איך עושים קידום אורגני בגוגל

איך עושים קידום אורגני בגוגל

מעוניינים לגלות איך עושים קידום אורגני בגוגל? הכנתי מדריך קצרצר שיתן לכם את הכלים הראשונים לקראת תהליך של קידום אורגני בגוגל של האתר שלכם, והגדלה משמעותית בתנועת הגולשים לאתר.

איך עושים קידום אורגני בגוגל? – התהליך:

כל מקדם אתרים יגיד לכם שאין דרך אחת לקדם אתר בגוגל. מגוון האתרים שקיימים היום עצום. בין אם מדובר באתרי תדמית של עסקים או אתרי מסחר, בלוגים וכו'. לכל אתר יש את האופי שלו.

עדיין, יש מספר קווים מנחים שפועלים תמיד ועונים על דרישות ההתאמה למנוע החיפוש של גוגל.

להלן הנושאים העיקריים עליהם צריך להקפיד כשרוצים להבין איך עושים קידום אורגני בגוגל ומה כולל התהליך.

התאמת קוד האתר למנוע החיפוש

מנוע החיפוש הוא בסופו של יום רובוט ושפתו היא שפת קוד. על כן, קוד האתר צריך להתאים לשפה שהרובוט מבין. זה אומר שעליכם להקפיד על מספר דברים עיקריים:

  • שימוש בתגיות מטא השונות – כותרת (title), תיאור (description)
  • כותרות עמודים וכותרות בטקסטים (H1-H6).
  • לוודא שבכל דף יש כותרת H1 אחת בלבד.
  • הקפדה על טקסט אלטרנטיבי לתמונות (alt text)
  • ביצוע אופטימיזציה לקוד האתר למניעת תוכן משוכפל (Duplicate Content)
  • לוודא שאין קישורים שבורים (404)

אלה רק חלק מהגורמים שיש לקחת בחשבון בתהליך התאמת קוד האתר למנוע החיפוש. ישנם עשרות כלים מעולים (בחינם ובתשלום) באינטרנט שיכולים לעזור לעבור את כל התהליך בצורה מסודרת לקבלת אתר אופטימלי.

בניית אתר בצורה היררכית נכונה

בכדי שמנוע החיפוש יבין איך בנוי האתר שלכם, אתם צריכים להקפיד על בניית אתרים בהיררכיה נכונה. ההיררכיה מאפשרת לרובוט הסריקה לנבור באתר שלכם ולאתר את הדפים השונים בו.

בניית ההיררכיה מתבססת על חלוקת האתר לקטגוריות ראשיות, תתי קטגוריות ושימוש נכון בתפריטים באתר.

התאמת האתר למובייל

בשנת 2017 גוגל הצהירה שהחל משנת 2018 כל אתר יקבל את ציון הדירוג שלו על פי הגרסא המותאמת לנייד, מכיוון שרוב הגולשים בעולם היום מעדיפים לגלוש באינטרנט דרך הסמארטפון שלהם.

בתחילת 2018 נכנס העדכון לתוקף ואתרים שאינם מותאמים לגלישה בנייד זוכים לפגיעה קשה בדירוגים שלהם.

על כן, אתר צריך להיבנות קודם כל על פי חווית הגלישה בנייד ורק אז לעבור התאמה למחשב נייח.

שימוש בתעודת SSL

על פי הפרסומים של חברת גוגל בפלטפורמות השונות, ישנה עדיפות לאתרים מאובטחים שמשתמשים בתעודת SSL.

לא נרחיב, רק נציין שגרסת האתר צריכה להיות המאובטחת – HTTPS ולא HTTP.

ביצוע מחקר מילות מפתח

בכדי לדעת מה הם הביטויים שהגולשים השונים ברשת כותבים כשהם מחפשים אתרים מהנישה שלכם, עליכם לעשות מחקר מילות מפתח.

המחקר מתבצע בעזרת כלים שונים למחקר מילים, כשהמפורסם שבהם הוא מתכנן מילות המפתח של גוגל.

בעזרת מחקר המילים תוכלו לדעת עד כמה תחרותיים הביטויים השונים עליהם אתם רוצים להיות מדורגים גבוה ואיזה ביטויים עליכם להכליל בתוכן באתר.

ביצוע מחקר מתחרים

אחרי שגיבשתם ביטויים עבורם אתם מעוניינים לתפוס מקום גבוה בדירוג, בצעו מחקר מתחרים כתבו אותם במנוע החיפוש של גוגל ובידקו איזה אתרים מדורגים במקומות הראשונים. בדקו עד כמה ותיקים האתרים האלה, כמה קישורים נכנסים יש להם ומה גודלם.

בבדיקה קצרה תוכלו לדעת האם יש או אין לכם סיכוי להתמודד בתחרות על אותם ביטויים, או מה ידרש מכם בכדי לעמוד במשימה.

כתיבת תוכן לאתר

התוכן הוא הכלי העיקרי שמאפשר לגוגל להבין מה קורה באתר שלכם. כתבו תוכן מעניין ומעשיר לגולשים שלכם שעונה לאותם שאילתות שהעליתם במחקר המילים.

על התוכן להכיל את מילות המפתח ולהיות כתוב בצורה נכונה על פי עקרונות נכונים, כך שגולשים יהנו ממנו וישמחו לשתף אותו, או לחזור לאתר שלכם שוב ושוב עד להפיכתם ללקוחות שלכם.

בניית קישורים נכנסים לאתר

מדד עיקרי וחשוב בדירוג האתר בגוגל הוא כמות אתרי האינטרנט שמצביעים (מקשרים) לאתר שלכם.

ישנן גישות שונות בנושא, אך המצליחה מכולן היא להקפיד על קישורים נכנסים רבים ככל האפשר מאתרים בעלי סמכות.

ככל שתקפידו יותר על בניית או קניית קישורים איכותיים, כך ישתפר הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות.

מעקב אחר דירוג האתר בכלים השונים וביצוע אופטימיזציה

אחרי שהבנתם איך עושים קידום אורגני בגוגל, עליכם לעקוב אחר התהליך. בניתם אתר מותאם, העשרתם בתוכן והתחלתם בתהליך הקידום? נהדר. עכשיו בדקו בכל יום או יומיים איפה האתר שלכם ממוקם עבור הביטויים השונים ואיך אפשר לשפר את התוצאות.

קידום האתר בגוגל אינו תהליך מסובך, אך נדרש ידע וניסיון כמו בכל תחום אחר. אתם יכולים לנסות להקדיש זמן ללמידה ולקדם את האתר בעצמכם, או להיעזר במומחה קידום אתרים שיחסוך לכם לא מעט זמן והמון כסף בטווח הארוך.

קידום אתרים בגוגל למעלה