כניסת לקוחות
https://www.seolinks.co.il/wp-content/uploads/2017/03/phone.png 072-3310701
איך לבנות קישורים כמו מלך ולהישאר בחיים [המדריך המלא]
איך לבנות קישורים כמו מלך

איך לבנות קישורים כמו מלך ולהישאר בחיים [המדריך המלא]

תהליך בניית הקישורים הוא אחד מעיקרי עבודת הSEO של סוכנויות קידום אתרים ומקדמי אתרים בארץ ובעולם. 

אם בעבר בניית קישורים הייתה תהליך מתודי ופשוט, היום מדובר בעבודה מלאת סיכונים שיש לדעת לעשות אותה באופן מקצועי ולא כמותני. 

במדריך זה אסביר שלב אחר שלב איך לבצע את כל תהליך בניית הקישורים, איך לבחור עמוד יעד ואת האנקור המדויק שהכי יעזור לכם להשיג את המטרה.

למי שלא יודע בכלל מה הם קישורים ואיך אפשר לבנות כאלה, המאמר הזה שכתבנו בעבר יעזור לכם להיכנס לעניינים:)

איך משיגים קישורים? שלוש דרכים מרכזיות.

לפני שאתם רצים להשיג את הקישורים הכל כך נכספים, רצוי שתדעו באופן כללי שיש 3 שיטות מרכזיות להשיג כאלו:

  1. השיטה הטבעית– בניית תוכן איכותי ו"מלכודות קישורים" באמצעות רשימות, מאמרי שאלות תשובות או כל סוג אחר של תוכן סופר מעניין בעל ערך.
  2. החלפות קישורים– החלפת קישורים בין מקדמים, סוכנויות ואנשים פרטיים. באופן כללי התהליך מתבצע בין מספר אתרים כדי לא להשאיר טביעת אצבע. אין יחסים די כיוונים ( אתר נותן ומחזיר לאותו אתר).
  3. קניית קישורים– רכישת קישורים מאתרי יח"ץ, אתרים בנישה או מכל אתר אחר שמציע את השירות הזה. בחו"ל לרוב קונים מברוקרים שמתפרנסים מהתיווך הזה.

איך לדעת מה השיטה הטובה ביותר עבורי?

נתחיל מהכלל הכי פשוט, השיטה הטבעית היא הכי מומלצת ובטוחה. בניית תוכן איכותי שמושך אליו קישורים באופן טבעי היא ללא ספק משימה לא פשוטה ומאתגרת שדיברנו עליה קצת במאמר על בניית אסטרטגיית תוכן. בכל אופן, חשוב לדעת שברמה הרשמית רכישת קישורים נוגדת את הנחיות גוגל. 

מתי כן תרצו לקנות או להחליף קישורים?

לאחר שמיציתם את שלב בניית התוכן האיכותי ואתם בטוחים שיש לכם פיסת תוכן בעלת ערך ,  זה הזמן לבחון האם אתם מקבלים קישורים לעמוד. מומלץ לפרסם את התוכן ברשתות חברתיות כדי לייצר חשיפה ראשונית ולתת לתוכן "זמן השרייה" בו גוגל בוחן את איכותו ונותן לכם לאט לאט יותר ויותר חשיפות.

אם אתם מרגישים שהעסק תקוע ולמרות שיש לכם תוכן איכותי ובעל ערך אתם תקועים בעמודים 3-4 ולא מצליחים להתרומם באמצעות קישורים טבעיים, ככל הנראה שתבחנו תהליך של בנייה או רכישה של קישורים.

לאחר שהצגנו את דברים אלו, נסיק כלל אצבע שיעזור לכם תמיד בבחינה של מהות בניית פרופיל הקישורים. 

קישורים הם זרז ואינם תחליף לחווית משתמש ותוכן איכותי. רכשו קישורים או בצעו החלפות רק לאחר שאתם בטוחים שיש לכם פיסת תוכן מנצחת והקישור באמת רלוונטי לגולשים.

זה השלב שבו רבים מרימים גבה וחושבים שאולי אנחנו יותר מידי אידאליסטים אך האמת שמדובר בהמלצה פרקטית ביותר. קישור לא טבעי שמוביל את הגולשים לתוכן רלוונטי מוריד את זמן השהייה ומסמן לגוגל שהעמוד הזה הוא כנראה לא התוצאה המיטבית בעבור הגולשים.

כך, במקום שתשתמשו בקישורים באופן יעיל לקידום האתר שלכם, הם משמשים כחרב פיפיות.

בחירת אנקור

אם הגעתם לשלב הזה אתם ככל הנראה מודעים כבר לסיכונים של התהליך הזה ובטוחים שהגיע הזמן לקנות או להחליף קישורים. 

כדי לעשות את זה בצורה הטובה היותר, חשוב לבחור באופן מדויק את האנקור שבו אתם משתמשים כדי להוציא את הקישור. 

אם אתם רוצים לדוגמה לקדם את הביטוי "ייעוץ עסקי", חשוב לוודא שאתם לא משתמשים באותו האנקור כל הזמן ומעוררים את חשדו של גוגל בעניין בניית הקישורים. מומלץ לגוון בתמהיל האנקורים ולהשתמש בביטוי זנב ארוך כמו "יועץ עסקי מצוין שיצא לי לעבוד איתו".

טיפ למקצוענים שמשתמשים בAherfs

באמצעות הכלי תוכלו לראות את האנקורים שיש לכם ברמת העמוד וכך לווסת את התמהיל באופן טבעי ככל הניתן.

בניית קישורים aherfs

בנוסף, לפעמים תגלו עמודים שמקדומים על מילות חיפוש שלא ידעתם. באמצעות דחיפת קישורים קטנה תוכלו לכבוש את המקום הראשון בביטויים נוספים.

בדיקה של איכות האתר והעמוד.

איך תוכלו לדעת שהקישור שאתם מקבלים איכותי? איך תהיו בטוחים שאתם לא מסתכנים? האם מדובר באתר חזק? על כל השאלות האלו נענה מיד.

כעיקרון, קישור יהיה יותר אפקטיבי ככל שהאתר והעמוד שממנו אתם מקבלים אותו יותר חזק (כלומר, יש לו הרבה תנועה) ויותר רלוונטי (קשור לנושא שלכם).

בניית קישורים באמצעות כלים

בנוסף, ישנם כלים רבים לאבחון איכות של אתרים אך ברמת ההמלצה קשה לנו להמליץ על אחד משום שקל מאוד לעוות את התוצאות באמצעות בניית קישורים וPBN. 

לכן, המדד הטוב ביותר לבדיקת איכות של אתר הוא באמצעות התנועה שהוא מביא ומילות המפתח שהוא מקודם, תוכלו לעשות זאת בקלות בAherfs.

כמו כן, כדי למנוע מצב שאתם מקבלים קישור שיכול להזיק לכם, מומלץ לבדוק את כתובות הIP שהעמוד שממנו אתם רוצים לקבל קישור, מקבל קישורים. לעיתים, אתרים מסוימים מקבלים הרבה קישורים מאתרים שלכאורה נראים תמימים ואיכותיים אך מקבלים קישור מאותו IP מה שמעמיד את כל הרשת ואת האתרים "הנגועים" בסכנה.

סרטון הסבר שיעשה לכם את החיים הרבה יותר קלים:)

מאמר אורח או הוספת פסקה עם קישור

במהלך בניית הקישורים יש אתרים שיציעו לכם לפרסם מאמר חדש ויש שיציעו לכם להוסיף פסקה בעמודים קיימים.

היתרונות של עמוד חדש הוא שאתם בונים את התוכן והשדה הסמנטי ויכולים ליצור את התוכן כאוות נפשכם.

מנגד, עמוד חדש אינו מקבל קישורים ועוצמת הקישור שתקבלו תפחת.

 כאשר אתם מציבים את הקישור בעמוד קיים, תוכלו לבדוק את חוזקו ואת הקישורים שהוא מקבל ולאמוד את כוחו. לעיתים קישור כזה יהיה משמעותית יותר חזק מקישור שתוכלו לקבל מעמוד חדש.

כאן קשה להביא המלצה, רצוי לבחון כל מקרה לגופו.

החלפות קישורים- קבוצות ואיך לעשות את זה?

קיימות הרבה קבוצות ווטסאפ של מקדמים שונים וסביר להניח שלאחר צ'יטוט קטן בפייסבוק תמצאו את רובן.

יש מספר קבוצות שתוכלו למצוא די בקלות בפייסבוק, אנחנו ממליצים על – הפרלמנט- החלפת קישורים למקדמים.

סביר להניח שתתקלו בכמה מושגים במהלך מסע החלפות הקישורים ולכן חשוב שתדעו את המושגים השונים:

אתרי לקוח– אתרים עם תנועה ושל לקוחות אמיתיים, לא אתרי תשתית/ תמיכה.

אתרי PBN– אתרי תשתית ותמיכה, בדיוק לא מה שאתרי לקוח.

אתרי חדשות– כל מקומון , 404 או אתר חדשותי כזה או אחר.

אתרים בנישה– אתרים שקשורים לנישה שלכם (זוכרים, קשר סמנטי הוא בדרך כלל סימן לקישור חזק).

רשימות– רשימת האתרים שאתם מציעים להחלפה.

אם ברשימות עסקינן, מומלץ להכין רשימה עם כל הכתובות שתאם מציעים, נישה בתחום ומאיפה אתם מוכנים ולא מוכנים להוציא קישור. ככל שתפרטו כך תמנעו מעצמכם בזבוז זמן מהותי.

קניית קישורים- ממה להזהר?

גם בנושא קניית הקישורים יש לנו מספר טיפים שיכולים לסייע לכם ולמנוע אי נעימויות:

  1. בדקו את המדור המדויק שממנו אתם מקבלים כתבה ודעו איפה זה מתפרסם.
  2. שאלו/וודאו האם התוכן נמחק באיזשהו שלב או נשאר באופן קבוע.
  3. שאלו ובררו האם יוצאים עוד קישורים נוספים מהמאמר.

לסיכום,

תהליך בניית הקישורים הוא חשוב וכזה שיכול לזרז את התוצאות שאתם מקבלים במהלך קידום האתר שלכם. חשוב להקפיד לבדוק את הכתובות, לבחור אנקור מדויק ולבצע מעקב אחר כל ההיבטים השונים שלו. כמובן שיש עוד המון נושאים שניתן לסקור אותם בנושא, אך אלו עיקרי הדברים והנקודות החשובות מראות עינינו.

 

קידום אתרים בגוגל למעלה

בעל אתר/מקדם?
קבל/י דוח בחינם