קבל דוח בחינם
כניסת לקוחות
Phone Link Icon 050-8127373
Lang Icon EN
כל מה שצריך לדעת על Ahrefs – המדריך למתקדמים *2024*
TECHNICAL
קידום אתרים למתקדמים

כל מה שצריך לדעת על Ahrefs – המדריך למתקדמים *2024*

ישנם כלים רבים לקידום אתרים באמצעותם ניתן לנתח לעומק את הנתונים השונים אודות העסק שלנו – מילות מפתח, ניתוח קישורים, מבט על על השיפור בדירוג ועוד. כלים אלו מסייעים לנו לעבוד יעיל יותר וחוסכים מאיתנו עבודה ידנית מעייפת. אחד הכלים האפקטיביים בכל הנוגע לקידום אתרים הוא Ahrefs. אם מדובר בכלי חדש עבורכם, מומלץ תחילה לקרוא את מדריך Ahrefs למתחילים.

במדריך זה תקבלו את כל המידע הרלוונטי על הכלי הנהדר הזה – מידע עמוק ומקיף וכן הסבר על הפיצ'רים הרבים תוך כניסה לרזולוציות הקטנות ביותר.

Ahrefs – מונחים חשובים

Ahrefs נועדה לסייע לנו, לייעל עבורנו את העבודה ולהפוך אותה לקלה יותר. עם זאת, לעיתים ניתן לחוש שמדובר בשפה בפני עצמה – המושגים לא תמיד ברורים. אם כך, ועוד לפני שניכנס בעובי הקורה, הנה הסבר מונחים קצר:

  • (URL Rating (UR – דירוג העמוד הספציפי שנבדק. מחושב כשילוב של איכות וכמות הקישורים החיצוניים המפנים לדף זה.
  • Referring Domains – מספר הדומיינים השונים המפנים לאתר או לדף הספציפי שלכם. כפי שכבר ציינו – כמות גבוהה של אזכורים בדרך כלל מתיישבת עם דירוג גבוה.
  • Parent Topic – הנושא הרחב שמילת המפתח נכללת תחתיו. (לצורך העניין Cloudflare תהיה תחת SEO.)
  • Traffic Potential – כמות הטראפיק שתקבלו אם תדורגו במקום הראשון עבור מילת המפתח הרלוונטית.
  • Keyword Difficulty – כמה יהיה קשה להיות מדורג בעמוד הראשון של גוגל עבור מילת מפתח נתונה.
  • Ahrefs Rank – ציון מטעם המערכת עצמה המראה את הדירוג של האתר שלכם ביחס לכל האתרים האחרים.
  • Backlinks – כלל הקישורים החיצוניים שיש לעמוד הנבדק.

ייתכן שתתקלו במונחים נוספים שלא בהכרח תבינו ב-100%, אך הממשק של Ahrefs נוח וידידותי, ואט אט תוך כדי השימוש בו כלל הדברים יתבהרו.

Backlinks Analysis

כפי שאתם כנראה כבר יודעים – ניתוח קישורים חיצוניים הוא אחד הכלים השימושיים ביותר של Ahrefs. על כן, סקרנו עבורכם לעומק את השימושים השונים שלו:

Site Explorer

כלי הדגל של Ahrefs ואחד המרכיבים הראשונים של החברה. באמצעות כלי זה ניתן לנתח לעומק את כלל התנועות הנרשמות באתר וכן לעקוב אחר מתחרים. אם אינכם מכירים ובקיאים כלל בכלי זה, ניתן לקרוא תחילה את מדריך Ahrefs למתחילים 2022.

אז הכנסתם לשורת החיפוש את כתובת האתר שלכם, ועתה הופיעו הנתונים הרבים, הגרפים והדיאגרמות, והמידע העצום ש-Ahrefs מספקת עבורנו. מה עושים מכאן? 

  • בחרו בצד שמאל, תחת הכותרת 'Backlinks profile' ב-'Backlinks'. כעת תופיע מולכם רשימת הקישורים החיצוניים המלאה עבור האתר שלכם. אולם, בהנחה שהאתר שלכם יחסית מצליח, כמות הקישורים שתופיע תהיה עצומה. קשה לדלות מידע רלוונטי מכמות כל כך גדולה של מידע.

  • ביכולכם לצמצם את כמות המידע על ידי בחירה ב-'Dofollow'. בדרך זו אנו מתעלמים מקישורי ה-'Nofollow' – קישורים אלו, על קצה המזלג, מקודדים בצורה הגורמת למנועי החיפוש השונים להתעלם מהם. חשוב לציין שלמרות זאת פרופיל קישורים טבעי כולל בתוכו גם קישורי Nofollow, ועל כך ניתן לקרוא במדריך בנושא קישורי Nofollow שהכנתי לכם.

  • בנוסף, מומלץ לבחור ב-'One link per domain' או ב-'Group similar' שהרי לרוב מידע דומה אודות הקישורים החיצוניים מאתר זהה מסייעים לנו במידה מופחתת. אנו רוצים לראות את התמונה הגדולה ובהתאם אליה להפיק מידע שיעזור לנו. מידע מרוכז מאותו אתר חוטא למטרה זו.

אז יש לנו רשימת קישורים רלוונטית ומצומצמת עד כמה שאפשר. כיצד המידע הזה מסייע לי? ניתן למצוא בין שלל הדפים את אלו המקשרים למתחרים שלכם וככל הנראה גם אליכם. קראו את המידע, בדקו אילו קישורים מופיעים, וחפשו תוכן נוסף שתוכלו להציע למנהל הדף. חזרו על פעולה זו עבור כל המתחרים שלכם. זה עלול לקחת זמן, אולם מדובר בשיטה מומלצת ואפקטיבית להגדלת הקישורים החיצוניים לאתר שלכם.
התעמקו בקישורים החיצוניים של האתרים המובילים ונסו להבין מדוע אתרים אלו מקושרים פעמים רבות כל כך. האם קיימת סיבה שחוזרת על עצמה? אם עליתם על סיבה זו או אחרת, נסו להתחקות באתר שלכם.

Best By Links

פיצ'ר המאפשר לראות מהם הדפים באתר שלהם יש את המספר הגבוה ביותר של קישורים חיצוניים. אחרי שחיפשתם כתובת מסויימת בשורת החיפוש, יופיע תחת הכותרת 'Pages' בצד שמאל.

מדובר בכלי נהדר שמתקשר שוב לחקר מתחרים: מחפשים אתרים מתחרים ובודקים מה המאפיינים המרכזיים של הדפים הכי מקושרים אצלם.  לדוגמא, אם יש לי אתר המתמחה בייעוץ כלכלי ועל פי תוצאות חקר המתחרים ב'Best By Links' הדפים המקושרים ביותר שלהם עוסקים בהדרכות שונות שמסייעות לצמצם הוצאות – אדע שמדובר בתחום שכדאי לי להשקיע בו באתר שלי.

 New Backlinks

פיצ'ר המאפשר לראות את רשימת האתרים שקישרו (אזכרו) לאתר שלכם (או של מתחרים) לאחרונה. אפשרות זו מסייעת לכם להבין מה עובד עכשיו ובמה בהכרח כדאי להשקיע את הזמן ואת המאמצים. כלומר, קישור נכנס שקיבלתם לפני זמן רב ככל הנראה יהיה פחות פרקטי. בנוסף, אם אתם חוקרים את אתרי המתחרים ותבקשו ממנהל האתר המדובר לאזכר את האתר שלכם – פחות סביר שהוא יחזור לדף ישן.  אם כך, אופציה זו מאפשרת לכם לזהות הזדמנויות חדשות ליצירת קישורים חיצוניים. יתר על כן, כך תוכלו לראות מה הדרך היעילה ביותר להגדלת הקישורים החיצוניים בזמן הנוכחי.

Lost Backlinks

פיצ'ר המציג לנו רשימה של אתרים שאזכרו את האתר שלכם, אך הסירו אזכור זה. ראשית, חשוב לציין ש'איבוד קישורים' זה עניין נורמלי לחלוטין שקורה ויקרה – לא משנה עד כמה האתר שלכם יהיה מוצלח. יחד עם זאת, ניתן להשתמש בתכונה זו כדי לתחקר ולנסות להבין מדוע הקישור שלכם הוסר. לעיתים רבות תוכלו להשיב את הקישורים שהוסרו.

Kewwords Explorer

סביר להניח שאם הגעתם עד כאן – יצא לכם להשתמש בעבר בצורה זו או אחרת בחקר מילות מפתח באמצעות Ahrefs. מדובר בכלי שימושי כמעט בכל רגע נתון בעת הוספת מידע ותוכן לאתר שלכם.

Kewword Overview

כאשר תחפשו מילת מפתח כלשהי, מיד יקפצו לכם נתונים רבים הכוללים דיאגרמות, גרפים והרבה מספרים:

מדובר בסקירה כללית המסייעת לכם לבחור את מילת המפתח הרלוונטית הטובה ביותר לקידום האתר שלכם. בין הפרמטרים המוצגים

  • באיזו תדירות אנשים מחפשים את מילת המפתח יותר מפעם אחת.
  • מספר הכניסות. ('קליקים')
  • היחס בין לחיצות על תוצאות בתשלום לעומת תוצאות אורגניות.
  • מספר הכניסות עבור כל חיפוש של מילת המפתח.

כעת, אחרי שהבנתם את כמות המידע שאתם יכולים לקבל באופן כל כך מיידי, נשאלת השאלה עד כמה הוא באמת קריטי. כלומר, למה שלא אסתפק בבדיקת נפח החיפוש של מילת המפתח? הסיבה לשימוש במידע זה היא מנוע החיפוש של גוגל והאלגוריתם שלו שמשתנה כל העת, תכונות SERP רבות מתווספות, ופרטים רבים שבעבר היו חשובים – כבר אינם קיימים.

לדוגמא, אם נחפש מילת המפתח 'Bill Gates age' נגלה כי 9,100 אנשים סקרנים חיפשו אותה, אולם רק 1,100 אנשים באמת הקליקו ונכנסו לאחד הקישורים.

על כן, אם ברצונכם לקדם את האתר והעסק שלכם בצורה אפקטיבית – עליכם להתייחס לפרמטרים נוספים מעבר לנפח.

Kewword Ideas

רשימה של רעיונות למילות מפתח המבוססים על מילת המפתח הראשית.

SERP Overview

מופיע בתחתית, שם תוכלו לראות בין היתר גרף המציג את ההיסטוריה של הדפים המדורגים עבור מילת המפתח שחיפשתם. ניתן לראות את השינויים בדירוגים לאורך השנים (משנת 2016) –  אם הם בכלל קיימים, וכן את תדירות השינויים בדירוג עבור מילת המפתח. כיצד כל זה מסייע לכם?

  • אם תיתקלו בגרף שה-SERP שלו יציב לחלוטין – ככל הנראה לא יהיה אפקטיבי עבורכם לנסות 'להשתחל' לדירוג גבוה.
  • אם תיתקלו בגרף שה-SERP שלו תנודתי מאוד לאורך זמן – אז הסיכוי שלכם להשתלב בדירוג גבוה עבור מילת המפתח גבוהים בהרבה.

יתר על כן, באמצעות כלי זה תוכלו לראות מהי מילת המפתח שמביאה לכל דף הכי הרבה תנועה. לרוב, מילת המפתח שתופיע תהיה זהה למילת המפתח שחיפשתם. אך לעיתים תופתעו לגלות מילות מפתח אחרות לחלוטין אשר יפתחו אתכם לאפיקים חדשים ואפילו לאוכלוסיות שונות.

חקר מילות מפתח: דברים נוספים

אז הבנו שחקר מילות מפתח הוא כלי קריטי ויעיל לקידום האתר שלכם. שימו לב לכמה נתונים חשובים ומידיים שניתן לדלות מחיפוש מהיר של מילת מפתח ב-Ahrefs – לדוגמא, 'Firewall':

  • Search Volume – נפח החיפוש של מילות המפתח. כלומר, מספר החיפושים הממוצע בחודש בהתחשב בנתונים של 12 החודשים האחרונים. מדובר בכלי שעל פי Ahrefs מדויק יותר משאר הכלים בשוק, דבר שצריך להניע אתכם אף יותר להשתמש בו בתדירות גבוהה.

במקרה זה, לדוגמא, ישנם 36 אלף חיפושים. האם זה טוב? רע?

את זה אתם תצטרכו להסיק בהתאם לתחום שלכם. אם התחום שלכם נישתי יחסית, ומאופיין בחיפושים נמוכים – ייתכן שגם Volume נמוך יחסית יספק אתכם.

  • Keyword Diffuculty – המשמעות: עד כמה יהיה לכם קשה להיות מדורגים גבוה עבור מילת מפתח מסוימת. החישוב מתבצע באמצעות ניתוח תוצאות החיפוש עבור מילת המפתח הנתונה, בנוסף למבט על מספר הקישורים החיצוניים של עשרת הדפים המובילים בדירוג.

במקרה הזה, לדוגמא, מילת המפתח ('Firewall') יחסית קשה, וההערכה היא שתצטרכו לפחות 212 אזכורים על מנת שתהיו מדורגים בעשרת תוצאות החיפוש הראשונות. גם פה, כמו קודם, העניין הוא אינדיבידואלי ותלוי בתחום העיסוק שלכם.

  • Clicks – מבטא את מספר ההקלקות לדף בפועל. לעיתים רבות קיים פער בין מספר החיפושים למספר ההקלקות. זה בעצם הפער בין ה-'Search Volume' ל-'Clicks'. מספר ההקלקות הוא חלק אינטגרלי בקידום הדירוג. יתר על כן, חשוב לשים לב גם ל-'Clicks per search' בכדי להבין מה היחס הממוצע בין החיפושים להקלקות בפועל.
  • Cost per Click – חשוב מאוד למי מכם שמטרתו בשורה התחתונה היא מכירת שירות\מוצר, דבר המאפיין כנראה את רובכם. המשמעות: כמה הלקוח ישלם בממוצע על כל הקלקה עבור מילת המפתח הנתונה.

לדוגמא, במקרה הנ"ל העלות הממוצעת לקליק היא 19$! מדובר ביחס המרה מעולה, הממחיש לכם שלמילת המפתח יש כוח מסחרי חזק מאוד, וכן שמדובר בשירות מבוקש מאוד.

Content Explorer

אם ממש לא יצא לכם לשמוע על הכלי הנפלא הזה, תוכלו למצוא הסבר בסיסי אודותיו ב'מדריך Ahrefs למתחילים' שלנו. כלי זה יספק לכם תוכן ומידע אשר מקבלים לשיתופים רבים.

  • מציאת תוכן הזוכה לשיתופים רבים – על פי רוב, מדובר בסיבה העיקרית שאנשים משתמשים ב-'Content Explorer'. הכניסו את מילת המפתח הרלוונטית בשורת החיפוש תחת הלשונית 'Content Explorer', ותקבלו רשימה של דפים שקיבלו שיתופים רבים ברשתות החברתיות. אם קריטי עבורכם רשת חברתית ספציפית בלבד, תוכלו לסווג את התוצאות בהתאם. (תחת sort by: Relevance.) כמו כן, תחת אותו סיווג קיימת האופציה של מיון התוצאות בהתאם לכמות ה-traffic – כך ניתן לראות תוכן שגם זכה לשיתופים רבים וגם בהכרח יגדיל לי את התנועה בדף.
  • מציאת תוכן שפורסם מחדש – בפינה השמאלית העליונה, תחת 'Publication Date', קיימת האופציה לבחור תוכן שפורסם מחדש. ('Republished'.)

כלומר, תוכן שעודכן באותה כתובת URL. שימוש בכלי זה עשוי לסייע לכם להבין מדוע תוכן מסוים זכה להצלחה\כישלון.

לדוגמא, אם תוכן מסוים קיבל שיתופים רבים ודורג ראשון גם תחת כלל הפרסומים וגם תחת הקטגוריה של 'פורסם מחדש' – ניתן להסיק שאותו דף מעודכן לעיתים תכופות לאורך זמן.

Ahrefs: כלים אפקטיביים נוספים

עד כה, עברנו על השימושים המרכזיים והמוכרים יותר ש-Ahrefs מספק. עתה, נסקור עוד כמה שימושים שאינם בהכרח נופלים תחת קטגוריה זו או אחרת:

  • Content Gap – אחרי חיפוש כתובת האתר שלך, נמצא תחת 'Organic Search'. המטרה: לראות את מילות המפתח שעבורן המתחרים שלכם מדורגים, אבל אתם לא. הקפידו להכניס את האתר שלכם תחת 'But the following target doesn't rank for' ומעל את האתרים המתחרים. אם לא מדובר בתחום נישתי במיוחד – סביר שתקבלו רשימה גדולה במיוחד של מילות מפתח פוטנציאליות שתוכלו להיות מדורגים עבורן.

  •  Site Audit – מדובר בפיצ'ר המאפשר לכם לקבל דו"ח טכני מקיף על כל דפי האתר שלכם – מה יש לשפר, קישורים תקולים, רמת האבטחה ועוד. מדובר בכלי פשוט ויעיל. כל שעליכם לעשות הוא להכניס את כתובת האתר שלכם ל-'Site Audit' ולהמתין מספר דקות להפקת הדו"ח.
  • Paid Search – אולם זו לא המטרה שלשמה Ahrefs תוכנן, אך כלי זה יסייע לכם בקמפיינים של (PPC (Pay Per Click. חפשו ב-Ahrefs אתר מתחרה שלכם, ובחרו באופציות השונות הכוללות תוצאות בתשלום בלבד. (paid keywords, paid traffic וכו'.) ניתן להגיע לזה גם דרך הסרגל מצד שמאל, וגם לאורך הדף במקומות שונים. כעת, תוכלו לראות אילו מודעות בתשלום מייצרות הכי הרבה Traffic, וכן אילו מילות מפתח הכי אפקטיביות לכך.
  • Alerts – שינויים רבים מתרחשים בקצב מסחרר וכמעט בכל רגע נתון. קשה עד בלתי אפשרי לעמוד בקצב של כלל השינויים ולהישאר באופטמיזציה מקסימלית, לבטח אם מדובר בעסק קטן.

על כן, אם אתם רוצים להישאר חדים ועירניים – Ahrefs מציעה לכם שירותי התראות בהתאם לבחירתכם.

  • Batch Analysis – במקום לנתח אתרים וכתובות אחד אחרי השני, כלי זה מאפשר ניתוח של עד 200 כתובות אתרים בבת אחת!
  • Top Content – נמצא בצד שמאל תחת 'Pages'. מדובר בפיצ'ר זהה ל'Best By Links' רק עבור שיתופים ברשתות החברתיות. אין זה סוד שהרשתות החברתיות כיום מהוות גורם מכריע בכל הנוגע לתנועה ברוב האתרים. אם שיתופים במדיה החברתית היא אחת המטרות העיקריות שלכם – מומלץ מאוד להשתמש בפיצ'ר זה.

אוקיי, זהו :). האמת, לגמרי נהנתי. מקווה שתפיקו את המיטב מכלל המידע, תייעלו את האתרים שלכם, ותעלו בדירוג מהר ככל האפשר.

מעבר לזה, כמובן שבכל עניין לא מובן או בעיה – מוזמנים להשאיר פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם.

אודות הכותב
אייל רחמים
אייל רחמים

בעל ניסיון של 14 שנים בשיווק דיגיטלי ו11 שנים בקידום אתרים, יזם דיגיטלי, מנכ״ל דיגיטאץ׳ – חברה לקידום אתרים ושיווק באינטרנט, מרצה במכללה למנהל, והבעלים של הבלוג seolinks.

קידום אתרים בגוגל למעלה

רוצים יותר כניסות לאתר?

מדריך ללימודי קידום אתרים
רוצים שאבדוק לכם את האתר?