קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
קידום אתרים לרופאים
קידום אתרים לרופאים

קידום אתרים לרופאים

מחפשים לקדם אתר בתחום הרפואי בגוגל? רוצים לייצר נוכחות דיגיטלית במנוע חיפוש שתאפשר לכם להבליט בצורה סמכותית את השירותים או המוצרים שיש לכם להציע בתחום הרפואה? ריכזתי עבורכם מדריך מקיף מקצה לקצה שנכתב על סמך ניסיון מוכח בקידום אתרים בתחום הרפואה.

לפני שנצלול לאיך ומה בדיוק צריך לעשות אחרת חשוב לי לחדד תובנה שהתגבשה בדעתי לאחר ניסיון בתחום. מדובר בתחום סופר תחרותי ומקצועי מאוד לכן אי אפשר להצליח לפני שיש בשלות:

  • להתמודד בתחרות: רצון עז להתמודד עם התחרות ולהגיע להישגים
  • להשקעה כלכלית: רצון להשקיע משאבים ותקציב
  • למעורבות ביצירת תוכן איכותי 
  • לעבודת צוות

הרשו לי לציין שקריאה מעמיקה של המדריך לא מספיקה וצריך להזיז את הישב.. בשביל להגיע להישגים 🙂

 בואו נדבר מספרים – כמה מטופלים מחפשים אתכם בגוגל?

אם אתם מעוניינים להגיע לקהלים חדשים ומטופלים פוטנציאלים, גוגל הוא הכתובת. הכוח של גוגל כמנוע חיפוש הוא, לחבר בין גולשים המחפשים שירות, פיתרון, או מידע, לבין אתרים אשר יכולים לתת מענה לצרכים שלהם. 

רק בשביל לסבר את האוזן, בואו נדבר מספרים:

למעשה, 97.83% מהגולשים בישראל משתמשים בGoogle כמנוע חיפוש המרכזי. עם מספרים כאלה, זה לא מפתיע מדוע 40% מסך ההכנסות לעסקים מגיע מחיפוש אורגני.

להלן נתונים סטטיסטיים נוספים של חיפושים מתבצעים ב-Google:

סטטיסטיקות של חיפושים הקושרים לתחום הרפואה

מעוניינים לגלות איך להגדיל את כמות המטופלים שלכם? השאירו פרטים

    • מינימום 2 תווים
    • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

    למה להשקיע בכלל בקידום האתר?

    נכון, קידום אתרים לרופאים דורש השקעה רבה בתוכן האתר ובנראות שלו, אבל ההשקעה הזאת בהחלט תביא לכם תוצאות.:

    • המודעות – רוב האנשים מתחילים את מסע החיפוש שלהם בגוגל
    • הקהל חם – מדובר על קהל רלוונטי שחיפש את השירותים שאתם מציעים
    • התחרות – אם האתר שלכם לא יופיע בחיפוש, המתחרים שלכם יופיעו במקומכם
    • האמינות – קידום אורגני נתפס לאמין הרבה יותר  מאשר קידום ממומן, בעיני הלקוח הפוטנציאלי
    • ההמרות – בעזרת קידום האתר תוכלו לייצר לידים איכותיים וממירים
    • התדמית – שיפור התדמית הכללית והמיצוב בעיני הלקוחות

    מה שונה בתחום הרפואה מבחינת Google?

    כרופאים, או כמרכז רפואי, אני מניח שנתקלתם בקשיים לקידום האתר שלכם, ככל הנראה, זאת כנראה גם הסיבה שאתם קוראים את המאמר הזה. 

    אגלה לכם סוד. תחום הרפואה הוא תחום מורכב יותר מתחומים אחרים, בגלל הרגישות שלו. גוגל כמנוע חיפוש מבין כי יש לו אחריות רבה על הגולשים, אנשים מחפשים היום הוכחות ומידע מהימן, הם לא סומכים על כל אחד וגוגל יודע את זה. אבל אל תדאגו, מהניסיון העשיר שלי כמקדם SEO, בהחלט אפשר לשפר את התוצאות.

    תחשבו על זה ככה, המוצר של גוגל הוא בעצם להציע את התוצאות הטובות ביותר לחיפוש של הגולש. אם פעם יכולות הסריקה של גוגל היו פשוטות והיה קל לייצר תוכן שיגרום לקידום אורגני טוב יותר, היום האלגוריתם של גוגל מתוחכם מתמיד, הוא יודע לקרוא תוכן מורכב ואפילו לתת תובנות על מנת לשפר את ביצועי העמוד. 

    החלטות גורליות – YMYL

    YMYL= Your Money Your Life אלו בעצם חיפושים של שירותים, שהבחירה בהם משליכה על המשך החיים של הגולש מבחינת האושר שלו, הבריאות, הכלכלה או הביטחון. ייעוץ רפואי, המלצות למניות או משכנתאות, או בחירת רופא מנתח אלו רק דוגמאות לכך. בגלל ההבנה העמוקה שלתוצאות האלו יכולות להיות השלכות קריטיות על אנשים, גוגל מחמירה עוד יותר.

    האתגר: YMYL הפתרון: EAT

    ובכל זאת, על אף האתגר, גוגל מציעה גם פתרון, לכן חברת SEO טובה שמכירה את התחום, תדע בדיוק מה נדרש על מנת שתגיעו למקומות הראשונים בחיפוש.

    הכירו את מודל EAT, שהוא בעצם "המדריך" של גוגל, המיועד לבהר ולהסביר, באיזה אופן יש לייצר את התוכן, כדי להוכיח שאתם באמת אמינים ומקצועיים כמו שאתם טוענים. בגדול כאשר אתם ניגשים לכתיבת מאמר, מה שצריך להנחות אתכם, זה שהלקוח רוצה לקבל הוכחות כדי שהוא יוכל לסמוך עליכם. 

     E – Expertise

    מומחיות. גוגל מעוניינת שאת התוכן בנושאים האלו (YMYL) יכתבו אנשי מקצוע עם הידע האקדמאי הנדרש. לדוגמא, מאמר בתחום הרפואה, אשר מעניק מידע רפואי, צריך להיות כתוב ע"י רופא או להשתייך לאתר של רופא. 

    שימו לב, על מנת לחזק את המומחיות בעיני גוגל, כדאי לציין הסמכות, קורסים מיוחדים, פרסים או כל דבר אחר התומך בכך שאתם מומחים.

    טיפ: כדאי לשלב תעודות, הסמכות, פרסים.

     A – Authoritativeness

    מבחינת גוגל, סמכות = מוניטין. בעצם גוגל תחפש אתכם ברחבי האינטרנט, על מנת לספק "הוכחה" לכך שאתם מומחים. זה יכול להיות ראיונות שעשיתם, כתבות שונות לאתרי חדשות, או ערכים בויקיפדיה, כל מה שיכול לתת אסמכתא לכך שאתם מומחים. בהקשר הזה, עמוד פייסבוק או אינסטגרם פעילים, יוכלו בהחלט לחזק את הסמכות שלכם.

    טיפ: עמודים ברשתות החברתיות, כתבות, ראיונות, פודקאסטים או כל דבר אחר שישאיר חותם דיגיטלי

    T – Trustiness

    אמינות. אם בחלק הראשון של המומחיות, הייתם צריכים לספק "הוכחה" לכך שלמדתם באקדמיה ויש לכם הסמכה, אז בחלק הזה, גוגל מעוניינת לדעת שהעסק שלכם אמיתי והתכנים באתר אמינים גם כן. כמובן שעל מנת שגוגל יבחר לדרג אתכם גבוה תחת רופאים מומלצים, הכרחי שתייצרו אמינות. 

    חשוב שיהיו פרטי התקשרות ברורים, הכוללים מספר טלפון, כתובת וכדומה. לצד זה יש להוסיף תיבת מחבר המציגה מי הוא הכותב של התוכן ומה ההסמכה שלו. במאמר עצמו כדאי לשלב ציטוטים ממקורות מהימנים לצד לינקים למחקרים בתחום או אתרי מידע אחרים.

    טיפ: תמונות לפני אחרי, המלצות, לינקים לאתרים אחרים המספקים מידע וכד'

    מה תהליך הקידום דורש?

    קודם כל, חברת SEO שמכירה את הרגישויות הספציפיות בתחום הרפואה. אם EAT הוא המודל הקונספטואלי, שיש לפעול לפיו, על מנת להגיע לקידום של שירותים או מוצרים שנחשבים YMYL, הפעם נפרט מה ה-Action items הנדרשים מבחינת SEO, על מנת לבצע תהליך קידום איכותי וטוב. 

    מחקר מילות מפתח מעמיק ומדויק

    מחקר מילות מפתח, הוא החלק הראשון והחשוב ביותר בקידום אתרים לרופאים. חקר מילות המפתח, כולל חיפוש ואיתור המילים והביטויים הקשורים לתחום העיסוק הרפואי שלכם. לדוגמא, אם אתם מתמחים בניתוח אף, ננסה לאתר מילים, שנרצה להופיע בחיפושים שלהן.

    הבנת כוונת המשתמש

    על מנת לייצר תוכן טוב ואיכותי, צריך להיכנס לנעליים של הגולש ולנסות להבין, מה הוא מחפש בעצם, איזה מידע יעניין אותו ומה המטרה שלו? כאשר גולש חושב על ניתוח אף לדוגמא, ככל הנראה שהוא יבדוק כמה זמן לוקח להחלים, כמה יעלה ניתוח כזה, ובעצם יתחיל להתעניין. על מנת לפגוש אותו בשלב הזה, נדרש לייצר תוכן מותאם. 

    יצירת תוכנית תוכן

    תוכן לימודי, איכותי ומפורט, יעזור לגוגל לזהות את האתר שלכם כאתר איכותי, אשר נותן ערך מוסף וגם הופך אתכם למומחים בתחום בעיני הגולשים, שהם בעצם לקוחות פוטנציאלים. לכן, חשוב להתמיד לרענן את התוכן, להעלות מחקרים חדשים או פריצות דרך חדשות בתחום שלכם ולתת כל הזמן מענה למה שהגולשים מחפשים.

    כתיבת תוכן מקצועי איכותי

    בעלי אתרים רבים חושבים, שמספיק פרסום ממומן בגוגל על מנת להגיע ללקוחות פוטנציאלים, אבל האמת, זה ישרת את האתר רק לתקופה קצרה. על מנת להגיע לקהלים הרלוונטים נדרש לייצר תוכן באופן עקבי ועל לפי מודל EAT, להשתמש במילות המפתח המדויקות ולבנות את התוכן נכון, גם ברמה הטכנית.

    מעוניינים לגלות איך להגדיל את כמות המטופלים שלכם? השאירו פרטים

      • מינימום 2 תווים
      • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

      ביצוע אופטימיזציה לקידום רפואי

      בדומה לתחומים אחרים, גם התוכן הזה דורש אופטימיזציה. עשו חקר מילים פעם ברבעון ובדקו שהמילים באתר שלכם רלוונטיות. רעננו את התכנים ועדכנו את האתר כל הזמן. בדקו את מהירות האתר ותמיד שימו לב להנחיות החדשות של גוגל

      אל תסתפקו רק בטקסטים

      כאשר אנחנו מתייחסים לתוכן, אנחנו ממש לא מתכוונים רק לתוכן כתוב. כל דרך בה ננגיש מידע לגולש, נחשבת למבורכת. גוגל מתייחסת לכלל סוגי התוכן ובודקת את האיכות שלהם. ככל שתשלבו יותר סגנונות תוכן איכותיים באתר, כך תשפרו את המעמד שלכם בעיני גוגל (EAT). איזה סוגי תוכן לא כתובים ניתן לשלב באתר רפואי?

      תמונות לפני ואחרי 

      תמונות לפני ואחרי, הם בעצם הוכחה לשינוי ולשיפור איכות החיים, מה שבעצם מחזק את האמינות של האתר, לכן, יתרום מאוד לקידום האורגני של האתר.

      סרטוני וידאו עם הסברים (אינפורמטיביים רפואיים) 

      וידאו בשנים האחרונות, הפכה לאחת הדרכים הטובות ביותר להעביר מידע לקהל. וידאו כולל גם ויזואליזציה, לכן, שילוב וידאו באתר נתפס כאלמנט חיובי מאוד, משום שכל מטרתו הוא בעצם להעניק ערך לגולש ולתת לו את המידע שהוא ביקש לקבל. יתרה מזאת, וידאו יעזור לשפר את זמני השהייה בעמוד, מה שיגרום לאלגוריתם של גוגל, לסמן אתכם כאתר איכותי. 

      אינפוגרפיקות

      המהות של אינפוגרפיקה, בדומה לשני האלמנטים הקודמים שדיברנו עליהם, היא להנגיש את המידע בצורה יעילה וקלה לגולש. בדומה לשני האלמנטים הקודמים שדיברנו עליהם, עצם זה שאינפוגרפיקה עוזרת להעביר מידע לגולש בצורה יעילה וקלה, היא מחזקת את ה-EAT ומאפשרת  לכם לשפר את המעמד שלכם בגוגל. 

       הוספת כל המידע הרלוונטי לאתר

      חשוב חשוב חשוב. מעבר לתכנים האיכותיים שיש לייצר, על מנת לקדם את האתר (בעיקר בשל המגבלות של YMYL) חשוב מאוד גם להעניק את המידע אשר מסמיך אתכם והופך אתכם לעסק אמיתי ומוכר בעיני גוגל, כמו לדוגמא:

      יש לכם הסכמים עם קופות החולים? 

      עם אילו קופות חולים אתם עובדים, באילו ימים בשבוע אתם פועלים מטעם הקופות השונות ובאילו ימים ניתן להגיע באופן פרטי? האם יש הסכמים נוספים שאתם פועלים באמצעותם וכדאי לקהל לקוחותיכם לדעת?

      מה השירותים שאתם מציעים ובאילו מחירים? 

      במידה ויש לכם מחירונים עבור טיפולים שונים, שווה לציין זאת באתר. לדוגמא אם אתם מתעסקים ברפואת שיניים, שווה לציין כמה עולים טיפולים בסיסיים, כמו לדוגמא: ביקור, טיפול שורש, סתימה, יישור שיניים עליון, יישור שיניים תחתון ועוד.

      דרכי יצירת קשר וכתובות המרפאות

      פרטי התקשרות הם אלמנט חשוב גם הוא שיהיה באתר. זאת בעצם הדרך של גוגל לדעת שאכן מדובר על מקום מסודר, שיש איך להגיע אליו וגם מאפשר לגולשים ליצור עמכם קשר.

      תכנון מבנה האתר והתוכן בצורה האופטימלית

      הצלחה של אתר, כוללת בתוכה פרמטרים רבים. כאשר ניגשים לבניית אתר, חשוב להתייחס למסע שהלקוח עובר ולהבין את החוויה שלו. 

      • UI\UX – חווית המשתמש בתוך האתר, ה-FLOW של האתר, העיצוב והבאנרים שלו, כך שיהיה בנוי בצורה אינטואיטיבית ביותר. 
      • עמודי תוכן פנימיים – הקמת העמודים הפנימיים וכתבות התוכן בצורה הנכונה ובמבנה הנכון, כותרות H1, H2, H3, שימוש במילים שעלו בחקר מילות החיפוש ומתן מידע רלוונטי וברור לגולש. 
      • קישורים פנימיים וחיצוניים – קישורים אשר יובילו למידע באתרים אחרים, כמו לדוגמא, אם צויין מחקר או סטטיסטיקה, הקפידו על כך שלא יהיו באתר קישורים שבורים או כאלו המובילים ל-404. 

      מעוניינים לגלות איך להגדיל את כמות המטופלים שלכם? השאירו פרטים

        • מינימום 2 תווים
        • שדה חובהנא להזין מינימום 10 ספרות

        קישורים – בניית סמכות מחוץ לאתר

        על מנת לשפר את ביצועי האתר, חשוב לבנות סמכות גם מחוץ לאתר. מה זה אומר בעצם? הקמת עמוד פייסבוק, אינסטגרם ואפילו טיקטוק, המציגים את הפעילות שלכם באופן שוטף: סיפורי הצלחה של מטופלים, טיפים שחשוב לזכור ועוד אלמנטים נוספים, שיכולים לחזק אתכם כאוטוריטה בעיני גוגל.

        פרופיל בגוגל עסקים

        פרופיל בגוגל עסקים הוא דוגמא נהדרת לבניית סמכות מחוץ לאתר. הקמת הפרופיל בגוגל עסקים הוא חינמי ויכול להועיל מאוד לקידום אתרים לרופאים, משתי סיבות עיקריות:

        • הוא כולל את כל הפרטים על העסק, כולל תמונות, דרכי הגעה ועוד
        • הוא מאפשר לכל אדם להעניק ביקורת, כך שאם מדובר על הונאה, או שירות לא טוב ניתן יהיה לדווח. במידה ותקבלו ביקורות טובות, גוגל תראה בכם כנותני שירות מקצועיים, איכותיים ומהימנים.

        המדדים הטכניים צריכים להיות איכותיים

        אם עד עכשיו ציינו אלמנטים הקשורים לכתיבת תוכן, המידע המועבר והאמינות שלו, החלק השני אשר קובע את רמת האתר מבחינת גוגל, זה החלק הטכני. חברת SEO איכותית, צריכה לדעת איך גוגל דורש לבנות את התוכן ברמה טכנית.

        מהירות

        מהירות האתר, טעינת העמודים, טעינת הוידאו ועוד. מהירות האתר מבחינת גוגל, הוא אחד הפרמטרים החשובים בחווית המשתמש והוא גרם גורם מספר 1 לנטישה.

        אבטחה

        האם האתר מאובטח? ככל שהאתר יותר מאובטח, מאתגר לפרוץ אליו ולהוציא פרטים של משתמשים, ככה הוא נחשב לאיכותי יותר. דאטה רפואית, היא אחת מסוגי הדטאות בעלות הערך הרב ביותר. לכן באתרים רפואיים, המקדמים שירותי בריאות ורפואה, זה אפילו חשוב עוד יותר. 

        ידידותי למשתמש

        כמו שציינתי קודם, UI\UX. הגלישה באתר צריכה להיות אינטואיטיבית, זורמת, קלה ונוחה למשתמש. 

        מונגש

        נושא הנגישות הפך לקריטי במיוחד בעשור האחרון. בישראל, כל אתר מחויב לנגישות ואפשר אפילו לקבל קנס על אתר לא נגיש. גם גוגל בשנים האחרונות החלה לשים את נושא הנגישות במרכז ונותנת תיעדוף לאתרים מונגשים לכבדי שמיעה, כבדי ראייה ועוד. 

        SEO טכני

        הרמה השנייה של הנושא הטכני זה ברמת הקוד וכתיבת התכנים באתר מבחינת HTML. גם בבניית התוכן עצמו, לגוגל יש חוקים מסוימים שחשוב להכיר, על מנת שיהיה לאלגוריתם קל לסרוק את התוכן שלכם.

         הוספת סכמות

        הסכמות של גוגל בעצם מאפשרות לאלגוריתם לקרוא את התוכן של האתר ומי הכותב של התוכן ובעצם להבין את התמונה הכוללת בצורה נוחה יעילה ומהירה. המשמעות של שימוש בסכמות האלו, בעצם מאפשר לסרוק את האתר במהירות ולתת לו דירוג גבוה.

        סכמת medical webpage 

        סכמת medical webpage היא סכמה ייעודית לתחומי הרפואה. המטרה שלה היא שגוגל יבין בצורה מהירה, מה נושא התוכן, מי כותב התוכן ומה מילות המפתח של התוכן, על מנת לסווג את התוכן בצורה מהירה ויעילה ולתת ציון.

        תגיות מטא

        תגיות מטא, הן תגיות שבאמצעותן תוכלו "להאכיל את גוגל" ובעצם להגיד לו בעזרת כמה מילות מפתח, מה התוכן שיש בעמוד. לדוגמא, אם מדובר על ניתוח אף אז התגיות מטא האפשריות יכולות להיות: ניתוח אף, ניתוח פלסטי לאף וכד'.

        ביחד נוכל להגיע רחוק

        או יותר נכון למעלה בקידום. כמו שאתם לא מתפשרים על השירות שאתם מציעים, או המוצר שאתם מוכרים, ככה אל תתפשרו על חברת קידום האתרים שאתם בוחרים. אצלנו, הכל שקוף. אתם תקבלו דו"חות ותדעו בדיוק איפה קידום האתר שלכם עומד ומה השתנה משבוע לשבוע.

        אני מאמין בהון אנושי, לכן הצוות שלנו ב-Seolinks נבחר בקפידה ומדובר באנשים "רעבים" לתוצאות והצלחה. בתהליך משותף נבנה את אסטרטגיית התוכן וקידום האתר הטובה ביותר עבורכם. והכי חשוב, אצלנו אין פשרות. לא ננוח עד שלא נגיע למקומות הראשונים.

        אודות הכותב
        אייל רחמים
        אייל רחמים

        בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

        קידום אתרים בגוגל למעלה

        רוצה להגדיל את הרווחים מהאתר שלך?

        מדריך ללימודי קידום אתרים
        רוצים שאבדוק לכם את האתר?