מחיר קידום אתרים – נכון לכתיבת מאמר זה יש בתחום קידום האתרים בישראל אי סדר, החל מחברות שמציעות "קידום אתרים ב500 ש"ח לחודש" (בדרך כלל תחת קמפיין ממומן, כן זה אומר משהו עליהם ואני לא מבין איך יש עסקים שבכל זאת נופלים בזה?) ועד חברות (גם בזה נתקלתי) שבגלל מוניטין וכו' מחייבות לקוחות גדולים עשרות אלפי ש"ח מבלי לספק הסבר מפורט על תהליך העבודה.
מה מצפה לך במאמר הבא?
- כמה עולה קידום אתרים?
- ממה להיזהר לגבי הצעת מחיר לקידום האתר
- ממה מורכב המחיר
- תמחורים לפי גודל העסק ותעשייה
מחיר קידום אתרים (טווח משוער)
ניתן לומר שמחיר קידום אתרים נע בין 1,500 ₪ – 7,500 ₪ ובמקרים חריגים ביותר יכול להגיע אף למחיר של מעל 10,000 ₪. מחיר הקידום תלוי במספר פרמטרים שונים, תחרותיות של התחום בו נקדם, היעדים שנציב לנו כהצלחה, ניסיון המקדם, תוכן, קישורים, שעות אופטימיזציה, ועוד מגוון משתנים אשר משפיעים על התמחור. לכן המחיר הסופי ייקבע באופן ייחודי עבור כל פרויקט.
כמה עובדות חשובות על התשלום
- הזול = הוא היקר, לצערי כל מקדם אתרים שמסיים קורס מחליט לפתוח חברה ולהתנסות בזול על לקוחות.
- 90% מחברות קידום האתרים בישראל נוהגות לדרוש התחייבות שנתית, (מכיוון שקידום אתרים הינו תהליך מצטבר של אופטימיזציה שניתן למדוד את התוצאות שלה בטווח הארוך).
- תשלום קידום אתרים ברובו המוחלט של המקרים נעשה בריטיינר חודשי.
הזול הוא היקר
ישנם לא מעט מקדמים כמו שציינתי בהתחלה שמציעים "קידום אתרים ב500 ש"ח לחודש", למזלי רק מעט מהלקוחות שלי עברו בתחנת ביניים הזו ויצאו בזמן. בכל המקרים האתרים של הלקוחות שלי שעברו ידיים של מקדם אתרים זול, הגיעו במצב לא טוב ולקראת ענישה משמעותית מGoogle, שממנה כמעט שבלתי אפשרי להשתקם.
על המוצר עצמו
הגדרה ראשונית – קידום אתרים הוא לא מוצר ממשי, הוא תהליך שנועד לסייע ולשפר את דירוג האתר בגוגל, בעזרת אנשי מקצוע מומחים.
אם אתה מעוניין לנסות ולקדם את האתר לבד, כדאי לך לקרוא את המאמר שלי – קידום אתרים עשה זאת בעצמך.
יחד עם זאת ישנם מקדמי אתרים בישראל שמעבר להיותם מקדמי אתרים בעלי ניסיון רב, מביאים איתם יתרונות רבים שעוזרים לתהליך קידום האתרים ושבוודאי משפיעים על מודל ההצלחה של התהליך, אז אך מתמחרים נכון את הפרמטרים האלו? במיוחד בזירות תחרותיות.
מעוניינים לקבל ממני תמחור מדויק לקידום האתר? השאירו פרטים
הערה חשובה
– הבלבול במודל התמחור בתחום אופטימיזציה לאתר ועבודת Seo קיים גם אצל חברות קידום אתרים גדולות, וגם אצל מקדמי אתרים פרילנסרים שלא תמיד יודעים אך לתמחר נכון את העבודה שלהם.
מה קובע את תמחור קידום האתר שלך?
מספר גורמים קובעים את תמחור SEO, כולל:
- ניסיון של סוכנות / מקדם האתר.
- מיקום הסוכנות / מקדם האתר.
- מודל תמחור SEO, כמו חודשי או שעתי.
- גודל העסק, כמו סטארט-אפ, ארגון או קידום לעסק קטן.
- קנה המידה של אסטרטגיית SEO.
- סטטוס של אסטרטגיית SEO קיימת, כמו החוזק של פרופיל ה-backlink שלך.
- מטרות SEO.
- ועוד.
לעתים קרובות תגלה שלספקי SEO המנוסים יותר, מסוכנויות ועד יועצים, יש מחירי אופטימיזציה למנועי חיפוש גבוהים יותר. באופן דומה, אסטרטגיית SEO בקנה מידה גדול יותר, כמו תוכנית ברמת הארגון, תראה עלויות SEO גבוהות יותר.
מחירון קידום אתרים
האם יש מחירון עקבי לקידום אתרים? בעולם קידום האתרים נהוג לעבוד בתשלום ריטיינר חודשי קבוע. אז ככה שתכלס אין מחירים קבועים, העלויות משתנות בהתאם לKpi's (תוצאות) שאנחנו רוצים להשיג.
אך למרות זאת, הוספתי עבורך את טווח מחירים משוער בהסתמך על הניסיון שלי וההיכרות זה הטווח מחירים המקובל של קידום אתרים.
מחיר קידום אתרים ע"י מקדם מקצועי בתחום:
מחיר חבילת קידום אתר בסיסית: 1,500 ₪-2,000 ₪ לחודש
תחום לא תחרותי. רמת השקעה שעתית נמוכה יותר, כמות מתחרים נמוכה ועוד.
מחיר חבילת קידום אתר בינונית: 2,000 ₪-2,500 ₪ לחודש
תחום בינוני, רמת השקעה סבירה, כמות מתחרים סבירה כ-15 לטעמי.
מחיר חבילת קידום אתר חזקה: 2,500 ₪-4,500 ₪ לחודש
תחום תחרותי, דורש השקעה חודשית, התייחסות.
מחיר חבילת קידום אתר עוצמתית: 4,500 ₪ ומעלה
תחום תחרותי מאוד, דורש משאבים גבוהים, המון עבודה, טווח ארוך ועוד.
אז בואו נדבר קצת על המחירון
במחירון הצגתי עבורך 4 ריטיינרים שונים, כל אחד מהם מותאם לפי כמות ההשקעה ברמת התכולה וזמן העבודה נדרש להצלחה לפי התחרותיות בתחום, ישנם עסקים קטנים / גדולים בתחומים שאינם תחרותיים ולכן העלויות בהתאם, הכל בהתאם לכמ' ההשקעה הסופית הנדרשת על ידי מקדם האתר.
מחיר קידום אתרים לפי מודל תמחור
מודל תמחור | עלויות |
חודשי | 1,500 ₪ – 10,000 ₪ / לחודש |
שעתי | 2,000 ₪ – 400 ₪ / שעתי |
מבוסס פרויקט או חד פעמי | 5,000 ₪ – 30,000 ₪ / חד פעמי |
מחיר קידום אתרים לפי גודל העסק
סקרנים כמה עולה SEO בהתבסס על גודל החברה? בדוק את הפירוט הזה:
גודל העסק | עלויות |
עסק קטן | 1,500 ₪ – 2,000 ₪ / לחודש |
סטארט-אפ | 2,500 ₪ – 10,000 ₪ / שעתי |
עסק בינוני | 2,500 ₪ – 5,000 ₪ / חד פעמי |
עסק גדול | 5,000 ₪ – 7,500 ₪ / חד פעמי |
מחיר קידום אתרים הפרמטרים לחישוב שלו:
-
שעות עבודה
מקדם אתרים, מוכשר ככל שיהיה, אמור לאמוד את השכר השעתי שלו, לפרמטר זה יש לי כמה הערות/הארות:
-
- שעות עבודה הן גם שעות שירות, מקדם אתרים נדרש לתמחר שעות שירות מבלי להכיר את הלקוח, בהרבה מקרים נתקלתי בלקוחות תובעניים שרצו לעמוד בקשר כמעט יומי, וזו כבר סוגיה אחרת כי קידום אורגני בגוגל לא יכול להימדד ברמה יומית, עדיין הבעיה מתחילה איפה שהכסף נגמר 🙂
- שעות עבודה הן פרמטר שנגזר מהיכולת של המקדם לייצר כסף ברמה החודשית, ישנם מקדמי אתרים שהכישרון שלהם מייצר עשרות אלפי ש"ח בחודש (הם כמובן מצדיקים את זה) עדיין אני לא רואה שום לקוח משלם 10,000 ש"ח למקדם אתרים, אז מה עושים? הפתרון של המשוואה הזו הוא פשוט למצוא נקודת איזון בין מחיר השוק הנהוג לבין שעות עבודה בפרויקט Seo.
- בחודשים הראשונים/שנה ראשונה נדרש המקדם להשקיע הרבה יותר שעות עבודה, אז כיצד ניתן לתמחר את זה בריטיינר, במיוחד כאלו (כמוני) שמאפשרים ללקוח לעזוב ולא קושרים אותו לחוזה ארוך טווח, כיצד ניתן להימנע מהפסד?
-
ניסיון
תחום קידום האתרים הוא דינמי, כאשר מניפולציות זולות הלכו ונגרסו בעדכוני גוגל פינגווין, פנדה ועוד מגוון עדכוני אלגוריתמים שמטרתם המרכזית היא לסייע לאתרים הרלוונטיים והסמכותיים ביותר לעלות בדירוג לתוצאות הראשונות בגוגל. מקדם אתרים בעל ניסיון, מביא איתו לתהליך יכולת לראות את כל התמונה בצורה מקצועית, מבלי לסכן את האתר בטכניקות זולות או בקידום אתרים שחור. ניסיון מאפשר למקדם אתרים לקצר תהליכים, להשתמש בתוכנות הנכונות ולזהות כשלים.
-
תשתית
היכולת של מקדם האתרים להשיג ללקוח קישורים איכותיים ורלוונטיים עשויה לתרום רבות לתהליך. התקשרות עם מקדם אתרים שיש לו 30 אתרים שונה לחלוטין ממקדם שיש לו גישה למאות אתרים. לתחזוקה של אתרי תשתית מסוג זה יש הוצאות כבדות – רישום דומיין, אחסון, עיצוב, פיתוח, תוכן, וכאשר מכפילים את זה ב100 אתרים זאת הוצאה לא קטנה.
-
תוכן
בתהליך נכון של קידום אתרים, יש צורך לבצע הזמנת תוכן, אני אעיד על עצמי שאני משקיע עשרות אלפי שקלים בחודש, ואני יודע על חברות לקידום אתרים שמזמינות גם במאות אלפים, סוג התוכן, ניהול הכותבים, גיוס כותבים וכו', כאשר צריך לקחת בחשבון שישנם תחומים רבים שיש צורך לבצע/לגייס כותב תוכן ייעודי לפרויקט ולנהל אותו.
-
קשרים
כשאני כותב קשרים, אני מתכוון ליחסים עם חברות קידום אתרים ומקדמי אתרים אחרים, מקדם האתרים שלכם במקרים רבים מתפקד ממש כמו שגריר ועשוי להיגרר למשא ומתן מתמשך ולו רק בשביל פאקניג קישור אחד איכותי, היכולת לנהל יחסים של תן וקח עשויים לתרום לכם רבות ויש להם ערך רב.
-
היצע וביקוש
כן, כן מקדם אתרים הוא מקצוע די מבוקש, כמעט כל עסק בינוני ומעלה מחזיק אחד שכזה, ולכן אם נפלתם על מקדם אתרים (בדרך כלל בצדק) שרמת הביקוש שלו גבוהה סביר להניח שהוא עשוי להעלות טיפה את המחיר ואתם יודעים מה? בדרך כלל זה גם משתלם.
העלות היקרה של קידום אתרים זול
אחרי לא מעט שנים בתעשייה, זה באמת מפחיד מספר הילדים שמסיימים קורסים לקידום אתרים ומתחזים למקצוענים, ומציעים מחירי קידום אתרים זולים, ולא הגיוניים.
לאחר מכן אותם ילדים פונים לכל הקבוצות פייסבוק של קידום אתרים שאני חבר בהם ושואלים "יש לי לקוח ראשון לקידום בבקשה תעזרו לי לקדם אותו על X (מילת המפתח)?" אז במקום לעשות מסלול מלא בניסיונות מיותרים, אני ממליץ לכם לחקור טוב לפני שאתם בוחרים.
חשוב שתזכור שבסופו של דבר האחריות לביצוע עבודת SEO טהורה (לבן) על האתר שלך חלה עליך, כן כן! לא על מקדם האתרים בלבד, הבחירה במי יקדם לך את האתר נעשית על ידך, ובמקרה כאן הזול הוא היקר.
אם ניקח לדוגמא את אחד המרכיבים החושבים לקידום אתרים, קישורים, אשר בתקציב כה זול יקנה לך קישורים זולים מפורומים, ואתרים מפוקפקים, שיצרו יותר נזק מול גוגל ויעמידו את האתר שלך (עסק) בסיכון לקבל קנס, או ענישה מגוגל.
למה אין מחיר קידום אתרים קבוע?
בנוסף למה שכתבתי, ישנם עוד משתנים רבים וזו הסיבה שאין סיכוי שיהיה מחירון קבוע בתחום שמקובל על כולם כי מעורב פה שירות מקצועי, ויש הערכה עצמית של זמן ויכולת.
לסיכום:
מחיר קידום אתרים שכולל תהליך האופטימיזציה לאתר לגוגל מורכב מפרמטרים רבים, כאשר כלקוח אתם מצפים לקבל מהמקדם שלכם הצעת מחיר שתסייע לכם להגדיל את כמות הכניסות האורגניות לאתר ובכך להגדיל את המכירות. הפרמטרים שציינתי למעלה הם פרמטרים שאנו חושבים שראוי להתייחס אליהם כשמקבלים הצעת מחיר.
הטיפ החשוב ביותר שאני יכול לתת, וכן אני טיפה משוחד – קידום אתרים הוא אפיק שיווק עוצמתי במיוחד, שעשוי לסייע לעסקים להנות מאלפי פניות, בחרו לכם מקדם אתרים או חברה לקידום אתרים עם מחויבות אישית, אחריות ומוסר עבודה גבוה.