כניסת לקוחות
Phone Link Icon 072-3310701
Lang Icon EN
קידום אורגני בגוגל
קידום אורגני בגוגל

קידום אורגני בגוגל

תוכן עניינים

קידום אורגני (SEO) – למה הוא ולא אני?

אז איך זה שהוא שם ולא אני? אולי יש לו מקדם אתרים יותר טוב משלי? אולי הדומיין (שם מתחם) שלו ותיק יותר משלי? אם השאלות האלו מתרוצצות לכם בראש, הגעתם למקום הנכון!
רוצים להבין איך להגיע לפסגת תוצאות החיפוש האורגני?
אנסה לפרק עבורכם את הגורמים המשפיעים ביותר על תהליך "קידום אורגני" או בראשי התיבות המוכרים  "Seo".

מה זה בכלל קידום אורגני?

קידום אתרים אורגני (SEO) מתייחס לפעולות שננקטות על מנת לשפר את דירוג האתר בתוצאות האורגניות בגוגל. פעולות אלו יכולות להיות כתיבת תוכן, כתיבת כותרות נכונות, התאמת האתר לאלגרותים של גוגל, ולחווית המשתמש.
קידום אורגני מקצועי
מנועי חיפוש ובפרט גוגל בסופו של דבר הם תוצר של פיתוח אנושי, למעשה אלגוריתם שסורק מיליוני אתרים ומעניק להם חשיפה בהתאם לפרמטרים שהוזנו בו מראש. בתהליך של קידום אורגני אנחנו מקדמי האתרים מבצעים פעולות שמסייעות לחשוף את האתר שלכם לחיפושים של לקוחות פוטנציאלים.

איך נראה קידום אורגני מנצח?ביטויים שהגעתי למקום ה-1 איתם 🙂

3 הפרמטרים המשפיעים ביותר

אמנם יש מאות גורמים שמשפיעים על הדירוג בגוגל, אך במסגרת מאמר זה אפרט לכם את העיקריים שבהם:

  • תוכן – כאשר גולש רושם בגוגל "מצבר" או כל ביטוי אחר הוא מצפה לקבל מידע מסוים, מנועי חיפוש ובפרט גוגל בעלי אינטרס להציג את האתרים עם המידע הרלוונטי ביותר לגולשץ

טיפ ליצירת תוכן לטובת קידום – רוב בעלי האתרים רודפים אחרי ביטויים מרכזיים בתהליך הקידום שלהם, על מנת להצליח בתהליך שכזה יש צורך להוכיח רלוונטיות כללית, לייצר תוכן משלים לאותו תחום.

  • חווית משתמש – בשנים האחרונות גוגל מתייחסים יותר ויותר, לנראות האתר, לזמן השהיה, וליחסי המרה. זאת על מנת לקבל ביטחון באתר, הקפידו להעניק לגולשים שלכם חווית גלישה איכותית.

טיפ ליצירת חווית משתמש מבלי לפגוע בקידום האתר – אתר עם חווית משתמש איכותית הוא לא בהכרח אתר שנראה מיליון דולר, במידה ואתם בונים אתר הקפידו לא להעמיס בגרפיקה וסרטונים, שכן אלו עשויים לפגוע במהירות האתר (גוגל ׳אוהב׳ אתרים מהירים).

  • קישורים – המלצות אתרים אחרים על השירותים או המוצרים שלכם או על האתר שלכם. הקישורים מסייעים לגוגל להבין את הקשרים העסקיים של אותו אתר, את הכוח שלו, אומנם היום רוב הקישורים הם לא טבעיים וזה מה שהופך את הקידום האורגני לתהליך שמאפשר גם לעסקים קטנים לעקוף חברות גדולות.

אגב במאמר אחר הוספתי גם אופטימיזציה הכוונה לקידום אורגני מזווית של הצד הטכני, הרחבתי על זה במאמר על קידום אתרים טכני בצורה רחבה יותר.

לקדם את האתר בצורה אורגנית

סיפור אישי – קווים מנחים

רוצה לספר לכם סיפור אישי כדי לחמם את המערכת יחסים בנינו 🙂 קצת לפני שהצלחתי לקדם אתר בכוחות עצמי ולהרגיש שאני שולט על ה-"סוס הזה" היה לי שותף בעבר שהיה יותר פעיל בקידום האתר שלנו (זה לא האתר הזה), ביום בהיר החלטתי לשנות 20 קישורים מביטוי X לביטוי Y התוצאה הייתה סופר מגניבה, האתר שלי פשוט קפץ בביטוי המבוקש לעמוד הראשון זה היה ביטוי מאוד תחרותי הייתי מבסוט והתרגשתי מהיכולת של הקישורים להשפיע על הצלחת הקידום, בנוסף הייתי בטוח שאני מסוגל לקדם כל אתר בכל ביטוי, לאחר 3 ימים האתר שלנו נעלם בביטוי שקפץ, זו תחושה מלחיצה. באותו רגע הבנתי שיש כאן מערכת יחסים, אמנם לא בשליטה מלאה (גוגל כמנוע חיפוש לא באמת בשליטה שלנו, מדי פעם הוא משחרר אחת..) עדיין יש קווים מנחים לעבודה נכונה, אמנם יש מקום לעשות קצת מהלכים, אך עדיין צריך לדעת למה לצפות מכל פעולה.

אז אחרי החפירה והלמידה שלי… המסר שחשוב לי להעביר הוא ?

שימו לב לכללים, אל תמהרו להתחכם, זה קצת יומרני לצפות ללמוד קידום אורגני לבד ב-5 דקות מקריאת מאמר. למרות זאת בעזרת היסודות שתלמדו בעמוד זה, יש לכם פוטנציאל.

אם גוגל לא צפוי איך אפשר לקדם בצורה אורגנית?

אמנם לא כל הפרמטרים ידועים למקדמי האתרים, אך יש מספר קווים מנחים שפועלים תמיד, ועונים על דרישות ההתאמה למנוע החיפוש של גוגל.

להלן הנושאים העיקריים עליהם צריך להקפיד כשרוצים לעשות קידום אורגני בגוגל.

מעוניין בקידום אורגני בגוגל? השאר פרטים

    קידום אורגני בגוגל – התאמת קוד האתר למנוע החיפוש

    מנוע החיפוש הוא בסופו של דבר רובוט ושפתו היא שפת קוד. על כן, קוד האתר צריך להתאים לשפה שהרובוט מבין. זה אומר שעליכם להקפיד על מספר דברים עיקריים:

    • שימוש בתגיות מטא השונות – כותרת (title), תיאור (description)
    • כותרות עמודים וכותרות בטקסטים (H1-H6).
    • לוודא שבכל דף יש כותרת H1 אחת בלבד.
    • הקפדה על טקסט אלטרנטיבי לתמונות (alt text)
    • ביצוע אופטימיזציה לקוד האתר למניעת תוכן משוכפל (Duplicate Content)
    • לוודא שאין קישורים שבורים (404)

    אלה רק חלק מהגורמים שיש לקחת בחשבון בתהליך התאמת קוד האתר למנוע החיפוש. ישנם עשרות כלים מעולים (בחינם ובתשלום) באינטרנט שיכולים לעזור לכם לבנות אתר אופטימלי.

    קידום אורגני מקצועי מתחיל מ-בניית אתר בצורה היררכית נכונה

    בכדי שמנוע החיפוש יבין איך בנוי האתר שלכם, אתם צריכים להקפיד על בניית אתרים בהיררכיה נכונה. ההיררכיה מאפשרת לרובוט הסריקה לנבור באתר שלכם ולאתר את הדפים השונים בו.

    בניית ההיררכיה מתבססת על חלוקת האתר לקטגוריות ראשיות, תתי קטגוריות ושימוש נכון בתפריטים באתר.

     התאמת האתר למובייל

    בשנת 2017 גוגל הצהירה שהחל משנת 2018 כל אתר יקבל את ציון הדירוג שלו על פי הגרסה המותאמת לנייד, מכיוון שרוב הגולשים בעולם היום מעדיפים לגלוש באינטרנט דרך הסמארטפון שלהם.

    בתחילת 2018 נכנס העדכון לתוקף ואתרים שאינם מותאמים לגלישה בנייד זוכים לפגיעה קשה בדירוגים שלהם.

    על כן, אתר צריך להיבנות קודם כל על פי חווית הגלישה בנייד ורק אז לעבור התאמה למחשב נייח.

    אבל בואו נשכח לרגע מגוגל.. מה עם הגולשים?

    יש לזכור שמטרת האלגוריתם של גוגל היא להתחקות אחר כוונת המשתמש. לכן, אם האתר לא יהיה מונגש למובייל, נראה שגם הלקוחות שלכם יעזבו האתר.

    שימוש בתעודת SSL

    על פי הפרסומים של חברת גוגל בפלטפורמות השונות, ישנה עדיפות לאתרים מאובטחים שמשתמשים בתעודת SSL.

    לא נרחיב, רק נציין שגרסת האתר צריכה להיות המאובטחת – HTTPS ולא HTTP.

    ביצוע מחקר מילות מפתח

    בכדי לדעת מה הם הביטויים שהגולשים השונים ברשת כותבים כשהם מחפשים אתרים מהנישה שלכם, עליכם לעשות מחקר מילות מפתח.

    המחקר מתבצע בעזרת כלים שונים למחקר מילים, כשהמפורסם שבהם הוא מתכנן מילות המפתח של גוגל.

    בעזרת מחקר המילים תוכלו לדעת עד כמה תחרותיים הביטויים השונים עליהם אתם רוצים להיות מדורגים גבוה, ואילו ביטויים עליכם להכליל בתוכן באתר.

    ביצוע מחקר מתחרים

    אחרי שגיבשתם ביטויים, ואתם מעוניינים לתפוס מקום גבוה בדירוג, בצעו מחקר מתחרים. כתבו אותם במנוע החיפוש של גוגל ובידקו אילו אתרים מדורגים במקומות הראשונים. בדקו עד כמה ותיקים האתרים האלה, כמה קישורים נכנסים יש להם ומה גודלם.

    בבדיקה קצרה תוכלו לדעת האם יש או אין לכם סיכוי להתמודד בתחרות על אותם ביטויים, או מה ידרש מכם בכדי לעמוד במשימה.

    יצירת תוכן איכותי לאתר

    התוכן הוא הכלי העיקרי שמאפשר לגוגל להבין מה קורה באתר שלכם. כתבו תוכן מעניין ומעשיר לגולשים שלכם שעונה על אותן שאילתות שהעליתם במחקר המילים.

    על התוכן להכיל את מילות המפתח ולהיות כתוב בצורה נכונה על פי עקרונות נכונים, כך שגולשים יהנו ממנו וישמחו לשתף אותו, או לחזור לאתר שלכם שוב ושוב עד להפיכתם ללקוחות שלכם. בנוסף, אני ממליץ לקרוא את המאמר שלנו על תוצאה 0 בגוגל וללמוד כיצד אפשר להתאים את התוכן בצורה הטובה ביותר כך שתוכלו להופיע גם בסוג תצוגה הזה של גוגל.

    קידום אורגני – OFF PAGE – בניית קישורים נכנסים לאתר

    קישורים חיצוניים הם למעשה לינקים שמפנים תנועה לאתר שלכם, באופן כללי ככל שהאתר שלכם מקושר יותר, הוא מעיד על עסק סמכותי יותר, תארו לעצמכם שאתם מחפשים צימר טוב, שאלתם את החבר שלכם והוא המליץ על הצימר של זלדה, שאלתם את הדודים והם ממליצים על הצימר של זלדה ולכן אין ספק שתבקרו בצימר של זלדה.

    ישנן גישות שונות בנושא, אך המצליחה מכולן היא להקפיד על קישורים נכנסים רבים ככל האפשר מאתרים בעלי סמכות.

    ככל שתקפידו יותר על בניית או קניית קישורים איכותיים, כך ישתפר הדירוג שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות.

    מעוניין בקידום אורגני בגוגל? השאר פרטים

      מעקב אחר דירוג האתר בכלים השונים וביצוע אופטימיזציה

      אחרי שהבנתם איך עושים קידום אורגני בגוגל, עליכם לעקוב אחר התהליך. בניתם אתר מותאם, העשרתם בתוכן והתחלתם בתהליך הקידום? נהדר. עכשיו בדקו בכל יום או יומיים איפה האתר שלכם ממוקם עבור הביטויים השונים וכיצד ניתן לשפר את התוצאות.

      קידום אורגני או פרסום ממומן בגוגל

      לכל עסק וגם לחברות גדולות ככל שיהיו, יש תקציב שיווק, איך תדעו באיזה ערוץ כדאי להשקיע?

      בדיוק בשביל זה הכנתי את המאמר המפורט כאן

      טווח ארוך

      בשונה מקמפיין ממומן בגוגל שעשוי להיות באוויר ולייצר כניסות תוך מספר ימים הקידום האורגני לוקח זמן. כמה זמן? בדרך כלל ניתן לראות תוצאות בין 6 חודשים לשנה.

      איכות פניות

      בשונה מהקמפיין הממומן, הפניות האורגניות בדרך כלל מגיעות באמצעות תוכן וכניסות, לגולשים בדרך כלל יש חיבור יותר טוב עם בית העסק, הרי הוא לא דחף להם מודעה פרסומית, עצם העובדה שהם הגיעו אליו משנה את אופי ואיכות הליד.

      נוכחות של מותג

      כאשר אתם מדורגים גבוה בגוגל, העסק שלכם נתפס ברצינות. כלומר הדירוג של גוגל בדרך כלל מעניק לעסק שלכם רמת סמכות, מה שמאפשר לכם לזכות לחשיפות וכניסות איכותיות של משתמשים שסומכים על בית העסק שלכם.

      כמה צריך לעלות קידום אורגני?

      כבר כתבתי במאמר אחר על הקושי בתמחור שירותי קידום אתרים (מהזווית שלי) עדיין ישנם מחירי שוק הגונים למדי בשוק הישראלי:

      מחירי השוק הממוצעים הינם בין 3000-4000 ש"ח.

      ישנם מספר פרמטרים שקובעים את העלות החודשית עבור שירותי קידום אורגני:

      • ניסיון מוכח – אין תחליף לניסיון, כמות השעות של מקדם אתרים עם ניסיון מוכח עשויה להיות ההבדל בין הצלחה לכישלון.
      • כמות עמודים לאופטימיזציה – אתר של 30 עמודים לא דומה לאתר של 1500 עמוד – פרמטר זה מתייחס בעיקר לשעות עבודה.
      • תוכן – כתיבת המאמרים עשויה להיות מרכיב משמעותי בסכום התקציב – חשוב לי לציין שקצב המאמרים תלוי בתחרותיות ובהשקעה של המתחרים.
      • תשתית קישורים – קשרים רבים, שיתופי פעולה, רשת של אתרים ככל המקדם שלכם מביא איתו ערך מוסף סביר להניח שהוא שווה יותר לתשלום, שכן, יגביר את סיכויי ההצלחה שלכם.
      • שעות של עיצוב/פיתוח – התייחסות לשיפור המרות, להגדלת זמן שהייה באתר. אחד מהפרמטרים המרכזיים לקידום אתר הוא החווית משתמש, למעשה האלגוריתם של גוגל מותאם ל- Rank Brain, והוא מתייחס לנתוני האתר שלכם, העיצוב שלו, חווית הגולש, המרות ועוד.

      למה אצלי?

      ברשותך אפנה אלייך ישירות.

      יושרה והגינות הם הבסיס לעסקים, במקום למנות פה רשימת מכולת של יתרונות, אפנה אליך באופן ישיר.

      יש לי את הכלים והיכולת להגדיל את הכניסות האורגניות לאתר שלך ולשפר את מיקום האתר שלך.

      עדיין זה לא אומר שהקידום האורגני יצליח, אז מה כן צריך לעשות?
      תן לי להעריך את סיכויי ההצלחה בצורה אמיתית וכנה ולהכין לך תוכנית עבודה מסודרת – כיצד גם האתר שלך יכול להצליח.

      סיכום:

      יש הבדל עצום בין למידת הפרמטרים והפעולות הנדרשות לקידום האתר בגוגל לבין ביצוע הפעולות על ידי איש מקצוע שצבר ניסיון מוכח, יחד עם זאת ניסיון וידע לא מספיקים. נדרש להשקיע זמן וסובלנות אשר יתנו את האופציה לבצע שינויים לאורך התהליך על מנת להגדיל את סיכוי ההצלחה. יש לכם פרויקט שתרצו להתייעץ איתי לגביו? הרגישו בנוח לפנות אליי.

      קידום אתרים בגוגל למעלה
      מדריך ללימודי קידום אתרים
      רוצים שאבדוק לכם את האתר?