופאים יכולות להתבצע על האתר עצמו (אופטימיזציית On-Page) או מחוצה לו, כלומר באתרים אחרים (אופטימיזציית Off-Page), והמומלץ ביותר הוא שילוב של שתי השיטות. אפשר לחשוב על כך כפתרון של מחלה כרונית שהטיפול בה איננו נקודתי אלא משולב וארוך טווח: קידום אתרים לרופאים דורש אורך רוח, ניסיון, יכולת מעקב ושיפור של הביצועים; אך התוצאות שיושגו באמצעות תהליך נכון תהיינה אפקטיביות לזמן רב ויעניקו לכם את ההזדמנות להגדיל באופן משמעותי את מאגר הלקוחות/המטופלים שלכם.

מעוניינים לגלות איך להגדיל את כמות המטופלים שלכם? השאירו פרטים


קידום אתרים לרופאי שיניים

קידום אתרים לרופאים הוא שם כולל לשורת פעולות שמומלצת לרופאים באופן כללי, אבל קל ביותר להדגים את החשיבות שלה עבור רופאי השיניים כדוגמה: הואיל ורוב הישראלים מבקרים אצל רופא השיניים לא רק במקרי חירום אלא באופן תדיר, והואיל ומדובר בתחום שנהנה כיום מפריחה של ממש (טיפולי שיניים שוטפים, טיפולי שיקום, טיפולי אסתטיקה ועוד), אזי קידום אתרים לרופאי שיניים הוא אחד מן התהליכים הטבעיים שנוצרים בעקבות התחרות העזה בענף.

יתרה מזאת, בפרט בתחום רפואת השיניים אין זה נדיר שמטופל יישאר נאמן לרופא השיניים שלו לאורך שנים רבות. עם כל הכבוד לרופאים מומחים אחרים, הישראלי הממוצע אולי יסכים להחליף רופא משפחה או רופא אף-אוזן-גרון, אבל גם יעדיף לנסוע לעיר אחרת לרופא השיניים הקבוע שלו. עובדה זו רק מגדילה את החשיבות של בניית מאגר לקוחות יציב, כך שאם כבר מישהו מחפש רופא שיניים בגוגל – יש כאן הזדמנות לצרף למאגר הלקוחות שלכם מטופל שיישאר איתכם זמן רב.

ניתן לראות שמגמת העלייה בכמות החיפושים ממשיכה, וכדאי להתחיל תהליך של קידום אתרים לרופאי שיניים כבר עכשיו, כדי לקבל פניות ממטופלים פוטנציאליים:

קידום אתרים לרופאי שיניים

איך עושים קידום אתרים לרופאים?

האתרים שמופיעים בראש רשימת תוצאות החיפוש לא מגיעים לשם במקרה. אלה הם האתרים שהאלגוריתם של גוגל חושב שהם הרלוונטיים והמתאימים ביותר למילות החיפוש שהקליד המשתמש. על האלגוריתם הזה משפיעים יותר מ-200 פרמטרים שונים.

מעוניינים לגלות איך להגדיל את כמות המטופלים שלכם? השאירו פרטים


האתר שלכם צריך להיות מהיר, מאובטח וידידותי למובייל

מהירות, אבטחה וידידותית למובייל הם שלושה פרמטרים שמשפיעים על דירוג אתר על פי האלגוריתם של גוגל. הם אמנם לא השלושה החשובים ביותר, אבל בין הפשוטים ביותר לשיפור ולכן כדאי לשים אליהם לב:

  • מהירות: אם לאתר הרפואי שלכם לוקח יותר משלוש שניות להיטען, רוב המבקרים בו ימהרו לצאת ממנו. עובדה זו ידועה לגוגל, ולכן טעינה איטית תפגע בדירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש. שתי שניות זה הגבול, אבל השאיפה של גוגל היא פחות מחצי שניה.
  • אבטחה: אם אינכם משתמשים באתר בפרוטוקול אבטחה HTTPS, יש לכם בעיה הרבה יותר חמורה מהדירוג שלכם בגוגל. המידע באתר שלכם איננו מאובטח ברמה מספקת, פרטי גולשים אינם מוגנים וכו' – וברור לגמרי שהאינטרס של גוגל הוא להעדיף אתרים מאובטחים.
  • ידידותיות למשתמש: יותר ויותר אנשים משתמשים בסמארטפונים וטאבלטים כדי לבצע חיפוש מידע בגוגל. בארה"ב, למשל, יותר מ-80% מבעלי סמארטפונים משתמשים במכשיר כדי לחפש מידע רפואי, אפשרויות טיפול או מוסדות רפואיים; לכן בתוצאות החיפוש של גוגל תהיה העדפה לאתרים שידידותיים לשימוש במכשירים ניידים.

באתר צריך להיות תוכן איכותי שעבר אופטימיזציה לקידום אתרים רפואי

תוכן איכותי הוא תוכן שיש לו ערך אמיתי למשתמש, כך שהאדם שחיפש בגוגל והגיע אל התוכן הזה אכן עשוי להפיק ממנו תועלת. זהו תוכן שאמור לענות על הצרכים של האדם שחיפש אותו, ולא תוכן דל שיוצר רק כדי למלא עמודים באתר ותו לא.

איך יוצרים תוכן איכותי? כותבים אותו תוך מחשבה על האדם שזקוק לו – זה שסובל כרגע מכאבים, מתופעות לוואי או מכל בעיה רפואית שהיא. אל תחשבו על מנועי החיפוש, אל תוליכו שולל את המשתמשים שמגיעים לאתר שלכם, אל תנסו לעגל פינות כדי לרמות את האלגוריתם של גוגל. התמקדו בתוכן שהופך את האתר שלכם למיוחד, בעל ערך, יוצא דופן מבין כל המתחרים שלכם.

עליכם לבחור את מילות המפתח הרפואיות הנכונות

מילות מפתח הן הבסיס ליצירת התוכן באתר, שבהמשך משפיע ישירות על דירוגו בתוצאות החיפוש. התחילו במילות מפתח שנגזרות מן הפרקטיקה הרפואית שלכם: אם למשל אתם רופאי ילדים והקליניקה שלכם נמצאת בחיפה, תוכלו להתמקד במילות חיפוש כמו "רופא ילדים בחיפה", "רופא ילדים בצפון" וכדומה. תוכלו גם להשתמש בכלי חינמי של גוגל, Google’s Keyword Planner, על מנת להרחיב את מאגר מילות המפתח שלכם.

השתמשו במילות המפתח הרפואיות שלכם בתבונה. צרו תוכן שמילות המפתח הללו תככבנה בו, בשאיפה עמוד אחד לכל מילת מפתח. עם זאת, היזהרו שלא לדחוס יותר מדי מילות מפתח בבת אחת, אלא הקפידו על טקסט קריא, זורם וטבעי, אחרת אתם עלולים לספוג סנקציות מגוגל.

סכמת האתר, תגי כותרת ותיאורי מטא

אחד מגורמי הדירוג בעלי המשקל הרב ביותר הוא תג הכותרת של עמוד. גורם מעט פחות קריטי הוא תיאור המטא, משום שבתקופה האחרונה תוצאות החיפוש של גוגל החלו ליצור תיאורי מטא בעצמם על בסיס התוכן – ועדיין, חשוב למלא את השדות של שני האלמנטים הללו, תוך שילוב מילות מפתח הן בתג הכותרת והן בתיאור המטא.

בנוסף כדאי להוסיף לקוד האתר גם סכמת אתר, מעין סוג של קוד שנותן לגוגל עוד רובד של הקשר ומידע אודות העמוד. הסכמה לא מבטיחה שתזנקו לראש רשימת תוצאות החיפוש, אבל היא כן תקל גוגל (ועל מנועי חיפוש אחרים) להבין במה עוסק האתר וכך להגדיל את הסיכוי שהוא יופיע בתוצאות החיפוש.

אופטימיזציה של תמונות וסרטונים

שיווק באמצעות וידאו הוא שיטה שתופסת פופולריות בתקופה האחרונה ברחבי הרשת, ואתרים רפואיים אינם יוצאי דופן: אם בעמוד כלשהו באתר שלכם יש סרטון וידאו, גם אתם תוכלו לראות עליה של עשרות אחוזים בתנועת הגולשים הנכנסת לעמוד זה מתוצאות החיפוש. יתרה מזאת, גם הסרטון עצמו עשוי להופיע בתוצאות החיפוש של גוגל.

עם זאת, חשוב מאוד לבצע אופטימיזציה של הסרטונים (וכנ"ל לגבי תמונות), על מנת שמשך הטעינה שלהן לא יהיה ארוך מדי. למשל, שהמימדים של סרטון או תמונה לא יעלו על אלה שניתן להציג על גבי המסך, שכן במקרה כזה הקובץ פשוט כבד מדי שלא לצורך וניתן להקטין את משקלו. זכרו: אחוז ניכר מן הגולשים שמגיעים לאתר שלכם יסתובבו וייצאו ממנו אם יקח לקבצי המדיה שבו יותר מדי זמן להופיע על המסך.

בניית סמכות מחוץ לאתר

אחד הדברים המשפיעים ביותר על דירוגו של אתר אינטרנט בגוגל הוא בכלל דבר שנמצא מחוץ לאתר: הסמכות באתרים אחרים, שבאה לידי ביטוי בדמות קישורים המובילים אל האתר. כך למשל ככל שיובילו אל האתר שלכם יותר קישורים איכותיים מאתרים של רופאים אחרים, מאתרים של קופות חולים או מוסדות רפואיים אחרים, מאינדקסים רפואיים, פורומים, בלוגים, פרופילים ברשתות חברתיות ועוד – כן ייטב.

פרופיל Google My Business

רוב המטופלים בימינו מעדיפים לקבל שירותים רפואיים קרוב לבית, מה שמגדיל באופן משמעותי את חשיבות החיפושים הלוקאליים בגוגל, כגון "רופא שיניים בסביבה", "רופא אף אוזן גרון באזור שלי" וכדומה. גם אתכם ניתן למצוא בחיפוש לוקאלי, בחלק ייעודי שיופיע למשתמשי גוגל מעל תוצאות החיפוש האורגניות – אבל לשם כך אתם צריכים לוודא שהפרופיל שלכם ב- גוגל לעסק (Google My Business) אכן קיים, מלא ומעודכן, לרבות בחירת קטגוריה רפואית, שם המרפאה, כתובתה, מספר טלפון, שעות פתיחה וסקירות גולשים, אם יש כאלה.

על ידי יצירה\עדכון של פרופיל Google My Business, בשילוב של קידום אתרים לוקאלי לרופאים ושימוש מושכל במילות מפתח מתאימות, תוכלו למשל לשווק באופן יעיל את האתר ישירות לפלח השוק שאתם מעוניינים בו. לדוגמה, רופא שיניים יוכל לשווק את עצמו רק למטופלים שמעוניינים בטיפולי שיקום הפה בעיר שבה ממוקמת הקליניקה שלו. כך תיהנו מחשיפה מקסימלית למטופלים פוטנציאליים שחיפשו בגוגל פתרון לבעיה ספציפית והגיעו ישירות אליכם כמי שמחזיקים את הפתרון בידיכם.

קידום אתרים לרופאים – לסיכום

אם אתם רופאים שמקבלים מטופלים באופן פרטי, כלומר מתחרים ברופאים אחרים בענפים דומים ולפיכך מעוניינים להגדיל את מאגר המטופלים שלכם – חייבת להיות לכם אסטרטגיה בריאה של קידום אתרים לרופאים.

תחילה עליכם להעביר את אתר האינטרנט שלכם סדרה של בדיקות קפדניות ומקיפות, על מנת למפות את כל הבעיות הקיימות בו ואשר דורשות התייחסות או טיפול. במקביל עליכם לאבחן גם את אתרי המתחרים שלכם, על מנת להשוות את הביצועים שלכם לביצועים שלהם ולהבין אילו הזדמנויות אתם מפספסים או היכן עליכם להשקיע מאמצי שיווק באינטרנט בכדי לגבור על המתחרים שלכם.

לבסוף עליכם לטפל בכל הנקודות שדורשות טיפול, תוך השקעה של לא מעט סבלנות אשר תוכח ככזו שתחזיר לבסוף את ההשקעה ותוצאותיה אף יחזיקו מעמד למשך זמן רב.

אם אינכם מסוגלים לעשות זאת בעצמכם משום שאתם עסוקים בטיפול בחולים, מומלץ כי תיעזרו בשירותיהם של אנשי מקצוע שמתמחים בתחום;  אולם בדרך כזו או אחרת, אם אתם רוצים להצליח בשוק הפרטי ולהתמודד בהצלחה מול המתחרים והאתגרים של ימינו, אתם חייבים לפעול על מנת לקדם את האתר שלכם.

מעוניינים לגלות איך להגדיל את כמות המטופלים שלכם? השאירו פרטים


קידום אתרים בגוגל למעלה