מדידת תוצאות של קידום אתרים
את המאמר הזה אני כותב אחרי שהבנתי שהדרך לגרום להשקעה ערוץ השיווק קידום אורגני להיות מוצלחת היא לייצר מדדים ברורים! עד היום בחברה שלי לקידום אתרים לכל לקוח יש מדד KPI שמאפשר לנו לקבוע את המרחק בינינו לבין ההצלחה.
בהמון מצבים במיוחד בתהליך של קידום אתרים לעסקים קטנים בעל העסק מודד את מקדם האתר בצורה מיותרת לחלוטין, מה שגורם למקדם האתר לסמן וי על דרישות הלקוח ולא בפועל על העסק.
הינה כמה טיפים שיעזרו לכם להבין האם המדד נכון או שהוא מיותר
- האם התוצר שהגדרתם עשוי להגדיל מכירות?
- האם נדרש רק מקדם אתרים להגיע לתוצאה?
- אובססייה לביטוי אחד?
- כמה זמן אתם מקדישים למדד – למשל אם אתם מודדים בטווח של ימים תדעו מראש שאתם לא מודדים נכון.
- פעולות ומשימות – האם מודדים את המקדם בכמות תוכן שהוא כותב כתוצר סופי או שרק למעקב?
5 המדדים במשפך – ככה מודדים תוצאות של קידום אתרים
ראשית אני מתאים את עצמי לתחום שאותו אני מקדם, לא דומה אתר סחר לאתר של עורך דין, מדד התוצאות של קידום האתר זה לא רק עלייה במיקומים (אע"פ שזה שנוי במחלוקת ראויה של כמה מקדמי אתרים מהמובילים בישראל) לטעמי מדד התוצאות צריך להיות משפך שמתייחס ל-4 שלבים:
- דירוגים בגוגל – האתר מקבל דירוגים גבוהים
- גידול בתנועה האורגנית
- גידול בהיקף הפניות (נדרשת מדידה מסודרת)
- גידול בהיקף פגישות
- גידול בהיקף מכירות (מומלץ רק באתר סחר)
מדדים להתקדמות של אתר אינטרנט במנוע חיפוש
באיזה כלים של קידום אתרים אני ממליץ להשתמש בתהליך מדידת קמפיין קידום אתרים?
מעקב מיקומים (שימו לב שהכלי מדויק ואמין)
פרופיל קישורים – הדרך הטובה ביותר לטעמי לבדוק בניית קישורים/קצב היא בצורה ידנית, אע"פ כן ניתן להשתמש בכלים שמגיעים לרמת דיוק של 85/90% כגון:
ahref
google search consol
עלייה במיקומים
ישנם מספר כלים וגם את הכלי שלי שניתן לפתוח חשבון בחינם למעקב ביטויים בגוגל, הכלי מסייע לי לעקוב אחרי כל הפרויקטים והחלטתי להנגיש לכם אותו בחינם לחלוטין.
כאשר אתם מודדים ביטוי נכון להתייחס לקצב התקדמות הביטוי למשל:
מה היה המיקום התחלתי – בפרויקטים שאתם מתחילים מ-0 באמצעות פעולות נכונות תראו בחצי שנה הראשונה/שנה ראשונה קפיצות יפות בגוגל, כאשר נכנסים לעמוד ה-1 התזוזות הרבה יותר איטיות ותלויות בהמון פרמטרים נוספים.
למשל:
להעביר ביטוי ממקום 3 למקום 1 עשוי לקחת שנים בביטויים ממש תחרותיים כגון:
"צימרים בצפון"
למה זה ככה?
המנוע חיפוש נצמד לאתרי סמכות בשביל למנוע מצב שבחיפושים כל כך חזקים הערך שהגולש יקבל יהיה נמוך.
הטיפ שלי למי שרוצה לתת בראש גם בביטויים התחרותים ביותר, העזרו במקדם יצירתי בעל חריצות וידע טכני מקיף.
בדיקת קישורים נכנסים באמצעות כלים אמינים
google search consol
ahref
תוצאות של לקוחותיי
כמות כניסות: 3000
כמות לידים: 150
כמות כניסות: 7000
כמות לידים: 1800
כמות כניסות: 6700
כמות מכירות: 20k
כמות כניסות: 31K
כמות מכירות: 180K
כמות כניסות: 3000
כמות לידים: 1-2
כמות כניסות: 6500
כמות לידים: 60
כמות כניסות: 100
כמות לידים: 1-2
כמות כניסות: 1500
כמות לידים: 200
כמות כניסות: 0
כמות מכירות: 0
כמות כניסות: 25000
כמות מכירות: 400K
כמות כניסות: 0
כמות לידים: 0
כמות כניסות: 3500
כמות לידים: 1500
כמות כניסות: 2500
כמות כניסות: 35K
כמות כניסות: 2000
כמות לידים: 20
כמות כניסות: 8000
כמות לידים: 300